Trenurile erau blocate, iar CFR lansa un comunicat despre o infrastructură de vis

Trenurile erau blocate, iar CFR lansa un comunicat despre o infrastructură de vis

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
1 comentariu

Marţi seară. Tronsoane întregi de cale ferată erau impracticabile, din cauza ninsorii abundente şi a viscolului puternic care mătura Bărăganul. Mai multe trenuri cu sute de călători la bord erau blocate de zeci de ore în gări şi chiar în câmp, iar oamenii îşi epuizaseră resursele de hrană şi de răbdare. Informaţiile de la gestionarul infrastructurii feroviare, CFR SA, şi de la operatorul CFR Călători erau obţinute doar de la directorii regionali ai celor două companii. Şi asta cu mare greutate. Centrul, care ar fi putut prelua din teritoriu povara transmiterii de informaţii despre evoluţia situaţiei critice din segmentul Brăila - Buzău, nu comunica nimic. A venit, însă, un prim comunicat, la ora 20.21. Stupoare! Informarea nu conţinea date despre starea tronsoanelor de cale ferată acoperite de zăpadă, aşa cum era de aşteptat, ci despre modernizarea infrastructurii feroviare.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat astăzi, 7 februarie 2012, şase contracte în valoare totală de aproximativ 479 de milioane de euro, din fonduri europene nerambursabile, pentru modernizarea infrastructurii feroviare. (...) Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va asigura, prin lucrările de modernizare şi reabilitare demarate, alinierea infrastructurii feroviare din România la parametrii tehnici şi operaţionali de nivel european”, se arăta în comunicatul remis marţi seară. Cu alte cuvinte, în timp ce familiile celor blocaţi în vagoane aşteptau informaţii despre cei blocaţi, CFR SA se aştepta ca presa să mediatizeze investiţiile salvatoare în infrastructura feroviară. Dincolo de necesitatea acestor investiţii, momentul ales pentru promovarea informaţiei pare cel puţin neinspirat.


 

CITEŞTE ŞI:
Calvarul hibernal, la final! Oamenii din trenul înzăpezit s-au întors acasă după 59 de ore de coşmar!
Traseul pe care l-a urmat trenul groazei
Miercuri seară încă nu se ştia graficul trenurilor de joi
Util pentru călătorii din trenul groazei: cum să obţii despăgubiri de la CFR


 

Citit 1467 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2012 00:06

1 comentariu

  • postat de flo Joi, 09 Februarie 2012 09:59 Link la comentariu
    0
    0

    se investeste in infrastructura care deja e buna, dar pe liniile precum cea faurei=buzau, pe care se circula cu 40km/h, indiferent de rangul trenului, indiferent de starea vremii, cu toate ca linia este perfect dreapta, are 2 fire, si este si electrificata, nu se baga nici un leu!
    sa nu mai spunem ca plugurile de zapada sunt din 1960, si nu le intretine nimeni, decat atunci cand sunt probleme cu au fost acum! apoi pana la urmatorul viscol sunt uitate prin depouri! acolo nu se investeste!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.