Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
5 comentarii

Îngropată în 2010 de italieni, afacerea cu trenuleţe ecologice este pe cale să reînvie * Chiar proiectantul trenuleţului electric este cel care a preluat ce a mai rămas din firmă şi a strâns în jurul lui mai mulţi tineri entuziaşti cu care vrea în săptămânile viitoare să termine primul tren


 În urmă cu aproape doi ani se năştea la Galaţi un proiect economic interesant! Mai mulţi oameni de afaceri din Galaţi şi dintr-un oraş italian au pus de-o afacere cu motostivuitoare, care nu prea a mers. S-au reprofilat pe construit trenuleţe ecologice de agrement, dar se pare că nici asta nu a mers, deşi proiectul arăta interesant. Aşa s-a născut, în toamna anului 2010, primul trenuleţ electric, care a luat imediat calea Italiei. Italienii au renunţat apoi la proiect, firma intrând în insolvenţă. În urmă cu câteva zile, activele firmei, printre care şi unele matriţe şi subansamble necesare confecţionării acestor trenuţele au fost vândute la licitaţie. Au fost cumpărate chiar de proiectantul trenuleţului, Valerian Paraschivan, care, împreună cu alţi tineri entuziaşti, vrea să continue afacerea întreruptă brusc de italieni. „Avem o locomotivă, turnată din fibră de sticlă pe un şasiu metalic. Trenul funcţionând pe bază de energie electrică, pe şasiu vor veni şi componente electrice şi electronice. Este o noutate pe piaţa din România”, spune Valerian Paraschivan.
O alternativă mai ieftină

Costurile de exploatare a unui astfel de trenuleţ sunt foarte mici. „Ca să parcurgem 80-100 de km, atât cât are de regulă autonomie de funcţionare acest autovehicul, ar trebui să scoatem din buzunare cam 14 lei, comparativ cu aproape 60 de lei cât ar costa dacă ar fi un motor pe bezină sau diesel. În plus, vorbim despre un dispozitiv ecologic”, a ţinut să adauge Paraschivan. Proiectul respectă toate normele europene în materie de mijloace de transport. "Tot ansamblul, locomotivă şi trei vagoane, are 19,5 metri. Acesta trebuie să vireze într-un spaţiu de 12,5 metri, de aceea toate roţile vagoanelor sunt directoare", ne explică proiectantul trenului.

Ideal pentru staţiuni

Acest tip de tren poate fi folosit foarte uşor în centrele istorice ale oraşelor mari, dar şi în staţiunile turistice, montane sau de litoral. Chiar şi Primăria Galaţi şi-a exprimat - pe vremea primarului Dumitru Nicolae - intenţia de a cumpăra un astfel de tren, cu care turiştii şi nu numai să se plimbe pe Faleza Dunării. Una dintre cele mai sensibile probleme va fi, fără îndoială, omologarea noului trenuleţ. "Deşi italienii au fugit cu prototipul acestui tren la ei în ţară, acuzându-ne că nu putem să-l omologăm, noi spunem clar că acesta va fi înmatriculat. Vă garantez eu că acest trenuleţ se va plimba pe drumurile publice din oraş", spune Marin Dobre, părintele Trabantului electric, cel care are un rol important în acest proiect. Cum în ţară mai există doar un singur producător de astfel de trenuri, concurenţa nu este foarte mare. "Până acum, cele mai multe oferte veneau din China, motiv pentru care erau probleme mari cu asigurarea service-ului. Acum, service-ul este în România, deci este un avantaj pentru primarii localităţilor cu potenţial turistic. În plus, este foarte important că se mişcă puţin economia locală, dam de lucru unor oameni", mai spune Marin Dobre. Costurile totale de construcţie pentru un ansamblu de trei vagoane şi o locomotivă variază între 60.000 şi 80.000 de euro.

Citit 3629 ori Ultima modificare Joi, 23 August 2012 19:05

5 comentarii

  • postat de gălățeanu Vineri, 24 August 2012 18:23 Link la comentariu
    0
    0

    Prin 1961-1963 era un trenuleț în parcul CFR, pe aleea centrală. Cred că era mai frumos decât cel de la Mac Donald's. Nu-mi amintesc amănuntele, dar mi se părea un loc ca din basme. Veneau oameni din tot orașul și era destul de aglomerat. Mama, nu a avut bani pentru bilet și nu m-am plimbat într-unul din vagoanele pline de copilași, dar tot am rămas cu o amintire frumoasă. Pe locul jos, dinspre Brateș, era o scenă. Oamenii stăteau pe iarbă, pe taluz, și datorită pantei, toată lumea, cei mari sau copiii, vedeau spectacolele. Nu mai știu ce se petrecea acolo. Oricum, mi se părea frumos și voiam să mergem cât mai des în parc.
    Locul nu a mai fost amenajat așa, niciodată. Au fost biciclete care circulau în jurul unor piste circulare cu diametre diferite; un fel de scenă mărginită de patru trunchiuri de copaci, cu acoperiș din stuf, totul acoperit cu ciment; un glob din piatră cu un labirint de tuneluri în interior; fântâna arteziană mai puțin reușită.
    Oare își mai amintește cineva, cum era Parcul CFR?

    Raportează
  • postat de Strajer al Moldovei Vineri, 24 August 2012 13:38 Link la comentariu
    0
    0

    @albu a ....pai daca fiecare si-ar respecta delimitarea in spatiul lor nu ar mai fi nimeni deranjat...dar cand totii taranoii nu au auzit ce e aia pista de bicicleta...si totii dracii de copii cu "sk8ul" si cu "bikeul" merg pe unde ar trbuie sa mearga pietonii...si sunt si taranoi care merg pe pista de bicilceta si daca ii zici sare la gatu ta "ce ba e faleza matii?"

    Raportează
  • postat de albu a Vineri, 24 August 2012 12:27 Link la comentariu
    0
    0

    Numai trenuletul asta lipseste in momentul de fata pe Faleza inferioara !! La cate biciclete ,roleri si skate-uri in viteza care trec razant printre cei care se plimba linistiti..este exact ceea ce ne lipseste !
    Da,personal il consider un proiect foarte interesant si s-ar putea pune in aplicare insa ar trebui sa se largeasca aleea ,special pentru trenulet,insa nu prea e loc din moment ce exista Pescarusul si alte cateva terase in zona de la Zid care sunt amplasate fix pe buza spatiului pietonal.

    Raportează
  • postat de flo Vineri, 24 August 2012 10:04 Link la comentariu
    0
    0

    Superb! Dar la noi de la vorbe la fapte... e distanta foarte mare! As vrea sa vad un astfel de trenulet pe faleza... o mai scoatem din monotonie!

    Raportează
  • postat de nostalgicul Vineri, 24 August 2012 09:41 Link la comentariu
    0
    0

    pacat! o astfel de afacere ar scoate multe locuri de munca din insolventa, tinand cont de preocuparea romanilor (obisnuiti) pentru turism.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.