Afacerea cu trenuleţele ecologice ar putea să reînvie la Galaţi

Afacerea cu trenuleţele ecologice ar putea să reînvie la Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Îngropată în 2010 de italieni, afacerea cu trenuleţe ecologice este pe cale să reînvie * Chiar proiectantul trenuleţului electric este cel care a preluat ce a mai rămas din firmă şi a strâns în jurul lui mai mulţi tineri entuziaşti cu care vrea în săptămânile viitoare să termine primul tren


 În urmă cu aproape doi ani se năştea la Galaţi un proiect economic interesant! Mai mulţi oameni de afaceri din Galaţi şi dintr-un oraş italian au pus de-o afacere cu motostivuitoare, care nu prea a mers. S-au reprofilat pe construit trenuleţe ecologice de agrement, dar se pare că nici asta nu a mers, deşi proiectul arăta interesant. Aşa s-a născut, în toamna anului 2010, primul trenuleţ electric, care a luat imediat calea Italiei. Italienii au renunţat apoi la proiect, firma intrând în insolvenţă. În urmă cu câteva zile, activele firmei, printre care şi unele matriţe şi subansamble necesare confecţionării acestor trenuţele au fost vândute la licitaţie. Au fost cumpărate chiar de proiectantul trenuleţului, Valerian Paraschivan, care, împreună cu alţi tineri entuziaşti, vrea să continue afacerea întreruptă brusc de italieni. „Avem o locomotivă, turnată din fibră de sticlă pe un şasiu metalic. Trenul funcţionând pe bază de energie electrică, pe şasiu vor veni şi componente electrice şi electronice. Este o noutate pe piaţa din România”, spune Valerian Paraschivan.

O alternativă mai ieftină

Costurile de exploatare a unui astfel de trenuleţ sunt foarte mici. „Ca să parcurgem 80-100 de km, atât cât are de regulă autonomie de funcţionare acest autovehicul, ar trebui să scoatem din buzunare cam 14 lei, comparativ cu aproape 60 de lei cât ar costa dacă ar fi un motor pe bezină sau diesel. În plus, vorbim despre un dispozitiv ecologic”, a ţinut să adauge Paraschivan. Proiectul respectă toate normele europene în materie de mijloace de transport. "Tot ansamblul, locomotivă şi trei vagoane, are 19,5 metri. Acesta trebuie să vireze într-un spaţiu de 12,5 metri, de aceea toate roţile vagoanelor sunt directoare", ne explică proiectantul trenului.

Ideal pentru staţiuni

Acest tip de tren poate fi folosit foarte uşor în centrele istorice ale oraşelor mari, dar şi în staţiunile turistice, montane sau de litoral. Chiar şi Primăria Galaţi şi-a exprimat - pe vremea primarului Dumitru Nicolae - intenţia de a cumpăra un astfel de tren, cu care turiştii şi nu numai să se plimbe pe Faleza Dunării. Una dintre cele mai sensibile probleme va fi, fără îndoială, omologarea noului trenuleţ. "Deşi italienii au fugit cu prototipul acestui tren la ei în ţară, acuzându-ne că nu putem să-l omologăm, noi spunem clar că acesta va fi înmatriculat. Vă garantez eu că acest trenuleţ se va plimba pe drumurile publice din oraş", spune Marin Dobre, părintele Trabantului electric, cel care are un rol important în acest proiect. Cum în ţară mai există doar un singur producător de astfel de trenuri, concurenţa nu este foarte mare. "Până acum, cele mai multe oferte veneau din China, motiv pentru care erau probleme mari cu asigurarea service-ului. Acum, service-ul este în România, deci este un avantaj pentru primarii localităţilor cu potenţial turistic. În plus, este foarte important că se mişcă puţin economia locală, dam de lucru unor oameni", mai spune Marin Dobre. Costurile totale de construcţie pentru un ansamblu de trei vagoane şi o locomotivă variază între 60.000 şi 80.000 de euro.

Citit 4216 ori Ultima modificare Joi, 23 August 2012 19:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.