Investiţie de 160.000 de lei pentru siguranţa traficului - Străzi fără vitezomani şi derutaţi

Investiţie de 160.000 de lei pentru siguranţa traficului - Străzi fără vitezomani şi derutaţi

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
7 comentarii
  • Cea mai mare parte a sumei alocate din bugetul local va fi destinată achiziţionării limitatoarelor de viteză * Conducerea IPJ salută măsura Primăriei, dar susţine că mai sunt şi alte probleme stringente legate de infrastructura rutieră în municipiu

Cu trafic restricţionat sau deviat, din cauza numeroaselor lucrări care au răscolit arterele oraşului, şi cu străzi înguste, sufocate de maşini parcate anapoda din cauza lipsei locurilor amenajate, municipiul Galaţi mai are o suferinţă când vine vorba de traficul rutier: numărul insuficient de indicatoare pentru ghidarea conducătorilor auto nefamiliarizaţi cu oraşul şi de limitatoare de viteză care să-i împiedice pe "nebunii şoselelor" să gonească, uneori şi pe străduţe înguste, ca la raliu.
Viaţa indicatoarelor, care pe lângă faptul că sunt puţine mai sunt şi degradate, se apropie însă de sfârşit. În următoarele luni, o parte dintre acestea ar trebui înlocuite, conform anunţului de licitaţie publicat de municipalitate pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) sub numărul 334461/28.08.2012. Primăria Galaţi pune la bătaie 160.000 de lei pentru achiziţionarea de indicatoare şi elemente de siguranţă a circulaţiei, care ar trebui, într-o oarecare măsură, să mai disciplineze traficul în oraş.
"Este vorba despre indicatoare de orientare şi limitatoare de viteză, mare parte a fondurilor fiind alocate pentru achiţionarea acestora din urmă. Ele vor fi montate atât pe locul celor vechi, degradate sau înlăturate, cât şi în locuri noi, în măsura în care bugetul ne-o va permite", explică Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.
"Era şi timpul!"

Şoferii care circulă civilizat cel puţin când sunt în oraş găsesc de bun augur montarea noilor elemente de siguranţă şi fluidizare a traficului, dar consideră că numărul acestora ar trebui cel puţin triplat. "Limitatoarele ar fi mai mult decât binevenite. E de prisos să menţionez Faleza sau strada Brăilei, dar nu mi-e ruşine nici cu Siderurgiştilor, Centura, Basarabiei sau alte străzi mai mici, unde noaptea, cel puţin, sunt mulţi care merg lejer cu 100 de kilometri la oră. Cât despre indicatoare, ce să spun, stăm foarte prost. Dacă poţi număra pe degetele de la o mână săgeţile care indică ieşirile din oraş sau alte locaţii despre cei care nu sunt din Galaţi nu au cum să ştie", ne-a spus Bogdan Marinescu (45 de ani).
Investiţia ar trebui să vină şi în sprijinul poliţiştilor de la Circulaţie, care au constatat, pe cifre, că 10 la sută dintre accidentele produse în judeţ pe fondul vitezei excesive sau a neadaptării vitezei la condiţiile de drum au avut loc în municipiul Galaţi. "Sunt binevenite aceste limitatoare, care au fost scoase astă-iarnă, la deszăpezire. În principiu ele vor fi montate tot pe arterele cu trafic intens, respectiv Faleza Superioară, strada Brăilei, la bănci, pe strada Oltului", punctează subinspectorul Iulian Matei, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.
"Intersecţia fără rost", un punct fierbinte

Unul dintre locurile unde un simplu marcaj pietonal sau un semn de "STOP" pare să nu rezolve problema este intersecţia străzilor Basarabiei şi Anghel Saligny. Din cauza numeroaselor accidente şi tamponări care au avut loc în acest punct, se impune găsirea unei soluţii urgente pentru ca numărul evenimentelor să nu crească şi mai mult. "Reiese clar că nu semnalizarea este factorul principal care cauzează evenimentele rutiere, ci vina pietonilor şi depăşirea limitei legale de viteză. În această intersecţie (n.r. Basarabiei cu Anghel Saligny), mulţi vin cu viteză pentru că au prioritate. La fel vin şi ceilalţi de pe Saligny, care ar trebui să cedeze trecerea. S-a pus problemă să aşteptăm un an, dar e prea mult. Am propus deja câteva soluţii, să vedem ce-o sa iasă", ne-a precizat comisarul Dănuţ Lefter, şeful IPJ Galaţi.

Citit 2036 ori Ultima modificare Joi, 06 Septembrie 2012 21:41

7 comentarii

  • postat de iso Duminică, 09 Septembrie 2012 12:01 Link la comentariu
    0
    0

    De 22ani in orasul Galati am vazut realizindu'se multa vrajeala. Dragii nostri cirmuitori nu sint in stare sa vopseasca ceea ce s'a facut pe vremea lui ne'a Nicu. Daca ai fi fost plecat din Galati in ultimii 22ani si te'ai fi intors ieri, sigur nu te'ai fi ratacit... Masurile de fluidizare si siguranta a traficului ar trebui sa inceapa prin "curatarea" marilor intersectii de chioscurile aflate pe insulite si in imediata vecinatate a acestora care blocheaza vizibilitatea in mod flagrant, interesant dar politia si autoritatile locale nu vad aceste mari probleme.
    Citeva exemple: intersectia sufocata de la Masnita - actualmente Carefour - chioscuri peste tot, vizibilitatea tinde la zero, idem intersectia de la IREG doua chioscuri pe insulite, ce sa mai vorbim despre chioscul din buricul tirgului la telefoane vis'avis de papadie. Toate aste chioscuri si multe altele stau bine merci de ani de zile fara ca cei platiti sa asigure siguranta traficului sa le "vada"... limitatoarele de viteza si chestiile pe bani grei ar trebui sa vina abia dupa ce s'au epuizat chestiunile de "bun simt".

    Raportează
  • postat de flo Vineri, 07 Septembrie 2012 18:53 Link la comentariu
    0
    0

    -La ,,intersectia fara rost, trebuie sens giratoriu, desfiintand benzile pt inainte ale strazii Basarabiei, ramanand ca sa circule doar tramvaiul direct! Asa cum este la ,,general" si unde este foarte bine!
    - LIMITATOARELE DE VITEZA SUNT BUNE, DAR TREBUIE ASEZATE CU CAP! Nu din suta in suta de metri, sau puse unde oricum nu poti circula cu viteza!
    - Indicatoarele de orientare sun mai mult decat binevenite, ca ele lipsesc cu desavarsire! In alte orase nu ai cum sa te pierzi, dar la noi e o harababura totala! Dar poate capetele ,,limpezi" responsabile cu asta, scriu si orase importante, gen Bacau, Iasi, Constanta pe ele, si nu doar Tg. Bujor sau Tecuci>

    Raportează
  • postat de Mihai Vineri, 07 Septembrie 2012 14:27 Link la comentariu
    0
    0

    "Şoferii care circulă civilizat cel puţin când sunt în oraş găsesc de bun augur montarea noilor elemente de siguranţă şi fluidizare a traficului, dar consideră că numărul acestora ar trebui cel puţin triplat". Ati uitat un cuvant la inceputul frazei si anume soferii dobitoci care circula civilizat..... printre care se numara si dobitocul principal caruia i-ati luat interviu pe nume Bogdan Marinescu. Pentru acest domn as ori sa faceti o strada in care sa puneti din 2 in 2 metri acele limitatoare de viteza ca sa ii dea senzatii tai cretinului care nici macar masina banuiesc ca nu are sau e patronul unui service auto si are pe stoc prea multe bucse si amortizoare.

    Raportează
  • postat de Care trafic? Vineri, 07 Septembrie 2012 13:31 Link la comentariu
    0
    0

    Citesc pe aici si imi vine sa rad. Daca voua vi se pare ca orasul are trafic infernal incat sa necesite nu stiu ce minuni de solutii pentru fluidizare, atunci ce sa mai vorbim de Bucuresti? Faceti o data Bucurestiul, apoi o sa ziceti ca Galatiul e nimica toata. Si vorbesc din experienta. De la Piata Romana pana la aeroport in Baneasa in mod normal se face cam 45 minute, dar eu am facut si putin peste 2 ore, la un trafic infernal. Seara in Galati deja se golesc soselele poti merge lejer, in Bucuresti se fac blocaje si seara, abia dupa 12 noaptea se merge lejer. Aici la noi e fericire. Plangeti ca niste bebelusi pentru ca nu stiti ce e aia trafic infernal. Cum se lucreaza la o strada si se mai fac si la noi blocaje, gata plangeti.

    Raportează
  • postat de Schumacher Vineri, 07 Septembrie 2012 10:28 Link la comentariu
    0
    0

    Nu limitatoarele de viteza ii linistesc pe smecherii cu masini de fitze ci o legislatie mai aspra si pusa in practica de politisti adevarati nu de niste spagari flamanzi. Monitorizare video si camere radar automate instalate in zonele respective ar aduce bani seriosi la buget.In plus limitatoarele de viteza ar aglomera traficul si ar impiedica masinile de salvare sa actioneze cu promptitudine. Numai aseara ce am vazut un nervos cu un Audi cu nr GL-**-GYO ce depasea masinile in trafic intre banci si TreiStar mai ceva ca Vin Diesel in TOO FAST TOO FURIOUS. Eu banuiesc ca la mijloc e din nou interesul uneia din firmele ce au sprijinit din greu campania electorala sa mai recupereze ceva banuti de la buget din investitia facuta, mai ales ca se apropie o noua campanie...

    Raportează
  • postat de romeo Vineri, 07 Septembrie 2012 10:21 Link la comentariu
    0
    0

    si montam limitatoarele in toamna asta, ca la iarna sa le scoata iar din asfalt cu lamele, la deszapezire.
    nu?
    sa mai sifonam niste bani din visteria orasului si sa mai facem contul gras vreunei firme "cu dedicatie" (aia cu SEAP-ul e praf in ochi si momeala pentru prosti)

    Raportează
  • postat de IC Vineri, 07 Septembrie 2012 06:40 Link la comentariu
    0
    0

    Limitatoare de viteza ?Si cum vor fi botezate ,"tatele lui Stan"? Limiteaza viteza suficient gropile de pe majoritatea strazilor. De instalatii si masuri de fluidizarea traficului are nevoie orasul iar pentru aceasta ar trebui semafoarizate intersectiile si trecerile de pietoni (evident dupa ce vor fi rarite),unda verde in concordanta cu viteza legala de pe tronsonul respectiv ,eventual pe strazile cu mai multe benzi ,viteza minima impusa diferentiata pe fiecare banda (cine nu vrea unda verde merge pe banda intai ,nu incurca pe ceilalti) ,scoase autoturismele parcate pe carosabil si duse in parcarile atat de necesare iar pentru limitarea virezei indicatoare si amenzi grase ,nu tatele lui Nicolaie care rup suspensii , tampoane etc. Nebunii care gonesc si intra in stalp ,nici nu le i-au in seama

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.