Investiţie de 160.000 de lei pentru siguranţa traficului - Străzi fără vitezomani şi derutaţi
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Investiţie de 160.000 de lei pentru siguranţa traficului - Străzi fără vitezomani şi derutaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Cea mai mare parte a sumei alocate din bugetul local va fi destinată achiziţionării limitatoarelor de viteză * Conducerea IPJ salută măsura Primăriei, dar susţine că mai sunt şi alte probleme stringente legate de infrastructura rutieră în municipiu

Cu trafic restricţionat sau deviat, din cauza numeroaselor lucrări care au răscolit arterele oraşului, şi cu străzi înguste, sufocate de maşini parcate anapoda din cauza lipsei locurilor amenajate, municipiul Galaţi mai are o suferinţă când vine vorba de traficul rutier: numărul insuficient de indicatoare pentru ghidarea conducătorilor auto nefamiliarizaţi cu oraşul şi de limitatoare de viteză care să-i împiedice pe "nebunii şoselelor" să gonească, uneori şi pe străduţe înguste, ca la raliu.

Viaţa indicatoarelor, care pe lângă faptul că sunt puţine mai sunt şi degradate, se apropie însă de sfârşit. În următoarele luni, o parte dintre acestea ar trebui înlocuite, conform anunţului de licitaţie publicat de municipalitate pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) sub numărul 334461/28.08.2012. Primăria Galaţi pune la bătaie 160.000 de lei pentru achiziţionarea de indicatoare şi elemente de siguranţă a circulaţiei, care ar trebui, într-o oarecare măsură, să mai disciplineze traficul în oraş.

"Este vorba despre indicatoare de orientare şi limitatoare de viteză, mare parte a fondurilor fiind alocate pentru achiţionarea acestora din urmă. Ele vor fi montate atât pe locul celor vechi, degradate sau înlăturate, cât şi în locuri noi, în măsura în care bugetul ne-o va permite", explică Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

"Era şi timpul!"

Şoferii care circulă civilizat cel puţin când sunt în oraş găsesc de bun augur montarea noilor elemente de siguranţă şi fluidizare a traficului, dar consideră că numărul acestora ar trebui cel puţin triplat. "Limitatoarele ar fi mai mult decât binevenite. E de prisos să menţionez Faleza sau strada Brăilei, dar nu mi-e ruşine nici cu Siderurgiştilor, Centura, Basarabiei sau alte străzi mai mici, unde noaptea, cel puţin, sunt mulţi care merg lejer cu 100 de kilometri la oră. Cât despre indicatoare, ce să spun, stăm foarte prost. Dacă poţi număra pe degetele de la o mână săgeţile care indică ieşirile din oraş sau alte locaţii despre cei care nu sunt din Galaţi nu au cum să ştie", ne-a spus Bogdan Marinescu (45 de ani).

Investiţia ar trebui să vină şi în sprijinul poliţiştilor de la Circulaţie, care au constatat, pe cifre, că 10 la sută dintre accidentele produse în judeţ pe fondul vitezei excesive sau a neadaptării vitezei la condiţiile de drum au avut loc în municipiul Galaţi. "Sunt binevenite aceste limitatoare, care au fost scoase astă-iarnă, la deszăpezire. În principiu ele vor fi montate tot pe arterele cu trafic intens, respectiv Faleza Superioară, strada Brăilei, la bănci, pe strada Oltului", punctează subinspectorul Iulian Matei, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.

"Intersecţia fără rost", un punct fierbinte

Unul dintre locurile unde un simplu marcaj pietonal sau un semn de "STOP" pare să nu rezolve problema este intersecţia străzilor Basarabiei şi Anghel Saligny. Din cauza numeroaselor accidente şi tamponări care au avut loc în acest punct, se impune găsirea unei soluţii urgente pentru ca numărul evenimentelor să nu crească şi mai mult. "Reiese clar că nu semnalizarea este factorul principal care cauzează evenimentele rutiere, ci vina pietonilor şi depăşirea limitei legale de viteză. În această intersecţie (n.r. Basarabiei cu Anghel Saligny), mulţi vin cu viteză pentru că au prioritate. La fel vin şi ceilalţi de pe Saligny, care ar trebui să cedeze trecerea. S-a pus problemă să aşteptăm un an, dar e prea mult. Am propus deja câteva soluţii, să vedem ce-o sa iasă", ne-a precizat comisarul Dănuţ Lefter, şeful IPJ Galaţi.

Citit 2322 ori Ultima modificare Joi, 06 Septembrie 2012 21:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.