Aţi făcut beci sub garaj? Pierdeţi contractul, avertizează Primăria
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Aţi făcut beci sub garaj? Pierdeţi contractul, avertizează Primăria
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Municipalitatea avertizează că le va desface contractele de închiriere a terenului proprietarilor de garaje care au făcut beciuri sau racorduri ilegale la reţelele de utilităţi


Primăria, care a demarat luna trecută operaţiunea de demolare a garajelor construite fără autorizaţie pe domeniul public şi a început cu cele din Micro 40, îi avertizează pe proprietarii care au autorizaţie că şi ei riscă să rămână fără dreptul de a folosi garajul dacă au adus modificări terenului, fără aprobare. "Contractele de închiriere a terenului vor fi desfăcute de îndată ce se constată că titularii acestora, fără aprobarea cuiva, au îngrădit suprafaţe de lângă garaj, au săpat beciuri ori s-au cuplat la reţelele de utilităţi. Racordurile constituie o mare problemă deoarece multe au fost făcute prost şi cel puţin cele de apă şi canalizare pot afecta terenul de lângă bloc", a declarat, ieri, purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache.
Primăria va face controale şi la sesizarea cetăţenilor
Cazuri precum cele enumerate anterior nu sunt puţine. Informaţiile primite de la cititorii "Vieţii libere" relevă că mulţi dintre proprietarii garajelor autorizate şi-au instalat chiuvetă în garaj, au îngrădit o limbă de pământ de lângă garaj - chiar şi cât să încapă o maşină! - ori au săpat beciuri. Dependinţe subterane ar fi şi în cartierele mărginaşe ale oraşului, cum este Aviaţie, şi în zonele cu pretenţii, cum e Mazepa. Proprietarii au săpat beciuri sub garaje, fie pentru a-şi crea spaţii suplimentare de depozitare, fie pentru a mări o zonă de lucru, cum au făcut cei care şi-au transformat garajul în service auto clandestin.
L-am întrebat pe Mihai Costache cum va face municipalitatea să constate aceste abateri de la contract, în condiţiile în care în Galaţi sunt circa 7.000 de garaje autorizate! "Prin verificări în teren, efectuate atât după ce Primăria se autosesizează, cât şi în urma sesizărilor primite de la cetăţeni pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. şi preluate de Disciplina în Construcţii", a răspuns oficialul.
Întâi soluţii, pe urmă fapte
Odată depistate, abaterile de acest fel vor fi sancţionate cu desfacerea contractului de închiriere a terenului de sub garaj, a spus reprezentantul Primăriei.
Asta nu înseamnă, însă, că garajul în cauză va fi demolat de îndată, ci că proprietarul nu va mai avea dreptul să îl folosească. "Dacă, de exemplu, depistăm o baterie de garaje care sunt autorizate, dar cărora li s-au adus modificări în mod ilegal, nu o demolăm imediat. Le desfacem contractele titularilor şi căutăm soluţii de reamenajare a terenului, în funcţie de necesităţi - facem parcare, loc de joacă, alee -, dar şi soluţii de finanţare a lucrării. Abia după ce găsim aceste soluţii demolăm bateria de garaje, ca să nu existe un ecart de timp între demolare şi reamenajare", a explicat Costache.
El a subliniat că la fel se va proceda şi în cazul garajelor neautorizate, pentru care nu există contracte şi, teoretic, Primăria poate trece direct la demolare. "Să nu-şi imagineze nimeni că vom umbla cu buldozerele prin oraş, vom demola garajele şi vom mai vedea după aceea ce punem în loc! Atât în cazul garajelor autorizate, dar modificate fără aprobare, cât şi în cazul garajelor neautorizate, întâi vedem ce facem cu terenul şi apoi dărâmăm", a spus Costache, amintind cazul primei baterii de garaje neautorizate demolate, cea din Micro 40, unde municipalitatea a intrat în forţă abia după ce a conturat proiectul unui loc de joacă.
Revenind la garajele autorizate, trebuie spus că toate contractele în derulare vor fi prelungite şi după 31 decembrie 2012, cu excepţia cazurilor în care titularii au decedat ori au vândut garajele (noul proprietar trebuie să încheie contract cu Primăria). Bineînţeles, nu se pune problema prelungirii nici a contractelor desfăcute după depistarea de către Primărie a unor modificări neautorizate aduse terenului.
Citit 9052 ori Ultima modificare Marți, 09 Octombrie 2012 23:53

29 comentarii

  • postat de COBRA-GALATI
    Vineri, 12 Octombrie 2012 23:21
    ADUCETI TOATE UTILAJELE CE DEMOLEAZA SECTIILE OPRITE DIN COMBINAT SI PUNETI LA PAMANT TOATE GARAJELE ! CU BECI,FARA BECI,NU ARE IMPORTANTA ... LA PAMANT CU ELE !!!! DUPA CE AM LUCRAT TOATA VIATA LA COCSERIE ACUM SUNT NEVOIT SA TRAG PE NAS GAZE DE ESAPAMENT SI SA ASCULT ZGOMOT DE MOTOR TURAT TURBAT !!!
    0
    1
    Raportează
  • postat de BALCONUL
    Joi, 11 Octombrie 2012 11:04
    Sigur, nu am garaj, dar asta nu ma impiedica sa nu constat urmatoarele: se construieste in prostie, unde vrei si unde nu vrei, nu intereseaza pe nimeni si uite asa nu numai ca se iau masuri la timp, lasi oameni sa investeasca nu te intereseaza cum si in ce investesc si odata se trezeste nunul si spune trebuie intrat in legalitate.Ar fi corect atunci, ca toti sa darame balcoanele inchise, sa dea jos izolatia termica de la blocuri etc. Cat pot fi de prosti, incompetenti, total dezinteresati...Toti observa cum se construieste, nu zice nimic si odata se trezeste unul si zice ca trebuie daramat...Ma gandesc totusi la cei care au garaje!? Nu mai zic ca si eu am balconul inchis si izolatia termica efectuata. Dar cine si cum voi fi despagubit, daca cineva ia o decizie legala si desfiinteaza inchiderea balconului sau izolatia blocului. Sigur, aparent nu nicio justificare, am facut pe barba mea, dar cum ar fi aratat toate balcoanele inchise si cu izolatia efectuata si numai apartamentul meu nu!? Cand as fi fost judecat mai aspru de concetateni, atunci cand nu as fi construit si arata cum arata sau acum daca am costruit si mai tin si un butoi cu vin/muraturi in balcon...Oricum eu zic ca in toate cazurile, autoritatile sunt de vina! Si ar trebui sa plateasca...Dar la noi nu se poate intampla.
    0
    0
    Raportează
  • postat de inna
    Joi, 11 Octombrie 2012 09:00
    pt toti cei care mi-au spus diverse...prin ceea ce spuneti, va faceti propria descriere! sunteti niste netoti!:))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de ,, PE MOLDOVEAN IL PROSTESTI CEL MAI REPEDE,ARATA-I ACADEAUA SI EL O SUGE IMEDIAT,,
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 22:23
    PAI cam asta e tipul de roman ,jigodie si las si jeg .care se bucura de necazul aproapelui lui si s-ar bucura daca l-ar vedea si in chinurile mortii -DA OBLIGATORIU SA-I DARAME GARAJUL
    daaa,multa prostime in orasul asta imputit GALATI
    Multa prostime care viseaza plantatii de copaci,spatii de joaca pentru copii,parcari ultra-super etajate si multe alte vise din occidentul civilizat
    MULTA PROSTIME care nu-si dau seama ca CINEVA E CU MANGLA OBLIGAT PE ACESTE TERENURI
    nu ,nu pentru ati face tie ceva frumos si civilizat.
    NU ,EXCLUSIV PENTRU BURTICA LOR CARE NU SE MAI SATURA DE 23 DE ANI.
    REGRET CA AM JIGNIT DAR DACA S-AR VEDEA CEVA REALIZAT IN ACEST ORAS DE DUPA REVOLUTIE ,NU AS MAI FI ATAT DE VEHEMENT
    TOTUL E SPART,RUPT,STICAT ETC,ETC,ETC
    NU ESTI IN STARE SA PUI NISTE VASELINA LA NISTE LEAGANE DE COPII DE ANI DE ZILE SI VII SA IMI PROMITI CA VEI FACE CATE IN CER SI STELE
    HAI SICTIR JIGODIILOR CARE NU VA MAI SATURATI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zap
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 20:34
    Inna mama, ia-ti rudotelul si cheama sora sa te sedeze ca iar intri in convulsii, femeie. Si voi astia care urlati ca apucati - pariu ca nici unul din voi nu aveti garaj.

    Si pentru ca suntem romani, "sa moara si capra vecinului" , nu?
    Avea dreptate ala cu "moldoveni multi = prosti". Sunteti prosti gramada.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Sore
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 18:22
    In sfarsit avem un primar cu Coa# daaaa in sfarsit!!!!!!!!!!!! Da domnilor!BRAVO! Felicitari pentru aceasta campanie contra grajelor initiata de Viata Libera.Uite un lucru care a dat roade !BRAVO VOUA!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de BV STAN JOS GARAJELE
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 17:58
    Toate GARAJELE JOS, Spatiu verde si parcari in locul lor BV STAN.
    0
    0
    Raportează
  • postat de cititor fidel
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 17:54
    De garajele de langa scoala nr 28 se va atinge careva??? Se poate face o parcare decenta....si nu e singurul loc din oras.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Basil
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 17:44
    Beciurile vor fi desfiintate prin umplere si podeaua garajului refacuta. .Primaria trebuie inzestrata cu un aparat ultrasunete..Oricum ''JOS GARAJELE''.Multi cunosc si o alta destinatie a garajelor :'LOC DE PRIMIT SPAGA'' pentru ca se pare ca este ceva diferenta intre a primii acasa si a primii la anexa gospodareasca.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Adrian
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 15:21
    Inna du-te femeie la un control psihic pentru ca nu te vad prea bine. Iti lipsesc multe scanduri de la mansarda.
    0
    0
    Raportează
  • postat de inna
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 14:20
    cel ma numeste in comentarii si jicneste, aceea e descriere lui si sigur face parte din cei care au tampeniile alea numite garaje!! sper din suflet sa le darame pe toate::))))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de marius
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 13:15
    Pe mine m-a amuzat intr-o zi cand treceam pe langa un garaj din zona micro 19 (in spate la "neacsu") ,era un garaj ingradit ,in fata mai avea loc sa intre inca doua masini, apoi pe poarta gradinii din fata garajului trona un text " Atentie nu blocati intrarea ca altfel umblam la roti !" . Dupa ce ocupa 1-2 locuri de parcare cu garajul,mai ocupa 2 locuri de parcare cu "gradina" aferenta garajului ,dupa aceea te obliga sa nu-l blochezi , neputand sa parchezi pe un spatiu in care pot fi parcate 2 masini. Deci aproximativ 6 locuri de parcare ocupa respectivul . Spiritul asta proprietaresc este mai mult decat dezvoltat la romani.
    0
    1
    Raportează
  • postat de Moldoveanca
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 13:04
    Foarte bine !Sa darame toate mizeriile astea care ne sufoca viata!Numai Durbaca e de vina pt toate cotetzele astea!Ca dadea autorizatii prin scari de bloc.Acum sa faca bine sa le si desfiinteze!
    Inna ai mare dreptate in tot ce spui.Iar frustatu' asta care injura si face spume o sa ramana vesnic un prost crescut si un limitat!Pai du-te tu fraiere care esti fraier in Hamburg sau in Budapesta sa vezi daca gasesti mizerii din astea??!!!!As putea sa-ti spun ce sa le faci la toti moldovenii sa pe rand???
    Parerea mea e ca e f bine ca au dat si o adresa de email.Am sa le spun si eu vreo cativa!
    0
    0
    Raportează
  • postat de sito
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 12:52
    Imi pare rau dar nu cred ca o sa se schimbe nimic. Sunt atatia lucratori la primarie care au garaje. Acestia nu vor accepta sa le fie daramate garajele. Este normal ca s-au daramat garaje in micro 40 pentru ca acolo nu statea nimeni de la primarie. Daca o sa apara reclamatii o sa spuna ca nu au fonduri sa faca altceva in loc.
    0
    0
    Raportează
  • postat de splINNA
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 12:15
    Se pare ca Inna a sarit gardul spitalului de nebuni!E si proasta pe deasupra!Stie sa se intoarca acasa sau vine cineva de la PSD sa o inscrie in partid?
    0
    0
    Raportează
  • postat de gogu
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 12:10
    Mai,gaozarilor!Daca e o baterie de garaje,sa zicem de 15 buc si pansatul de la primarie,care s-ar putea ocupa de lucruri serioase,ar gasi unul prin zona centrala il darama si face loc de joaca pentru Inna?Sau parcari pentru alti idioti?
    0
    0
    Raportează
  • postat de inna
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 12:04
    @ multi si prosti = moldoveni!

    Tu ce esti??? ardelean?? nu esti tot moldovean??? la cei care stiu eu ca au beciuri sub garaje o sa fac reclamatie la primarie cu numele de autorizatie, ca iau ca milogii ajutpr social cand ei stau cu banii in casa!!! pe munca fraierilor ca noi ca nu stau la intins mana!! la munca!!! daramati tot!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de gogu
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 11:55
    Mai,gaozarilor!Daca e o baterie de garaje,sa zicem de 15 buc si pansatul de la primarie,care s-ar putea ocupa de lucruri serioase,ar gasi unul prin zona centrala il darama si face loc de joaca pentru Inna?Sau parcari pentru alti idioti?
    0
    0
    Raportează
  • postat de toni
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 11:46
    Mihai Costache indruga numai prostii!Daca are beci il "lucram",daca are mot,il"lucram" daca nu are cozoroc la sapca il "lucram".Asta e batut in cap!Ori le darmati pe toate ori taceti PENIBILILOR! USL-ul asta plin de turnatori,banditi,incompetenti si PLAGIATORI sunt PENIBILI! Nici cei de la PDL nu sunt mai breji,dar astea,cel putin,la Galati nu s-au facut de rahat ca nu au fost la putere de la lovitura de stat din decembrie '89.
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Inna
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 11:21
    Bine spus Inna! Nu mai vreau sa fac slalom printre masini atat pe trotuar cat si direct pe strada, si sa ocolesc bateriile de garaje! Vreau sa ma plimb pe sub copaci si sa am spatiu verde datator de oxigenu nu de mirosuri otravite in preajma mea, si cand ma duc la piata sau la scoala sau la servici nu numai atunci cand imi permite timpul sa merg la naiba`n praznic printr-un parc, si ala extrem de aglomerat!
    Trebuie neaparat facut ceva cu hidoseniile astea de beton si tabla care ne-au impanzit ca o ciuma din toate partile.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Eco
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 11:18
    Foarte bine. N-ar fi rau sa mai dispara sutele de cotete, ce poarta numele de garaje. Ca, romanul gospodar cum e din din fire, si-a montat si o "ghiveta" , eventual un boiler, un bec atarnat de plafon, ca doar nu si-o trage vinul din butoi pe intuneric sau sa-si vanture varza murata la lumina lunii.
    Redati acestui oras frumusetea si mandria de odinioara. Cine e posesor de masina sa se gandeasca unde si-o parcheaza, ca nu e obligata adm. locala sa aloce bani cu nemiluita, din bugetul local, numai si numai pentru proprietarii de masini, sa le construiasca garaje, eventual sub geamul de la bucatarie. Sunt destule zone ramase parloaga si in afara orasului. Acolo sa se ridice parcari civilizate, eventual cu plata, si sa presteze tovarasii posesori de autoturisme, nu sa-si porneasca masina din telecomanda, dimineata in timp ce se spala pe dinti, in timp ce copii fac slalom printre garaje si masini parcate de aiurea, pana la scoala si nu de putine ori esti obligat sa rabzi sunetul cristalin al alarmelor care isi fac treaba la orice adiere de vant sau claxonatul in disperare a unui sofer frustrat ca-si vede locul de parcare ocupat.
    Parcuri, spatii verzi, flori, copaci...asta inseamna civilizatie, nu betoane, garaje si tot felul de cotete ca-n India.
    0
    0
    Raportează
  • postat de : MULTI SI PROSTI = MOLDOVENI
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 10:53
    DA eu am garaj cu beci
    si o sa mi-o s_ga primaria de dimineata pana seara si tot nu o sa mi-l demoleze
    pen ca eu is smeker si te aduc in judecata primarie si o sa-ti dau la m_ie asa cum am mai facut-o si cu alte okazii atunci cand ai dorit sa faci abuzuri comunisto-staliniste
    te astept primarie : sa-ti dau ce ti-am promis mai sus .
    sa le-o sug_ti la astia :Propietarii de garaje.

    MULTI SI PROSTI = MOLDOVENI
    0
    0
    Raportează
  • postat de POSTOLACHE AURELIA
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 10:16
    Sigur!!! Pai isi ia omul garaj fara sa isi faca si un beci colo, cat de mic???? Nuuuu, ca atunci l-ar avea degeaba!!! sa vina domnii de la primarie intr-o dimineata la gradinita step by step din micro 19, sa vada cum se chinuie parintii sa isi aduca copiii la gradinita si sa vada ce bucata de pamant si-au inchis in fata garajului si si-au tras acolo gospodareste si un lant, care nu cumva sa intre vreo masina, ca doar au de unde, nu? Ce sa mai zic de chiuveta, sigur ca nu putea lipsi si la ce ar folosi o chiuveta fara apa, iar bucatarie fara apa si chiuveta, nici atat. Ala e garaj???? Nuuuu, pai la ce ii trebuie omului garaj daca isi tine masina afara? Cred ca intr-o zi o sa transmit primarie si numerele de autorizatie scrise pe garaje, poate asa se gasesc mai repede si nu mai trebuie umblat. VREM PARCARE ACOLO, OAMENI BUNI!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mirel
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 09:39
    Toate au beciuri. Chiar asta era prima grija cand cineva isi construia un garaj.Doar nu era sa tina butoaiele cu vin sau cartofii in balcon !!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de inna
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 08:57
    si in zona ic frimu sunt f multe care au beciuri..numai eu stiu vreo doua cu acelasi titular...deci controale la maxim si sa dispara toate sa avem iarba si copaci sa respiram , fara atatea betoane!!! ca majoritatea avem masini si nu le tin toti in garaje...afara in parcare...ca oricum garajele sunt depozite de haine vechi, bidoane, vinuri muraturi..etc!! mergeti in control si fiti corecti!
    0
    0
    Raportează
  • postat de SILE
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 08:43
    Aproape ca nu exista garaj care sa nu aiba si groapa sau beci, sunt rare cele care nu au, in tiglina 2 acum printre garaje pute a bosca care fermenteaza, se face tuica, e distilarie..ce sa mai zicem, mai rau ca la tara, si nImeni nu ia nici o masura, doar vorbe si vorbe, dupa parerea mae NICIODATA nu vor disparea din Galati aceste mizerii pe care le numiti ..garaje!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Vali
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 08:42
    TOATE garajele din 19 si 20 au beciuri, racorduri la curent, apa si canalizare iar marea lor majoritate sunt ingradite si imprejmuite gospodareste ca o adevarata casa de la tara!
    Felicitari si pentru adresa de mail la care putem depune sesizarile!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Miky
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 08:39
    Daca se pune problema asa,inseamna ca scapam de 90% din garaje,ca mai toate au beciuri sau teren imprejmuit pe langa ele,si o sa vezi atunci locuri de parcare mai eliberam trotuarele de masini.Eu zic sa le verifice pe toate.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Virgil
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 06:42
    Foarte multe astfel de beciuri pot fi identificate dupa gurile de aerisire aferente, de la o posta iti dai seama care are beci si care nu.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.