GALERIE FOTO/ Viaductul spre Combinat s-a surpat! Astăzi se analizează închiderea totală a traficului
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

GALERIE FOTO/ Viaductul spre Combinat s-a surpat! Astăzi se analizează închiderea totală a traficului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Tasările care afectează structura de rezistenţă a podului ce face legătura dintre oraş şi platforma siderurgică s-au agravat în ultima vreme * Una dintre benzi este închisă, iar Comisia de Siguranţă a Circulaţiei va decide astăzi dacă închide de tot traficul pe Viaduct


O construcţie simbolică pentru Galaţi şi până nu demult cel mai mare viaduct din ţară, podul care leagă oraşul de platforma siderurgică stă să se surpe din cauză şubrezirii structurii de rezistenţă, fenomen la care şi-au adus aportul deopotrivă factorii naturali, cât şi hoţii de fier vechi. Degradarea vizibilă a început de ani de zile, gardul metalic de protecţie, ciunţit în multe locuri, fiind un prim semnal de alarmă că circulaţia pe Viaduct devine tot mai periculoasă. Cârpirea parapetului a fost o soluţie temporară pentru ca într-un eventual eveniment rutier, vreo maşină sau pietoni să nu plonjeze în gol, de la peste 60 de metri. Adevăratul pericol vine însă din gropile care s-au format pe ambele margini ale  viaductului şi care pot produce oricând o surpare. Cea mai mare este, de departe, gaura formată lângă un picior al podului la circa 100 de metri de intrarea pe platoforma siderurgică. Prin gaura căscată în trotuar, care măsoară circa cinci metri diametru se vede hăul de dedesubt, iar asfaltul, inclusiv linia de tramvai, sunt vizibil afectate de surpare. De altfel un fir al liniei ferate care trece prin zona respectivă fost îngrădit de Primărie, circulaţia rutieră pe porţiunea afectată desfăşurându-se, până ieri, cu restricţii.
„Astăzi, joi, se va întruni la primărie Comisia de Siguranţă a Circulaţiei şi se va decide dacă traficul pe Viaduct va fi restricţionat sau închis de tot precum şi data de la care se a lua această măsură. Deocamdată putem doar spune că investiţiile pentru reabilitare sunt bugetate”, a precizat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Prima etapă a lucrărilor de consolidare a Viaductului a fost bugetată, într-adevăr, prin HCL 106/2012, cu suma de 1.272.020 lei, dar vestea proastă este că nu se ştie deocamdată când vor fi demarate lucrările. Mai mult decât atât, până ca muncitorii să se apuce efectiv de treabă, trebuie parcurse mai multe etape, precum proiectarea şi atribuirea contractului, operaţiuni care ar putea dura luni de zile.

Norocul Combinatului: mai multe porţi

Principalul obiectiv economic care ar putea fi afectat de o eventuală închidere a traficului pe Viaduct, ArcelorMittal, are soluţii pentru a asigura accesul muncitorilior şi a vehiculelor spre şi dinspre platformă.
„Noi avem mai multe porţi pe care se poate face accesul  rutier, deci asta nu e o problemă. În cazul în care s-ar închide, accesul autoturismelor spre Poarta Est va fi deviat dinspre Fileşti. Oricum, noi am anticipat aceste probleme de pe viaduct şi am asfaltat un drum lateral care duce spre poarta de Est şi pe unde se poate face de asemenea accesul. În rest, aprovizionarea sau transporturile care vin sau pleacă din Combinat nu vor avea de suferit, pentru că în majoritate acestea se fac pe calea ferată sau pe apă”, a menţionat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi.

 

 


Citit 9261 ori Ultima modificare Miercuri, 26 Iunie 2013 17:42

22 comentarii

  • postat de ARCELORUPTINCURMITTAL COMP. CARE SE ARDE IN C.U.R PT A PUNE IN PLUS 10 LEI LA SALARIUL DE KKT AL MUNCITORILOR
    Luni, 01 Iulie 2013 14:06
    MOTIV DE A INCHIDE VIADUCTUL ESTE DE A PUNE ALCOOLTESTE NUMAI LA O POARTA ,CEA DINSPRE BARBOSI,NUI ASA DL DUMITRESCU,....LINGAULE
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zap
    Vineri, 28 Iunie 2013 00:08
    Il vor inchide si ASA MOARE !
    Adio viaduct, pa!
    0
    0
    Raportează
  • postat de un idiot care plateste taxe
    Joi, 27 Iunie 2013 19:25
    Hai sa stabilim un lucru:
    Orice constructie are:
    - amenajare teren;
    - infrastructura = fundatii;
    - structura de rezistenta;
    - amenajari functionare - rampe acces la viaducte;
    - facilitati - cabluri, trotuare, parapeti (in cazul podurilor);
    - global, finisaje;

    Nu am spus ca facilitatile sunt OK.
    Am spus doar ca surpatura nu are legatura cu podul. Ca facilitatile trebuiau reparate/remediate de peste 30 de ani, este o cu totul alta problema. Doar ca "podul nu este avariat sau in pericol de a se prabusi".
    Dar cum sa justifice gasca de azi cheltuielile pentru manjirea cu asfalt a trotuarelor? Nici Tancrad, nici Vega, nici Primo nu au, macar, ingineri de specialitate. Ca de specialisti cu experienta, ... .
    VL arunca motanul, sperie lumea, se fac contracte cu nu stiu ce firme din anexa gospodareasca dintr-o garsoniera, daca lumea tace, mergi mai departe.

    Ei cu ciubucul, noi cu cresterea taxelor..
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ver Macht
    Joi, 27 Iunie 2013 18:58
    Se darama totul pe voi ,,si boul de primar acum mai nou vrea stadion nou pe varianta Braila ..heheh unde-i gasiti pe handicapatii astia fratilor de-i votati la primarie ..,hhehe ,, ati ajuns deja ca-n Pakistan ,,,macar aia acolo au coa-ie ,hehe La mai mare noule Galati si drum bun catre regionalizare , sa vedem atunci ce dezastru te mai asteapta...hhehe
    0
    0
    Raportează
  • postat de Da_Vinci
    Joi, 27 Iunie 2013 18:32
    Eu iti propun sa mergi pe Viaduct citiva metri. Sau macar uita-te la pozele 3 si 4 din grupajul de la sfirsit. O sa vezi ca exista probleme grave cu structura. Pe anumite portiuni risti sa cazi in gol prin fisurile aparute. Nu e de gluma! Pun pariu cu tine ca circulatia va fi oprita de tot in cel mult două zile, in urma expertizei tehnice.
    0
    0
    Raportează
  • postat de un idiot care plateste taxe
    Joi, 27 Iunie 2013 18:16
    Nu pricep nimic din articol.
    Din FOTO - daca este corect, NU ESTE VORBA DE POD. Ci de o rampa de acces. Cu panta de 80grd. In loc de max.30 si aia amenajata. Cine o fi luat terenul si, ca sa-si "apere proprietatea, a sapat acolo?
    Nu va speriati . Tov. Vlaicu si Dinu au deja contractul "cu baiatii destepti de bucale". Surpatura aia de pamant am vazut-o cam cu 2 luni in urma. I-am anuntat, din pacate, pe CONTRACTORII "BAIETILOR DESTEPTI DE BUCALE'" in speranta ca se vor lua masuri. De fapt i-am ajutat "in munca de ciubucuri".

    Tuturor galatenilor le cer scuze.

    De fapt, INCHIDEREA VIADUCTULUI ARE ALTE SUBSTRATURI. Nu este nevoie decat a se reface partea aia de rampa.

    Pentru ca, pana la aceasta data, nu a fost contactat cel mai vechi si bun PROIECTANT din Romania, chiar daca este de la bucale': I.P.T.A.N.A. Da, dar acesta este serios si nu se preteaza la spagi!
    0
    0
    Raportează
  • postat de @adamescu
    Joi, 27 Iunie 2013 14:00
    Super-amuzant mesajul tau, chiar am ras!
    0
    0
    Raportează
  • postat de doc
    Joi, 27 Iunie 2013 12:11
    ptr Cobra....esty turban tataie....cei din lista sunt de vina ca se darama viaductul.....esty dus rau eu zik sa mergi pe la sectia de ...psihiatrie...sigur ai nevoie
    0
    0
    Raportează
  • postat de combrinitru
    Joi, 27 Iunie 2013 11:37
    URAA nu mai au posibilitatea sinucigasii sa-si duca planul la capat .... un rahat de oras plin de golani si mafioti sa se darame tot combinatul ,,,, ca tot combinistu acum 15ani era la putere! acum fratilor fugiti la tara ! v-ati imbogatit pe spatele locuitorilor...cu cat a-ti furat
    0
    0
    Raportează
  • postat de XYZ
    Joi, 27 Iunie 2013 11:27
    Fosat combinist in porimul rand nu ai fost niciodata muncitor la combinat. Esti un cocalar retardat de nici 12 ani. In al 2-lea rand esti un analfabet retardat. Combinatul are mai multe porti. Se poate intra de prin Filesti. Doar ca nea patron trebuie sa mareaasca contributia, subcentia la benzina pentru fiecare muncitor in parte.
    0
    0
    Raportează
  • postat de maty
    Joi, 27 Iunie 2013 10:40
    a fost construit prin 1970 , nu-mi aduc aminte sa fi suferit vre-o reparatie capitala.....!
    0
    0
    Raportează
  • postat de adamescu
    Joi, 27 Iunie 2013 10:30
    Nu-i nicio problema ! Se rezolva imadiat , cum s-a rezolvat si cu "falezogaura".....Cativa saci cu nisip, de jur imprejur iar gaura se acopera cu o folie din plastic sa nu se mai vada ......si gata-i treaba ! Apoi, vine mingicaru' si taie panglica !!! Hai Otelul !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fost ,,combinist...
    Joi, 27 Iunie 2013 10:02
    ...deci, daca si viaductul merge la fier vechi (oare chiar nu mai au ce topi din combinat?) atunci adio combinat...fratilor, cautati alte locuri de munca...disparitia viaductului (pentru ca nu vad cine sa investeasca in repararea lui?) = disparitia combinatului...cred!?
    Ma contrazice cineva??!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 27 Iunie 2013 09:34
    @kremu corect !

    corect este "sa ia" pentru ca "a lua" este verb. Scuze, dar graba.
    0
    0
    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI
    Joi, 27 Iunie 2013 09:17
    LISTA RUSINII — COBRA-GALATI 27-06-2013 05:59
    AU TRECUT 178 de ZILE CU
    AFISAREA LISTEI TRADATORILOR
    SIDERURGIEI SI CU CAPUL LOR DIN
    TOTDEAUNA – mircea scintei:
    1)Bezman
    2)Eftimie
    3)Crisan
    4)Postolache
    5)Onica
    6)Dragan
    7)Toma
    8)Macovei
    9)Harnagea
    10)Cerbu
    11)BEREgic
    12)Modiga
    13)ILINCA DIACONU
    -AU MAI RAMAS 187 de zile pt a
    nu uita o parte din IUDELE care
    iar au
    TRADAT pe patimasii
    din AMG, girati de cei TRADATI!
    ATENTIONARE:Sta diul vorbelor
    lasa in vigoare CODUL
    PORTOCALIU PENTRU A.M.G
    Inst. de monitorizare si statistica
    a
    SOLIDARITATII atentioneaza
    salariatii din AMG despre
    posibilitatea caderilor masive de
    sectii si uzine la locul lor de
    munca .
    Toate astea pe fondul
    acumularilor
    de nepasare,tradar e,si lasitate a
    diferitelor categorii sociale din
    aceasta fabrica.
    0
    0
    Raportează
  • postat de COBRA-GALATI
    Joi, 27 Iunie 2013 09:14
    COMUNICAT

    Noi avem mai multe porţi pe care se poate face accesul rutier, deci asta nu e o problemă. Oricum, noi am anticipat aceste probleme de pe viaduct şi am PROPUS DINAMITAREA CU TNT A VIADUCTULUI SIMULTAN CU URMATORUL OBIECTIV DIN COMBINAT FURNALUL2!

    a menţionat Dorian Dumitrescu, purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de kremu
    Joi, 27 Iunie 2013 09:09
    Domnu' Stanica, Krem ne spune cine are cratima... in niciun caz "nimeni sa i-a".... :)))
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 27 Iunie 2013 08:22
    unde sunt dezbaterile cu amenajarea falezei Dunarii ???????

    HA HA HA !! se prabuseste tot orasul, sunt gropzilla mai peste tot !

    alta foarte recenta de pe strada Petru Groza din micro 17, care a "fost rezolvata" de cetateni prin aruncarea unui copac / crengi in ditamai groapa pentru ca de la Politia Rutiera sau Primarie nu s-a sinchisit nimeni sa i-a nici-o masura !
    0
    0
    Raportează
  • postat de demolatorul
    Joi, 27 Iunie 2013 08:15
    A aparut prima gaura in viaduct? vai ce mana cereasca pentru hoardele tiganesti. Si uite asa va mai aparea un cartier de bordeie la IVESTI.Asa va disparea inca o megalomanie a hulitului comunism.La palatul parlamentului n-a aparut nici o fisura?...s-au la VIDRARU sau la BICAZ oricum nu-i timpul pierdut ca si asa am ajuns bantustanul EUROPEI.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ...nici chiar aşa, ca la ţară!... totuşi!...
    Joi, 27 Iunie 2013 06:00
    "fenomen la care şi-au adus aportul.." - băi frate, îi chizdă asta! Alături de "ciunţit"
    Iar logica din fraza " De altfel un fir al liniei ferate care trece prin zona respectivă fost îngrădit de Primărie, circulaţia rutieră pe porţiunea afectată desfăşurându-se, până ieri, cu restricţii." bate orice aşteptări.
    Cred că şi alţii se distrează de pe urma unor asemenea opere de artă... Dar nu e frumos, bă, că e colega voastră!... Aşa că mai bine fiţi-i colegi de-adevăratelea şi învăţaţi fata să scrie!...
    0
    0
    Raportează
  • postat de KasaNova
    Joi, 27 Iunie 2013 00:55
    Auzi,tot astia sunt cei care viseaza pod peste Dunare? E mai rau ca la Caracal,la Galati caruta s-a rasturnat direct in Primaria Noului Galati! Sigur solutia o sa fie tunel pana in combinat!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Galatean
    Joi, 27 Iunie 2013 00:36
    daca veti apuca sa consolidati Viaductul asa cum ati consolidat si falezogaura de la Elice, inseamna ca suntem cel mai inapoiat oras din lume si cei mai nesimtiti in a cheltui fara cap banul nostru public.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.