Scandal la Şcoala nr. 3: Un elev de clasa a doua a băgat frica în colegi

Scandal la Şcoala nr. 3: Un elev de clasa a doua a băgat frica în colegi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Mai mulţi părinţi au refuzat, ieri dimineaţă, să-şi ducă copiii la ore. S-a întâmplat la Şcoala Gimnazială nr. 3 din Galaţi, unde părinţii s-au adunat în curte pentru a cere ca unul dintre elevi să fie transferat din clasă. Aceştia susţin că elevul cu pricina are grave probleme de comportament şi este foarte agresiv cu ceilalţi copii.  „La mijlocul acestui semestru  a fost adus în clasă un elev nou, cu probleme, care trebuie reintegrat în colectivitate. Acest elev are probleme grave de comportament. Este inadmisibil ca un elev de clasa a doua să aibă tendinţe de suicid, să se urce pe geam şi să ameninţe că se aruncă, iar ceilalţi copii să se uite înmărmuriţi. Îşi urmăreşte colegii până acasă şi-i bate cu fel de fel de obiecte”, ne-a povestit Anda Brouner. „La ora de lucru manual, a luat foarfecul şi i-a tăiat unei fetiţe blugii. Părinţii lui nu au vrut niciodată să vorbească cu noi”, ne-a spus şi Mariana Mânzu.
Părinţii elevului acuzat nu au dorit să dea declaraţii. Conducerea şcolii a încercat însă să clarifice situaţia. „Este adevărat că acest copil a avut probleme de adaptare în mai multe colective, deşi este abia în clasa a doua, însă, în clipa de faţă, părinţii au făcut demersurile necesare pentru a fi consultat de un specialist. În urma acestui control, beneficiază de nişte recomandări, iar printre acestea se numără şi cea cu privire la faptul că trebuie să fie integrat la o şcoală de masă. În urma diferitelor probleme de comportament pe care le-a manifestat, a fost sancţionat cu avertisment, pe care l-au primit părinţii”, ne-a explicat Marcelica Văsioiu, directoarea Şcolii nr. 3.
Conducerea unităţii de învăţământ susţine că regulamentele şcolare prevăd instrucţiuni clare pentru rezolvarea acestei probleme. „El a fost la Bucureşti, pentru a fi diagnosticat. Acum, beneficiază de un plan de intervenţie personalizat care va fi pus în aplicare de psihologi şi va fi însoţit la ore de un asistent educaţional, în următoarea lună”, a mai adăugat directoarea.
Planul de intervenţie personalizat este susţinut şi de conducerea Inspectoratului Şcolar, care explică şi faptul că în şcolile gălăţene există aproximativ 400 de elevi cu probleme. „Ar trebuie să tragem un semnal de alarmă cu privire la problemele legate de insuficienţa cadrelor didactice specializate în lucrul cu copiii cu cerinţe educative speciale integraţi în învăţământul de masă. Nu avem suficienţi profesori de sprijin şi, din păcate, au fost multe cazuri asemănătoare. Acestea s-au rezolvat în urma colaborării între toţi factorii implicaţi. Sunt doar nouă norme pentru asistenţi educaţionali. Din cei aproximativ 400 de elevi cu nevoi speciale, 80, toţi din ciclul primar, sunt asistaţi în acest moment”, ne-a declarat Diamanta Bulai, inspector şcolar general adjunct.
În ciuda promisiunilor făcute de conducerea şcolii şi de inspectoratul şcolar, părinţii elevilor de la Şocala nr. 3 susţin că nu îşi vor lăsa copiii la ore decât după ce elevul cu probleme va fi transferat.  Altfel, aceştia spun că se vor vedea nevoiţi să-şi transfere ei copiii la alte unităţi de învăţământ, pentru a putea sta liniştiţi acasă atunci când cei mici sunt la cursuri.

Citit 9563 ori Ultima modificare Vineri, 25 Aprilie 2014 11:47

12 comentarii

  • postat de Damian
    Duminică, 27 Aprilie 2014 11:47
    5.13.230.***
    Este vorba, îndeosebi, de elevii cu ADHD. Ei au impulsivitate peste medie, cu puseuri de furie, tulburări de dispoziţie, probleme de adaptare socială, deficit de concentrare şi de memorie, s.a.m.d. Sunt afectaţi mai mult băieţii. Mulţi dintre cei care au comentat au perfectă dreptate. Ne învârtim în jurul "scuzelor şi promisiunilor". Cu un inspectorat alcatuit din neprofesionisti condusi de o marionetă politică şi cu directori puşi după criterii "de pile şi relaţii" astefel de cazuri vor apărea din ce în ce mai des. Ar fi necesară o evaluare. Cred că avem, acum, cam 5% din populaţia şcolară cu ADHD. Dar cine să se ocupe?
    Profesorii de "sprijin" , un soi de surogat didactic, fără experienţă şi mai ales fără o temeinică specializare în astfel de situaţii, nemotivaţi financiar, nu vor putea face mare lucru.
    Integrarea acestor elevi în şcolile normale se face în anumite condiţii privind numărul de elevi la clasă, selectarea şi pregătirea adecvată a cadrelor didactice care intră în contact direct cu astfel de copii: învăţători, profesori, diriginţi. Şi despre acest subiect se poate discuta . Nu toţi au competenţe, răbdare, experienţă sau vitalitatea necesară pentru a face faţă unei activităţi eficiente. Mai este nevoie de asistenţă pshihologică de înalt nivel, implicarea, obligatorie, a părinţilor cu astfel de elevi (şi care trebuie să-şi supravegheze copiii în timpul programului şcolar), o motivaţie financiară pentru cadrele didactice pe măsura efortului cerut, un director care ştie cum să comunice cu părinţii şi cu colegii şi să priceapă cum se rezolvă conflictele, un cabinet medical în şcoală deschis permanent, camere de supraveghere, o programă care să ia în considerare dificultăţile de şcolarizare pentru cei greu adaptabili în unităţile de învăţământ obişnuite, s.a. Măsurile trebuie să fie active şi nu birocratice. În fine, foarte important, şcoala trebuie să aibă elaborate proceduri pentru astfel de situaţii. Trebuie să ştii de la început ce ai de făcut. Este greşită părerea că toţi elevii cu probleme pot fi integraţi în şcolile normale. Sunt şi situaţii în care elevul trebuie să fie preluat de sistemul învăţământului special. Mai ales când este vorba de indiferenţa părinţilor. Pentru că un copil are nevoie , în egală măsură, de suportul părinţilor şi după orele de curs. Aici este vorba doar de un caz. Sunt însă mult mai multe situaţii de acest gen în şcolile gălăţene şi rata de creştere ar trebui să îngrijoreze autorităţile. Dar despre protejarea psihică şi fizică a elevilor şi a părinţilor care au neşansa să fie într-un colectiv ce are "elevi-problemă" s-a gândit cineva? Am şi un sfat. Părinţii să "preseze" inspectoratul şi şcoală. Altfel, nu se va rezolva nimic.
    2
    10
    Raportează
  • postat de Victor
    Vineri, 25 Aprilie 2014 19:17
    5.13.160.***
    Sunt 100% de acord cu aprecierile lui Crystal ! In ceea ce priveste etiologia comportamentului deviant imi permit sa completez cu aportul consistent al unei parti din media orientate spre stirile cu "impact", promovarea masiva a manelistilor (cu banii lor, dusmanii lor, mertzanu s.a.) si alte emisiuni mai mult sau mai putin capatoase...scuze, pacatoase!
    1
    9
    Raportează
  • postat de crystal
    Vineri, 25 Aprilie 2014 17:54
    89.137.136.***
    pe fundalul saraciei acute din romania se creeaza de multe ori in foarte multe familii niste situatii tensionate care duc la aparitia, mereu,a unor certuri din orice nimicuri.Copii sunt expusi si supusi unui "tratament " de violenta care in procent de 100% le va imprima un caracter/tipar violent ,degenerativ.
    Conform unei teorii stravechi din cultura romaneasca cum ca "bataia e rupta din rai" , la 24 de ani de la democratie se aplica corectia prin violenta, copiilor sau membrilor familiei. Copii invata din mers.
    Copii cu deviatii de orice natura au fost expusi sau supusi unor violente sau abuzuri fizice sau psihice.
    Pe locul 2 dupa saracie este mentalitatea romanului, a parintilor care este veche de decenii si tot asa invatata de la parinti.
    Asadar si parintii ar trebui sa viziteze un "doctor de minte" . Descoperirea de la prima vedere a unor simptome e foarte greu de gasit numai dintr-o sedinta sau doua.
    Asa cum a spus Sigmund Freud, mintea umana e cel mai dificil labirint.
    E usor a spune du-te sa vezi un doctor cand cineva nu are bani nici sa treaca strada in tara asta in care anormalul devine normal.
    Daca e o familie nevoiasa fie ea si de culoare ,recomand CAS-ului corupt pana in maduva oaselor sa faca un gest de bine si sa asigure consiliere si sedinte gratis pentru aceasta familie.

    nu sunt medic.
    4
    9
    Raportează
  • postat de Hanibal Lecter
    Vineri, 25 Aprilie 2014 14:30
    5.13.193.***
    Țineți-l în școală până pe la 15 ani și dacă nu o să vină cu mitraliera la școală să-mi ziceți ”cuțu”.Până atunci mai violează vreo 2 fetițe,mai scoate ochii la vreun băiat......Luați atitudine și scăpați de oligofren!!!!!!Așa vor autoritățile
    și inspectoratele:integrarea handicapaților în lumea normală....Aștept să citesc cui i-a scos prima dată ochii....
    4
    28
    Raportează
  • postat de Mama a doi elevi
    Vineri, 25 Aprilie 2014 10:30
    81.12.150.***
    Hai sa fim seriosi!
    In fiecare scoala sunt cateva cazuri, poate nu la fel de grave... avem toata intelegerea pentru ele, dar ce vina au restul copiilor? Exista clase si scoli speciale, iar pentru tratament exista psihologi si medicamente. Nu vad de ce 30 de copii trebuie sa aiba de suferit din cauza unuia singur. Ei ce vina au?!
    Singurul lucru pe care ei il inteleg este nu ca trebuie sa fii intelegator si tolerant ci ca,daca te porti ca un dobitoc, cu cat e mai rau, cu atat ti se trece mai mult cu vederea pentru ca "esti special".
    Inspectoratele scolare ar trebui sa infiinteze clase speciale pentru copiii care nu sunt oficial "diferiti", ca acestia sa nu-i mai terorizeze pe toti ceilalti...
    Si m-am cam saturat de eterna scuza a "familiei dezbinate", ca si eu sunt parinte singur, iar ai mei n-au trimis pe nimeni cu ochii vineti acasa!
    7
    24
    Raportează
  • postat de cir
    Vineri, 25 Aprilie 2014 09:53
    83.103.186.***
    Am avut un asemenea coleg la scoala, in perioada 1978-1986. Nu a beneficiat de asistenta de specialitate, parintii nerecunoscand problema, profesorii ignorand-o. Acum ceva ani am cititi chiar in Viata libera ca acel om s-a sinucis (taiat de tren), dupa o discutie violenta in familie.
    3
    11
    Raportează
  • postat de o bunica
    Vineri, 25 Aprilie 2014 09:39
    5.13.141.***
    Din nefericire o mare parte din clasa intai a fost cu nepotica mea,era deja a doua scoala ,nu stiu cu nepoata mea nu a avut probleme ,chiar se mai jucau,ea fiind invatata de catre mine cum sa se joace cu el,partea proasta e ca parintii nu colabora niciodata cu ceilalti parinti,nu am reusit nimic,ajungand pana la minister,dar culmea,ne-a convocat pe noi la scoala sa ne consilieze,iar in urma sesizarii parintilor s-a stabilit ca pe tot parcursul anului scolar mama sa sa stea in clasa.Eu ,una,ca o femeie trecura prin viata credca o mare parte o au si parintii ca nu accepta realitatea si sa urmeze sfatul specialistilor si culmea ca acest copil se trage dintr-o familie destul de inchegata,care ii ofera absolut totul,o familie frumoasa,care se respecta ,dupa cate am observat eu.La fel am vrut si noi dar nu am reusit nimic,nu mai spun ca a fost o perioada si la camin cu nepotica mea si la fel,totusi daca era tratat de mic tinand cont din ce familie se trage poate reuseau ceva dar fiind singurul copil la parinti.........nu au pus frana alintului,sau poate gresesc,cert e ca a ajuns in stadiul acesta care nu e bun deloc.
    2
    14
    Raportează
  • postat de ariciul
    Vineri, 25 Aprilie 2014 09:16
    5.13.200.***
    400 de copii?strangei frate intr-o clasa,cu program de lupte,box,si alte sporturi violente fiindca asa vor invata sa se teama unii de altii si sa sa se respecte.urmariti si consiliati de antrenori si psihologi,iar cine poate si vrea sa invete,bine,cine nu ,la oaste tata cu moartea la curu lui cat elefantu,daca asa-i place.nu e pacat sa se piarda atata agresivitate in van?
    10
    16
    Raportează
  • postat de Prof.Dr.Mihai Moraru
    Vineri, 25 Aprilie 2014 09:14
    5.13.161.***
    scuze,retardati...,nu retardatii,cum gresit am redactat...
    5
    6
    Raportează
  • postat de Prof.Dr.Mihai Moraru
    Vineri, 25 Aprilie 2014 09:12
    5.13.161.***
    Sunt cu adevarat multi copii cu probleme grave de comportamant,cazuri patologice,acestia trebuie instruiti in institutii speciale,cu asistenta psihiatrica, sau daca se stabileste ca sunt normali la cap ,in scoli de reeducare,nu au nicio vina ceilalti copii sa sufere din pricina acestor indivizi violenti si retardatii(unii!!!)
    6
    26
    Raportează
  • postat de costi
    Vineri, 25 Aprilie 2014 08:13
    5.13.213.***
    Nu e singurul caz. Mai sunt la scoala nr. 1 inca 2 frati cu probleme, din cauza carora vor sa sa transfere toti copii din scoala. In cazul acesta, vina este a tatalui lor, care bate in fiecare seara toata familia, iar copiii au copiat comportamentul tatalui. Dar si legea este foarte proasta. Inteleg ca acesti copii trebuie integrati, dar ce vina au copiii cuminti, ca sa fie batuti si taiati zilnic? Cu ei cum ramane? Nu e nimeni dator sa suporte astea. Du-te la circ si plateste un clown, pe care sa-l bata copilul tau asa cum l-ai invatat.

    Partea proasta, e ca vina ajunge in carca profesorilor, carora li se reproseaza ca nu sunt buni pedagoci, desi in cazul asta e nevoie de psihiatru nu de profesor de matematica, romana, sau altceva, platit cu 800 de lei pe luna.
    2
    31
    Raportează
  • postat de Educati intai parintii
    Vineri, 25 Aprilie 2014 03:59
    79.116.96.***
    400 elevi cu probleme grave de comportament inseamna aprox 800 de parinti din Galati cu probleme grave.Eu vad la sedintele cu parintii ce cuconete cu buricul gol si lantisor la glezna pe tatuaj, vin pe acolo.
    2
    49
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.