Scandal la Şcoala nr. 3: Un elev de clasa a doua a băgat frica în colegi

Scandal la Şcoala nr. 3: Un elev de clasa a doua a băgat frica în colegi
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Mai mulţi părinţi au refuzat, ieri dimineaţă, să-şi ducă copiii la ore. S-a întâmplat la Şcoala Gimnazială nr. 3 din Galaţi, unde părinţii s-au adunat în curte pentru a cere ca unul dintre elevi să fie transferat din clasă. Aceştia susţin că elevul cu pricina are grave probleme de comportament şi este foarte agresiv cu ceilalţi copii.  „La mijlocul acestui semestru  a fost adus în clasă un elev nou, cu probleme, care trebuie reintegrat în colectivitate. Acest elev are probleme grave de comportament. Este inadmisibil ca un elev de clasa a doua să aibă tendinţe de suicid, să se urce pe geam şi să ameninţe că se aruncă, iar ceilalţi copii să se uite înmărmuriţi. Îşi urmăreşte colegii până acasă şi-i bate cu fel de fel de obiecte”, ne-a povestit Anda Brouner. „La ora de lucru manual, a luat foarfecul şi i-a tăiat unei fetiţe blugii. Părinţii lui nu au vrut niciodată să vorbească cu noi”, ne-a spus şi Mariana Mânzu.

Părinţii elevului acuzat nu au dorit să dea declaraţii. Conducerea şcolii a încercat însă să clarifice situaţia. „Este adevărat că acest copil a avut probleme de adaptare în mai multe colective, deşi este abia în clasa a doua, însă, în clipa de faţă, părinţii au făcut demersurile necesare pentru a fi consultat de un specialist. În urma acestui control, beneficiază de nişte recomandări, iar printre acestea se numără şi cea cu privire la faptul că trebuie să fie integrat la o şcoală de masă. În urma diferitelor probleme de comportament pe care le-a manifestat, a fost sancţionat cu avertisment, pe care l-au primit părinţii”, ne-a explicat Marcelica Văsioiu, directoarea Şcolii nr. 3.

Conducerea unităţii de învăţământ susţine că regulamentele şcolare prevăd instrucţiuni clare pentru rezolvarea acestei probleme. „El a fost la Bucureşti, pentru a fi diagnosticat. Acum, beneficiază de un plan de intervenţie personalizat care va fi pus în aplicare de psihologi şi va fi însoţit la ore de un asistent educaţional, în următoarea lună”, a mai adăugat directoarea.

Planul de intervenţie personalizat este susţinut şi de conducerea Inspectoratului Şcolar, care explică şi faptul că în şcolile gălăţene există aproximativ 400 de elevi cu probleme. „Ar trebuie să tragem un semnal de alarmă cu privire la problemele legate de insuficienţa cadrelor didactice specializate în lucrul cu copiii cu cerinţe educative speciale integraţi în învăţământul de masă. Nu avem suficienţi profesori de sprijin şi, din păcate, au fost multe cazuri asemănătoare. Acestea s-au rezolvat în urma colaborării între toţi factorii implicaţi. Sunt doar nouă norme pentru asistenţi educaţionali. Din cei aproximativ 400 de elevi cu nevoi speciale, 80, toţi din ciclul primar, sunt asistaţi în acest moment”, ne-a declarat Diamanta Bulai, inspector şcolar general adjunct.

În ciuda promisiunilor făcute de conducerea şcolii şi de inspectoratul şcolar, părinţii elevilor de la Şocala nr. 3 susţin că nu îşi vor lăsa copiii la ore decât după ce elevul cu probleme va fi transferat.  Altfel, aceştia spun că se vor vedea nevoiţi să-şi transfere ei copiii la alte unităţi de învăţământ, pentru a putea sta liniştiţi acasă atunci când cei mici sunt la cursuri.

Citit 10698 ori Ultima modificare Vineri, 25 Aprilie 2014 11:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.