Harta ACCIDENTELOR RUTIERE din Galaţi/ Pe ce DRUMURI au MURIT cei mai mulţi oameni (FOTO)

Harta ACCIDENTELOR RUTIERE din Galaţi/ Pe ce DRUMURI au MURIT cei mai mulţi oameni (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

* În topul tragediilor din judeţ conduce detaşat DN 25 Galaţi - Tecuci * Brăilei este strada cu cel mai mare grad de risc din municipiu * Concluziile poliţiştilor: pietonii nu se asigură, iar şoferii fac depăşiri iresponsabile


325 de accidente rutiere în 18 luni, pe trei drumuri naţionale, trei judeţene, trei străzi din municipiu şi trei intersecţii. 22 de morţi şi 447 de răniţi din prima zi a anului 2013 până pe 30 iunie 2014, în aceleaşi locuri. Sunt cifre care situează Galaţiul în afara topului judeţelor care deţin sinistrele „puncte negre” ale accidentelor rutiere, dar care trag totuşi un îngrijorător semnal de alarmă asupra felului în care se circulă pe cele mai aglomerate artere, fie ele drumuri naţionale, judeţene sau străzi. În timp ce, numeric, DN 25, cu al său „segment al morţii”, conduce detaşat, DN 24 (E 581) este „lider” la capitolul accidente mortale, în intervalul amintit opt oameni pierzându-şi viaţa între fiarele maşinilor.

Trafic intens, riscuri pe măsură

Aproape jumătate din numărul accidentelor petrecute în ultimele 18 luni în judeţul Galaţi au avut loc pe drumurile naţionale. Explicaţia e simplă: traficul intens, faptul că multe segmente ale acestor drumuri sunt în afara localităţilor, deschizând pofta de viteză a şoferilor şi nu în ultimul rând indisciplina pietonilor au dus, inevitabil, la producere a peste 130 de evenimente rutiere, multe soldate cu morţi sau răniţi grav.

De departe, cea mai periculoasă şosea naţională care traversează judeţul este cea care face legătura între Galaţi şi Tecuci, DN 25 fiind scena a nu mai puţin de 73 de evenimente rutiere.

„Accidentele produse pe DN 25 în ultimele 18 luni s-au soldat cu şase morţi, 29 de răniţi grav şi 42 de răniţi uşor, cifre care situează această arteră pe primul loc în topul celor mai riscante şosele de pe raza judeţului Galaţi”, ne-a explicat insp. Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi.

Unul dintre cele mai grave accidente petrecute recent pe DN 25 a avut loc la finele lunii iunie, când două persoane şi-au pierdut viaţa în urma ciocnirii dintre un autoturism Peugeot şi un TIR. S-a întâmplat pe „şoseaua morţii”, respectiv segmentul cuprins între Hanu Conachi - Tudor Vladimirescu - Vameş, din cauză că şoferul maşinii mici, un bărbat de 51 de ani, a pătruns pe contrasens şi s-a izbit frontal de vehiculul de mare tonaj, al cărui şofer nu a mai putut evita impactul. Şoferul Peugeotului, despre care s-a vehiculat iniţial că ar fi pierdut controlul volanului pe fondul oboselii sau al unor probleme de sănătate, a murit pe loc. Aceeaşi soartă a avut-o şi o femeie de 46 de ani, aflată în dreapta sa.

Un mort pe drumul de Vânători

Cea de-a doua şosea naţională în topul periculozităţii este cea care face legătura între municipiul Galaţi şi nordul regiunii, pe flancul estic. Este vorba de DN 26, unde pe tot parcursul anului trecut şi în primele şase luni ale lui 2014 au avut loc 35 de evenimente rutiere. O persoană şi-a pierdut viaţa pe această şosea, în timp ce alte 20 au fost rănite grav, iar 22 au suferit leziuni uşoare.

Viteza ucide pe European

Un alt segment de drum naţional, care se suprapune cu E 581, aduce în atenţie riscul vitezei. DN 24, şosea care tranzitează nordul judeţului Galaţi, este locul unde s-au stins cei mai mulţi participanţi la trafic. În urma celor 29 de evenimente rutiere, nu mai puţin de opt persoane, şoferi, pasageri sau pietoni care s-au aventurat în traversarea arterei prin locuri necorespunzătoare, şi-au pierdut viaţa, alte opt au fost rănite grav, iar 32 au suferit leziuni uşoare. Două dintre cele mai crunte accidente de pe acest segment a avut loc în apropierea limitei de judeţ, trei persoane pierzându-şi viaţa din cauza neadaptării vitezei. Un prim eveniment s-a soldat cu decesul unui tânăr şofer de 29 de ani şi rănirea altor doi pasageri dintr-o maşină care s-a răsturnat în apropiere de Cosmeşti.

Seriei negre a morţilor de pe acest drum i s-au adăugat doi tecuceni, unul de 51 de ani şi unul de 53 de ani. Bărbatul mai tânăr, aflat la volan, a pătruns pe contrasens la ieşirea din Priponeşti şi a lovit în plin un autotren staţionat corespunzător, într-o parcare semnalizată. Omul a murit pe loc, iar pasagerul său a decedat câteva ceasuri mai târziu, pe masa de operaţie de la Spitalul Judeţean.

Zeci de răniţi pe drumurile judeţene

Harta neagră a judeţului este completată de trei drumuri judeţene, care „excelează” la capitolul risc în trafic. Fluxul mai mic de maşini decât cel înregistrat pe drumurile naţionale şi nu de puţine ori calitatea carosabilului şi-au pus amprenta asupra frecvenţei producerii accidentelor. Cel mai „prolific” este DJ 251, care face legătura între Galaţi şi Tecuci pe ruta Schela - Pechea - Cudalbi - Corni. Aici au murit doi oameni, în timp ce şase au fost răniţi grav, iar 64 au suferit răni uşoare. Unul dintre evenimentele încheiate tragic a avut loc între Valea Mărului şi Cudalbi, unde un tânăr de 19 ani, pasager într-o maşină, a murit din cauză că şoferul, un prieten de-al lui cu şapte ani mai mare, nu a a reuşit să evite o groapă în asfalt.

Urmează în clasament DJ 251 A Matca - Corod - Drăguşeni, unde cele 13 accidente înregistrate în ultimele 18 luni s-au soldat cu trei răniţi grav şi zece răniţi uşor. Podiumul clasamentului drumurilor judeţene periculoase este completat de DJ 252 Barcea - Movileni - Dobrineşti, unde cele nouă accidente au fost cu ghinion pentru două persoane, care s-au ales cu leziuni grave, dar şi pentru opt oameni care au scăpat cu leziuni ce nu le-au pus în pericol viaţa.

Sânge pe arterele mari din Galaţi

În ceea ce priveşte traficul în municipiul Galaţi, e clar, de departe, că riscurile cele mai mari ni le asumăm când tranzităm cele mai mari şi circulate artere. Incidenţa evenimentelor arată că în foarte multe cazuri nici marcajele pietonale nu sunt sigure, la fel ca alte semne de circulaţie a căror ignorare a dus la veritabile tragedii.

Cea mai mare stradă din oraş, respectiv Brăilei, deţine primul loc în ruşinosul clasament, cu 44 de evenimente rutiere. Două persoane au murit pe carosabilul străzii care străbate urbea, în timp ce 19 au fost rănite grav, iar 26, uşor. Printre tragediile care pot fi amintite se află accidentul petrecut în aprilie 2013, în faţa Palatului de Justiţie, unde o femeie de 53 de ani, asistentă medicală, a fost omorâtă pe scuar, în timp ce aştepta să se facă verde la semafor. Responsabil a fost atunci un jandarm brăilean, care ar fi efectuat o manevră greşită în timp ce se afla în coloana de maşini oprite la STOP. Deloc de neglijat sunt şi evenimentele înregistrate pe trecerile de pietoni, unul dintre marcajele unde au avut loc accidente în rânduri repetate fiind cel de la fostul Stirex. O zonă aparte a acestei artere, unde riscuri majore apar din cauza neacordării de prioritate, este intersecţia cu strada Saturn, unde au avut loc patru accidente, cu patru răniţi.

Neatenţie şi viteză pe Centură

Evident subdimensionată raportat la nivelul traficului, Centura Galaţiului a fost şi rămâne una dintre străzile cu cel mai mare pericol. 32 de evenimente rutiere au lăsat în urmă doi morţi, zece răniţi grav şi 32 de răniţi uşor. Una dintre zonele cu cel mai mare risc este intersecţia cu strada Combinatului (ieşirea de pe Viaduct), unde graba şi lipsa acordării priorităţii au provocat trei evenimente soldate cu patru răniţi. Unul dintre cele mai grave evenimente rutiere petrecute pe Şoseaua de Centură în ultima vreme a avut loc pe fondul neadaptării vitezei, pe timp de noapte. Şoferul unei maşini a scăpat volanul de sub control, autoturismul răsturnându-se în afara carosabilului şi izbindu-se violent de nişte conducte. În impact, şoferul a murit, iar alţi trei tineri aflaţi în maşină au fost răniţi grav.

Şosea nouă, atenţie lipsă

Este vorba despre strada Oţelarilor, intrată în topurile evenimentelor rutiere după reabilitare. Asfaltul bun, care-i îndeamnă pe şoferi la viteză, dar şi sistematizarea proastă (treceri de pietoni puţine şi amplasate ineficient) au dus la o explozie de accidente. 24 de evenimente au fost înregistrate în 18 luni, soldate cu un mort, nouă răniţi grav şi şapte răniţi uşor. Singurul om care a murit pe Oţelarilor în intervalul amintit şi-a pierdut viaţa din cauza unui şofer vitezoman, care nu i-a acordat prioritate de trecere. S-a întâmplat în luna iunie a acestui an, victima, un bărbat de 64 de ani, fiind spulberată în timp ce traversa pe trecerea de pietoni din dreptul hotelului Magnus.

Străzi cu zebre periculoase

Statisticile poliţiei arată, negru pe alb, că strada Brăilei prezintă cel mai mare risc pentru pietonii care vor să traverseze regulamentar. Marcajele pietonale de pe această arteră au fost martore de 18 ori ale unor evenimente rutiere, în urma cărora 19 persoane au avut de suferit.

Nici strada Domnească nu este mai sigură din acest punct de vedere, trecerile de pietoni fiind locurile unde un om a murit, cinci au fost grav răniţi, iar alţi şase au scăpat cu câteva zgârieturi după ce au fost acroşaţi de şoferi grăbiţi. Pe locul al treilea în topul arterelor cu zebre riscante se situează Siderurgiştilor, unde în 18 luni au avut loc cinci accidente pe marcaje pietonale.

Pietonii, cei mai vinovaţi de tragedii

Deşi pare greu de crezut, cele mai multe evenimente rutiere grave se petrec din cauza pietonilor care traversează haotic. 34 la sută din numărul accidentelor produse pe raza judeţului Galaţi au această cauză, în timp ce viteza reprezintă doar 14 procente. Abia pe locul al treilea se situează neacordarea priorităţii pietonilor, acest factor reprezentând cauză pentru 12 la sută din accidente.

„În funcţie de aceşti indicatori, noi ne stabilim priorităţile de acţiune. Se clasifică zonele cu cel mai mare risc precum şi incidenţa cauzelor, în aceste direcţii îndreptându-ne acţiunile de prevenire”, a subliniat insp. Aurelian Roptan, de la Poliţia Rutieră Galaţi.

Cea mai recentă acţiune pe linia de prevenire a traversărilor neregulamentare, derulată la mijlocul acestei luni în întreg judeţul, a avut un bilanţ trist. 344 de pietoni au fost prinşi în flagrant în două zile şi amendaţi, în timp ce numai 42 de şoferi şi-au pierdut permisele pentru că au intrat pe treceri nelăsând prioritate pentru pietoni.

 

 

Citit 9243 ori Ultima modificare Miercuri, 30 Iulie 2014 14:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.