Spotul de promovare a Zilei Tineretului, considerat publicitate electorală de către CNA

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

CNA a decis, marţi, să dea somaţii posturilor de televiziune care, în perioada 1-4 mai, au prezentat spotul Ministerului Tineretului şi Sportului de promovare a Zilei Tineretului, pe motiv că s-ar fi încălcat interdicţia difuzării de publicitate politică în afara campaniei electorale.

Prevederea invocată de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru această decizie este articolul 155 din Codul audiovizual, potrivit căruia publicitatea politică, reprezentată de clipurile publicitare care promovează un partid, un om politic sau un mesaj politic, este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.

Campania electorală pe posturile de radio şi televiziune a început pe 8 mai, la ora 00.00, şi s-a încheiat pe 6 iunie, la ora 7.00.

În spotul Ministerului Tineretului şi Sportului, ministrul de resort, Monica Iacob Ridzi, apărea alături de cântăreţul Dan Bittman şi de actriţa Maria Dinulescu. Protagoniştii spotului prezentau la unison mesajul "De 2 Mai, de ori mai tânăr", pe data cu pricina fiind sărbătorită Ziua Tineretului.

Membrii CNA au decis că spotul ar fi publicitate electorală după trei ore de dezbateri aprinse, care au pornit de la o sesizare formulată de jurnalistul Cătălin Tolontan, redactor-şef al cotidianului Gazeta Sporturilor.

Întrebat despre motivul pentru care s-a considerat că Monica Iacob Ridzi apare în spot ca om politic, şi nu ca demnitar sau simplu cetăţean, vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, a spus că, în cadrul discuţiei, el a semnalat dificultatea de a delimita acest lucru, dar că, în final, consiliul a votat în unanimitate pentru somarea tuturor televiziunilor care au difuzat spotul. "Este foarte greu să desparţi graniţa între un om politic şi omul normal. Sigur, doamna Ridzi nu a candidat la alegerile europarlamentare, însă colegii mei au apreciat că acest spot putea să aibă cumva şi caracter de promovare a unui om politic. Într-adevăr, spotul are un aer tineresc şi prezintă, pe un fond muzical, pe Dan Bitman şi pe Maria Dinulescu, alături de Monica Iacob Ridzi, însă consiliul s-a referit doar la aplicarea dispoziţiilor articolului 15 din Cod, în sensul că a considerat în majoritate că ar fi spot de promovare a unui om politic", a declarat, pentru NewsIn, Onisei.

În opinia preşedintelui CNA, Răsvan Popescu, somaţiile pentru difuzarea spotului au fost dictate strict pentru încălcarea articolului ce interzice publicitatea electorală în afara campaniei. "CNA a adoptat o poziţie de pricipiu conform căreia nicio autoritate publică, potrivit legii, nu poate interfera în niciun fel, nu poate avea niciun fel de ingeriţă în politica editorială a unui post de televiziune sau de radio, aceasta cu atât mai mult cu cât există interdicţii speciale privind orice formă de sponsorizare a ştirilor. Mai departe, în acelaşi timp, CNA a constatat că s-au difuzat spoturi de promovare a acţiunilor Ministerului Tineretului şi Sportului în care se încalcă articolul 155 din Codul audiovizualului, care interzice promovarea unui om politic în afara campaniei electorale. În baza acestui articol au fost somate posturile care au difuzat spotul publicitar al acestui minister în calupurile lor publicitare", a subliniat Popescu.

Citit 736 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.