România, singura ţară în care DRUMURILE se topesc de la căldură

România, singura ţară în care DRUMURILE se topesc de la căldură
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

În clasamentul european, România este în top la multe lucruri negative, însă doar cu unul se poate lăuda că este unică. Dacă iarna suntem singura ţară din Uniunea Europeană în care drumurile naţionale şi autostrăzile se închid la prima fulguială, vara suntem singura ţară în care traficul pe şoselele patriei este la fel de uşor restricţionat, de data aceasta din cauza temperaturilor înalte.

Potrivit informarii Agenţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), ţara noastră intră de astăzi, 4 august, pe Cod portocaliu (jumătate de ţară) şi Cod roşu (cealaltă jumătate) de caniculă. Pentru a proteja infrastructura rutieră, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a limitat traficul greu de marfă în 15 judeţe din vestul ţării, potrivit unui comunicat al companiei. "În intervalul orar 12.00 - 20.00, pe drumurile naţionale şi autostrăzile care tranzitează 15 judeţe din vestul ţării vor fi instituite restricţii de circulaţie pentru autovehiculele cu o masă autorizată mai mare de 7,5 tone. Restricţiile de circulație sunt instituite în baza Codului portocaliu de caniculă (se vor înregistra temperaturi maxime cuprinse frecvent între 36 şi 40 de grade) emis de ANM. Avertizarea este emisă pentru următoarele judeţe: Dolj, Mehedinţi, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş, Arad, Sibiu, Alba, Bihor, Cluj, Mureş, Sălaj, Satu Mare, Maramureş şi Bistriţa Năsăud", se arată în comunicatul CNAIR.

Unici în UE

Restricţii similare erau întâlnite şi în Bulgaria, până anul trecut, când au fost anulate. ”Interdicţiile privitoare la traficul greu la temperaturi de peste 35 de grade Celsius vor fi anulate. Vehiculelor ce depăşesc 20 de tone li se va permite circulaţia liberă pe drumurile naţionale pe timpul verii. Până acum, circulaţia era interzisă între orele 13,00 şi 21,00", informa, anul trecut, Agenţia pentru Infrastructură Rutieră a Bulgariei (API.bg). Eliminarea restricţiilor a fost convenită după discuţii între patronatele din transporturi rutiere, poliţia rutieră şi API.

În ultimii ani, construirea noilor secţiuni de drumuri s-a făcut prin utilizarea bitumului modificat cu polimeri şi a altor materiale speciale, explica API. "În acest fel, un număr din ce in ce mai mare de secţiuni de drumuri sunt capabile să susţină greutatea vehiculelor fără deformarea drumului la temperaturi mari", a mai explicat agenţia de infrastructură a Bulgariei.

De altfel, singura ţară europeană în care mai există astfel de restricţii, în afară de România, este Belarus.

Citit 3182 ori Ultima modificare Vineri, 04 August 2017 01:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.