Moarte pe trecerea de pietoni
În decembrie anul trecut, mai exact în ziua de 12, în jurul orei 17,50, Ardeleanu Doina, în vârstă de 48 de ani, de loc din Bârlad, judeţul Vaslui a provocat un accident grav de circulaţie ale cărui consecinţe nu le va putea uita, probabil, toată viaţa.
Atunci, conducea autoturismul B-3209 cu care a izbit-o şi accidentat-o mortal, pe o stradă din Galaţi, pe trecerea de pietoni, pe gălăţeanca Vasilica C.
Politraumatismele provocate de impactul cu maşina i-au fost fatale victimei. În celălalt sens, accidentul i-a „i-a provocat” femeii de la volan un… dosar penal.
Zilele acestea, dosarul cauzei a fost trimis către instanţa de judecată prin rechizitoriul întocmit la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi, A.D. fiind acuzată de comiterea infracţiunii de ucidere din culpă.
Moartea, cu 83 de kilometri la oră
După comiterea unui accident de circulaţie grav, ce datează din 21 octombrie 2008, gălăţeanul Moldoveanu Vergil a ajuns în cele din urmă în situaţia de a fi trimis zilele acestea în judecată pentru ucidere din culpă.
Aşa cum reiese din rechizitoriul Parchetului local, acesta conducea în acea zi fatidică autoturismul marca Daimler Chrysler, cu numărul Gl-026366 pe strada Siderurgiştilor, înspre strada Brăilei.
La un moment dat, a acroşat o femeie (Maria N.), care traversa strada pe marcajul pietonal.
Femeia a murit în urma impactului violent, întrucât, aşa cum reiese din conţinutul buletinului medico-legal, suferise un „şoc traumatic şi hemoragic consecutiv unui politraumatism”.
Aşa cum a rezultat din cercetările făcute în acest caz, „accidentul putea fi evitat dacă autoturismul ar fi fost condus cu o viteză mai mică şi cel de la volan ar fi fost atent la trafic, în special în zona trecerii de pietoni”.
Facem precizarea că, în urma cercetărilor s-a stabilit că autotursimul avea în momentul impactului o viteză de 83 de kilometri la oră.
În aceste condiţii, M. V., în vârstă de 60 de ani, din Galaţi, va da seamă în faţa instanţei de judecată pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.
După expunerea celor două situaţii este evidentă realitatea că, în ambele cazuri, conductorii auto ar fi putut evita accidentele grave de circulaţie în care au fost autori, dacă ar fi strunit autoturismele în condiţii regulamentare, cu atenţie maximă, mai ales în zona pasajelor pietonale marcate special.