Filiala franceză a gigantului internetului Google a fost amendată cu peste un milion de euro de Direcția pentru protecția consumatorilor și controlul fraudelor, din cauza inducerii în eroare a consumatorilor, prin clasamentul hotelurilor afişat de motorul de căutare.
O anchetă începută în 2019 de Ministerul Finanțelor, după mai multe plângeri ale hotelierilor francezi, a constatat că gigantul tehnologic se face vinovat de comportament comercial înșelător. Aproximativ 7.500 de hoteluri aveau descrieri și calificative greșite pe motorul de căutare Google, spre deosebire de clasificarea oficială a Agenției Naționale de Dezvoltare Turistică, Atout France. Google a înlocuit clasamentul oficial cu propriile criterii și a folosit un sistem identic, de una până la cinci stele, care era confuz pentru clienți și nu corespundea cu realitatea. Multe hoteluri erau punctate mai bine decât în realitate, iar altele erau prezentate ca fiind mai modeste. Această practică a fost deosebit de dăunătoare pentru consumatori, care au fost induși în eroare cu privire la nivelul de servicii atunci când făceau rezervarea, susține Autoritatea pentru protecția consumatorilor.
Google Irlanda și Google Franța au fost de acord să plătească amenda, ca parte a unui acord prin care s-au angajat să-și corecteze evaluările, ceea ce s-a întâmplat deja, prin adoptarea clasamentului Atout France, a relatat Radio România Actualități.