Taxa pe luxul maşinii vechi

Taxa pe luxul maşinii vechi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

După cum bine ştiţi, impozitul auto a fost majorat drastic, pentru motoarele cu o capacitate de peste 2 litri a fost dublat iar pentru motoarele de peste 3 litri, unde impozitul era şi înainte foarte mare, a fost aproape triplat.

Iată care sunt modificările concrete, potrivit ordonanţei de urgenţă pentru modificarea Codului Fiscal, prin care a fost introdus impozitul suplimentar pe maşini:

* pentru motorete, scutere, motociclete şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc taxa a crescut de la 7 la 8 lei/200 cmc sau fracţiune din aceasta.

* pentru autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cmc şi 2.000 cmc inclusiv impozitul a urcat de la 15 la 18 lei/200 cmc.

* la autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc inclusiv, impozitul a fost majorat de la 30 la 72 lei/200 cmc.

* o creştere substanţială a taxei a fost decisă pentru autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc şi 3.000 cmc inclusiv, de la 60 lei la 144 lei/200 cmc.

* la autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc, respectiv de la 120 lei la 290 lei/200 cmc.

* impozitul pentru autobuze, autocare, microbuze a fost majorat de la 20 lei la 24 lei/200 cmc, cea ce înseamnă că se păstrează la un nivel decent.

* pentru alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masă totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusiv va fi plătit un impozit de 30 lei/200 cmc, faţă de 25 lei/200 cmc până în prezent, iar pentru tractoare înmatriculate va fi achitat un impozit de 18 lei/200 cmc, faţă de 15 lei/200 cmc în prezent.

Astfel, putem calcula o majorare a impozitului, nesemnificativă, de 7 lei pe an, la un motor de 1,4 litri, deci impozitul pentru un Logan va fi de 56 de lei.

Impozitul, mai scump decât maşina

Altfel stau însă lucrurile pentru posesori de Aro. Apropo aţi mai văzut vreunul pe stradă? Majoritatea acestor maşini sunt dotate cu motoare de 3,5 litri diesel şi, deşi valoarea lor pe piaţă nu depăşeşte 5.000 lei, impozitul anual reuşeşte să sară de acest prag, fiind stabilit la 5.100 lei. Acesta este motivul pentru care aproape toate Aro-urile au ajuns să fie clienţi ai programului Rabla.

Aparent, această modificare a impozitelor a fost gândită ca o taxă pe lux, maşinile de top având de obicei motoare foarte puternice şi implicit capacităţi cilindrice mari.

Dar, după cum bine vedeţi, există şi victime colaterale, cum sunt maşinile vechi cu motoare mari. Iar această majorare a impozitelor nu ne mai lasă nici măcar să visăm la o maşină de lux, fie ea şi la mâna a doua, cum ar fi un S400 din 2001 la un preţ de 7.500 de euro.

Chiar dacă ne-am permite să o cumpărăm, impozitul anual ar fi foarte mare, aproape 6.000 de lei. Deci, tot în cei mai săraci se loveşte sau mai exact se doreşte o delimitare mai precisă a categoriilor sociale.

Citit 788 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.