TINERII ŞI ORAŞUL/ "Citesc, deci sunt sexy" - o campanie studențească de succes

TINERII ŞI ORAŞUL/ "Citesc, deci sunt sexy" - o campanie studențească de succes
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Acesta este sloganul campaniei care promovează cititul ca pe un proces fabulos, o idee a două tinere din Republică Moldova, Rusanda Cojocaru şi Ionela Costachi, foste studente, una la Jurnalism în Bucureşti, cealaltă la Ştiinţe Politice, peste Prut. Rusanda are 27 de ani şi este promotorul campaniei ce încurajează lectura, dar şi realizatoarea unei poşete semitransparente, care arată trecătorilor ce carte citeşti - ”Bookletta”.

Întâi în Moldova, apoi în toată România

Rusanda povesteşte că intenţia lor a fost să schimbe percepţia superficială pe care o aveau, în mare parte, necititorii despre cititori, aceştia din urmă fiind consideraţi neatrăgători şi introvertiţi. Astfel a luat naştere ”Citesc, deci sunt sexy”, o campanie lansată în mediul on-line, a cărei denumire s-a născut printr-un brainstorming scurt. Adresată, la început, tinerilor din Republica Moldova, iniţiativa virală s-a extins cu repeziciune şi în România, în prezent fiind cea mai mare campanie procitit din cele două ţări, derulată on-line, cu peste unsprezece mii de membri. Cei care au aderat la grup au aflat că cititul te face mai atrăgător şi îţi creşte şansele de a reuşi în viaţă.

Întrebată cum au promovat ideea, Rusanda spune că au început prin campanii care încurajau tinerii să-şi pună o poză de profil cu ei citind o carte, apoi statusuri cu lecturile preferate, postate într-o anumită zi. „La ora actuală, nu am întâlnit tineri în Bucureşti care să nu fi auzit măcar în trecere de sloganul nostru, iar în grupul nostru avem studenţi din toate oraşele ţării”, spune cu mândrie Rusanda.

Campania procitit i-a schimbat viaţa

Dacă tot promovează lectura, am întrebat-o care sunt autorii favoriţi. Llosa, Saramago, Palahniuk, Bruckner, iar mai nou Ana Gavalda şi Isabel Allende. Povesteşte că, atunci când descoperă un scriitor bun, citeşte toate apariţiile editoriale ale acestuia, fără să respire. Pe noptiera ei tronează patru cărţi: una mai relaxantă, două de psihologie şi ”Istoria religiilor” de Eliade, din care citeşte în fiecare zi câte puţin. „Nimic nu este mai important pentru un viitor jurnalist decât cititul”, consideră Rusanda.

Campania procitit i-a schimbat viaţa. Pe site-ul cu numele campaniei postează în permanenţă recenzii, impresii despre cărţile apărute recent, noutăţi editoriale şi interviuri cu scriitori. Demersul său nu e în zadar: ea îndeamnă tânăra generaţie să reconsidere lectura şi să povestească despre cărţile citite şi pe internet. E convinsă că, la un moment dat, conversaţiile din viaţă reală vor cuprinde, în mod obligatoriu, şi amănunte despre lecturile noastre de toate zilele. “Trebuie doar să avem răbdare, să perseverăm şi să nu ne oprim din citit”, crede Rusanda. Gândindu-se cum să promoveze mai bine conceptul de citit-trendy, i-a venit o altă idee inovatoare: Bookletta - geanta care expune cartea ca într-o vitrină şi propune femeilor să se mândrească pe stradă cu cărţile citite, nu cu firma de pe poşetă.

La final, un sfat postat chiar pe grupul cititorilor înfocaţi: "Pentru o viaţă sănătoasă consumaţi cel puţin două cărţi pe lună".

Citit 966 ori Ultima modificare Marți, 25 Noiembrie 2014 10:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.