Evaluaţi acest articol
(22 voturi)
11 comentarii

Un autobuz hibrid Mercedes, nou-nouţ, modelul Citaro Hybrid, s-a plimbat ieri, timp de aproape o oră, pe străzile Galaţiului. La bordul lui s-au aflat primarul Ionuţ Pucheanu, city managerul Marius Humelnicu, directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu, reprezentanţi ai Primăriei, ai operatorului local de transport şi ai Mercedes-Benz, ziarişti.
Vestea proastă este că autobuzul a plecat din oraş şi astăzi e deja în Sinaia. Vestea bună este că s-ar putea ca Galaţiul să aibă într-un viitor nu foarte îndepărtat astfel de autobuze pe trasee.
După cum se ştie, Consiliul Local a aprobat înnoirea flotei Transurb, prin cumpărarea a 50 de autobuze hibrid şi a 20 de autobuze mici, toate noi, valoarea totală a achiziţiei ridicându-se la 41,7 milioane de lei cu TVA. "Achiziţia celor 50 de autobuze hibrid se află în stadiul întocmirii caietului de sarcini. Cât vor dura şi celelalte proceduri, vom vedea, poate şase luni, poate un an... Deocamdată, unul dintre producătorii care deţin o astfel de tehnologie a venit la Galaţi pentru a face o demonstraţie. În urma licitaţiei ce urmează să se desfăşoare, vom vedea cine va fi câştigătorul", a declarat primarul Ionuţ Pucheanu, precizând că aceste autobuze au o formă de bugetare independentă faţă de tramvaiele noi pe care CL vrea, de asemenea, să le cumpere.
Autobuzul Mercedes-Benz Citaro Hybrid prezentat la Galaţi are două uși, lungime totală de 12,1 metri şi asigură o capacitate totală de transport de 100 de pasageri. Există şi varianta cu trei uşi, modificându-se corespunzător numărul locurilor pe scaune. Preţul lui porneşte de la 350.000 de euro şi poate creşte, în funcţie de dotări, dar şi scădea, dacă se cumpără flotă.
Surse din cadrul Primăriei ne-au spus că, nu peste mult timp, un alt producător, Solaris, îşi va prezenta modelele de autobuze la Galaţi.

Citit 3556 ori Ultima modificare Duminică, 05 August 2018 15:59

11 comentarii

  • postat de Iulia Joi, 09 August 2018 15:40 195.176.3.*** Link la comentariu
    0
    0

    Ar fi o minune de la Dumnezeu sa vedem si sa calatorim prin Galati cu 50 de autobuze hibrid marca Mercedes. Fiindca toata lumea stie de renumele si de calitatea Mercedes reprezentata pe plan mondial.

    Cred ca galatenii ar face mii de inchinaciuni, plecaciuni catre divinitate daca transportul public local galatean ar fi upgradat/dotat cu 50 de astfel de autobuze hibrid marca Mercedes. Dar pana nu le vedem pe strazile din Galati nu credem.

    Sa calatorim prin Galati cu autobuze Mercedes ar fi un vis implinit pentru galateni, mai ales pentru CA GALATENII AU FOST TRATATI INTOTDEAUNA CU VECHITURI SI RUGINATURI.
    ASTA AR FI UN SALT IMPRESIONANT DE CALITATE PENTRU GALATENI, PENTRU TRANSPORTUL PUBLIC GALATEAN (PENTRU CONFORTUL GALATENILOR) DE LA VECHITURI LA TRANSPORT PUBLIC CU AUTOBUZE MARCA MERCEDES.

    Sa vedem daca se va realiza si vom circula in transportul public local cu autobuze marca Mercedes. Sper sa le dea Dumnezeu minte luminata alesilor si sa avem si noi asa ceva in Galati.

    Asta daca nu cumva se va trezi primaria sa ne spuna: "V-am pr0stit pr0stil0r, cu autobuzul marca Mercedes ce a rulat prin Galati...doar am vrut sa va aratam ceea ce voi galatenii nu veti avea niciodata in Galati, confortul marilor civilizatii in transportul public, autobuze marca Mercedes!"

    Din pacate, visam in continuare ceea ce nu cred ca vom avea niciodata.

    Raportează
  • postat de Adrian Joi, 09 August 2018 10:23 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    1

    Cum, nu castiga Tancradul licitatia?

    Raportează
  • postat de Christine Miercuri, 08 August 2018 08:19 5.13.229.*** Link la comentariu
    0
    0

    Oare cat o sa mai visam ?
    Realitatea e ca autobuzele actuale sunt depasite , fara aer conditionat , cand afara sunt 34 grade C in interior ajungi lejer la peste 40 grade.Sauna curata.
    Ar putea lua exemplu de la Braila care a introdus autobuze mai mici , rapide , care vin la timp , cu aer conditionat .
    Care au bilet inca de 1.50 si la care maxi taxi-urile inca functioneaza pe anumite trasee.

    Raportează
  • postat de Flaviu Marți, 07 August 2018 20:19 185.220.101.*** Link la comentariu
    0
    0

    https://c1.staticflickr.com/5/4552/38500749371_b1275cac7a_b.jpg

    Sunt superbe, intr-adevar.

    Oare cum ar arata Galatiul cu 50 de astfel de autobuze hibrid. Marca Mercedes. Sa nu uitam renumele/excelenţa firmei Mercedes pe plan mondial in fabricarea autovehiculelor. Iata si imaginea pe care v-am postat-o mai sus in comentariu.

    Raportează
  • postat de Olga Marți, 07 August 2018 10:14 37.187.129.*** Link la comentariu
    0
    0

    BRE PRIMARE PUCHEANU, BRE ALESI LOCALI PUTERE+OPOZITIE, VREM TRAMVAIE NOI-NOUTE IMPERIO FABRICATE IN ROMANIA DE MUNCITORII ROMANI, LA ARAD.

    CE DRAQ BAI NENE DE NU PRICEPETI?

    SA FABRICI LA TINE IN TARA TRAMVAIE MODERNE, FIABILE(CELE MAI FIABILE) RECUNOSCUTE SI PE PLAN INTERNATIONAL, CARE CONSUMA DOAR CAT UN BEC...IAR TU ADMINISTRATIE LOCALA(PUTERE+OPOZITIE, DEOPOTRIVA) SA NU FII IN STARE SA SUSTII ECONOMIA ROMANEASCA, LOCALA CUMPARAND DIN ROMANIA?

    Sunt varza atat alesii locali de la putere cat mai ales cei din opozitia locala care nu sunt in stare sa sustina achizitionarea de tramvaie produse la noi in tara de catre muncitorii romani, care inseamna locuri de munca pentru romani

    Raportează
  • postat de Akbar Duminică, 05 August 2018 17:50 188.24.203.*** Link la comentariu
    0
    4

    Sa fim seriosi ! Transurb e mentinuta in viata datorita subventiilor si rectificarilor bugetare ale primariei.
    Eficienta, competenta, profit sau plan de management sunt cuvinte necunoscute pentru societatea de transport local.
    Jumate din oras calatoreste pe baza subventiilor, bani care in loc sa aiba ca destinatii proiecte de investitii si dezvoltare, perfuzeaza o societate comerciala, subjugata de interese de partid.
    Am cumparat ce altii au utilizat 20 de ani si acum visam la Mercedes hibrid.

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Vineri, 03 August 2018 16:53 95.12.160.*** Link la comentariu
    6
    3

    autobuzele mari cu usa la mijloc sunt egale cu 0.... cum ma sa faci autobuz mare de 12 metri cu usa frontala si la mijloc. trebuie sa fie in 2 usi dar usa 2 la spate cum e logic. offf, sper ca aici sa fie doar o fotografie si nu autobuzul ce va fi in galati. fluxul de calatori tre sa urce prin fata, prezinta sau valideaza cartela si apoi coboara prin spate.

    Raportează
  • postat de Vrem autobuze si tramvaie fabricate in Romania... Vineri, 03 August 2018 12:12 5.254.97.*** Link la comentariu
    5
    3

    si nu sa umplem buzunarele strainilor !!

    Raportează
  • postat de Hibrid Vineri, 03 August 2018 08:51 5.13.252.*** Link la comentariu
    0
    13

    Si gropile trebuie astupate pentru asa ceva ca de ....... se va face bucati , bucatele si astea .

    Raportează
  • postat de Alergatorul de pe Faleza Vineri, 03 August 2018 08:34 94.177.47.*** Link la comentariu
    2
    20

    Visam la autobuze hibride cand noi nu avem grija de cele pe care le detinem deja. In autobuzele Transurb mizeria este la ea acasa. Tapiteriile sunt acoperite de un strat lucios de mizerie, podelele sunt pline de praf, geamurile sunt uneori opace de atata jeg. Ar putea foarte usor sa se cumpere un aparat de curatare cu aburi si tapiteriile sa se curete usor si rapid (sunt pe internet filmulete cu astfel de dispozitive). Cat costa niste dezinfectanti cu care sa se spele pe jos dupa fiecare cursa? Geamurile chiar nu pot fi spalate din cand in cand?

    Raportează
  • postat de Păi, 70 autobuze mari și mici, pe bucată iese 595 714 euro pe bucată autobuz ?!? Afacere proastă !!! Vineri, 03 August 2018 08:06 213.233.101.*** Link la comentariu
    6
    16

    Hibrid, hibrid, dar întreținea, mai complexă, parte mecanică a motorului cu ardere internă și parte electrică, prin motorul electric, bașca automatica de comandă electrică de încărcare acumulatori pentru motorul electric la decelerare. Apoi, marea economie este pe partea motorului electric, care intră numai în relanti și plecare de pe loc, în rest, funcționează numai motorul cu ardere internă., regim boost, după fabricant. Preț destul de ridicat, autobuz complex pentru întreținere tehnică, acest hibrid. Mai ieftin pare să fie Solaris, autobuz totalmente electric,deci fără complexitate tehnologică, mai ieftin, 300 000 euro, dacă se cumpără cel puțin 30 de bucăți, autobuz deja funcțional prin orașele din Ardeal, Clujul deja având Solaris-electric, întreținere simplă, preț pe bucată, 350 000 euro, totalmente electric.
    Pare că afacerea primăriei cu 70 mijloace de transport, 50 autobuze hibride , plus 20 autobuze mici, este mai scump la prețul de 41,7 milioane euro, împărțind valoare totală pe număr de autobuze, mici și mari, adică 70 de autobuze, iese pe bucată=595 714 euro/bucată. Deci, afacere proastă !!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.