Peste 22,7 milioane de euro pentru modernizarea unei axe rutiere de 2,5 km
Foto: Iulia Kelt

Peste 22,7 milioane de euro pentru modernizarea unei axe rutiere de 2,5 km
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Nu mai puţin de 104.746.875 de lei (inclusiv TVA), adică peste 22,7 milioane de euro este valoarea investiţiei de care, potrivit Primăriei Galaţi, este nevoie pentru modernizarea unei axe rutiere care măsoară 2.594 de metri liniari. Proiectul, care va fi supus aprobării aleşilor locali la şedinţa de joi, vizează arterele Milcov, Traian Vuia, Henri Coandă şi George Coşbuc.

În timp ce analizează ofertele depuse în cadrul licitaţiei pentru modernizarea străzilor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918, pentru care a depus deja o cerere de finanţare europeană, municipalitatea se pregăteşte să ceară bani de la UE pentru modernizarea unei alte axe rutiere: Traian Vuia - Henri Coandă - George Coşbuc (tronson H. Coandă - Al. Măcelaru). Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, indicatorii tehnico-economici şi propunerea de finanţare din fonduri structurale prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 vor fi supuse aprobării Consiliului Local.

Continuarea altor două proiecte

Documentaţia care a ajuns pe masa aleşilor locali susţine că traseul propus pentru modernizare în cadrul acestui proiect "reprezintă unul dintre cele mai importante culoare de tranzit ale municipiului Galaţi". Mai mult, el continuă alte două proiecte de modernizare: axa Oţelarilor - Stadionului - Frunzei - Asachi, realizată deja cu fonduri europene, şi axa Siderurgiştilor - 1 Decembrie 1918, aflată în licitaţie. Reamintim că pentru modernizarea acestei axe rutiere cuprinse între Inelul de Rocadă şi bulevardul Milcov, cu o lungime totală de 2.560 de metri, contractul are o valoare estimată de 99.066.654 de lei cu TVA - peste 21,5 milioane de euro.

Potrivit Primăriei, pe fiecare dintre arterele vizate - Milcov, Traian Vuia, Henri Coandă şi George Coşbuc, covorul asfaltic prezintă fisuri, crăpături şi văluriri, iar locurile de parcare sunt insuficiente. Calea de rulare a tramvaielor este uzată, vălurită, iar în unele zone vechimea în ei exploatare este de circa 40 ani, ceea ce duce la costuri mari de întreţinere.

Ce presupune modernizarea

Conform proiectului, se doreşte realizarea unei structuri rutiere cu straturi asfaltice noi, cu modificarea părţii carosabile prin realizarea de locuri de parcare noi şi modernizarea integrală a infrastructurii şi suprastructurii căii de tramvai. Pe lângă amenajarea intersecţiilor, şi străzile laterale, care intersectează arterele vizate, vor fi amenajate pe o lungime de 25 de metri, cu două straturi de mixtură asfaltică. Proiectul mai cuprinde piste noi de biciclişti, refacerea trotuarelor cu dale din granit, modernizarea spaţiilor verzi existente şi crearea unora noi, montarea de mobilier stradal nou.

De asemenea, se propune înlocuirea parţială a conductelor de apă cu durata de viaţa expirată şi a celor care expiră în următorii zece ani, canalizaţii pentru reţelele electrice, de fibră optică şi telefonie, iar pentru asigurarea unui sistem de iluminat eficient, înlocuirea stâlpilor din beton cu stâlpi de iluminat noi, metalici, şi corpuri de iluminat cu LED.

Durata de realizare a investiţiilor este de 24 de luni, iar valoarea totală se ridică la 104.692.835,96 lei cu TVA, sursele de finanţare fiind bugetul local şi fonduri europene. Ar mai fi de spus că Primăria a plătit 124.950 de lei cu TVA firmei ADD Global Design SRL actualizarea documentaţiei care va fi supusă aprobării aleşilor locali. Iniţial, Primăria a plătit 93.000 de lei firmei SC Global Service Proiect SRL pentru documentaţia de modernizare a axei Siderurgiştilor - Coşbuc.

Citit 16670 ori Ultima modificare Vineri, 31 August 2018 00:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.