Pentru că erau jerpelite, vandalizate sau atât de murdare încât nu mai puteau fi curăţate cu nimic, ba mai şi miroseau urât, compania publică Transurb SA a fost nevoită să schimbe tapiţeria unor scaune din mijloacele de transport în comun. Evident, operaţiunea a fost realizată în autobază, de către salariaţii proprii ai operatorului, dar pentru materialul folosit şi capsele necesare s-au făcut achiziţii. Transurb a lansat, prin intermediul nostru, un apel public la păstrarea curăţeniei în mijloacele de transport.
Dacă sunteţi călători consecvenţi cu mijloacele de transport în comun, probabil că nu o dată vi s-a întâmplat să preferaţi să călătoriţi în picioare, chiar dacă erau scaune libere pe care v-aţi fi putut aşeza. Şi nu din motive personale, ci pentru că scaunele rămase libere erau murdare, ude sau miroseau mult prea urât.
Din experienţa de utilizator zilnic al mijloaceleor de transport în comun - cu abonament la zi! - mărturisesc că verific întotdeauna cu atenţie husa scaunului, pentru a nu avea... surprize neplăcute după ce mă aşez. În consecinţă, nu mică mi-a fost mirarea când, recent, într-un troleibuz, am remarcat scaune îmbrăcate în huse noi, curate. Tapiţeria era închisă la culoare, diferită de cea cu care m-am obişnuit.
Pentru că am remarcat mai multe achiziţii de capse şi tapiţerie, realizate de Transurb, am fost curioşi câte mijloace de transport au fost „primenite”. Iată ce ni s-a comunicat.
„În urma evaluării periodice a stării mijloacelor de transport public, societatea Transurb a dispus înlocuirea tapițeriei la un număr de 10 vehicule - 9 autobuze marca BMC și un troleibuz Skoda. Decizia a fost determinată de gradul avansat de uzură al tapițeriei existente, manifestat prin tăieturi, rupturi și pete persistente, cu miros neplăcut, care nu au putut fi eliminate prin procedurile obișnuite de curățare și igienizare. În vederea menținerii unui nivel ridicat de igienă și confort pentru călători, a fost necesară înlocuirea completă a materialelor afectate”, ne-a comunicat, la solicitarea noastră, compania publică de transport local.
Se cuvine să spunem că autobuzele marca BMC nu sunt chiar atât de vechi încât să se fi justificat deteriorarea tapiţeriei! Reamintim, în acest context, că primele 20 de autobuze de acest fel au ajuns în autobaza Transurb la finele lunii noiembrie 2019! Deci ar avea şase ani de folosire! Din păcate, unii călători şi-au lăsat „amprenta”. Sau „operele”, dacă vorbim despre ţesături tăiate, rupte, găurite sau arse.
„Totodată, dorim să adresăm un apel către toți utilizatorii transportului public: păstrarea curățeniei în mijloacele de transport este o responsabilitate comună. Deteriorarea intenționată sau neglijența duce la costuri suplimentare, care ar putea fi direcționate către îmbunătățirea serviciilor.
Respectul față de spațiul public înseamnă respect față de noi înșine și față de comunitate”, ne-a transmis compania de transport local.
Transurb ne-a asigurat că va continua să depună eforturi constante pentru menținerea unor condiții cât mai bune de transport în beneficiul tuturor călătorilor.

