Evaluaţi acest articol
(18 voturi)
30 comentarii

Decizia companiei publice de transport local Transurb de a pune în vânzare doar bilete cu două călătorii, la preţul de patru lei, renunţând la tichetele cu o singură călătorie, pentru care cetăţenii plăteau doi lei, a stârnit nemulţumirea multor gălăţeni. Tocmai de aceea am încercat să aflăm de la directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu, care este motivaţia acestei decizii.

"Azi dimineaţă, în jurul orei 7,30, în autobuzul 18, am fost obligat să achiziţionez un bilet de patru lei, deşi aveam nevoie doar de o călătorie. Am văzut că cei de la Transurb vor să elimine biletele de doi lei şi să le introducă pe cele de patru lei. Vă rog, dacă se poate, să aflaţi care este motivul pentru care s-a luat aceasta decizie. Nu este normal să plătim în avans pentru un serviciu pe care nu îl folosim. Aceste bilete de patru lei pot circula în paralel cu cele de doi lei, şi rămâne la latitudinea călătorului ce fel de bilet doreşte să îşi cumpere. Se poate întâmpla ca eu să achiziţionez un bilet de patru lei, să-l compostez, ulterior îl pun în buzunar şi îl mai folosesc peste câteva zile. În acest timp se poate deteriora, astfel încât să nu mai poată fi folosit. Se ştie faptul că cei de la controlul Transurb sunt foarte suspicioşi când vine vorba de bilete deteriorate", este unul dintre mesajele primite la redacţie din partea lui Marius Borş, un cititor al ziarului "Viaţa liberă".

Critici şi semnale de nemulţumire există şi pe reţelele de socializare, unde cetăţenii se întreabă dacă operatorul public de transport chiar va renunţa la biletele cu o călătorie, comercializate până acum.

Ce spune directorul Transurb

Mihai Cadinoiu, directorul general al societăţii Transurb, ne-a confirmat că, după epuizarea stocului existent, biletele cu o călătorie vor dispărea şi se vor găsi doar tichete cu două călătorii, la preţul de patru lei. Managerul a subliniat că Hotărârea Consiliului Local nr. 110 din 28 martie 2017, prin care s-au aprobat tarifele pentru serviciul de transport public local de persoane cu mijloacele societăţii Transurb, cuprinde tariful de patru lei pentru biletele cu două călătorii şi, implicit, posibilitatea comercializării acestora.

De ce acum? "Pentru că trebuie să ne securizăm veniturile. Cu toţii ne dorim un transport civilizat, cu mijloace de transport noi, dar toate acestea nu se pot realiza fără costuri", ne-a declarat managerul.

Mihai Cadinoiu este la curent cu metodele prin care gălăţenii evită cumpărarea biletului de transport. De pildă, cetăţenii care coboară din autobuz sau troleibuz îşi oferă biletul compostat celor care urcă. La fel de bine, biletele compostate sunt lăsate pe scaunele autobuzelor, pentru a fi utilizate de noii călători.

De asemenea, spune Mihai Cadinoiu, există şoferi care vând biletul cu doi lei, dar îl "recuperează" apoi de la cetăţeanul care coboară din autobuz, oferindu-i, la schimb un leu. "Îi spun călătorului ca atunci când coboară să treacă pe la ei. Cetăţenii sunt de acord să returneze biletul, recuperându-şi jumătate din suma plătită, dar toate aceste metode ne afectează veniturile", ne-a declarat managerul Transurb.

Rămâne de văzut care va fi eficienţa biletelor de patru lei.

Citit 11380 ori Ultima modificare Vineri, 15 Martie 2019 01:32

30 comentarii

  • postat de Alexuz Vineri, 15 Martie 2019 13:55 5.2.205.*** Link la comentariu
    3
    7

    O sa cumpar bilet atunci cand nu o sa ma mai intoxic in gunoaiele voastre ca miroase a ulei ars si motorina in ele de nu poti sa respiri, Cand vine cate un troleu de ala mai nou si ingrijit faci cruce de 2 ori.

    Raportează
  • postat de DOMNUL PANAIT Vineri, 15 Martie 2019 08:19 86.34.187.*** Link la comentariu
    0
    6

    Este clar !! S-au pus impotriva cetatenilor si cu locurile de parcare si cu mijloacele de transport in comun ,, transportul atat privat cat si cel public sunt la pamant si ar fi putut fi chiar ok dar nu se vrea !!

    Raportează
  • postat de Hector Vineri, 15 Martie 2019 06:06 5.13.166.*** Link la comentariu
    0
    5

    Pentru @Maxim ;Exista institutii ,dar ce au facut , asta-i intrebarea , adica nimic mai concret , o mana spala alta mana sau politica strutului. Au ramas oamenii cu carti de munca neplatite la intreg apoi cu 2 ore si 4 ore pe zi desi se lucra 14 ore pe zi .

    Raportează
  • postat de maurice Joi, 14 Martie 2019 23:55 86.124.205.*** Link la comentariu
    0
    11

    Ce pretentii sa avem. In spatele Transurbului se afla jumatatea cealalta de la guvernare care roade din acelasi ciolan cu ciuma rosie, ca deh, daca nu aveau ceva in comun, nu intrau in cardasie.
    (...)

    Raportează
  • postat de Maxim Joi, 14 Martie 2019 22:29 188.24.192.*** Link la comentariu
    0
    14

    @Versus, @Badita: exista institutii ale statului care trebuiau sa-i prinda si sa -i amendeze pentru angajarile la negru sau evaziunea fiscala. De ce nu si-au facut datoria? Acolo trebuie umblat. Nu supui oamenii la conditii de secol 19 ca nu reusesti sa-ti indeplinesti obligatiile, tu, ca stat.

    @Badita: atunci cand vreti cu orice pret sa tineti partea primariei neputinciaose se vede de la o posta. Nu mai incercati sa ne aburiti ca nu tine. Noi chiar mergem zi de zi cu autobuzele astea si simtim o mare involutie.

    Biletele cu doua calatorii inseamna plata inainte ca la ... In loc de plata cu cardul sau alte metode de secol 21 noi ne intoarcem la biletul cu doua calatorii pe care trebuie sa-l pastram pana facem cea de-a doua calatorie ... nici nu se vede bine pe el daca este stampilat sau nu.

    Raportează
  • postat de furculision Joi, 14 Martie 2019 20:29 5.13.141.*** Link la comentariu
    1
    5

    Tovarasul Rabis Stefan etc. lucreaza la Primarie.
    Neinspirat sa-si posteze fizionamia pe Facebook...

    Raportează
  • postat de Alin19 Joi, 14 Martie 2019 20:12 82.137.9.*** Link la comentariu
    1
    11

    Dar voi ce oferiți in schimbul banilor ăștia?Autobuze SH,care se strica,miros urât și zdrăngănesc din toate încheieturile?

    Raportează
  • postat de lucian Joi, 14 Martie 2019 15:29 79.3.97.*** Link la comentariu
    3
    16

    Draga Raabis-Stefan Badita, dar tu de-al cui esti de esti asa de bine informat si tii cu “URSUL”?
    Mai intai de toate trebuie vazut daca este legala si constitutionala decizia. Compania publica de transport local Transurb are dreptul sa scoata din circulatie biletele cu o singura calatorie? Nu prea cred! Dar la noi se poate!
    De altfel chiar si din tabelul tau bine intocmit rezulta ca in toate orasele, mai putin Brasov, se vand bilete cu unica calatorie! Iti amintesc ca titlul articolului este “De ce a introdus Transurb biletele cu doua calatorii”.
    Ca sa ai mijloace de transport “civilizate”, trebuie sa ai oameni civilizati. Degeaba te chinui sa cumperi mijloace noi, cand lumea care circula este asa cum este: care isi da biletul de la unul la celalalt, care rupe, care scrie, sau care-si face nevoile... Cat vor dura mijloacele de transport noi?
    Dar in “democratia” asta nu veti vedea niciodata civilizatie, doar hotie legalizata, ceea ce incearca sa faca si Transurb in momentul asta ca sa-si apere scaunele la protejati.
    A auzit domnul director de controale? Chiar dansul in persoana, cum facea Cuza! Ce fac domnii in conducere? Programeaza vacantele, asta fac! Sa coboare pe pamant, pe unde merg autobuzele si sa constate ei toate neregulile si unde gasesc nereguli, afara din companie, sa-l lase pe sofer fara munca si sa nu-l mai poata angaja nimeni. Sau poate ca soferul este var cu unchiu’ si se inchide ochiul!

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Joi, 14 Martie 2019 12:51 84.117.46.*** Link la comentariu
    24
    3

    Treaba cu monopolul care stârnește mulțumiri și nemulțumiri tuturor, dacă o privim în ansamblu, este perfectă! Câteva motive pe care le enumăr sunt: toți banii din încasări revin bugetului local, compensația este mai mică (subvenția), societatea care deține monopolul poate să-și extindă serviciile (în general publicitare și de transport), Primăria Respectivului Oraș (în cazul nostru Primăria Municipiului Galați) poate cumpăra mijloace de transport în comun foarte bune, pentru că încasează tot, nemaifiind privații evazioniști care nu dau bilete....
    Momentan sunt multe motive de nemulțumire, dar după ce în Galați vor ajunge cele 18 tramvaie, 90 de autobuze și 20 de minibuze, alături de actualele 17 troleibuze noi și poate alte câteva autobuze ce-ar mai putea fi salvate pentru convenții, transportul local va intra pe un făgaș normal.

    Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Bacău, Slatina, București, Buzău, Brașov, Craiova, Piatra-Neamț, Oradea, Râmnicu Vâlcea și multe alte orașe, nu numai că au societăți de stat cu monopol, ci au și transport pre-urban, regional sau metropolitan! Acolo treaba merge super! Și asta-i direcția-n care Transurb Galați trebuie să se extindă: transport pre-urban sau metropolitan (înființarea unei A.D.I. pe transport până la zonă metropolitană) și preluarea curselor spre Odaia Manolache, Schela, Cișmele etc.

    Raportează
  • postat de Magda Joi, 14 Martie 2019 12:37 86.124.201.*** Link la comentariu
    1
    28

    Daca fac biletele cu doua calatorii la 3,5 lei , atunci oamenii vor aprecia diferenta altfel.

    Se pot crea si tichete cu o saptamana valabilitate (tip abonament saptamanal) cu 15 lei.

    Se va simti interesul pentru diferenta de pret.

    Raportează
  • postat de ADYtza Joi, 14 Martie 2019 12:25 86.124.202.*** Link la comentariu
    0
    23

    Pe vremuri au fost bilete si cu 4 calatorii ,dar puteai achizitiona si cu 1. Deci lasati variante la alegere cu 1 si 2 calatorii. Sigur o sa urmeze si o mica scumpire a calatoriei ca au promis si tramvaie ,si autobuze noi care nu or sa apara prea curand.

    Raportează
  • postat de Georgiana Joi, 14 Martie 2019 11:59 188.26.124.*** Link la comentariu
    2
    26

    Intr-adevar, azi, 14.03.2019, in autobuzul 10, am fost surprinsa neplacut in momentul in care am dorit sa achizitionez 1 bilet - 1 calatorie, ca nu se mai poate. Mai mult, soferul surprins de reactia calatorilor, a spus ca s-a anuntat in presa de acum o saptamana, lucru pe care nu l-am gasit. Pe site-ul celor de la Transurb, e postat o informare nedatata evident.
    Mai mult, daca s-a anuntat in presa de 1 saptamana, nu era normal ca si in mijloacele de transport, la cabinele de biletele, sa fie puse afise prin care calatorii sa fie anuntati ca incepand cu data de... se vor comercializa doar bilete cu 2 calatorii?
    Nu suntem chiar asa de prosti!
    Daca eu nu am 4 lei, cum s-a intamplat azi, este mai ok sa calatoresc fara bilet de calatorie?
    Avem 2 lei la purtator pe care ii puteam da celor de la control Transurb. NESIMTIRE PE FATA !!!

    Raportează
  • postat de Alina Joi, 14 Martie 2019 11:49 188.26.127.*** Link la comentariu
    1
    24

    Nu ar fi mai bine sa va securizati autobuzele din dotare? Am mers ieri cu un autobuz de pe traseul 105 care mai are putin si se descompune. Sunteti de toata jena...

    Raportează
  • postat de Versus Joi, 14 Martie 2019 11:31 5.13.166.*** Link la comentariu
    1
    24

    Domnule Miu stiti ce faceau maxi taxi inainte de a fii scoaase ? IN AfARA DE CARAT PERSOANE , CE-I IN DREPT NU PLATEAU CARTILE DE MUNCA LA SOFERI , desi cineva conducea acea masina nu-i asa? si ma rog cine oare ? ca nu mergea pe pilot automat . Transportul trebuie sa fie civilizat cu masini noi cu toate cele de trebuinta si singurul propietar al Transurbului e Consiliul Local si Primaria Ar trebui sa fie doua categorii de bilete si cu 2 lei si cu 4 lei , nu poti obliga calatorii numai cu 4 lei

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Joi, 14 Martie 2019 11:20 84.117.46.*** Link la comentariu
    24
    7

    vin cu o completare.... MONOPOLUL ESTE SI IN ALTE ORASE... cautati si vedeti. nu mai vorbiti in necunostinta de cauza, ca maxi-taxi inseamna 150 de ani in urma, daca transurb e cu 20 de ani in urma.... pe bune.

    daca nu sunteti specialisti si nici nu am pretentia sa fie toti galatenii specialisti pe transport public, nu mai vorbiti inainte, ci interesati-va... bacau, ploiesti, bucuresti, slatina, cluj-napoca, craiova, buzau, arad, timisoara, oradea, braila, brasov = doar cateva din orasele in care este monopol, iar in unele de sus exista transport metropolitan sau preurban!!!

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Joi, 14 Martie 2019 11:10 84.117.46.*** Link la comentariu
    23
    10

    si ca sa nu va mai agitati chiar degeaba.... fara cunostinta de cauza, va scriu aici preturi din alte cateva orase...


    Galati = o calatorie 2 lei / bilet de o zi 10 lei / două călătorii = 4 lei

    Arad = o calatorie 3 lei / bilet de o zi 12 lei

    Timisoara = o calatorie 2,5 lei / bilet de o zi = 12 lei

    Oradea = o călătorie = 3 lei / două călătorii = 6 lei / o călătorie de la șofer = 4 lei / o călătorie SMS = 3,5 lei / bilet de o zi = 15 lei

    Craiova = o călătorie = 2 lei / o călătorie la șofer = 3 lei / bilet exterior ișalnița = 3 lei / o zi = 6 lei

    Iași = bilete temporale și zonale la prețuri de 2,5 lei / 3,5 lei / 7 lei / abonament turistic 3 zile = 25 de lei./ bilet de o zi pe două zone = 10 lei.

    Brasov = două călătorii (cartelă sau bilet) = 5 lei / o călătorie express = 6 lei / bilet de o zi = 12 lei / pachet 10 călătorii = 25 de lei

    București = o calatorie urbană 1,3 lei / o călătorie express 3,5 lei / bilet de o zi 8 lei / o călătorie reională = 1,5 lei

    Cluj-Napoca = o călătorie = 2,5 lei / două călătorii = 5 lei / o călătorie nocturnă = 4 lei

    Brăila = o călătorie urbană = 1,5 lei / preurbanele au tarife diferite

    Sibiu = o călătorie = 2 lei / legimitație zilnică = 5 lei

    Constanța = o călătorie = 1,5 lei / o oră pe toate liniile = 2 lei / bilet de o zi = 5 lei / CityTour = 3 lei / 24h CityTour = 5 lei

    Ploiești = o călătorie = 2,5 lei / două călătorii = 5 lei / o zi = 6 lei / amendă = 25 de lei.

    Slatina = o călătorie = 2 lei

    Rm. Vâlcea = o călătorie = 2,5 lei / o călătorie de la șofer = 3 lei / două călătorii = 5 lei

    Raportează
  • postat de VALENTIN Joi, 14 Martie 2019 11:05 109.103.134.*** Link la comentariu
    2
    17

    au gasit hotia la sofer si la calator...........................................................mama lor de hoti

    Raportează
  • postat de ss Joi, 14 Martie 2019 10:59 5.13.146.*** Link la comentariu
    1
    17

    In societatea asta stramba a noastra de astazi votantii sunt rasplatiti, pe langa altele, cu transport moca iar cei care platesc toate hotiile si favorurile chiar daca venitul lor e poate si probabil mai mic decat al favorizatilor suporta tot felul de masuri care nu-i avantajeaza. Unul cu bilet dublu cumparat clar ca-si poate distruge un bilet, mocangiul cu abonament primit n-are probleme de acest gen......inechitatile sunt strigatoare la cer fata de acest simplu bilet si continua sa curga, cine plateste continua sa plateasca mai mult!

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Joi, 14 Martie 2019 10:39 84.117.46.*** Link la comentariu
    4
    32

    E BINE CA AU FOST REINTRODUSE BILETELE CU DOUA CALATORII....

    DAR NU LE SCOATETI PE CELE CU O CALATORIE!!!! PE BUNE! E O PROSTIE!

    Cel mai bine e sa fie mai multe din care cetateanul sa aleaga! Bilet cu o calatorie = 2 lei, cu doua calatorii 4 lei, bilet de o zi = 10 lei!

    Raportează
  • postat de Aderin Joi, 14 Martie 2019 10:27 109.166.132.*** Link la comentariu
    2
    40

    Asta cu un transport civilizat mai durează sau mai bine nu mai mințiți in felul acesta. Sunt autobuze ffff murdare care nu sunt îngrijite deloc, o mătură și un mop la sfârșit de program, asta nu e curățenie.
    Dacă omul dorește unul bilet de ce sa cumpere doua? Că vreți dumneavoastră!! Sunteți în foame de bani , sau vi se pare o măsură revoluționară?!

    Raportează
  • postat de miu Joi, 14 Martie 2019 10:12 80.97.203.*** Link la comentariu
    10
    31

    Au monopolul transportului in comun din Galati si ne-au intors inapoi cu 20 de ani. Nici o masura nu este pentru cetateni ci pentru asigurarea salariilor. Inclusiv aparatele de taxat sunt umilitoare pentru majoritatea calatorilor, suntem supusi la probe de indemanare in timpul mersului prin hartoape.

    Au eliminat in mod cinic Maxi-taxiurile pretextand ca pot asigura transportul, asta nu s-a intamplat, suntem umiliti zilnic inghesuindu-ne in autobuze greoaie care ne intarzie. Ajungem la destinatie transpirati, sifonati. E prea mult. Vrem un transport civilizat!

    Raportează
  • postat de Gălățenii Joi, 14 Martie 2019 09:47 5.13.230.*** Link la comentariu
    3
    25

    Oamenii vor găsi în continuare modalități de păcălire a sistemului. Iar oamenii sunt mai inteligenți și mai ingenioși decât vremelnicii puși politic fără a exista vreun criteriu de performanță, la conducerea unor societăți de stat.
    Directorul general nu este în stare să spună de ce trebuie să renunțăm la tot felul de metode de genul celor descrise în articol. Dar el poate gândi doar cum să-i facă pe oameni să plătească mai mult.
    Inadmisibil ceea ce s-a întâmplat acum și este un abuz care merită sancționat la vot atât împotriva primarului PSD, Pucheanu cât și împotriva celor care au falimentat practic, transportul public de persoane gălățean, respectiv cei de la ALDE.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Joi, 14 Martie 2019 09:37 194.105.20.*** Link la comentariu
    6
    21

    ASTA ESTE MONOPOLUL !!!! Doar jigareala cu pospai de legalitate !

    Raportează
  • postat de Andrei Anca Joi, 14 Martie 2019 09:07 86.124.200.*** Link la comentariu
    2
    25

    Care conditii?In unele autobuze abia poti respira de fum si gaze.Sau esti nevoit sa te ridici si sa stai langa usa din cauza mirosurilor,, emanate,,de oamenii strazii...Despre ce vorbim ???

    Raportează
  • postat de Alergatorul de pe Faleza Joi, 14 Martie 2019 09:04 94.177.47.*** Link la comentariu
    6
    27

    Autobuze murdare, trasee prost gandite, autobuze vechi si fara aer conditionat, etc. Si acum apare si biletul dublu bagat cu forta pe gatul calatorilor... Sfidarea galatenilor nu are limite. Mai mai ca ne este dor de maxi-taxi.

    Raportează
  • postat de Suzi quatro Joi, 14 Martie 2019 08:58 82.137.10.*** Link la comentariu
    3
    2

    Dacă a apărut LEGEA că Medicamentele se vând NUMAI cutia flaconul și este interzis cu comprimatul sau fiola (cică să ne protejeze de falsuri)de ce să nu facă și Transurb la fel mai ales că fac Economie la bănuți cu imprimarea unui bilet Dar motivul Principal este să ne obișnuim Urechile și BUGETUL din Buzunar cu noua Valoare totală eliberată obligatoriu APOI MORIRE dăm bănuții că Strănutul /// Deci când va dispărea o călătorie de pe bilet va fi o reducere nu o mărire de CEVA// ORICE NUMAI Bani să iasă dar mai întâi Pe Fond Nervos că să fie Pace și Prietenie /// Că la Alba - NEAGRA

    Raportează
  • postat de Calator Joi, 14 Martie 2019 08:26 5.13.166.*** Link la comentariu
    2
    12

    1 .Si daca folosesc biletul in alta zi acea siguranta [opturi de pe chenarul biletului se sterg in citeva zile] atunci biletul devine invalid , 2 Daca ai numai 3 lei in buzunar in ziua aceia si nu- ti vireaza salariul pe card ce facem ? , mergem pe jos acasa? 3 O se transfere lumea mai mult pe abonamente decit cu bilet si societatea va fii in pierdere , sa nu facem confuzie intre ticketing si bilet de 4 lei care devii te obligat , vrei nu vrei sa-l cumperi

    Raportează
  • postat de George Joi, 14 Martie 2019 08:14 89.136.76.*** Link la comentariu
    2
    8

    Romanul e invewntiv. La a 2-a calatorie utilizata isi va lasa biletul pe scaun sau il a da la sofer. Si va recupera din 4 lei 1 leu. Adica nu va recupera 50% dar va fi multumit sa recupereze 25% care e totusi o paine .

    Raportează
  • postat de Cetatean Joi, 14 Martie 2019 05:52 84.117.41.*** Link la comentariu
    6
    25

    Mijloace de transport noi, fără costuri?
    Anulati acordarea abonamentelor gratuite pt unii pensionari, elevi si studenti.
    V-ati gandit vreodata sa cereti adeverinte de la ANAF pensionarilor?
    V-ati gandit vreodata ca smecherii astia de pensionari mai au si serviciu pe langa pensie?
    V-ati gandit ca sunt foarte multi elevi si studenti care au parinti cu salarii peste minim pe economie?
    De ce nu le cereti adeverinte de salariu parintilor?
    Acordati abonamente gratuite doar celor necajiti, nu pensionarilor care au iesit la 50 de ani
    la pensie, si inca profeseaza
    NU O SA MAI PUPATI IN VECI PUTEREA IN ADMINISTRATIE la cat rau ati facut acestui oras.

    Raportează
  • postat de Vernusio Joi, 14 Martie 2019 02:09 188.24.209.*** Link la comentariu
    1
    27

    Aduceti mai repede autobuzele alea noi,ca ne-am saturat de SH-uri.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro