Centura Tecuciului a rămas iar fără constructor

Centura Tecuciului a rămas iar fără constructor
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

După ce a ratat nenumărate termene de finalizare - începând din decembrie 2013, când ar fi trebuit să fie, iniţial, gata - Centura Tecuciului a rămas, pentru a doua oară, fără constructor. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a rupt la propriu contractul dintre Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi asocierea SC Eurocogen filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale ALO SRL. Mai mult, a cerut să i se elibereze constructorului certificat negativ constatator pe trei ani, blocându-i, astfel, participarea la alte licitaţii.

"Pe 1 iunie 2017, i-am spus antreprenorului că dacă nu se mobilizează şi nu începe să lucreze, vom lua măsurile care se impun. Din păcate, văd că din punct de vedere al stadiului fizic s-a avansat foarte puţin, la un obiectiv care trenează de ani de zile, care se putea implementa, aşa cum spune termenul contractual, în 12 luni. Vorbim de o variantă de ocolire care are 6,94 km. Sunt zone neatacate din punct de vedere al implementării. Faptul că s-a mobilizat azi-noapte - am văzut trei basculante aduse şi două buldoexcavatoare - nu mă impresionează absolut deloc. Eu voiam să văd aici că din punct de vedere al stadiului fizic trebuia să fim undeva pe final", a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, după ce a inspectat şantierul Variantei de Ocolire a Tecuciului.

Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, la Varianta de ocolire Tecuci, investiţie europeană care să preia traficul de tranzit între DN 24 şi DN 25, lucrările au început în 2012, au fost abandonate în 2013 şi au fost reluate în 2015, de un nou constructor. În prezent, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 56 la sută. În tot acest timp, nu doar primul contract de lucrări a fost reziliat, ci şi contractul de finanţare din cadrul Programului Operaţional Sectorial Transporturi, fiind semnat un nou contract de finanţare europeană în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM).

Gest radical

"N-am ajuns în postura în care ne rugăm noi de constructor să lucreze. Ceea ce s-a întâmplat aici e o bătaie de joc la adresa românilor şi eu nu mai tolerez aşa ceva. Am încheiat relaţia contractuală dintre Compania de Autostrăzi şi această firmă neserioasă", a spus ministrul, rupând la propriu contractul pe care îl avea în mână şi înmânând bucăţile de hârtie directorului CNAIR Narcis Neaga: „Îl reziliaţi şi certificat negativ constatator pe trei ani de zile. Trei ani nu mai are ce căuta la licitaţiile din România!”.

Ministrul nici n-a vrut să audă explicaţiile reprezentanţilor constructorului, care au încercat să arate că nu au putut continua lucrările din cauză că sunt necesare exproprieri suplimentare.

Evaluare şi relicitare

„Evaluaţi de urgenţă ce mai este de executat şi vă rog să scoateţi imediat la licitaţie acest obiectiv. Finanţare este, dar pentru asta avem nevoie şi de constructor”, a cerut ministrul Cuc. În opinia acestuia, expertiza ar dura până la 45 de zile, iar până la sfârşitul lunii septembrie - octombrie Răzvan Cuc speră să existe deja un nou contract cu o firmă serioasă. A treia!

Citit 3950 ori Ultima modificare Luni, 20 Mai 2019 10:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.