Sindicatul Şoferilor Liberi din Transurb Galaţi a sesizat Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Galaţi starea infectă a toaletelor publice amplasate la capetele de linie ale transportului public local. Conducători auto cer soluţionarea cu celeritate a situaţiei sesizate, având în vedere riscurile reale asupra sănătăţii la care se expun.
„Insalubre și greu mirositoare. Cât curaj vă trebuie ca să folosiți o toaletă publică în Galați” era „provocarea” pe care o lansam, la finele săptămânii trecute, în cotidianul „Viaţa liberă”. În cuprinsul articolului arătam că toaletele racordate la apă și canalizare - date în folosință la Galați în 2019 - s-au transformat în adevărate focare de mizerie şi mirosuri grele. Şi că, dacă o persoană sănătoasă mai poate amâna o urgență de natură fiziologică până găseşte o toaletă civilizată, şoferii din transportul public local de persoane, aflaţi în timpul serviciului, nu au alternativă la capetele de linie.
După ce au semnalat situaţia administrației Transurb, administrației locale, dar s-au ales cu vorbe goale, au transmis o sesizare către Direcţia de Sănătate Publică Galaţi. În document, Sindicatul Şoferilor Liberi din Transurb Galaţi aduce la cunoştinţa autorităţilor de sănătate publică starea igienico-sanitară a toaletelor publice amplasate la capetele de linie: Bariera Traian, Piaţa Centrală, Micro 13 şi Micro 19, utilizate în mod frecvent de conducătorii mijloacelor de transport public.
„Toaletele se află într-o stare avansată de degradare şi insalubritate”, reclamă şoferii, enumerând: mirosul pestilenţial, reziduurile şi murdăria persistentă, faptul că spaţiile nu au fost dezinfectate şi igienizate corespunzător o perioadă îndelungată şi lipsa hârtiei igienice, a săpunului şi a materialelor pentru igienizare. Toate acestea contravin normelor de igienă şi sănătate aplicabile spaţiilor accesibile publicului, reglementărilor privind condiţiile igienico-sanitare minime pentru grupurile sanitare, obligaţiei de a menţine un mediu curat şi sigur.
Evident, starea toaletelor face imposibilă folosirea lor fără asumarea unor riscuri pentru sănătate. „Conducătorii auto desfăşoară activităţi continue în trafic, fără posibilitatea de a se deplasa către alte grupuri sanitare, astfel că imposibilitatea utilizării le afectează sănătatea, demnitatea şi condiţiile minime de muncă. Considerăm necesară soluţionarea cu celeritate a acestei situaţii având în vedere riscurile reale asupra sănătăţii personalului operativ şi impactului asupra activităţii de transport public”, se arată în documentul semnat de Gicu Pastia, liderul Sindicatului Şoferilor Liberi din Transurb.

