Cum răspunde Transurb la sesizările călătorilor

Cum răspunde Transurb la sesizările călătorilor
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

„Transurb face eforturi de a rezolva, în cel mai scurt timp, toate problemele din transportul public”, ne-a transmis compania publică de transport în comun în urma multiplelor sesizări primite din partea gălăţenilor care se plâng de serviciile Transurb. Pe de altă parte, operatorul reclamă că nici călătorii nu-şi respectă obligaţia de a cumpăra şi composta bilet.

Aşa cum am promis în articolul „Gălăţenii îngheaţă în staţii așteptând autobuzul”, publicat în ediţia de vineri, 10 ianuarie 2020, a ziarului „Viaţa liberă”, revenim cu răspunsurile companiei publice de transport local la sesizările pe care i le-am transmis marţi, 7 ianuarie 2020. Sesizările primite de la gălăţeni vizau modificarea orarului unor trasee fără ca acest fapt să fi fost anunţat, nerespectarea graficelor pentru traseele 11, 17, 18, 24, 28 şi 29, dar şi faptul că în staţii sunt afişate, în continuare, graficele valabile în toamna anului 2018, care îi pot induce în eroare pe călătorii care nu au posibilitatea să verifice orarele publicate pe site-ul Transurb.

Explicaţiile şi precizările Transurb

„În urma verificărilor efectuate s-a constatat următoarele:

Traseul 26, în  week-end, este  asigurat cu două capacități. Și înaintea datei de 1 decembrie, sâmbăta și duminica, traseul 26 a fost deservit tot de două autobuze. Conform Hotărâri Consiliului Local din 21.11.2019, timpul pe cursă la traseul 26, în weekend, începând cu 01.12.2019 a crescut de la 60 la 70 minute.

Menționăm că în programul de luni-vineri timpul alocat pe cursa era de 70 minute. Toate modificările, aprobate prin HCL, au fost afișate pe site-ul societății.

Din cauza scăderii temperaturii  pe timpul nopţii ( -5 /-6 grade ,) în zilele de 6, 7, 8 ianuarie, la unele autobuze care au ieșit în traseu s-a defectat instalația de aer (a îngheţat) și s-au reîncadrat în traseu după remediere.

Menționăm că la ora de vârf (07,00 - 09,00 ) pe traseu sunt repartizate un număr de 99 autobuze și 18 troleibuze, numărul lor crescând cu şase capacități începând cu data de 06.01.2020 (traseul 39 transbordare - patru capacităti, taseul 7 - două capacități) și nu toate autobuzele sunt noi. Autobuzele care s-au defectat sunt cele care au peste 10 ani vechime și în jur de 100.0000 km. Sistemul e-ticketing va rezolva problema graficelor din stații”, ne-a transmis societatea de transport.

„Transurb face eforturi de a rezolva, în cel mai scurt timp, toate problemele din transportul public, un pas în acest sens fiind achiziționarea celor 40 de autobuze noi și a celor 20 de minibuze, cu scopul de a avea un face călătoria pe străzile orașului să fie civilizată”, a mai precizat operatorul.

Ce spune directorul companiei

 „Noi facem tot ce este posibil şi cu putinţă pentru a asigura un transport public local regulat şi eficient. Călătorii se plâng de serviciile Transurb, că nu sunt respectate graficele, dar, din păcate, nici ei nu-şi respectă obligaţia de a cumpăra şi composta bilet! Am depistat acest fapt pentru că ni s-a solicitat de la mall să respectăm cu stricteţe graficul. Am acordat atenţie acestei solicitări, dar în urma controalelor făcute, am descoperit că din 60 de călători care urcă în staţia de la mall, cel puţin 40 nu au nici bilet, nici abonament! Ba unii dintre ei le-au mai şi râs în faţă controlorilor că „noi cu un bilet circulăm o săptămână”. În ceea ce priveşte respectarea graficelor, trebuie ţinut seama şi de faptul că în Galaţi nu există bandă auto dedicată transportului public local, şi din cauza ambuteiajelor, a semafoarelor, apar întârzieri. În plus, deşi avem mijloace de transport noi, faptul că tramvaiele au fost scoase de pe două trasee şi înlocuite cu autobuze pune o anumită presiune pe parcul auto al societăţii de transport”, ne-a declarat directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu.

Conducerea Transurb şi-ar mai dori ca gălăţenii să respecte curăţenia şi să nu-şi mai urce bagajele sau sacoşele cu care au făcut piaţa pe tapiţeria scaunelor, în special în autobuzele noi! Mai ales dacă îşi doresc ca la următoarea călătorie să le găsească la fel de curate.

Citit 17271 ori Ultima modificare Luni, 13 Ianuarie 2020 17:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.