Cum răspunde Transurb la sesizările călătorilor

Cum răspunde Transurb la sesizările călătorilor

Evaluaţi acest articol
(10 voturi)
22 comentarii

„Transurb face eforturi de a rezolva, în cel mai scurt timp, toate problemele din transportul public”, ne-a transmis compania publică de transport în comun în urma multiplelor sesizări primite din partea gălăţenilor care se plâng de serviciile Transurb. Pe de altă parte, operatorul reclamă că nici călătorii nu-şi respectă obligaţia de a cumpăra şi composta bilet.
Aşa cum am promis în articolul „Gălăţenii îngheaţă în staţii așteptând autobuzul”, publicat în ediţia de vineri, 10 ianuarie 2020, a ziarului „Viaţa liberă”, revenim cu răspunsurile companiei publice de transport local la sesizările pe care i le-am transmis marţi, 7 ianuarie 2020. Sesizările primite de la gălăţeni vizau modificarea orarului unor trasee fără ca acest fapt să fi fost anunţat, nerespectarea graficelor pentru traseele 11, 17, 18, 24, 28 şi 29, dar şi faptul că în staţii sunt afişate, în continuare, graficele valabile în toamna anului 2018, care îi pot induce în eroare pe călătorii care nu au posibilitatea să verifice orarele publicate pe site-ul Transurb.

Explicaţiile şi precizările Transurb

„În urma verificărilor efectuate s-a constatat următoarele:
Traseul 26, în  week-end, este  asigurat cu două capacități. Și înaintea datei de 1 decembrie, sâmbăta și duminica, traseul 26 a fost deservit tot de două autobuze. Conform Hotărâri Consiliului Local din 21.11.2019, timpul pe cursă la traseul 26, în weekend, începând cu 01.12.2019 a crescut de la 60 la 70 minute.
Menționăm că în programul de luni-vineri timpul alocat pe cursa era de 70 minute. Toate modificările, aprobate prin HCL, au fost afișate pe site-ul societății.
Din cauza scăderii temperaturii  pe timpul nopţii ( -5 /-6 grade ,) în zilele de 6, 7, 8 ianuarie, la unele autobuze care au ieșit în traseu s-a defectat instalația de aer (a îngheţat) și s-au reîncadrat în traseu după remediere.
Menționăm că la ora de vârf (07,00 - 09,00 ) pe traseu sunt repartizate un număr de 99 autobuze și 18 troleibuze, numărul lor crescând cu şase capacități începând cu data de 06.01.2020 (traseul 39 transbordare - patru capacităti, taseul 7 - două capacități) și nu toate autobuzele sunt noi. Autobuzele care s-au defectat sunt cele care au peste 10 ani vechime și în jur de 100.0000 km. Sistemul e-ticketing va rezolva problema graficelor din stații”, ne-a transmis societatea de transport.
„Transurb face eforturi de a rezolva, în cel mai scurt timp, toate problemele din transportul public, un pas în acest sens fiind achiziționarea celor 40 de autobuze noi și a celor 20 de minibuze, cu scopul de a avea un face călătoria pe străzile orașului să fie civilizată”, a mai precizat operatorul.

Ce spune directorul companiei

 „Noi facem tot ce este posibil şi cu putinţă pentru a asigura un transport public local regulat şi eficient. Călătorii se plâng de serviciile Transurb, că nu sunt respectate graficele, dar, din păcate, nici ei nu-şi respectă obligaţia de a cumpăra şi composta bilet! Am depistat acest fapt pentru că ni s-a solicitat de la mall să respectăm cu stricteţe graficul. Am acordat atenţie acestei solicitări, dar în urma controalelor făcute, am descoperit că din 60 de călători care urcă în staţia de la mall, cel puţin 40 nu au nici bilet, nici abonament! Ba unii dintre ei le-au mai şi râs în faţă controlorilor că „noi cu un bilet circulăm o săptămână”. În ceea ce priveşte respectarea graficelor, trebuie ţinut seama şi de faptul că în Galaţi nu există bandă auto dedicată transportului public local, şi din cauza ambuteiajelor, a semafoarelor, apar întârzieri. În plus, deşi avem mijloace de transport noi, faptul că tramvaiele au fost scoase de pe două trasee şi înlocuite cu autobuze pune o anumită presiune pe parcul auto al societăţii de transport”, ne-a declarat directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu.
Conducerea Transurb şi-ar mai dori ca gălăţenii să respecte curăţenia şi să nu-şi mai urce bagajele sau sacoşele cu care au făcut piaţa pe tapiţeria scaunelor, în special în autobuzele noi! Mai ales dacă îşi doresc ca la următoarea călătorie să le găsească la fel de curate.

Citit 12777 ori Ultima modificare Luni, 13 Ianuarie 2020 17:07

22 comentarii

  • postat de Galateanul Marți, 14 Ianuarie 2020 09:34 83.103.186.*** Link la comentariu
    0
    4

    Ne vedem la vot! Poate se va face un audit de noua conducere a Adm Locale si vor schimba in bine pentru cetateni TRANSURB-ul (si pe arogantii instalati acolo)!

    Raportează
  • postat de Gelu Calin Duminică, 12 Ianuarie 2020 19:00 5.13.248.*** Link la comentariu
    0
    18

    Draga domnule Director Transurb,

    Nu e problema mea ca sunt calatori care nu-si achizitioneaza / composteaza bilet.
    Atat eu cat si marea majoritate a galatenilor care ne validam biletul la urcarea in mijlocul de transport dorim sa ne puneti la dispozitie mijloace de transport la ora si locatia stabilita conform graficelor orare.
    Nu aveti dreptul sa pedepsiti toti cetatenii cinstiti pentru ca sunt si cazuri in care se circula fara bilet.
    Tinand cont ca detineti monopol pe transport in galati, dvs. ar trebui sa va asigurati ca aveti in dotare doua / trei autobuze in stand-by care sa poata prelua calatorii de pe linia unde se strica cate un autobuz.
    Suntem constienti ca sunt masini ... si apar situatii neprevazute, dar rolul dvs. este de a preintampina astfel de situatii, altfel nu aveti ce cauta acolo in functia de director.

    Raportează
  • postat de comunismul Duminică, 12 Ianuarie 2020 17:27 79.116.106.*** Link la comentariu
    12
    4

    lumea in principal e vinovata de chestia asta! ca s-a vrut monopol! si este monopol! cred ca era mai misto cand erau cascarabetele alea! atunci asta este solutia! renuntarea la autobuze! si incurajarea cascarabetelor!

    Raportează
  • postat de Cetatean Duminică, 12 Ianuarie 2020 16:24 84.117.41.*** Link la comentariu
    2
    14

    Oameni buni, nu va mai obositi cu tot felul nemultumiri.
    Atat timp cat transportul in comun in orasul Galati este gratuit in proportie de 70%
    niciodata nu vom avea un transport de calitate.
    Primul lucru ce trebuie facut...Anularea pomenilor electorale (abonamentele gratuite)
    pt unele categorii de pensionari, elevi si studenti.
    Acordarea de abonamente gratuite doar categoriilor de pensionari ce au pensii cumulate
    de pana la 1300 ron.
    Acordarea de abonamente gratuite elevilor si studentilor ce frecventeaza cursurile de zi
    si doar la institutiile de stat (fara plata) si doar acelora ce fac parte din familii monoparentale
    Prezentarea adeverintei de venit a tutorelui (sa nu depaseasca 1300 ron net)
    Prezentarea de adeverinta ANAF pe langa cupon de pensie in cazul pensionarilor
    peste 50% din pensionari inca mai profeseaza cu contract de munca la fostele societati
    Tragerea la raspundere a celor ce se fac vinovati de achizitionarea tentativelor de autobuze turcesti BMC.
    In orasele Sibiu si Brasov s-au achizitionat de doua luni astfel de autobuze BMC si deja au inceput problemele.
    Daca temperatura exterioara scade sub - 10 grade, instalatia de caldura de pe aceste autobuze BMC
    nu face fata, soferii stau cu patura pe picioare, calatorii ingheata de frig in autobuze.
    (Vezi stirile matinale Pro Tv din data 10 Ian 2020)
    Deci regula este in felul urmator:
    Cumparam bilete si abonamente....Vom avea un transport, elegant, curat si optim
    Vom calatori moca (ca asa vrea primarul si consiliul local) vom avea de suferit!
    Ati prins ideea?

    Raportează
  • postat de Daniel Duminică, 12 Ianuarie 2020 14:08 5.13.180.*** Link la comentariu
    0
    7

    Ce sa mai zicem ca faceti economie si nu dati drumu la caldura pe autobuzele noi. In primele zile in autobuze erau 18-20 grade, acum sunt numai 10-12 grade.

    Raportează
  • postat de Dorin Duminică, 12 Ianuarie 2020 11:25 109.166.128.*** Link la comentariu
    4
    22

    Nu se respecta graficul deoarece directorul transurb a semnat contract cu DAMEN pentru a asigura convențiile muncitorilor din șantierul naval,minim 20 de autobuze sunt transferate pe conventie.Si oamenii stau în frig în stații în timp ce alții se îmbogățesc.

    Raportează
  • postat de vă plangeti la usi inchise.. Duminică, 12 Ianuarie 2020 11:24 188.24.209.*** Link la comentariu
    3
    17

    In primăvară sunt alegeri locale iar secțiile de votare sunt in cartierele de reședința...nu trebuie să mergeți cu transportul in comun la vot..o dată. ..la patru,cinci ani..avem puterea in mâna pentru câteva secunde..atunci trebuie să gândim cu capul nu cu inima..

    Raportează
  • postat de Student Duminică, 12 Ianuarie 2020 10:37 86.124.206.*** Link la comentariu
    2
    13

    De ce trebuie sa iau 2 abonamente din Cantemir pana la facultate in Bariera Traian? De ce 27 nu mai ajunge acolo?

    Raportează
  • postat de Silvia Duminică, 12 Ianuarie 2020 08:38 5.13.191.*** Link la comentariu
    1
    10

    Doamnul care aveți 24 conform graficului... Logica mea și a transurbului presupun ca este ca atunci când sunt defecțiuni la autobuze sa elimine autobuze pe trasee care mai au alte alternative de combinat pe traseu. La 24 nu aveți ce sa combinați pana la bănci. Pentru 11,18,22 teoretic pot lua și 17 pana la casa roșie. Dar dacă nu vine nici 11 și nici 18 menționat în grafic și nu am în ce sa urc la ora 6.30 în Aurel Vlaicu, de la casa roșie nu rămâne decât sa merg o stație pe jos pana în tiglina iar 22 are graficul modificat și ajung prea târziu la serviciu ce îmi mai rămâne sa fac?

    Raportează
  • postat de Galatean Duminică, 12 Ianuarie 2020 08:04 5.13.195.*** Link la comentariu
    4
    7

    Mai trebuiesc cumparate autobuze si cat de repede de la firme cu renume , doar asa va fii ceva util galatenilor si sa nu dureze ani pentru o licitatie si cu mai multe scaune ,

    Raportează
  • postat de Iacob Gheorghe Duminică, 12 Ianuarie 2020 00:32 109.166.135.*** Link la comentariu
    6
    11

    Pentru locuitorii din campusul social cand asigurați transport în comun ? S-a spus că se va începe lucrările pentru centura orașului . MINCIUNI MINCIUNI MINCIUNI. Să vă fie rusine.

    Raportează
  • postat de Dani Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 22:16 79.116.108.*** Link la comentariu
    6
    31

    Acest individ nu are ce cauta la conducerea Transurb.
    Cat tupeu sa ai sa jignesti cetatenii care folosesc aceste mijloace de deplasare.
    Ar trebui sa isi dea demisia cat mai repede posibil s-au sa fie demis.
    Nu a facut nimic pentru imbunatatirea conditiilor de transport.

    Raportează
  • postat de Akbar Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 20:20 82.137.13.*** Link la comentariu
    1
    31

    Aceeasi vaicareala ce ascunde nemuritoarea incompetenta. Parc auto suplimentat cu autobuze noi, cu monopol pe piata si tot nu poate asigura un transport decent. Monitorizare statii, sistem e-ticketing si saracii oameni stau in statii si habar nu au cand si ce autobuz va sosi.

    Raportează
  • postat de Rovus Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 19:45 86.124.203.*** Link la comentariu
    6
    16

    Autobuzele noi au putine scaune si sta lumea inghesuita in picioare iar ele sunt pline.Pacat.Nici nu ai cum sa te bucuri de un transport civilizat stand la inghesuiala in picioare pentru ca in autobuzul nou asa mult laudat sunt 10-12 scaune si restul tre sa stea in picioare.

    Raportează
  • postat de Trans Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 12:25 5.13.166.*** Link la comentariu
    7
    23

    De ce in fiecare dimineață la ora 7.25 sunt 3 autobuze 11 în Tiglina I?

    Raportează
  • postat de Lorelei Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 11:28 84.117.46.*** Link la comentariu
    8
    34

    Da, foarte bun.....aseara la mall nici macar un autobuz 24 nu a oprit in statie, a parcat aproape de blocurile inalte si a venit soferul sa intrebe cine merge cu 24?
    Respectul pentru calatori va fi cand veti avea concurenta, pana atunci veti face numai ce va place.
    Consider ca am dreptul sa va cer socoteala atat timp cat acgit lunar 75lei iar contolorii dumneavoastra sunt niste oameni needucati care mai au putin si scuipa cand vorbesc.

    Raportează
  • postat de 2 lei,dati-mi 2 lei(pe bilet) Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 09:37 192.168.10.*** Link la comentariu
    4
    24

    Ati facut un control,nu 100,ca sa vedeti adevarul.Dar va invit luni dimineata in statia de la Spitalul Judetean intre 7.30 si 8 sa vedem daca reusiti sa va urcati macar in autobuz!!!
    Si le-ati dat amenzi celor care nu au avut bilet sau i-ati iertat ca sunteti buni si va plangeti apoi ca n-aveti bani!!!!

    Raportează
  • postat de Aderin Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 08:12 192.168.10.*** Link la comentariu
    3
    23

    Întâi și întâi de toate angajați controlori și veți avea surplus de venit prin amenda care o veți da călătorilor, dar daca lucrul acesta se întâmplă numai la mall, înseamnă că nu este un fenomen ce se produce la scara larga. Cât despre curatenie, faceți dumneavoastră curățenie căci nu 99 % așeză sacose pe bănci ci mai degrabă nesimțirea a face " trasurb" curat. Nu mai dați comunicate doar sa de-a bine la ziar.

    Raportează
  • postat de Vasile Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 07:38 192.168.10.*** Link la comentariu
    6
    37

    Raspunsul TRANSURB reflecta multa lipsa de respect fata de galateni, de calatori in special. Ar fi trebuit sa inceapa prin a-si cere scuze pentru situatia creata! Daca CL a modificat orarul traseelor este o problema care cetatenii o pot rezolva, dar faptul ca acesta nu a fost modificat in statiile respective este problema TRANSURB! Nu toata lumea are smart phone-uri! Parca GL este intr-un parteneriat cu orasele situate de-a lungul Dunarii, daca nu au invatat nimic inseamna ca s-au "plimbat" degeaba (ex. Budapesta etc.)
    Ca cetatean ce am votat membrii CL propun ca acestia in timpul mandatului sa li se accepte utilizarea numai a serviciilor TRANSURB pentru deplasarea in oras a intelege corect si complet probleme galatenilor, Prin neutilizarea masinilor personale ar contribui si la reducerea poluarii orasului!

    Raportează
  • postat de Un galatean vero Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 07:33 192.168.10.*** Link la comentariu
    21
    11

    Am masina de peste 40 de ani, avand niste probleme de sanatate, din luna iulie circul cu 24 cel putin de doua ori pe saptamana, niciodata, dar niciodata nu a avut intarziere mai mare de trei patru minute, asta fiind exceptia, de regula vine la fix.
    Am vazut si eu zilele rtecute articolul ,,galatenii ingheata in statii,, chiar nu stiu ce vrem....am mai vazut mentionat traseul 24 ca nu si respecta orarul E O MINCIUNA, nu circul cu alte trasee si nu ma pronunt, dar despre 24 cu care circul nu am decat cuvinte de lauda, de reprosat ar fi lipsa totala a graficelor de la MOL carefour.si cred ca v ar onora sa le puneti.

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 06:44 192.168.10.*** Link la comentariu
    3
    27

    Adevărat că de curățenie e și călătorul vinovat ,de necompostat sau cumpărat bilet , aveți controlori și e-tcketingul nu o rezolvă. Astea nu sunt o scuză pentru întârzieri. Când vin pline obligat nu se mai pot composta bilete.

    Raportează
  • postat de Silvia Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020 06:09 192.168.10.*** Link la comentariu
    3
    45

    Eu sunt persoana care a făcut reclamația apăruta în articolul 'Galatenii îngheață în stație.. ', am abonament pe traseul 18 sunt luni în care îmi fac abonamentul și cu câteva zile înainte de a expira cel vechi astfel încât sa nu circul fără abonament.
    Aici este problema cea mare plătesc un serviciu în avans și de cele mai multe ori stau în stație și aștept și când reușesc sa urc trebuie sa îmi simt coastele în plămâni sau sa ne rupem unul altuia hainele de pe noi când încercăm să urcam/coborâm.
    Nu cred ca aveți un sistem prin care sa monitorizați de câte ori am sunat la centru de informare sa anunț ca nu a venit autobuzul. Petiții on line am făcut doar 3.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro