Vom avea muncitori extracomunitari la spaţii verzi

Vom avea muncitori extracomunitari la spaţii verzi
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Pentru acoperirea "vidului de personal lucrativ la nivelul Serviciului Administrare Spaţii Verzi", SC Gospodărire Urbană SRL vrea să angajeze 30 de muncitori din spaţiul extracomunitar, asumându-şi cheltuieli consistente cu servicii de transport aerian, cantină şi catering, servicii hoteliere şi nu numai. Subiectul a fost discutat în recenta şedinţă a Consiliului Local, când cu 17 voturi „pentru”, opt „împotrivă” şi o abţinere a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii.

În bugetul pe 2020, SC Gospodărire Urbană SRL îşi propune venituri totale de 22.735.000 de lei şi cheltuieli totale de 21.800.000 de lei, din care 14.838.000 de lei - cheltuieli cu personalul. În nota de fundamentare a proiectului de buget se precizează: „În anul 2020 se intenţionează achiziţionarea de servicii de consultanţă în gestionarea resurselor umane în vederea angajării a 33 de muncitori din spaţiul extracomunitar”. Sunt detaliate şi costurile aferente: servicii de consultanţă - 100.000 de lei fără TVA, servicii de transport aerian - 135.000 de lei fără TVA, servicii cantină şi catering - 96.000 de lei fără TVA, servicii hoteliere - 128.000 de lei fără TVA şi alte taxe către stat - 54.4202 lei (aviz permis de şedere).

„Angajarea muncitorilor calificaţi şi/sau necalificaţi a reprezentat o problemă deosebit de spinoasă cu care ne-am confruntat în ultimii ani. În ciuda diligenţelor, vidul de personal lucrativ la nivelul Serviciului Administrare Spaţii verzi nu poate fi acoperită la nivel local”, susţine societatea.

Topul plecărilor

SC Gospodărire Urbană prezintă pe luni situaţia angajărilor şi a contractelor încetate: 73 la 55. „În perioada februarie - noiembrie 2019, au existat persoane care fuseseră angajate tot în această perioadă şi care şi-au încetat activitatea: după o săptămână sau chiar mai puţin timp de la angajare - 11 persoane, la o lună - nouă persoane, la două luni - şapte persoane, la trei luni - trei persoane, la patru luni - patru persoane. Tot în perioada de referinţă, şapte persoane au efectuat analizele necesare controlului medical la angajare, au prezenta fişa de aptitudini, dar nu s-au mai prezentat pentru întocmirea contractului individual de muncă”, se explică în nota de fundamentare.

Ce-au spus aleşii

„Cei 30 de angajaţi din spaţiul extracomunitar pe care domnul director îi cere şi care reprezintă un efort - după calculele mele - de 127.000 de euro, sunt de negăsit pe plan local, şi astfel facem o economie de 127.000 de euro? Sau dacă nu sunt de negăsit, sunt suficienţi pentru a asigura o imagine oraşului nostru în aşa fel încât să fim mândri de ea?”, au fost problemele ridicate de consilierul local PNL Laurenţiu Ichim.

Directorul general Dragoş Magearu a încercat să răspundă: „Cheltuielile nu se ridică chiar la suma de 127.000 de euro, sunt structurate chiar un pic mai bine. Nu mai mergem chiar la numărul 33, mergem pe o grupă de 30. Am renunţat la ideea de a-i aduce începând cu 1 aprilie, tocmai pentru a diminua cheltuielile şi o să-i aducem începând cu 1 mai. Din calculele făcute, considerăm că este un număr minim suficient ca, împreună cu colegii pe care-i avem deja angajaţi, să poată să păstreze oraşul la un nivel cel puţin acceptabil şi să nu mai avem problemele pe care le-am întâmpinat anul trecut”.

Rămâne de văzut cum vor arăta spaţiile verzi. Reamintim că, din cauza spaţiilor verzi neîngrijite, fostul director al SC Gospodărire Urbană, Bogdan Ardean, a fost nevoit să-şi prezinte demisia anul trecut.

Citit 4071 ori Ultima modificare Miercuri, 26 Februarie 2020 20:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.