Încă şase luni pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Încă şase luni pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Hotărâre adoptată de Guvern
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
6 comentarii

Primăria municipiului Galaţi a primit un răgaz de şase luni pentru a construi mult-promisa arteră de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri. La solicitarea autorităţilor gălăţene, Guvernul României a adoptat, pe 4 iunie, o hotărâre prin care municipalitatea să nu piardă, încă, terenul din curtea Poliţiei de Frontieră, pe care ar trebui să-l străbată şoseaua.

"Drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, în pericol", scriam în ediţia din 2 mai 2020 a ziarului "Viaţa liberă". Explicam atunci că, prin Hotărârea de Guvern (HG) nr. 434 din 10 iunie 2015, prin care Galaţiului i-a fost transmis terenul de 8.602 metri pătraţi, pentru amenajarea drumului prin curtea Poliţiei de Frontieră, i s-a impus şi o condiţie clară: "În cazul în care, în termen de 5 ani de la trecerea în domeniul public local, nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul revine de drept în domeniul public al statului".

Primăria ne comunicase că a depus o solicitare în vederea prelungirii a acestui termen şi că "există o întârziere ca urmare a suprapunerilor unor coordonate cadastrale".

Prelungirea dorită de Primăria a fost obţinută joi seară. Guvernul României a modificat HG nr. 434/2015. În nota de fundamentare a deciziei guvernamentale se arată că Municipiului Galaţi, printr-o adresă transmisă încă din 23 septembrie 2019, a solicitat prelungirea termenului de realizare a obiectivului de investiţii cu încă şase luni. "Motivul cererii de prelungire a termenului de realizare a obiectivului de investiţii constă în faptul că termenul de execuţie stabilit prin contractul de lucrări aferent se împlineşte la data de 16 septembrie 2020, iar termenul de cinci ani, prevăzut în HG nr. 434/2015, se împlinește la data de 19 iunie 2020", se arată în documente. Guvernul a acordat păsuirea cerută şi a stabilit că, în cazul în care "în termen de cinci ani şi şase luni de la trecerea în domeniul public local nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul revine de drept în domeniul public al statului".

Rămâne de văzut dacă municipalitatea va reuşi să se încadreze în cele şase luni. Noua arteră ar trebui să poarte numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan.

Lung de 620 de metri liniari, drumul va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri.

Citit 3519 ori Ultima modificare Duminică, 07 Iunie 2020 00:01

6 comentarii

  • postat de Traian Vineri, 12 Iunie 2020 14:08 217.156.52.*** Link la comentariu
    0
    5

    Era de astepta ca sa nu faca nimic.
    Daca se intampla inainte de '89, erau deja condamnari pentru subminarea economiei si se mai construiau niste canale, poduri, drumuri samd. Nu ca ar fi fost mai bine inainte, dar macar nu se lalaiau atata.
    Noi galatenii, o tot ducem din studii de fezabilitate in studii de fezabilitate, ba tunel pe sub Dunare, ba pod peste Dunare, ba nu stiu ce studiu tehnic ptr alunecarea falezei in Dunare, ba plantam palmieri, ba incalzim trotuarele...
    S-au ciuntit arborii de pe bulevardele Galatiului, s-a eliminat prima linie de tramvai din Moldova, s-a intrat pe terenul casei muzeu a Al.I.Cuza, s-a betonat in nestire parcul de la Spicul, s-au pus treceri semaforizate de pietoni unde nu era cazulm se deterioreaza cladirile de patrimoniu, si multe altele tot asa care le stiti si dvs.
    Bravo brailenilor, si-au reparat toate bulevardele principale, au fasonat copacii de ti-e mai mare dragul.
    Ba chiar au reusit sa inceapa podul peste Dunare.
    Galatiul a ramas cu ifosele, cu pretentiile si se va izola din ce in ce mai mult.

    Revenind la drumurile municipiului, minunat ar fi ca portiunea de drum de unde se ingusteaza bld. Marii Uniri (de la 4 la 2 benzi) si pana la sensul giratoriu sa se extinda la 4 benzi. Acolo se gatuie circulatie circulatia zdravan deoarece se reduce viteza de la 70 la 40-50 km/h.
    Minunat ar fi sa existe un viaduct care sa uneasca bld. Marii Uniri cu soseaua care coboarea de la turnul TV.
    Macar ne-ar spala de rusinea ca nu am facut pod / tunel peste / sub Dunare.
    Dar cine sa gandeasca?
    Cine sa-si dea seama ca sunt mai eficiente sensurile giratorii decat intersectii dirijate / semaforizate?
    S-au cheltuit milioane ptr semaforizarea inteligenta si ce sa vezi, stam intre 5 si 7 min la fiecare semafor cand este varf de circulatie.

    Raportează
  • postat de Cove Duminică, 07 Iunie 2020 04:49 5.13.157.*** Link la comentariu
    1
    20

    Cu ce viteza s-au mișcat ăștia, de n-au reușit în 5 ani sa termine un drum de 500 metri?

    Raportează
  • postat de drumaru Sâmbătă, 06 Iunie 2020 15:09 86.124.203.*** Link la comentariu
    6
    17

    Si, asa cum ne-a obisnuit primaria, vom avea un drum , de rasul curcilor. Asta pentru ca va fi sugrumat de la 4 benzi la 2 benzi in zona turnului de televiziune unde cladirile politiei de frontiera raman neatinse iar spatiu existent nu permite trecerea la 4 benzi. Deci in concluzie un mare fas amanat de vreo 5 ani .

    Raportează
  • postat de Tudor V Sâmbătă, 06 Iunie 2020 13:52 89.136.0.*** Link la comentariu
    2
    23

    Daca in cinci ani nu am reusit sa construim 650 m de strada/alee, ma gandesc cu groaza la capacitatea noastra de a construi un proiect real gen pod, tunel, aeroport, spital, sau orice altceva!

    Raportează
  • postat de LUK Sâmbătă, 06 Iunie 2020 13:03 82.129.122.*** Link la comentariu
    3
    23

    Inca 60 de ani.....era un termen mai realist !

    Raportează
  • postat de ro Sâmbătă, 06 Iunie 2020 09:38 5.13.241.*** Link la comentariu
    0
    19

    Sa speram ca-si vor da interesul sa termine lucrarea.
    Pentru ziaristi, indiferent de unde ati luat informatia din textul "Lung de 620 de metri liniari, drumul va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri." ar trebui sa va revizuiti cunostintele de geografie si geometrie: drumul este in totalitate prin cartierul Dunarea iar reducerea distantei este de mai putin de 2 km.
    Importanta este descongestionarea traficului care vine de pe faleza si care duce in micro 20 si 21 sau iese din oras si care acum se concentreaza pe strada Otelarilor.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.