Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

* Din luna mai, transportul public regulat de persoane va fi efectuat de 32 de tramvaie, 10 troleibuze şi 71 de autobuze ale Transurb şi 170 de microbuze private * Protecţia socială a societăţii locale de transport nu îi vizează doar pe elevi, studenţi şi pensionari, ci şi pe restul călătorilor * Interviu cu Genica Totolici (FOTO 2), directorul SC Transurb, societate a Consiliului Local *

- Doamna director, gălăţenii se tem că din mai vor trebui să se înghesuie în mijloacele de transport aşa cum o făceau înainte de 1989. Va reuşi Transurb să facă faţă în condiţiile în care rămân doar 170 de microbuze?

- Gălăţeanul să nu fie speriat că nu va avea cu ce să meargă acolo unde are nevoie. Dar asta nu înseamnă că autobuzele or să oprească la colţul blocului sau la semafor, cum fac microbuzele.

În total, Transurb va pune la dispoziţie 32 de tramvaie, 10 troleibuze şi 71 de autobuze. Suplimentăm autobuzele pe toate traseele. Vom avea 22 de autobuze în plus. Un autobuz transportă o 100 de persoane  luând în calcul şi locurile în picioare.

- Daţi-ne câteva exemple de trasee suplimentate.

- La traseul 102 s-a suplimentat cu încă opt capacităţi de transport, cinci autobuze şi trei troleibuze. La 104 vor fi trei în plus, la traseul 10, INTFOR – Cantemir, unul în plus. Pe traseul 26 va fi încă un autobuz faţă de cele trei de acum.

Ni s-a dat traseul Fileşti – Piaţa Centrală, Trecere Bac - Piaţa Centrală. Avem traseul 8, de la Piaţă la Bazinul-Nou. Nicăieri nu se face transport de la un capăt la altul al oraşului. Cobori şi urci în alt mijloc de transport.

Noi am vrut să facem traseele principale, iar microbuzele să rămână pe cele secundare, dar nu s-a vrut. Noi acoperim toate traseele din oraş inclusiv Fileşti, Barboşi, Selgros, Spitalul CFR, Cartierul ANL Cantemir, unde nu se ducea nimeni.

Noi avem abonamente pentru două sau trei linii şi e mai avantajos decât dacă te urci într-un maxi-taxi. 

- Credeţi că sunt de ajuns aceste mijloace de transport în plus?
- Vom mai aduce 30 de autobuze la mâna a doua, fabricate în 2000- 2001. Vrem să le folosim la cursele speciale şi să scoatem de acolo cele mai bune mijloace, pentru a le folosi în oraş.      

- Care sunt staţiile în care Transurb va avea exclusivitate?

- Doar la capătul troleului, în Micro 19, la Neacşu şi la Spitalul Judeţean, în rest toate staţiile se suprapun.

- Este posibil să se respecte un orar afişat în staţii?

- Noi avem grafic. De exemplu, la 102 se merge din cinci în cinci minute. Din mai, vor fi mai dese, la 2-3 minute. Acum nu se respectă din cauza traficului, de la Ţiglina la Parc CFR e bătălie.

Autobuzul stă câte 10 minute ca să ajungă dintr-o staţie în alta în loc să facă 2 minute. Se circulă infernal. Poate acum se vor încadra în termen. Să ştiţi că avem computer de bord pe MAZ-uri şi la capăt de linie, dacă şoferul nu se încadrează i se taie din ore.

Dacă s-ar face bandă unică pentru autobuze, atunci ar putea fi afişat în staţie orarul şi dacă ştii că vine autobuzul la şi zece, la şi zece e acolo. Dar acum nu poţi să faci aşa ceva. La tramvaie poţi să îţi fixezi ceasul după ele.

- Ce înseamnă pentru Transurb noul transport care va inta în vigoare din luna mai?

- Trebuie să ne educăm în ceea ce priveşte transportul pentru că oraşul este sufocat de un trafic infernal. Ne bucură ceea ce se va întâmpla din mai. Poate aşa ne creştem şi noi veniturile.

Am avut o situaţie foarte grea când am adus autobuzele noi. Am fost convinşi că spargem piaţa, dar am avut un şoc, două luni am mers în pierdere. Autobuzele noastre mergeau goale, pentru că în acelaşi timp cu noi mai plecau încă 20 de microbuze din capăt de linie, care se suprapun pe zona Ţiglina I - Parc CFR. Am numărat într-o dimineaţă 12 microbuze şi un autobuz în staţie.

Când operatorii au cerut creşterea tarifului, ni s-a dat acelaşi tarif, un leu călătoria, deşi nu am cerut. Odată cu mărirea tarifului, am pierdut călători. În schimb, operatorii nu au mai mărit preţul.

Comparativ cu 2009, avem aceleaşi venituri, deşi ar fi trebuit să creştem. Încercăm să rezistăm printre transportatorii privaţi în momentul în care facem mai mult protecţie socială nu doar pentru pensionari, studenţi şi elevi, ci şi pentru restul călătorilor. Tariful normal al călătoriei nu e un leu, ci de 1,50 lei.

- Şi totuşi la finele anului 2009 aţi avut profit!

- Nu am ieşit pe pierdere, ci cu profit pentru că facem curse convenţie - 24 de autobuze la Combinat. De ieri, încasăm 157 milioane de lei vechi comparativ cu Iaşiul care face un miliard pe zi. 500-600 de milioane de lei vechi dacă încasăm pe zi, putem să dăm salarii, să luăm motorină, piese, anvelope. Cu gropile din oraş avemm câte 20-30 de autobuze în reparaţii zilnic.

Ştiţi ce nedumerire am? Nu vine omul de rând cu două-trei microbuze să se plângă că rămâne pe de lături din mai. Se plâng tot operatorii care au licitat în 2004 şi care au cucerit piaţa.

Întrebaţi adevăraţii proprietari de maşini care s-au înscris la aceste societăţi ca să poată face transport. Fac evaziune fiscală, plătesc şoferi la negru, nu dau bilete, nu respectă graficele, nu înregistrează nimic.

Noi plătim TVA, impozit pe venit, pe profit; lunar, 10 miliarde pleacă la stat. Acolo sunt taxele şi impozitele noastre, ale cetăţenilor!

Citit 2451 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.