Evaluaţi acest articol
(41 voturi)
13 comentarii

După ce a pierdut, în primă instanţă, procesul intentat de consorţiul care a câştigat licitaţia pentru realizarea documentaţiei tunelului pe sub Dunăre, Primăria a făcut recurs. Procesul este deja în derulare la Curtea de Apel Galaţi şi pe 26 noiembrie este programat al doilea termen de judecată.
Aşa cum aţi putut citi deja în ziarul “Viaţa liberă”, conform soluţiei făcute publice pe portalul instanţelor, magistraţii Tribunalului Galaţi au admis acţiunea asocierii Louis Berger SAS, The Louis Berger Group Inc, Ernst & Young SRL, Ernst & Young Societe Anonyme for the Provision of Advisory Services şi SC Ţuca Zbârcea & Asociaţii, obligând Primăria la plata unor consistente sume. Este vorba despre: 2.655.266,67 de lei conform unor facturi fiscal plus penalităţi de 0,05 %/zi de întârziere aferente acestui debit, începând cu data de 25 aprilie 2017 inclusiv şi până la plata efectivă a datoriei, 48.273,82 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată, 3.880 de lei către expertul Ciobotarenco Ştefan, reprezentând diferenţă onorariu expertiză, şi 1.610 euro la cursul BNR de la data plăţii către specialistul Ţugui Alexandru, reprezentând diferenţă onorariu expertiză. În total, suma de plată se ridică la peste 4 milioane de lei.

Citit 21301 ori Ultima modificare Luni, 23 Noiembrie 2020 17:53

13 comentarii

  • postat de Mihai Joi, 26 Noiembrie 2020 18:35 193.231.148.*** Link la comentariu
    3
    4

    Raspuns pentru "ro"
    Eu nu m-am referit doar la aspecte tehnice, nu la cele de natura politica.
    Sistemul centralizat nu mai putea fi tinut in functionare. Solutia de inlocuire era posibila doar daca Guvernul Romaniei aloca o suma exorbitanta pentru acest proiect. Chiar si asa, tot ar fi fost foarte multe probleme, enumar cateva:

    1. Cum se traversa lacul Catusa? Trebuia deviat lacul.
    2. Cum se traversa calea ferata? Trebuia oprita calea ferata; trenul mergea doar pana la Barbosi.
    3. Se distrugeau toate marile artere ale orasului. Doar repararea acestora la stratul superficial costa peste 20 mil de euro.
    4. Trebuiau deviate utilitatile: gaze. apa, curent, telecomunicatii etc. Costa zeci de milioane doar aceste lucrari.
    5. Trebuiau daramate chioscurile si alte constructii de pe traseele conductelor.
    6. Trebuiau facute camine speciale pentru tevi, din beton de mare calitate, cu hidroizolatie, cu senzori de presiune , de umiditate etc; costuri foarte mari; unde mai pui ca apa din Galati este foarte murdara, trebuiau inlocuiti frecvent senzorii;
    7. Sistemul centralizat nu poate fi oprit si pornit frecvent. Cum natura a fost distrusa, si anotipurile sunt in haos, iar sistemul centralizat are o anumita inertie;
    8. Etc.

    Gandeste limpede!

    Raportează
  • postat de Ipocriții politici Miercuri, 25 Noiembrie 2020 16:15 46.97.176.*** Link la comentariu
    2
    11

    Noi gălățenii suntem acele vietăți sinistre care tot așteptăm să vină autostrăzile către noi ca și oraș(comunitate, comuniune) și să treacă autostrăzile și pe la Galați nu-i așa?

    https://www.viata-libera.ro/magazin/154497-lipsa-infrastructurii-ne-face-vulnerabili-scenariu-de-razboi-in-zona-vrancea-galati-braila-si-buzau

    Păi cum naiba să ne conecteze cineva și nouă orașul cu autostrăzi, când noi nu am vrut și pare că ne împotrivim în mod ticălos pentru a realiza, pentru a construi acest tunel care ar fi atras, ar fi fost un motiv plauzibil pentru construirea de autostrăzi și către GALAȚI.
    O rută directă GALAȚI - TULCEA ar fi fost mană cerească pentru dezvoltarea acestor două orașe, ar fi fost benefică pentru modernizarea și pentru dezvoltarea ambelor orașe, județe(GALAȚI și TULCEA) uitate de cei de la Centru, uitate de lume.

    Ipocrizia politicului mioritic local...și-a dat din nou în petec.

    Raportează
  • postat de Galați = 0, Brăila = 1 Miercuri, 25 Noiembrie 2020 15:48 5.13.250.*** Link la comentariu
    3
    9

    @Liviu

    Așa este Liviule, dar oarecum incomplet...în sensul că nu numai cei ce s-au împotrivit proiectului sunt de vină. Fiindcă dacă stăm să ne gândim, oare ceilalți aleși locali, cei portocalii deghizați în blană de PNL, ziși cică liberali locali PNL votați de gălățeni, tocmai pentru a le face viața mai bună gălățenilor... Nici liberalii, PNL, foștii colegi ai lui Stan nu au susținut realizarea proiectului pentru GALAȚI, fiindcă și așa-zis "liberalii gălățeni" au interesele lor meschine. Visăm la un oraș GALAȚI modern, semeț, dezvoltat, modernizat, dar ne împotrivim ca proștii să realizăm astfel de proiecte colosale de modernizare...a propriului oraș GALAȚI. (să ne gudurăm ca proștii noi gălățenii că au brăilenii, la ei, orașul lor modernizat cu pod...Vai Doamne Dumnezeule. Proiecte ca acesta, cu tunelul, care în alte orașe ale lumii sunt niște minunății concrete, reale de care se bucură zilnic cetățenii lor.... Pe când la noi, ai noștri cetățeni gălățeni (așa-zis gălățeni, cu buletine de Galați) fandosiți, sictiriți, plictisiți strâmbă din nas și se împotrivesc oricărui proiect colosal de infrastructură ce s-ar fi putut realiza la GALAȚI, PENTRU GĂLĂȚENI, PENTRU GALAȚI. În loc să susțină realizarea unor astfel de proiecte la GALAȚI, PENTRU GALAȚI, PENTRU GĂLĂȚENI.

    Deci toți aleșii locali, că-s PSD, că-s PDL(PNL), ALDE, PMP, USR, etc. sunt toți niște trădători locali care nu au susținut a se realiza nimic grandios ca proiecte de infrastructură, ca acela cu tunelul pentru a se realiza la Galați.
    GALAȚIUL este o văgăună netranzitabilă, nefrecventabilă fără astfel de conexiuni rutiere realizate.

    De acum din cauza unor mofturoși ce s-au împotrivit realizării acelui proiect LA GALAȚI, ruta gălățeanului pentru a ajunge din Galați, dincolo în județul Tulcea, va fi mai întâi Galați - Brăila - Tulcea. În loc să se fi construit tunel la Galați ca rută directă GALAȚI - TULCEA.

    Deci, avem aleși, politicieni locali de mămăligă, trădători ai acestui oraș GALAȚI.

    Raportează
  • postat de ro Miercuri, 25 Noiembrie 2020 14:14 188.24.213.*** Link la comentariu
    7
    4

    "Mihai" se pare ca-ti place sa fii mintit de primar si de consilieri. Altfel ti-ai fi dat seama ca cifrele vehiculate cu au fost niciodata confirmate de catre un organism neutru, Ele au sirvit doar pentru propaganda si fuga de raspundere. Nu te-ai intrebat niciodata cat s-a furat din sistemul de incalzire centralizata? Unde s-au dus banii de intretinere in toti anii din urma? Nu cumva partidul care este la conducere avea datoria MORALA sa refaca sistemul si sa-l regandeasca economic? Nu cumva tot locuitorii au platit schimbarea de sistem (5000 cei subventionati si 8000 cei nesubventionati)?
    Daca mai avem multi dintre cei care nu gandesc nu vom iesi niciodata din aceasta groapa.

    Raportează
  • postat de Mihai Miercuri, 25 Noiembrie 2020 08:35 86.124.201.*** Link la comentariu
    4
    7

    Raspuns pentru JUSTIŢIARUL

    Eu cred ca la Galati s-a facut foarte bine ca s-a renuntat la sistemul centralizat. Sigur ca nu este in regula cu mediu datorita poluarii centralelor de apartament.
    Nu avea bani Galatiul nici in 10 ani sa schimbe acest sistem. Cu el carpit, platea sume imense doar pe pierderi. Iar orice avarie amenita stabilitatea blocurilor, si-asa inclinate, pentru ca in Galati nu este teren pentru blocuri. Deci s-a luat cea mai buna decizie posibila la vremea respectiva. Iar acest lucru s-a facut dupa ce toti specialisti consultati au fost de acord. Gandeste-te ca se spargea vreo conducta in Tiglina I la Francezi, in cateva zile se tasa terenul si se crapa blocul. Solul nu permite astfel de sisteme, iar blocurile nu au subsol tehnic, sunt vulnerabile la orice tasare, pentru ca erau niste normative incipiente cans s-au costruit.


    Acum sa spui ca primarul ar trebui sa faca puscarie pentru asa ceva, este de noaptea mintii. Practic, Galatiul a recuperat peste 50 mil de euro doar din inchiderea sistemului centralizat. Ar fi fost subminare doar daca era un sistem nou si se desfiinta peste noapte. In realitatea era in moarte clinica si sigur afecta blocurile pe unde se spargea. Eu sunt sigur ca era subminare daca mai era lasat. Ca se tasa jumate din oras. Se plateau pierderi care reprezentau 90 % din energia furnizata, iar populatia statea tot in frig.

    Schimbarea acestui sistem costa peste 1 miliard de euro, dura cel putin 4 ani. Dura cateva luni numai probele sistemului. Ar fi aparut niste situatii delicate privid traseul tevilor, care nu mai putea coincide cu cel initial. Trebuia un camin special facut, ransorsat, cu senzori etc. Si multe alte probleme.

    Fii mai modern si gandeste deschis.

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 24 Noiembrie 2020 19:13 78.96.81.*** Link la comentariu
    7
    17

    Tunelul, ca si UNDA VERDE, transformata in unda vesela, rasu-plansu, cu semafoare din suta in suta de metri, paralizand circulatia si calare si pe jos!

    Si nu inteleg, pentru ambele proiecte s-au consumat foarte multi bani pe studii de fezabilitate, cu tunelul, acum in instanta, milioane de lei care se muta din buget aiurea; unda vesela, la fel, care, după ce au facut o lucrare de proasta calitate, sa se constate ca la Galati nu se preteaza asa ceva!

    Oare in orasul asta nu este Curte de Conturi, Justitie care sa se sesizeze din oficiu?!!

    Mai stie cineva ce s-a intamplat cu statia de epurare de la blocurile ANL din cartierul fantoma Cantemir, care, chipurile, a fost luată de apele Siretului, chiar daca lucrarea nu era facuta, dar s-a platit si garantie, SIC!, la o lucrarea inexistenta?!Acum Primaria aloca alti bani din buget pentru că lucrarea sa fie efectuată, blocurile ANL, neavand nci acum canalizare!

    Desi a fost sesizată justitia, nu s-au găsit vinovati care au semnat recepții la lucrari neefectuata!

    Doamne, in ce societate traim!

    Raportează
  • postat de Amarilo Marți, 24 Noiembrie 2020 19:02 86.127.208.*** Link la comentariu
    3
    25

    Unirea face puterea.Stimabililor vreți o zona economică serioasa?Vin acum alegerile fiți pragmatici și încercați să alegeți candidați responsabili ptr dezvoltarea regiunii.

    Raportează
  • postat de Liviu Marți, 24 Noiembrie 2020 18:53 5.13.208.*** Link la comentariu
    10
    26

    Banii trebuiesc plătiți de cei care s-au opus proiectului și au interzis platile către proiectanți,proiectul este foarte bun,fiabil și necesar pentru Galați,totodată trebuie sa plătească și gălățenii ca ei voteaza aceleași jeguri de 30 de ani așa că dragi cetățeni ai orașului Galați munciți și plătiți pentru prostiile voastre.....hai la munca...

    Raportează
  • postat de JUSTIŢIARUL Marți, 24 Noiembrie 2020 16:15 81.12.149.*** Link la comentariu
    14
    36

    pt. Costel:
    Nu este vinovat Marius Stan pentru acest litigiu, ci Ionuţ Pucheanu!
    PUCHEANU ar trebui să plătească aceste despăgubiri din banii lui, nu din banii gălăţenilor!
    Ar trebui să ajungă chiar la PUŞCĂRIE pentru astfel de decizii necumpănite, aşa cum ar trebui să răspundă şi pentru distrugerea Sistemului de Încălzire Centralizat, fiind considerată ca o subminare a economiei naţionale!
    Numai că la Galaţi nu avem cetăţeni responsabili şi nici un Avocat al Poporului care să pună piciorul în prag!
    Iar legislaţia pentru aleşii locali este muuuult prea permisivă!!!

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Marți, 24 Noiembrie 2020 14:56 86.34.180.*** Link la comentariu
    11
    34

    Asa este, precum comenteaza un concitadin aici. Galatiul are nevoie de acest proiect, acum cand raca pt pod s-a terminat, brailenii reusind sa-si impuna realizarea proiectului.
    De amplasarea ridicola a podului brailean,, ar trebui sa profitam noi si sa construim tunelul cu multa chibzuinta. Da, trebuie facut tunelul pe sub Dunare.
    Marea centura rutiera cu iesire spre Giurgiulesti, poate deveni vitala pt legatura prin acest tunel cu Basarabia si sudul Ucrainei.
    Si apoi, cine stie poate in curand Romania va fi din nou Mare iar Galatiul va deveni un pol al relatiilor comerciale si economice pt. noile teritorii revenite in sanul Tarii!

    Raportează
  • postat de costel Marți, 24 Noiembrie 2020 10:35 89.39.81.*** Link la comentariu
    20
    18

    Ati votat PSD 30 de ani ,asta-i PSD !!! Aduceti-l pe Stan sa plateasca sumele !!

    Raportează
  • postat de Pentru GALAȚI Marți, 24 Noiembrie 2020 10:21 5.13.250.*** Link la comentariu
    12
    27

    Așa-i cu ăștia care mereu au condus orașul de 30 și ceva de ani...Ei conducătorii Galațiului(marea lor majoritate) demult au tot încercat să pună lacătul oe orașul GALAȚI, să pună orașul GALAȚI pe chituci lăsândul în mizerie, nedezvoltat, NEMODERNIZAT PRIN MARI PROIECTE CA ACESTA, doar ca să ne facă, să ne transforme în figurine cu buletine de brăileni. Mai țineți minte că pentru orice lucru care ne trebuia, noi gălățenii trebuiam să mergem la Brăila...vroiam film, bineînțeles... marș la Brăila, dragi gălățeni, dacă vroiam cumoărături...atunci marș la Brăila draci gălățeni, dacă vroiați altceva de trebuință vouă dragi gălățeni, bineînțeles noi gălățenii eram "invitați politicos" de către aleșii locali AI GALAȚIULUI să mergem în pas vioi la Brăila pentru a obține acel ceva, acel lucru...la fel probabil va fi și cu aeroportul, dacă vreodată va da Dumnezeu să se construiască...va fi probabil construit tot la Brăila. ÎN SCHIMB, PENTRU GALAȚI, ÎN GALAȚI, NIMIC CONSTRUIT.

    ACEST PROIECT, REALIZAT, AR DESCHIDE GALAȚIUL LUMII ÎNTREGI, AR FACE ȘI ORAȘUL NOSTRU FRECVENTABIL, TRANZITABIL... Dar avem aleși de mămăligă, moi...și cetățeni gălățeni și mai moi, și mai mămăligoși.

    Ar fi extraordinar să se realizeze proiectul PENTRU GALAȚI, PENTRU MODERNIZAREA GALAȚIULUI...

    DĂ-LE DOAMNE, DUMNEZEULE MINTEA CEA DE PE URMĂ, ALEȘILOR LOCALI GĂLĂȚENI PENTRU A CONTINUA A REALIZA, A CONSTRUI ACEST PROIECT.

    Raportează
  • postat de Brăilenii cu podul, noi, cu procesul. Marți, 24 Noiembrie 2020 08:16 213.233.88.*** Link la comentariu
    7
    31

    De proști, brăilenii cu podul, noi galățeni, cu procesul buni de plată și cu tunelul pe sub Dunăre, pe hartă. Să plătească despăgubirile, cine a semnat documentele.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.