Duminică ne alegem deputaţii şi senatorii. Vot în condiţii de pandemie

Duminică ne alegem deputaţii şi senatorii. Vot în condiţii de pandemie
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Nouă deputaţi şi patru senatori care vor reprezenta Galaţiul în Parlamentul României pentru următorii patru ani vor fi aleşi duminică, 6 decembrie, prin votul cetăţenilor. Conform datelor oficiale, sunt aşteptaţi la urne 523.933 de gălăţeni înscriși pe listele permanente, dintre care 261.488 în municipiul Galaţi. Pentru ei au fost amenajate 436 de secţii de votare, care le vor fi deschise între orele 7,00 şi 21,00. Scrutinul se desfăşoară în condiţii de pandemie, deci purtarea corectă a măştii de protecţie şi dezinfectarea mâinilor sunt obligatorii.

Pentru a vă exercita dreptul de vot în condiţii de siguranţă la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, iată ceea ce trebuie să ştiţi despre acest sufragiu.

Conform legii, la alegerile parlamentare puteţi vota dacă sunteţi cetăţean român, aţi împlinit vârsta de 18 ani, inclusiv în ziua alegerilor, şi nu aţi fost pus sub interdicţie sau nu v-a fost interzis dreptul de a alege prin hotărâre judecătorească definitivă.

Secţii de votare schimbate

Veţi vota numai la secția de votare la care este arondată strada sau localitatea în care aveţi domiciliul ori reședința. Pentru a o identifica mai uşor, accesați www.registrulelectoral.ro, introduceți datele personale și veți afla secția de votare la care ați fost arondat, inclusiv adresa acesteia.

Primăria Galaţi a ţinut să precizeze că secțiile numerotate de la 121 la 124 vor funcționa la Liceul Tehnologic "Anghel Saligny", din strada Metalurgiștilor nr. 4, fiind mutate de la Școala Gimnazială nr. 41 "Sfântul Grigorie Teologul", având în vedere lucrările de reabilitare a școlii.

În cazul în care vă aflaţi în altă localitate, dar nu aţi părăsit judeţul în care aveţi reşedinţa sau domiciliul, puteţi vota la oricare secţie de votare.

Act de identitate şi mască de protecţie

Pentru a vota, aveţi nevoie de un act de identitate valabil. Atenţie, dacă actul de identitate a expirat în perioada 1 martie - 6 decembrie, vă veţi putea exercita votul pe baza acestuia, conform deciziei Biroului Electoral Central.

De asemenea la scrutinul de duminică este obligatorie şi masca de protecţie, pe care să o purtaţi corect, astfel încât să vă acopere nasul şi gura.

Procedura în secţie

La intrarea în secţia de votare vi se va măsura temperatura cu ajutorul unui termometru noncontact şi vă veţi dezinfecta mâinile, iar în interior veţi păstra distanța de minimum un metru față de celelalte persoane, evitând pe cât posibil atingerea suprafețelor.

În secţia de votare vă veţi poziționa actul de identitate în suportul terminalului informatic, astfel încât datele sale de identificare să poată fi preluate în Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal.

Pentru a fi identificat de către operatorul de calculator și de membrii biroului electoral, va trebui să vă îndepărtaţi pentru scurt timp masca, păstrând o distanță de minimum 1,5 metri față de orice alte persoane.

După identificare, vă veţi repoziţiona masca, apoi vă veţi îndrepta către persoana care vă va prelua semnătura în lista electorală. Vă veţi aşeza actul de identitate pe masă astfel încât atingerea acestuia de către membrii biroului electoral al secției de votare să nu fie necesară. Atunci când semnaţi - ideal ar fi să veniţi cu pixul de acasă - şi preluaţi buletinele de vot şi ştampila cu menţiunea "VOTAT", veţi evita contactul fizic cu membrii biroului electoral.

O ştampilă şi două buletine de vot

Cu cele două buletine de vot, unul pentru alegerea deputaţilor şi unul pentru alegerea senatorilor, şi o ştampilă cu menţiunea "VOTAT" veţi intra în cabina de vot. Acolo, veţi aplica ştampila cu menţiunea "VOTAT" în interiorul patrulaterului care conţine lista de candidați sau numele candidatului preferat.

Veţi îndoi, apoi, buletinele de vot, astfel încât să se păstreze secretul opţiunii dumneavoastră, şi le veţi introduce pe fiecare în urna corespunzătoare.

După restituirea ştampilei cu menţiunea "VOTAT", la indicația și sub supravegherea membrilor biroului electoral al secției de votare, vă veţi aplica timbrul autocolant ori ştampila cu mențiunea "VOTAT", după caz, pe actul de identitate. Veţi părăsi, apoi, secţia de votare, respectând circuitul trasat, iar la ieşire vă veţi mai dezinfecta o dată mâinile.

Când puteţi solicita urna mobilă

Cetăţenii care nu se pot deplasa la sediul secției de votare din cauză de boală sau invaliditate, ori pentru că se află în carantină sau izolare la domiciliu, pot solicita urna specială. Cererea, însoţită de copia unui document oficial privind problema de sănătate, invaliditatea, carantina sau izolarea, trebuie transmisă sâmbătă, 5 decembrie, în intervalul orar 18,00 - 20,00, la cea mai apropiată secție de votare. Conform prevederilor legale, cererea poate fi depusă prin intermediul oricărei persoane, trebuie datată şi semnată olograf cuprinzând obligatoriu nume, prenume, codul numeric personal, domiciliul sau reşedinţa, dar şi adresa imobilului la care se solicită deplasarea urnei mobile, seria şi numărul actului de identitate, precum şi numărul de telefon. Preşedintele biroului secţiei de votare va analiza solicitarea şi va dispune deplasarea unei echipe cu urna mobilă, pentru ca alegătorul să-şi poată exercita opţiunea electorală.

AFLĂ cum pot vota gălăţenii care se află în carantină sau în izolare la domiciliu (DOCUMENT şi VIDEO)

Citit 3376 ori Ultima modificare Duminică, 06 Decembrie 2020 08:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.