Impozitul pe autoturisme creşte cu 55 la sută. Explicaţii oficiale pentru o majorare substanţială

Impozitul pe autoturisme creşte cu 55 la sută. Explicaţii oficiale pentru o majorare substanţială
Evaluaţi acest articol
(64 voturi)

Gălăţenii care deţin autoturisme vor simţi din plin majorarea impozitelor şi a taxelor locale în 2021. Pe lângă indexarea cu rata inflaţiei a obligaţiilor fiscale la bugetul local, proprietarii de mijloace de transport care nu sunt hibrid sau electrice vor suporta o majorare cu aproximativ 55 la sută a impozitului pe maşină. Şi asta pentru că, pe lângă rata inflaţiei, s-a stabilit şi o cotă adițională de 50 la sută. De pildă, conform calculelor estimative furnizate la solicitarea noastră de administraţia locală, dacă în 2020 au achitat 190 de lei impozit pentru o maşină cu o capacitate cilindrică de 1.601 cmc, în 2021 ar putea plăti 296 de lei! Explicaţiile pentru majorarea dărilor la bugetul local au fost oferite de primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

"Peste tot au crescut taxele locale - şi la Cluj, Oradea sau Sibiu - şi nu mă refer la procentul de indexare cu rata inflaţiei", a declarat primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, la Reperul Tv, precizând că, în cazul impozitului asupra mijloacelor de transport cu tracțiune mecanică, mărirea este una consistentă, dar corectă.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", la ultima şedinţă a Consiliului Local a fost aprobat, de către majoritatea PSD, un proiect de hotărâre privind impozitele şi taxele locale pentru anul 2021. Conform prevederilor, se indexează impozitele şi taxele locale cu rata inflației pe anul 2019, de 3,8 la sută. O majorare suplimentară vizează obligaţiile fiscale privind mijloacele de transport.

De ce s-a majorat

"O mărire consistentă - şi recunoaştem că aşa a fost - este în zona impozitului auto. De ce? Din două motive. Pe de o parte, pentru că gradul de încasare este unul foarte mic aici. Pe de altă parte, încercăm să încurajăm oamenii să îşi cumpere autoturisme nepoluante, pentru că vrem să trăim într-un oraş cât mai verde, cu un aer cât mai bun pentru sănătatea noastră. O maşină cu motor de 6.000 cmc, găsită pe nu ştiu ce site, care ţi-a plăcut ţie de când erai mic, consumă şi scoate fumălăul de pe lume, iar tu, nepermiţându-ţi să-i iei una nouă, poluezi cât o mie de alte maşini mai noi! Cei care nu au maşini şi participă la trafic ca pietoni de ce trebuie să audă în permanenţă zgomotul acela infernal de motor şi să miroasă noxele tuturor? Este o măsură dură, mi-o asum! Cred că e decizia corectă pentru acest oraş", a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

Prevederile

"În cazul impozitului asupra mijloacelor de transport cu tracțiune mecanică prevăzute la art. 470 alin. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, completată și modificată ulterior, se stabilește o cotă adițională de 50 la sută prevăzută de dispoziţiile art 489 al. (1 ) si al. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, completată si modificată ulterior, începând cu anul 2021. Este vorba despre mijloace de transport cu masa totală autorizată mai mică sau egală cu 12 tone", ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei.

Calcule

La solicitarea noastră, administraţia locală ne-a prezentat două exemple de calcul: "pentru o maşină cu o capacitate cilindrică de 1.601 cmc se va plăti 296 de lei, iar pentru o maşină de 2.601 cmc - 3.573 de lei".

Conform Primăriei, în 2020, pentru o maşină cu capacitatea cilindrică de 1.601 cmc impozitul a fost de 190 lei, iar la 2.601 cmc - 2.295 lei.

"Îi încurajăm pe gălățeni să folosească mijloacele de transport în comun și să utilizeze mijloace de transport proprii nepoluante, fie că vorbim de mașini electrice sau hibrid. Astfel, reducerea prevăzută la art .470 alin. 3 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal se stabileşte la 95 la sută pentru mașinile hibride și electrice", a mai precizat Primăria.

Citit 31855 ori Ultima modificare Luni, 18 Ianuarie 2021 00:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.