Solicitare adresată Guvernului: Primăria cere iar terenul pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Solicitare adresată Guvernului: Primăria cere iar terenul pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Absurd, dar adevărat! Pentru că în cinci ani şi jumătate nu au reuşit să construiască mult-promisul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, autorităţile gălăţene sunt nevoite să solicite din nou Guvernului României terenul pe care artera de legătură ar trebui să-l străbată. Un proiect de hotărâre în acest sens a ajuns, spre dezbatere şi aprobare, la comisiile Consiliului Local.

"Se aprobă cererea adresată Guvernului României privind trecerea unei părţi din imobilul «sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi», în vederea realizării unui drum de legătură între bulevardul Dunărea şi strada V. Vâlcovici, precum şi a drumului de completare a străzii de Centură spre bulevardul Dunărea și declararea acestuia ca fiind bun de interes public local". Asta scrie în primul articol al proiectului de hotărâre ce va fi supus aprobării consilierilor locali la şedinţa de săptămâna viitoare. Imobilul solicitat, amplasat pe bulevardul Dunărea nr. 63, este compus din: "teren în suprafaţă de 8.602 mp şi mijloace fixe de natura construcţiilor şi instalaţiilor - șopron, în suprafață de 54 mp, drumuri - alei - platforme (parțial), împrejmuiri (parțial), rețele exterioare (parțial)".

Este exact imobilul transmis Primăriei Galaţi prin Hotărârea Guvernului (HG) nr. 434/2015, pentru construcţia celebrului drum prin curtea Poliţiei de Frontieră! Şi, aşa cum aţi putut citi în "Viaţa liberă", Guvernul a impus ca, înainte de a amenaja drumul propriu-zis, Primăria să îndeplinească o serie de măsuri compensatorii. Mai exact, să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta, bariera şi punctul de control acces, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, reţele de canalizare şi electrice, să amenajeze o staţie mobilă de carburanţi şi o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea Poliţiei. Iar transferul imobilului s-a făcut cu o condiţie: obiectivul de investiţii trebuia finalizat în termen de cinci ani, adică până la data de 19 iunie 2020.

Anul trecut, la solicitarea Primăriei, Guvernul a modificat HG nr. 435/2015 şi a prelungit cu încă şase luni termenul de finalizare a drumului.

Ratare şi după prelungiri

Potrivit documentelor ajunse pe masa aleşilor, în termenul de cinci ani şi şase luni, prevăzut în HG nr. 434/2015, doar lucrările compensatorii au fost realizate, în proporţie de 97 la sută, după cum reiese din adresa Direcţiei de Dezvoltare, Infrastructură şi Lucrări Publice - Serviciul Investiţii. "La data prezentei, imobilul în discuţie a revenit de drept în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Afacerilor Interne - Inspectoratul Teritorial al Poliţei de Frontieră Iaşi, în condiţiile prevăzute de HG nr. 434/2015", scrie negru pe alb în raportul de avizare al proiectului de hotărâre.

Cu alte cuvinte, după ce a reuşit să execute lucrările compensatorii, Primăria a pierdut terenul pe care trebuia să construiască drumul!

"În vederea realizării obiectivului principal de investiţii, respectiv a drumului de legătură între bulevardul Dunărea şi strada V. Vâlcovici, şi a drumului de completare a străzii de centură spre bulevardul Dunărea, este necesară aprobarea cererii adresate Guvernului, privind trecerea în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local Galaţi a unui teren situat în incinta Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi", li se explică aleşilor necesitatea votării acestui proiect.

Municipalitatea este optimistă

La întrebările noastre, Biroul de Presă al Primăriei ne-a asigurat că solicitarea care va fi adresată Guvernului este doar o chestiune procedurală. Înainte de expirarea termenului de cinci ani şi şase luni reprezentanţii Primăriei au purtat discuţii cu cei ai Executivului privind prelungirea duratei de realizare a drumului şi s-au bucurat de deschidere. Pentru ca totul să fie legal, ar fi necesară această nouă solicitare privind terenul pe care artera de legătură îl va străbate. Autorităţile par convinse că nu vor întâmpina obstacole din partea guvernanţilor. Nu de alta, dar primele demersuri pentru obţinerea imobilului au început în 2005, iar hotărârea de guvern a fost emisă zece ani mai târziu!

Optimistă, în planul de lucrări pe 2021, Primăria şi-a propus să realizeze drumul până la 31 mai 2021. Noua arteră, lungă de 620 de metri liniari, ar trebui să asigure circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă cu circa patru kilometri faţă de cea actuală.

Citit 7447 ori Ultima modificare Vineri, 19 Februarie 2021 00:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.