(FOTO) Cinci abonamente „ECO” în parcarea multietajată din Mazepa. Cui folosesc punctele pentru încărcarea maşinilor electrice
Foto: Marian Calestru

(FOTO) Cinci abonamente „ECO” în parcarea multietajată din Mazepa. Cui folosesc punctele pentru încărcarea maşinilor electrice
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Spre deosebire de terenul multisport, amenajat pe terasa de la ultimul nivel al parcării multietajate din Mazepa, care zace nefolosit din septembrie anul trecut, de când a fost inaugurată investiţia, pentru cele 21 de puncte pentru încărcarea mașinilor electrice s-au găsit doar cinci utilizatori. Administraţia locală susţine că se lucrează la modificarea regulamentului parcării, pentru a oferi posibilitatea ca inclusiv mașinile electrice aflate în tranzit să poată fi reîncărcate aici.

Primăria municipiului Galaţi se mândreşte cu cele 21 de puncte pentru încărcarea mașinilor electrice amenajate în parcarea multietajată aferentă blocului R5 din Mazepa 1. Noi am fost curioşi să aflăm câte dintre acestea funcţionează în prezent. Şi, mai ales, câte autoturisme au beneficiat de încărcarea în aceste puncte, din septembrie 2020, de când a fost inaugurată parcarea şi până în prezent, şi cum au putut avea acces în incintă.

La solicitarea noastră de informaţii, municipalitatea ne-a dat asigurări că toate cele 21 de puncte sunt funcţionale şi că sunt în derulare cinci abonamente tip ECO.

Conform Regulamentului parcării, aprobat prin hotărâre de Consiliu Local, abonamentul ECO presupune un loc de parcare prevăzut cu stație de alimentare pentru autoturismele plug-in hybrid și electrice, care se atribuie direct în mod gratuit, în ordinea solicitărilor venite din partea cetăţenilor care locuiesc în zona deservită de această parcare, delimitată de străzile: Giussepe Garibaldi, Armata Poporului, Ovidiu şi Roșiori. 

„Achitarea contravalorii energiei consumate pentru încărcarea autovehiculelor plug-in hybrid și electrice se realizează prin folosirea de carduri preplătite sau la casa automată a sistemului de parcare”, mai prevede regulamentul.

Tot Regulamentul mai prevede şi că „pentru facilitarea accesului autoturismelor plug-in hybrid și electrice și încurajarea achiziției mașinilor cu emisii reduse de CO2 (inclusiv plug-in hybrid), cinci locuri de parcare prevăzute cu stație de alimentare sunt destinate autovehiculelor ce tranzitează municipiul Galați”.

Tocmai de aceea am întrebat Primăria cum trebuie sa procedeze proprietarii de vehicule electrice pentru a-şi încărca maşina în punctele din parcarea din Mazepa şi ce tarif trebuie să plătească.

„Se lucrează în momentul de față la modificarea regulamentului care să ofere posibilitatea posesorilor de mașini electrice să beneficieze de locuri de parcare, fără să mai fie nevoie de o nouă procedură de atribuire, dar în limita locurilor disponibile. Mai mult, modificarea regulamentului va oferi și posibilitatea ca mașinile electrice aflate în tranzit să fie reîncărcate”, ne-a comunicat Primăria.

În ciuda asigurărilor date de Primărie, am fost curioşi să aflăm dacă fiecare dintre cele 21 de puncte dispune de softul necesar pentru funcţionarea optimă.

„În acest moment nu este necesar un soft. Acesta va fi necesar în momentul în care vom aplica modificarea regulamentului pentru utilizarea punctelor de încărcare a mașinilor electrice”, ne-a transmis Primăria.

Important este că, la vizita fotoreporterului ziarului „Viaţa liberă”, unul dintre autoturisme era „în priză”, după cum se poate observa în imagini.

Citit 3180 ori Ultima modificare Luni, 15 Martie 2021 00:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.