Trasee de transport public desfiinţate, modificate sau nou-create. Proiect ajuns la comisiile Consiliului Local Galaţi

Trasee de transport public desfiinţate, modificate sau nou-create. Proiect ajuns la comisiile Consiliului Local Galaţi
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Traseele de transport public local 9, 18, 19 şi 22 sunt propuse spre desfiinţare într-un proiect de hotărâre ajuns la comisiile Consiliului Local. O serie întreagă de alte trasee ar urma să sufere modificări importante, odată cu înfiinţarea a două noi rute de autobuz. Toate acestea vor fi supuse votului consilierilor locali. Chiar dacă proiectul ar putea fi modificat în urma amendamentelor depuse de aleşii locali, considerăm că propunerile ar fi trebuit aduse la cunoştinţa gălăţenilor, dacă nu supuse unei dezbateri publice.

Din luna aprilie, odată cu introducerea biletului de călătorie valabil o oră, timp în care pot fi schimbate oricâte autobuze şi troleibuze, transportul public local ar putea suferi modificări majore. Un proiect de hotărâre în acest sens a ajuns deja pe masa aleşilor locali şi este justificat de implementarea sistemului de e-ticketing şi de prelungirea rețelei de troleibuze până în terminalul de transport din Bariera Traian. Primăria este convinsă că „prin acest proiect de hotărâre se realizează un răspuns la nevoia de mobilitate, accesul a cât mai multor cetăţeni ai municipiului Galaţi la serviciul public de transport de persoane în regim regulat, precum şi o eficientizare a serviciului de transport”.

În condiţiile în care administraţia locală a refuzat să ne ofere informaţiile suplimentare pe care le-am solicitat cu privire la acest proiect de hotărâre, vă prezentăm cele mai importante prevederi cuprinse în documente.

Ce s-ar putea desfiinţa

Conform documentelor, este propus spre desfiinţare Traseul 9 (Cimitir „Sf. Lazăr” – Gara CFR). Justificarea este aceea că „prin introducerea biletului orar, cu traseul 37 (minibuze) călătorii sunt transbordaţi pe strada Brăilei în Ţiglina, de unde pot lua orice alt mijloc de transport în orice direcţie”.

Desfiinţarea Traseului 18 (Micro 13B – Bariera Traian) este condiţionată de finalizarea reţelei de troleibuz în Bariera Traian, dar justificată de suprapunerea cu Traseele 11 şi 22 până la strada Gării, şi prelungirea traseului troleului până în Bariera Traian.

Desfiinţarea Traseului 19 (Complex Siret – Grădina Publică) este considerată oportună de suplimentarea capacităţilor la Traseul 20 şi introducerea lui pe strada Regiment 11 Siret, „aceste măsuri asigurând practic transferul călătorilor pe strada Brăilei, de unde pot lua orice alt traseu spre orice alta destinaţie”.

Autorităţile explică desfiinţarea Traseului 22 (Micro 40 – Gara CFR) prin gradul de încărcare redus şi suprapunerea în mare parte cu Traseul 11, care va fi suplimentat cu noi capacităţi.

Iar traseele 30 (Micro 19 – Borcan) şi 31 (Micro 19 – Cartier Barboşi) ar urma să fie unificate alternativ.

Schimbări importante

O modificare importantă îi vizează pe gălăţenii din cartierul Dimitrie Cantemir. Traseele 10, 17 şi 27 nu vor mai ajunge până la ei, ci doar până în Micro 19. Astfel, traseul 10 va deservi Micro 19 – Damen, traseul 17 va merge din Micro 19 în Bariera Traian, iar Traseul 27 va asigura transportul din Micro 19 în Centru, cu intrare din Domnească pe Gării-Bălcescu.

Traseul 12, care pleca din Piaţa Centrală spre Limita municipiului Galaţi nu va mai ajunge la Metro, ci se va opri în Bariera Traian.

Traseul 16 ar urma să circule doar pe ruta Ţiglina – Trecere Bac, nu va mai ajunge în Piaţa Centrală.

Traseul 20 va deservi tot Complex Siret – Gara CFR, dar va intra atât pe tur, cât şi pe retur, pe strada Regiment 11 Siret, urmând să fie înfiinţată o staţie distinctă la peron exterior Piaţa Centrală pentru retur.

În loc de Shopping City – Cartier Fileşti, Traseul 25 va acoperi Micro 40 – Cartier Fileşti.

Traseul 35 nu va mai ajunge din Piaţa Centrală la Metro, ci în Bariera Traian.

Traseul 37 (Levaditti – Țiglina I) ar urma să acopere ruta Levaditti – Ţiglina 2 cu intrare la tur pe Regiment 11 Siret.

Traseul 38 va deservi tot Cartier Locuințe sociale Micro 17 – Micro 19, dar cu modificarea returului pe acelaşi traseu cu turul.

Iar Traseul 102 nu se va mai opri la Parc CFR ci va ajunge în Bariera Traian.

Rute noi

Sunt propuse spre înfiinţare două trasee noi. Traseul 40 ar urma să asigure transportul din Bariera Traian la Limita municipiului Galaţi (Metro). Iar Traseul 41 va face legătura între Dimitrie Cantemir şi Micro 19.

Rămâne de văzut dacă aleşii vor fi de acord, pentru că pe gălăţeni nu i-a întrebat nimeni.

Citit 12000 ori Ultima modificare Vineri, 19 Martie 2021 01:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.