Printr-un comunicat de presă, Primăria municipiului Galați informează că gălățenii pot utiliza platforma electronică https://e-digital.primariagalati.ro/ în relația cu Direcția de Impozite, Taxe și alte Venituri. "Astfel, contribuabilii nu mai sunt nevoiți să se prezinte la ghișeu pentru a depune cereri sau declarații ori pentru a se informa asupra stadiului cererilor și a modului de soluționare a acestora", transmite administraţia locală.
Platforma online este un mijloc de comunicare securizată, prin intermediul căreia se face o primă verificare a cererilor depuse, a modului corect de completare și atașare a documentelor solicitate prin lege. Această primă verificare nu este posibilă în cazul transmiterii documentelor pe e-mail sau prin poștă.
"Pașii care trebuie urmați se regăsesc după înrolarea în acest sistem electronic. Practic, se pot depune și obține online toate tipurile de cereri/declarații fiscale, cu excepția înregistrării mijloacelor auto, respectiv radierea din evidența fiscală, întrucât procesarea acestor documente nu depinde doar de Primăria municipiului Galați. Pot fi obținute informații despre: patrimoniul înregistrat la primărie (clădiri, auto, terenuri, etc); sumele totale datorate (la zi, pentru tot anul, pentru obținerea de certificat fiscal); informații despre executare silită, dacă există. În cazul formularelor tipizate, acestea se pot descărca direct sub forma de PDF-uri inteligente, pre-completate cu datele contribuabilului. La depunerea unei cereri, contribuabilul primește automat și e-mail de confirmare a înregistrării (inclusiv număr de înregistrare) și termenul maxim de rezolvare", transmite Primăria.
Platforma online este complementară platformei ghiseul.ro, iar până acum s-au înscris peste 1.000 de contribuabili persoane juridice și persoane fizice.
Pașii privind înregistrarea și încărcarea documentelor sunt evidențiați și explicați pe platformă.