Cum se contractează taxiuri pentru angajați
Foto: Marian Calestru

Cum se contractează taxiuri pentru angajați
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Patronii firmelor gălățene – care, în primul rând, vor și, în al doilea rând, au resursele financiare necesare – au posibilitatea să asigure un transport mai rapid și mai civilizat pentru angajații lor. Toate firmele de taximetrie din Galați le oferă posibilitatea de a încheia contracte prin care angajații acestora să meargă cu taxiul la muncă sau acasă, ori, după caz, în interes de serviciu la o altă destinație, atunci când situația impune o deplasare mai rapidă.

Foarte multe firme din Galați, din domenii diferite de activitate, au încheiat deja contracte cu companiile de taximetrie din Galați, pentru transportul angajaților proprii. Vorbim aici atât despre mari retaileri, producători, cât și despre firme de call-center, restaurante, baruri, cafenele, al căror program de lucru se încheie la ore foarte târzii, atunci când transportul public de persoane nu mai funcționează. Angajații respectivi nu achită niciun leu pentru cursa respectivă, totul se centralizează în dublu exemplar, la conducerea firmei și la firma de taximetrie, iar factura se achită toată o singură dată, de regulă, la sfârșit de lună, conform modalității stabilite inițial, la semnarea contractului. În marea majoritate a cazurilor, procedura se bazează pe vouchere emise în dublu exemplar, pe care angajații le dau taximetristului în loc de bani și care, apoi, sunt centralizate. Însă mai sunt și alte variante.

De la „clasicele” vouchere, la aplicații și legitimații personalizate

Am întrebat toate companiile de taxi semnificative din Galați dacă încheie contracte cu firme pentru transportul angajaților și care sunt condițiile. Mai jos aveți răspunsurile lor, în ordinea în care le-am primit.

„Sunt multe firme din Galați cu care deja avem astfel de contracte. Totul e pe bază de vouchere, care sunt centralizate atât la noi, cât și la firma respectivă și care se achită periodic, pe factură sau prin ordin de plată. Procedura e simplă: la sfârșitul cursei, angajatul predă voucherul, cu nume și sumă, la șoferul de taxi. Eu decontez banii șoferului, iar angajatul predă al doilea exemplar al voucherului la firma lui. La sfârșitul lunii se verifică datele și se face plata”, ne-a spus George Cîrjan, administrator Albertini.

„Suntem printre ultimii veniți pe piață, dar avem resursele cele mai mari în această problemă. Folosim sistemul cu vouchere, dar se poate și prin aplicația noastră. Avem și tablete instalate la sediile firmelor cu care avem contract, aplicația are un buton separat pentru contracte, angajații beneficiind astfel de un tarif mai mic”, ne-a declarat administratorul Echotaxi, Cătălin Tomiță.

„Avem deja contracte, folosim vouchere. Clientul sună la dispecerat, precizează că este comandă pe contract, taximetristul vine, îl duce unde are nevoie, primește voucherul, îi dă bonul de la casa de marcat. Voucherele se centralizează și se face plata la sfârșitul lunii”, ne-a spus Cristinel Darie, dispecer Taxi As.

„Oferim două variante de contracte, cu vouchere sau cu legitimație, și firmele pot alege. Voucherele se centralizează și se achită la sfârșitul lunii. Legitimația dă dreptul numai de a merge cu un tarif preferențial, care se achită pe loc, la sfârșitul cursei”, așa arată oferta prezentată de Săndel Huzum, administrator Taxi 949 Galați (Smart).

„Pentru contractele de noapte, în general pentru firme de comerț sau call-center-uri, unde lumea termină lucrul mai târziu, îi luăm pe angajați în fiecare seară și factura se achită la sfârșitul lunii. Pentru zi, folosim vouchere în dublu exemplar emise de firma respectivă. Se scrie suma de pe casa de marcat, un exemplar rămâne la șofer, celălalt rămâne la client. Se plătește, centralizat, la sfârșitul lunii”, ne-a spus Liviu Roman, Samataxi.

Și Bolt oferă servicii de transport angajați pentru firme, la și dinspre muncă, pentru întâlniri etc., prin serviciul Bolt Business. Clientul trebuie să se înscrie mai întâi pe https://business.bolt.eu/, urmând să fie contactat „în cel mai scurt timp posibil”.  

Galaţi

Prin HCL 243/2021, Consiliul Local Galați a aprobat 1.050 de autorizații taxi pentru municipiul Galați. Autorizațiile disponibile vor fi atribuite pe baza solicitărilor depuse până la data de 12 august 2021. După această dată, cererile vor fi înregistrate pentru următoarea procedură de atribuire, ce va fi anunțată ulterior. Rezultatele evaluării dosarelor vor fi afișate la sediul Primăriei Galați, o săptămână mai târziu. Până pe 12 august, solicitanții deja înscriși în lista de așteptare pot aduce modificări punctajelor declarate anterior.

Pe când abonamente și pentru persoane fizice?

În condițiile în care firmele de taximetrie gălățene încheie deja contracte cu persoane juridice pentru transportul angajaților acestora, întrebarea care se naște firesc este următoarea: când vor putea și persoanele fizice să beneficieze de un tip de abonament pentru taxiuri? Pe bază de  contract și, bineînțeles, pentru cei care vor dori acest lucru. Ar fi ceva foarte util pentru, de exemplu, părinții sau bunicii care își duc copiii la școală și care, de multe ori, se pot trezi în criză de timp. Sau pentru vârstnicii care urmează, zile la rând, diferite proceduri medicale, la oră fixă, fie vară, fie iarnă. Poate că ar trebui ca plata cu cardul sau prin POS să fie acceptată în cât mai multe taxiuri gălățene, pentru potențialii clienți care se grăbesc și nu au numerar asupra lor. Așa cum firmele de telefonie – alt exemplu – au un sistem de recompensare pentru clienții fideli (Gold, Platinum etc.), poate că și taximetriștii ar trebui să ofere niște facilități clienților care apelează mai des la serviciile lor.

Citit 3532 ori Ultima modificare Luni, 09 August 2021 00:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.