Desființarea traseelor de transport public local va continua. Adio, traseele 18 și 19! Ruta 104, scurtată
Foto: Marian Calestru

Desființarea traseelor de transport public local va continua. Adio, traseele 18 și 19! Ruta 104, scurtată
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Începând de astăzi, 1 octombrie 2021, traseele de autobuz 18 și 19 se desființează, iar ruta troleibuzului 104 se scurtează până în Centru, a anunțat Primăria Galați. Modificările programului de transport public în comun au fost aprobate cu doar 16 voturi favorabile, în ședința de miercuri, 29 septembrie, a Consiliului Local. Primarul Ionuț Pucheanu a dezvăluit că strategia desfiinţării unor trasee va continua, pentru a putea susţine financiar, de la bugetul local, activitatea de transport.

„Deși traseul 18 se desființează, traseul 11 va fi suplimentat cu două autobuze, frecvența acestuia reducându-se la 4 - 5 minute. Chiar dacă traseul 19 se desființează, traseul 20 va fi suplimentat cu trei autobuze, iar frecvența practic se înjumătățește (de la 24 de minute la 12 minute). Mai mult, traseul 20 va prelua itinerarul traseului 19, adică va trece pe strada Regiment 11 Siret”, a transmis, printr-un comunicat de presă, Primăria Galați.
Așa cum ați putut afla din ziarul „Viața liberă”, motivația autorităților pentru desființarea traseelor 18 și 19 este aceea că se suprapun în proporție de peste 90 la sută cu alte trasee (11, respectiv, 20).
„Traseul 104 se scurtează până în Centru, motivul principal fiind faptul ca din Centru spre Bariera Traian încărcarea troleibuzelor este de sub 5 la sută, fiind intervale de timp în care se merge fără călători”, a precizat Primăria.

Dezbateri aprinse

Modificările programului de transport au fost aprobate în ședința Consiliului Local cu 16 voturi „pentru”, șase „împotrivă” și cinci abțineri, după o dezbatere care a durat mai bine de 30 de minute. Consilierii locali USR PLUS, PACT şi PNL au solicitat explicaţii, pe care le-a dat primarul Ionuţ Pucheanu: „Menirea noastră este de a conecta toate punctele Galațiului într-o formă civilizată, cu preţul de a aştepta cetăţeanul zece minute în staţie. De asta avem biletul temporar, ca să-i permitem omului ca, timp de o oră, să poată schimba oricâte mijloace de transport. Dacă dorește să fie luat din fața casei și lăsat unde are nevoie poate lua taxiul”.
Primarul a admis că dimineața sunt trasee foarte aglomerate, dar a spus că numărul autobuzelor nu poate fi triplat în intervalul 7 și 8,30: „Am luat 80 de autobuze din bugetul propriu, nu mai avem de unde! Ar mai fi necesare 20 de autobuze electrice, pentru care s-a depus cerere de finanțare pe fondul de mediu”.

„Nu vreau să fiu părtaș la o gaură interminabilă”

La insistenţele consilierilor, primarul a dezvăluit că strategia desfiinţării unor trasee va continua, pentru a putea susţine financiar activitatea de transport. „La nivelul bugetului local, până acum s-a mers într-o logică greșită: ne doream din partea Transurb o prestație pe care financiar nu ne-o permiteam. Noi am putea, lunar, să virăm 4,5 milioane de lei către Transurb, iar prestația lor, cel mai probabil, era de vreo 6 milioane. Diferența între ce le ceream să facă și ce ne permiteam financiar constituie o sumă consistentă care, lună de lună, ani la rând, s-a strâns. Primăria și bugetul permit să se presteze transport în comun de 4,5 milioane de lei, iar această sumă va trebui transpusă în număr de kilometri, în trasee și în zone de conexiune, de unde oamenii să vină să poată schimba un mijloc de transport cu altul și să ajungă în zona unde au nevoie. Lucrurile se fac treptat: luna asta două trasee, peste două-trei luni alte două trasee, peste alte două-trei luni alte două trasee, până când vom ajunge în zona de prestație financiară pe care să ne-o permitem. Eu nu mai vreau să fiu părtaș la o gaură ce nu se mai termină niciodată”, a spus primarul.
Când consilierii i-au sugerat edilului să mai renunţe la gratuităţile acordate cu generozitate diverselor categorii de persoane, Ionuţ Pucheanu a replicat că, de fapt, subvenţiile plătite de Primărie țin în viață Transurb: „Dacă mâine am scoate orice formă de facilități, poimâine Transurb e în faliment, pentru că nimeni nu e dispus să plătească! Nimeni! Mă refer la cei care folosesc transportul. Dacă nu mai plătim transportul pensionarilor, credeți că se vor grăbi la bilet? Nu!”.

De ce gălățenii nu sunt consultați

Ionuț Pucheanu consideră că gălățenii nu ar trebui consultați în privința traseelor care vor fi desființate, pentru că multe dintre actualele rute au fost create în scop electoral sau populist: „Prea mult timp, Transurb a fost văzut de toți consilierii locali ca un mijloc de a-și face campanie electorală, fiind înființate trasee în funcție de solicitările cetățenilor și uite-așa am ajuns să avem trasee de nu le mai știe nimeni nici numărul, nici drumul, după bunul plac al unor consilieri locali din mandatele trecute. Eu vă rog, dacă ne pasă de această companie, să facem puțin curat. Încercăm să ajustăm în unele părți mai mult, pe altele mai puțin, pentru a ajunge la un număr de kilometri și la o anumită frecvență care să se poată încadra într-un plafon maximal financiar”.

Citit 7584 ori Ultima modificare Miercuri, 06 Octombrie 2021 02:45

12 comentarii

  • postat de Dan
    Vineri, 01 Octombrie 2021 22:48
    95.77.107.***
    Tramvaiul este cel mai modern mijloc de transport public. La noi in Galati traseul 39 va fi rentabil, probabil. Propun reintroducerea traseului de tramvai nr 6, (de fapt 6 barat), care sa faca legatura intre Piata si Capatul Viaductului, dar cu frecventa de maxim 12 minute. In timp, foarte multa lume care pleaca din Centru spre cartierele: Aurel Vlaicu, M 14, M 13, M 39, M 40, M 38, va utiliza acest traseu .
    Marea problema a Galatiului este ca transportul pe axa est vest, se face aproape integral pe strada Brailei in loc sa se faca si pe str Basarabiei sau Tecuci.
    Cati pensionari, studenti, elevi, someri, asistati sociali, primesc abonamente cu 1 leu pe luna ?
    Elevii si studentii pot sa plateasca si 50% din pretul abonamentului. Pensionarii cu venitul sub 1500 lei/net pe luna pot cumpara un abonament subventionat sau 40 de calatorii la pret redus. Dar pensionarii cu venituri mai bune nu trebuie sa primeasca abonamente aproape gratis.
    Cei care merg gratis sufoca transportul local si cei care merg la serviciu sunt nevoiti sa utilizeze autoturismul personal sau taxiul.
    Domnul Primar trebuie sa gandeasca si accesul catre centru pentru cei din cartierele M40, M39, M 13, M 38. Cati dintre galateni au auzit de B-dul Milcov ? Probabil foarte putini. Acest bulevard a fost proiectat sa plece de la sensul giratoriu din Cartierul M 40( bloc turn) si sa ajunga in B-dul Cosbuc. Acesasta cale de acces trebuie finalizata la nivel de bulevard si pe acolo trebuie sa mearga si autobuze. Strada Aurel Vlaicu se blocheaza la anumite ore si cei din cartierele mentionate mai sus nu au variante de transport.
    0
    2
    Raportează
  • postat de rocky
    Vineri, 01 Octombrie 2021 18:19
    86.124.204.***
    Nu ar fi rau sa deschideti un articol si pe tema abonamentelor. Adica nu mi se pare corect sa incarc un abonament cu bani ca dupa 30 de zile sa ma trezesc ca, hopa, nu mai sunt. Adica, ce, banii dispar asa (ma refer la diferenta de calatorii neutilizate, valoarea lor) ?
    Mai bine inventati un sistem de genul: la un abonament cu 20 de calatorii, pretul per calatorie este cu 5% mai mic decat ai cumpara un bilet, spre ex., daca cumperi 30 de calatorii intr-un abonament ai parte, sa zicem, de 10% reducere s.a.m.d. Dar o data incarcat cartonasul de abonament cu bani acesta sa ramana valid pe termen nelimitat ca sunt banii mei, sau hai sa spunem, un maxim 1 an, dar nu ca acum 30 de zile. Pai ce este cu banditismele astea ca altfel nu am cum sa le spun ?
    0
    10
    Raportează
  • postat de ati.vrut.pooh...keanu.luati.cu.paine
    Vineri, 01 Octombrie 2021 16:13
    213.218.53.***
    Cum baaaa' sa tai din trasee ca sa faci "economie" la aceasta gaura neagra denumita "Transurb" ??? Cat de batut in bila poti sa fii sau rau intentionat? Si inca sa ai 90% dintre calatori cu abonament de 1 leu pe luna?????? Pai daca nu iti permiti sa asiguri un transport decent (pe care nici pana ieri nu ai fost in stare sa il asiguri, de azi nici vorba) acorda licente celor privati....si plimba-i tu cu roaba pe alegatorii tai, cand si cum doresti!!!

    E strigator la cer la ce batjocura s-a ajuns cu acest Transurb...
    3
    9
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Vineri, 01 Octombrie 2021 15:31
    5.2.205.***
    Imi place filozofia......Transurb-ul este in colaps si supradimensionat ca societate/numar de angajati dar nici vorba de un plan de restructurari, diminuari de salarii, sporuri, etc ci tragem autobuzele pe dreapta si am rezolvat problema.
    In timp ce amantele, pilele si lingaii pusi politic incaseaza salarii babane in continuare fara sa faca nimic.
    Si dupa aia ne miram de ce se depopuleaza orasul/tara....

    P.s Iar au murit niste oameni in spital......nu am invatat nimic de la Colectiv incoace......vremea trece leafa vine.....
    3
    8
    Raportează
  • Vineri, 01 Octombrie 2021 14:23
    95.76.1.***
    Foarte bine, domn primar! Sunt total de acord cu eficientizarea transportului public local, chiar dacă voi avea parte de un disconfort, și anume schimbarea de mai multe autobuze pentru a ajunge din punctul A în B! În viață, mai facem și ce trebuie, nu doar ce ne place!

    Tipic, babuinii plătiți cu 5 Lei / comentariu au ieșit la atac... Unul cu nume de navă de război scufundată în Al Doilea RM fură curent că autobuzele NU au aer condiționat - fie ești prost grămadă, fie rău intenționat! Toate care au fost cumpărate sunt nou-nouțe și au toate dotările! Ia-te de șofer dacă nu dă drumul la AC când e foarte cald!!! În privința tramvaielor, ieri a sosit al treilea din lotul de 8, iar în total, Galațiul dispune în prezent de 100 mijloace de transport noi! Nu în ultimul rând, o mână de babuini își acordă o mega-importanță fără motiv - tipic unor rromânași de pe cociocul ăsta infect - și sunt foarte deranjați că nu au fost consultați... XDD Cine vrea mașină din fața blocului până la destinație, să ia taxiul!

    Domn primar, nu știu cum faceți, dar vreau să puneți punct pomenilor de gratuități! Numai elevii / studenții cu rezultate deosebite (concursuri / olimpiade câștigate cu premii) și pensionarii cu pensii foarte mici să aibă gratuitate pe 1 linie. Restul, să beneficieze de o reducere de maxim 70%, în funcție de venit / media generală din anul anterior! Cu pomeni, numai învățatul NU este încurajat!

    #PUCHEANU2024
    7
    8
    Raportează
  • postat de Tirpitz
    Vineri, 01 Octombrie 2021 12:46
    82.76.159.***
    Va mai amintiti de Genica, cea care si-a batut joc de Transurb si de galateni? Intre timp asta a urcat tot mai sus in politica iar galatenii s-au tot dus in jos. S-au achizitionat autobuze si de fapt nu mai sunt prea multe trasee pe care sa circule, vara nu au instalatii de AC, ce face Transurb cu ele? Asta inseamna sa nu ai habar sa investesti cu cap. Prostia sufoca tara asta in continuare, romanii tolereaza de prea mult timp, e vremea sa se trezeasca din amorteala.
    4
    22
    Raportează
  • postat de CERCEL
    Vineri, 01 Octombrie 2021 12:28
    136.255.148.***
    ca sa vezi raspuns. DE AIA FAC CE VOR PTR. CA CETATEANUL HABAR NU ARE. RASPUNS MIZERABIL. CETATEANUL ESTE SAU AR TREBUI S FIE SINGURUL CONSULTAT ÎN PROBLEMEM PUBLICE SI IN FOLOSIREA BANILOR PUBLICI. ORICUM IN OPINIA MULTORA ESTI CONCEDIAT SI DE DREPT SI DE FAPT. CE S-A SCHIMBAT LA TRANSURB???????CU TOATE SCHIMBARILE. LASARI MASINILE PRIMARIEI SI MERGETI CU AUTOBUZUL. DACA MAI VEDETI O SA INTELEGETI CA NU S-A SCHIMBAT NIMIC.
    3
    18
    Raportează
  • postat de Un sclav
    Vineri, 01 Octombrie 2021 09:38
    109.166.128.***
    Dimineata, am coborat la Potcoava ( capat de linie), din 103, fost 104, si am alergat la 102 care era in fata, ca sa ajung la timp la serviciu...si cand sa urc nu am putut, pt ca nu se puteau inchide usile...Asa ca am ramas in statie... Toti stateau in acel troleibuz, ca si castravetii murati intr-un borcan...in plina pandemie!...Cand o ninge, o fi viscol, ger de crapa pietrele... Transurb isi vede mai departe de treaba... Pucheanule, HAI S....R!
    3
    31
    Raportează
  • postat de calator
    Vineri, 01 Octombrie 2021 09:30
    86.124.205.***
    De tramvaie ce se mai aude ? De ce nu se dau drumul pe traseul 7 ??????? Sa vina un autobuz 7 la 45 de minute e o adevarata bataie de joc. Ar trebui bagat cate unul la maxim 15 minute.
    2
    19
    Raportează
  • Vineri, 01 Octombrie 2021 08:38
    89.137.138.***
    Dar o aplicație care să-ți indice stația cea mai apropiată de punctul actual, cel de destinație și potențialele schimburi de trasee spre stația de destinație dorită se poate?
    Sau nici măcar aia pentru ticketing nu prea merge?
    3
    19
    Raportează
  • postat de Monica Ileana Pintilie
    Vineri, 01 Octombrie 2021 08:06
    95.76.34.***
    As vrea doar sa explice primarul ce inseamna sintagma ""strategia desfiinţării unor trasee va continua, pentru a putea susţine financiar, de la bugetul local, activitatea de transport"". "Strategia" este doar economisirea, pe spinarea cetatenilor care au nevoie de transport in comun, civilizat, daca se poate.
    1
    25
    Raportează
  • Vineri, 01 Octombrie 2021 03:55
    5.13.197.***
    Daca ai desfiintat traseie cu gandul de a face economie si chiar nu se vede rostul ,,ei dintr-o parte si pui in alta parte ,, adica masinile tot au ramas dar pe alt traseu nr de km tot fac , ca nu mai doresti dintr-un cartier sa plece in directii diferite si sa vezi oamenii calcand-se in p[icioare alergand dupa un alt autobuz care si la randul lui arhiplin sau vreti sa folositi aceasi metoda ca la Bucuresti, Sa nu uitati ca PSD si ALDE au fost la conducere ani buni si nu a-ti schitat un gest acum pe cine dati vina ? Nu erati majoritari , nu va votau si inainta ALDE proiectele puse pe masa?acum dati vina pe ei ca din cauza lor sa ajuns unde sa ajuns ,va-ti facut ca nu vedeti ani de zile ce se intimpla? Nu oamenii din subordinea d-tra au facut treseiele si acum catva ani in urma si le-ati aprobat ? Traseie in scopuri electorale si celelalte in ce scopuri sant?.
    3
    20
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.