Desființarea traseelor de transport public local va continua. Adio, traseele 18 și 19! Ruta 104, scurtată
Foto: Marian Calestru

Desființarea traseelor de transport public local va continua. Adio, traseele 18 și 19! Ruta 104, scurtată
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Începând de astăzi, 1 octombrie 2021, traseele de autobuz 18 și 19 se desființează, iar ruta troleibuzului 104 se scurtează până în Centru, a anunțat Primăria Galați. Modificările programului de transport public în comun au fost aprobate cu doar 16 voturi favorabile, în ședința de miercuri, 29 septembrie, a Consiliului Local. Primarul Ionuț Pucheanu a dezvăluit că strategia desfiinţării unor trasee va continua, pentru a putea susţine financiar, de la bugetul local, activitatea de transport.

„Deși traseul 18 se desființează, traseul 11 va fi suplimentat cu două autobuze, frecvența acestuia reducându-se la 4 - 5 minute. Chiar dacă traseul 19 se desființează, traseul 20 va fi suplimentat cu trei autobuze, iar frecvența practic se înjumătățește (de la 24 de minute la 12 minute). Mai mult, traseul 20 va prelua itinerarul traseului 19, adică va trece pe strada Regiment 11 Siret”, a transmis, printr-un comunicat de presă, Primăria Galați.

Așa cum ați putut afla din ziarul „Viața liberă”, motivația autorităților pentru desființarea traseelor 18 și 19 este aceea că se suprapun în proporție de peste 90 la sută cu alte trasee (11, respectiv, 20).

„Traseul 104 se scurtează până în Centru, motivul principal fiind faptul ca din Centru spre Bariera Traian încărcarea troleibuzelor este de sub 5 la sută, fiind intervale de timp în care se merge fără călători”, a precizat Primăria.

Dezbateri aprinse

Modificările programului de transport au fost aprobate în ședința Consiliului Local cu 16 voturi „pentru”, șase „împotrivă” și cinci abțineri, după o dezbatere care a durat mai bine de 30 de minute. Consilierii locali USR PLUS, PACT şi PNL au solicitat explicaţii, pe care le-a dat primarul Ionuţ Pucheanu: „Menirea noastră este de a conecta toate punctele Galațiului într-o formă civilizată, cu preţul de a aştepta cetăţeanul zece minute în staţie. De asta avem biletul temporar, ca să-i permitem omului ca, timp de o oră, să poată schimba oricâte mijloace de transport. Dacă dorește să fie luat din fața casei și lăsat unde are nevoie poate lua taxiul”.

Primarul a admis că dimineața sunt trasee foarte aglomerate, dar a spus că numărul autobuzelor nu poate fi triplat în intervalul 7 și 8,30: „Am luat 80 de autobuze din bugetul propriu, nu mai avem de unde! Ar mai fi necesare 20 de autobuze electrice, pentru care s-a depus cerere de finanțare pe fondul de mediu”.

„Nu vreau să fiu părtaș la o gaură interminabilă”

La insistenţele consilierilor, primarul a dezvăluit că strategia desfiinţării unor trasee va continua, pentru a putea susţine financiar activitatea de transport. „La nivelul bugetului local, până acum s-a mers într-o logică greșită: ne doream din partea Transurb o prestație pe care financiar nu ne-o permiteam. Noi am putea, lunar, să virăm 4,5 milioane de lei către Transurb, iar prestația lor, cel mai probabil, era de vreo 6 milioane. Diferența între ce le ceream să facă și ce ne permiteam financiar constituie o sumă consistentă care, lună de lună, ani la rând, s-a strâns. Primăria și bugetul permit să se presteze transport în comun de 4,5 milioane de lei, iar această sumă va trebui transpusă în număr de kilometri, în trasee și în zone de conexiune, de unde oamenii să vină să poată schimba un mijloc de transport cu altul și să ajungă în zona unde au nevoie. Lucrurile se fac treptat: luna asta două trasee, peste două-trei luni alte două trasee, peste alte două-trei luni alte două trasee, până când vom ajunge în zona de prestație financiară pe care să ne-o permitem. Eu nu mai vreau să fiu părtaș la o gaură ce nu se mai termină niciodată”, a spus primarul.

Când consilierii i-au sugerat edilului să mai renunţe la gratuităţile acordate cu generozitate diverselor categorii de persoane, Ionuţ Pucheanu a replicat că, de fapt, subvenţiile plătite de Primărie țin în viață Transurb: „Dacă mâine am scoate orice formă de facilități, poimâine Transurb e în faliment, pentru că nimeni nu e dispus să plătească! Nimeni! Mă refer la cei care folosesc transportul. Dacă nu mai plătim transportul pensionarilor, credeți că se vor grăbi la bilet? Nu!”.

De ce gălățenii nu sunt consultați

Ionuț Pucheanu consideră că gălățenii nu ar trebui consultați în privința traseelor care vor fi desființate, pentru că multe dintre actualele rute au fost create în scop electoral sau populist: „Prea mult timp, Transurb a fost văzut de toți consilierii locali ca un mijloc de a-și face campanie electorală, fiind înființate trasee în funcție de solicitările cetățenilor și uite-așa am ajuns să avem trasee de nu le mai știe nimeni nici numărul, nici drumul, după bunul plac al unor consilieri locali din mandatele trecute. Eu vă rog, dacă ne pasă de această companie, să facem puțin curat. Încercăm să ajustăm în unele părți mai mult, pe altele mai puțin, pentru a ajunge la un număr de kilometri și la o anumită frecvență care să se poată încadra într-un plafon maximal financiar”.

Citit 8301 ori Ultima modificare Miercuri, 06 Octombrie 2021 02:45

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.