"Nicăieri în lume nu sunt suficiente locuri de parcare". Interviu cu primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu (III)

"Nicăieri în lume nu sunt suficiente locuri de parcare". Interviu cu primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu (III)
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Într-o discuţie amplă cu primarul Galaţiului, facem radiografia proiectelor finalizate până acum, a performanţelor echipei din Primăria Galaţi, a dificultăţilor întâmpinate, creionând şi modul în care edilul vede munca în administraţie, dar şi felul în care îşi doreşte să se desfăşoare proiectele aflate în derulare.

A.O.: Oamenii reclamă sau constată deficiențe de calitate la lucrările din cartiere. Cum se explică acestea?

I.P.: Păi, până nu demult, la Galați ne pricepeam numai la politică și sport. De când a început să se construiască, toată lumea a devenit și inginer constructor.
Dincolo de ironie, sunt unele care chiar trebuie corectate. Şi aceste companii care au contracte cu Primăria au destui "Dorei", dar când spui că e îndoielnică, pe ce te bazezi? Nu, domnule, că aici trebuia făcută o scurgere. Bun, dar în baza cărui criteriu știi tu că acolo trebuia făcută o scurgere și că era tehnic posibil sau permis de lege? Lucrările sunt făcute în baza unui proiect, la care au lucrat tehnicieni din afara Primăriei. Ei sunt oameni care au făcut școală, care au dat niște examene, au obținut niște patalamale și care își asumă cu bune și cu rele, pentru că, dacă greșesc, ei răspund cu pușcăria, ad litteram.

A.O.: O altă problemă despre care se vorbește este presupusul cost ridicat al acestor lucrări. Explicați, vă rog, pe înțelesul tuturor, de ce o licitație la stat se încheie la un preț mult mai mare decât ar părea normal.
I.P.: Eu aș întreba câți dintre cei care opinează și-au construit o casă, ca să vadă cât îi costă. Cei mai mulți locuiesc în apartamente construite pe vremea lui Ceaușescu, cumpărate de către noi toți cu te miri ce și mai nimic și, în afară de un var, nu cred că au mai intervenit consistent asupra lor. Românul atunci când vinde zice că a fost păcălit, "am luat prea puțin", iar când cumpără, ferească Dumnezeu, ”ai văzut, mă, cât cere ăla?” Piața se  autoreglează.
Eu pot să spun că parcarea respectivă face zece milioane de euro, nu mi-e greu s-o scot la licitație. Și dacă vă veți uita, cred că numărăm pe degetele de la o mână câte licitații cu un singur ofertant au fost. Și-atunci, dacă sunt mai mult de doi ofertanți, totul e clar. Bun, să zicem că ai avut o înțelegere cu vreunul, ai vrut să-l avantajezi, cu al doilea nu ai cum. Și ăla, cel mai probabil, ți-ar fi dat prețul real. Păi, dacă eu am spus zece și vine ăla cu două milioane, e o problemă, ori ăla cu două milioane mă păcălește și nu pune materialele care trebuie puse, ori eu am vrut să fur. Și atunci e o problemă pe care o tranșează autoritățile statului. E vorba adesea de o percepție, iar ea poate fi subiectivă. În România, toată lumea fură, dar de fiecare dată ăla e oricine, mai puțin tu. Toată lumea e proastă, dar mai puțin tu. Problema e alta, că ăla de lângă tine are și el aceeași părere. Dacă e să facem un silogism simplu, ajungem la o formulă în care toți suntem ori hoți, ori proști.
Revenim la costuri. Când e vorba de propria casă, poți s-o faci în regie proprie, evident că nu plătești salariul corect cu toate taxele la stat, atenție că și aici e o problemă. Torni tu fundația cu un verișor de-al tău, care a turnat o dată când lucra în Anglia un radier și știe cum se face, și de acolo provin singurele discrepanțe. Primăria nu-și permite să lucreze cu o echipă de băieți venită de la Bârlad. Știți, suntem o echipă de trei, care… Domnule, nu merge așa cu Primăria.

A.O.: Referitor la locurile de parcare, când estimați să se termine acest proces de repartizare a locurilor de parcare?
I.P.: Va fi un proces de lungă durată, sper ca anul acesta să le repartizăm, tocmai pentru că e un proces anevoios, mai ales când vorbim de solicitarea aceluiași loc de către două sau trei persoane, trebuie să examinezi o groază de acte, să vezi cine e eligibil, cred eu că anul acesta vom reuși să încheiem acest proces.

A.O.: Cum explicați că numărul locurilor de parcare e  insuficient față de numărul mașinilor ?
I.P.: Nicăieri în lume nu e un număr suficient de parcări. Pe de altă parte, când spui că locurile de parcare sunt insuficiente, o spui privind prin prisma propriilor nevoi. Și anume, când ajung seara acasă, trebuie să am locul meu. Foarte bine. Nimic nelalocul lui ca pretenții. Dimineața, când pleci, vrei să ai locul tău la locul de muncă. Când pleci de la muncă și te duci la magazine, vrei locul tău de parcare la magazin. Dacă te-ai mai dus cu soția și prietenii la un restaurant sau la vreun film, toți vrem locul nostru de parcare acolo. Iată cum am generat pentru fiecare mașină minimum cinci locuri strict necesare. Tocmai din acest motiv, occidentalii cam renunță la mașini și folosesc mijloacele de transport în comun. Mersul pe jos nu a omorât pe nimeni.

A.O.: Cam cât estimați că reprezintă ponderea celor ce nu și-au achitat obligațiile față de stat din totalul contribuabililor gălățeni?
I.P.: 30 la sută.

A.O.: Nu vreau să le dăm idei, dar cum se soluționează, ce se întâmplă?
I.P.: Se supără atunci când le punem popriri pe conturi sau când încercăm să-i căutăm să vedem dacă au o altă proprietate pe undeva, pentru a-i executa silit. Este sub demnitatea oricui să accepte. De câte ori nu ați auzit: "Ce, mă, din taxele și impozitele mele să-și ia fraierul ăla salariul?". Da, din aceste taxe. Ai achiesat la contractul acesta cetățenesc, din momentul în care ți-ai dorit să locuiești într-un oraș. Dacă nu ești dispus să plătești, ai opțiuni, eu știu, ia calea pădurii.

A.O.: Totuși, cum se pot recupera aceste sume? Sunt eficiente măsurile de poprire?
I.P.: O mare parte, da, dar până nu-i bagi sula în coaste, omul nu e dispus să dea. Surprinzător, dincolo de oameni simpli care nu au de unde plăti, din cauza unei palete largi de factori, sunt și foarte mulți oameni cu dare de mână care merg pe principiul ăsta: "Sunt puțin deasupra urbei. Băi, mă lași cu pretențiile astea ale tale?". Abia când nu mai pot plăți la mall cu cardul nu știu ce neamuri de branduri, abia atunci își aduc aminte că locuiesc într-un oraș, că strada pe care merg e făcută, dar nu din banii lor, parcul în care își plimbă copilul e făcut, dar nu din banii lor, a venit cineva și le-a măturat în fața curții, dar nu din banii lor.

A.O.: Prima parte a axei Siderurgiștilor - Vuia - Coandă - Coșbuc este gata. Când va circula primul tramvai din Micro 19 spre Bariera Traian, cum spuneați și dvs., să mă ducă exact unde am nevoie?
I.P.: Undeva spre sfârșitul anului acesta.

A.O.: În oraș sunt multe distrugeri ale bunurilor comunale. În ce măsură ele primejduiesc bugetul public?
I.P.: Cheltuim milioane de lei în fiecare an pentru reparații. Distrugerile se petrec în mod surprinzător în valuri. Mă întreb dacă nu cumva faptul că li se face publicitate îi îndeamnă pe alții să imite: "Bă, l-ai văzut pe ăla ce picioare a dat aseară coșului de gunoi? Poate din teribilism, poate e o formă de alienare. Ești foarte tare în gașca ta dacă ai reușit să rupi vreo două din scândurile băncilor. N-ați vrea să știți ce se întâmplă atunci când sunt identificați și amendați, că altceva nu le poți face, cum reacționează părinții. Se pare că acolo e marea vină. Până nu demult, dacă suna poliția acasă, te băteau și maică-ta, și taică-tu și mai veneau și bunicii de la țară să pună umărul pentru rușinea pe care le-ai adus-o. Acum dacă sună poliția, cel mai probabil vine tatăl care se ia la trântă cu polițistul, supărat că ăla are ceva cu copilul lui.

A.O.: O soluție ar fi camerele de luat vederi montate în locuri publice. Avem?
I.P.: Avem, un număr consistent, dar nu într-atât de multe. După cum ați văzut în ultima vreme, multe din punctele de colectare gunoi sunt dotate și cu cameră de luat vederi. Încă verific și încerc să mă asigur că nu fac vreo ilegalitate, dar, surprinzător, deși mie mi se pare o inepție, nu cred că cineva mi-ar blura mie fața, dar după cum sună legea în momentul de față nu poți să-i deconspiri pe ăia care îți fac toate tâmpeniile acestea.

Înțeleg că nu te afectează amenda, poate că e prea puțin pentru tine, dar poate când te văd vecinii și îți văd fața, te poate afecta: "Bă, care-i ăla care a lăsat sacoșa cu gunoi în tronson sau pe la ghene?".

A.O.: Aveți majoritate în Consiliul Local și totuși apar sincope. Care este explicația?
I.P.: Sincopele apar pentru că vorbim de un organism viu. Spre deosebire de alți primari, eu nu țin ședințe înainte de ședințe. Și, dacă nu o fac, e posibil ca inclusiv în grupul social-democrat din care fac parte, deși nu am drept de vot, să apară disfuncționalități pe care le corectăm ulterior sau există situația în care și mie îmi pare rău că se întâmplă acest lucru și că nu le sunt atribuite proiectele de Hotărâre de Consiliu Local consilierilor, pentru că ei trebuie să fie inițiatorii, nu primarul. Primarul în orice municipalitate are 99 la sută din inițiative, ceea ce nu-i corect, asta înseamnă că ceilalți nu există. Revenind, mai apar situații în care chiar eu, ca inițiator, iau contact cu realitatea crudă. Referitor la relația cu opoziția, chiar mi-ar fi plăcut să se implice și altfel decât pur și simplu să stea de strajă. Sunt situații când se ridică și alte obiecțiuni la probleme pe care aparatul nostru nu le-a luat în calcul și atunci mă văd nevoit să retrag inițiativa, nu am nicio problemă în a-mi asuma și că se mai greșește. Nu mi-e rușine să o spun și, asta e, nu sunt perfect.

A.O.: Numiți, vă rog, un consilier din opoziție a cărui activitate o apreciați și apoi unul pe care n-ați mai vrea să-l mai vedeți.
I.P.: Surprinzător, în mare parte, garnitura celor de la PNL e formată din niște oameni, cum ar spune săraca bunică-mea, cu glagorie. Au amendamente de cele mai multe ori pertinente. Sunt și aș putea chiar numi cel puțin două-trei persoane care nu numai că știu să facă opoziție, dar știu măcar cum să-și urmărească proiectele, alea, puține, unul, două, trei, dar măcar știu cum să se poziționeze vizavi de subiect, ca să aibă sorți de izbândă.
În același timp, există și un număr de consilieri locali din opoziție, nu toți, a nu mă înțelege greșit, care, din păcate, din cauza lipsei totale de experiență, tind a exista într-un soi de bulă. Multe inepții au fost promovate, dar pe care nu le-am făcut publice, am vrut să înțeleagă că nu numai să critici se poate, dar e posibil și să fii criticat.

A.O.: Ce s-a schimbat pe plan local prin instalarea noului guvern PSD-PNL?
I.P.: Singurul lucru, momentan, sau singurul beneficiu este faptul că pentru prima oară, după 30 de ani, Galați - Brăila de data asta, pare a vedea luminița de la capătul tunelului, când vine vorba de conectivitatea rutieră la o infrastructură mare. Mă refer aici la centura ocolitoare, la drumurile expres care urmează să apară, Galați - Brăila - Drajna, Galați - Brăila - Buzău, Brăila - Galați - Focșani, și e posibil să mai existe încă unul care va face legătura cu autostrada Moldovei, care va avea legătură la Buzău sau undeva pe la Râmnicu Sărat.

A.O.: De ce până acum nu s-a putut face asta?
I.P.: Pe de o parte, cel mai probabil, cred că ne-au trebuit 30 de ani nouă, clasei politice, ca să înțelegem că un glas comun cu Brăila e mult mai puternic decât un glas al fiecăruia în parte, lucru care momentan se și întâmplă.

A.O.: Aveți des solicitări din partea cuiva de a interveni în rezolvarea unor probleme?
I.P.: Din păcate, am impresia că întreg sistemul românesc se bazează pe genul acesta de relaționare total incorect. Dacă funcționarii publici și-ar face treaba cum trebuie, interacțiunea cu primarul ar trebui să fie MINIMALĂ. Și l-am auzit, pentru că tot vorbeam de Bolojan, l-am auzit dând o definiție. Nu sunt de acord cu toate acțiunile dumnealui, dar nu pot să nu-i dau Cezarului ce-i al Cezarului. A fost întrebat: când credeți că o primărie este într-adevăr funcțională? Îmi pot da seama de cât de funcțională e în funcție de câte telefoane primesc. În momentul în care lucrurile merg bine și fiecare dintre angajații primăriei își face treaba așa cum trebuie, pe mine mă sună doar prietenii să mă invite la câte o cafea sau la un pahar de vin.

A.O.: Poți să ai rezultate fără echipă, numai prin charisma liderului?
I.P.: Poți să ai niște rezultate, dar nici pe departe numai ele nu pot înclina balanța. Primăria e un sport de echipă.

A.O.: Întreb asta pentru că în tradiția noastră tot timpul e așteptat un tătuc.
I.P.: Da, e nevoie, eu  chiar cred lucrul ăsta.

A.O.: Gen Putin? Unde ar trebui să se oprească pentru a nu deveni tătuc?
I.P.: Nu, nu. Nu gen Putin. E greu să dai multă forță unui om, pentru că nu știi care e capacitatea lui de a se delimita de ea sau de a se opri la timp. Nu știi puterea lui de a conștientiza cât e bine și cât e rău. Logica politică modernă de după cel de-Al Doilea Război Mondial a fost de a delimita. Nimeni nu mai e dispus să acorde atât de multă putere, forță în mâna unui singur om. Ține de modul tău de a manageria, iar paleta ta de abordări poate ține de la "ho" la încurajări, pentru că fiecare om în parte reacționează la alți stimuli. La mine, psihologia inversă nu a funcționat niciodată. Pe unii îi va ambiționa, dar la acest stimul alții se vor închide în carapace și nu vor mai ieși de acolo multă vreme.

Alte detalii din discuția cu primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu
 
A consemnat Adrian Onicescu

Adrian Onicescu este jurnalist freelancer, absolvent al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii Hyperion, de loc din Târgovişte, stabilit în Galaţi, căsătorit, administratorul afacerii familiei, pasionat de istorie, fost ofiţer radiotelegrafist de marină la Tulcea, Constanţa, Atena (Grecia) şi Haifa (Israel).

Citit 4391 ori Ultima modificare Duminică, 27 Februarie 2022 23:01

20 comentarii

  • postat de relu
    Joi, 03 Martie 2022 09:41
    136.255.148.***
    Daca nu sunt nicaieri in lume , musai ca la noi sa fie la fel????? Prostia acestor indivizi politicieni iese tocmai din comparatiile pe care indraznesc sa le faca acesti nesimtiti , la situatia altor state fara sa tina cont de conditiile din statele respective. Nu or fi parcari in alte tari dar de unde iti lasi masina ai posibilitati infinite de a ajunge unde doresti. Macar atat sa cascati ochii cand va plimbati pe banii nostri si sa nu mai indrzniti sa faceti comentarii proaste si nereale.BINE PARCARI NU MAI SUNT DAR DE CE NAIBII NU PUI MANA SA MATURI ORASUL ACESTA, SA FIE MACAR CURAT , NU NUMAI IN FATA PRIMARIEI , DUTE PE STRAZI LATURALNICE , SAU NU ESTE DE NASUL TAU, SI VEZI CE MIZERIE ESTE.
    0
    0
    Raportează
  • postat de lucian
    Miercuri, 02 Martie 2022 16:04
    92.223.167.***
    Doar dispret si aroganta pentru populatia Galatiului reiese din aceste interviuri. Si un limbaj mai mult de birt decat de prim cetatean al Galatiului. Pacat! Convins de puterea pe care o are acest primar la Galati si pentru binele orasului, sper ca sa schimbe mentalitatea! Cetatenii deja sunt inainte! Maturitate ii lipseste si respect pentru urbe! Doar are majoranta, cum poate sa se adreseze la populatie mereu ca la un dusman?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zic și eu ...
    Miercuri, 02 Martie 2022 07:19
    188.27.233.***
    Excluderea din circulație a autovehiculelor mai vechi de 15 ani / sub norma Euro 5 sau care au circulat mai mult de 500k km. Asta ar echivala cu un număr mai mare de locuri de parcare, cu un aer mai bun de respirat și cu mai puțină debandada pe drumurile orașului și, de ce nu, ale județului.
    0
    0
    Raportează
  • postat de capusa de parid
    Luni, 28 Februarie 2022 11:17
    86.124.201.***
    Numai glumite de prost gust. "Realizări" ușurele, fără să-ți bati capul prea mult ca faci bătături , promisiuni lejere gen fantani muzicale la inelul de rocada. Dar niște benzi supra și subterane ca sa descongestionam traficul din zona ce zici domn' edil. Sau e prea mult pentru pregătirea d-tale?
    0
    4
    Raportează
  • postat de das
    Duminică, 27 Februarie 2022 22:52
    89.137.231.***
    Din ce am inteles primarul ne sugereaza cam asa: voi saracii si fraierii platiti impozitele si taxele din saracia voastra, nu mai circulati cu masini pe unde aveti treaba si luati autobuzul , nu aveti locuri de parcare dar trimitem politia locala dupa voi sa va amendeze . Cei de la primarie se cam impiedica de noi pe strazi si nu ajunge primarul la timp la munca dar eu spun asa primarului : nu ai vrea matale sa dai un exemplu sa lasi masina si sa circuli cu autobuzul zi de zi sa dai un exemplu? ai vrea sa faci acest lucru? Mergu cu autobuzul dar nu te-am vazut pe acolo niciodata. E clar...se impiedica de noi cetatenii care platim ca el sa aiba un salariu decent. Nu mai au loc de noi pe strazi. Vor sa circule doar ei si sa aiba soseaua libera. Vor si girofar probabil. Daca locurile de parcare ramaneau libere toti soferii auveau loc dar a venit cu ideea ca sa fie cu plata si jumate goale si restul sa nu mai aiba unde parca. Deci el face impotriva noastra nu cum e firesc sa ne ajute..pt un pumn de bani si il loc sa ne ajute pune politia locala pe noi sa ne amendeze ca nu mai sunt locuri de parcare sau daca parchezi 2 min pe avarii sa iei un covrig vin imediat sa te amendeze. Deci sunt pusi pe rau si impotriva vostra stimati cetateni acesti indivizi.
    0
    6
    Raportează
  • postat de Cetatean
    Sâmbătă, 26 Februarie 2022 11:49
    5.13.194.***
    Domnule primar, platesc taxe ? auto si altele, nu ma intereseaza in lume, cand voi fi amendat chem in garantie primarul ca persoana asa cum prreevede NCPC , sa asigure locuri de parcare, masinile nu zboara, ele ocupa un loc in spatiu.
    A si sa vedeti in oras vine politia locala cu lumini albastru-albastru asteapta langa masina parcata neregulamenta, blocheaza banda , a si am vazut o faza in situatia data, cand 2 indivizi s-a luat la cearta in apropierea masinii parcata aiurea, politistii s-au urcat in masina si disparuti, cei doi s -au urcat in masina dupa.
    0
    13
    Raportează
  • postat de Vica de pe 11 Siret
    Sâmbătă, 26 Februarie 2022 08:29
    109.166.131.***
    Va vand un pont:

    pe aleile de la Eterintatea, cate au mai ramas dupa ce le-a matrasit Durbaca!
    0
    8
    Raportează
  • postat de Cosmin
    Sâmbătă, 26 Februarie 2022 08:03
    95.77.107.***
    Cand se va implementa si in orasul Galati, sistemul care functioneaza in toata Europa, si anume verificarea neconformitatilor din teren cu ajutorul inspectorilor de teren.
    De exemplu la un oras de marimea noastra sunt 20 de inspectori de teren , care au studii tehnice dar nu facultate. Acestia constata ca o bucata de pavaj nu este bine fixata sau lipseste, ca un galatean si-a zidit balconul, ca altul si-a pus garajul pe o rigola de scurgere a apei pluviale ( cum este cazul in spatele blocului Delta), ca o zona se umple cu mizerie foarte repede datorita locuitorilor din arealul respectiv, ca o scurgere pluviala de la o casa este pana la inaltimea de 2 metri in loc sa fie pana jos la nivelul trotuarului . Aceste neconformitati se centralizeaza, se monitorizeaza si se rezolva.
    0
    9
    Raportează
  • postat de Micro_19
    Sâmbătă, 26 Februarie 2022 07:49
    86.123.109.***
    Nu se vorbeste deloc de inelul de Rocada, unde in fiecare dimineata la ora 8.00 se circula ca la balamuc. Exista pe undeva un plan de remediere/actiune pentru o circulatie mai buna? Poate o intersectie dirijata prin semafoarr ar fi utila....
    0
    14
    Raportează
  • postat de parere
    Vineri, 25 Februarie 2022 17:55
    89.39.81.***
    in situata actuala prostiile si smecheriile spuse de un primar ar trebui sa inceteze. nu e momentul de stand-up comedy.
    1
    26
    Raportează
  • postat de George
    Vineri, 25 Februarie 2022 17:50
    78.96.87.***
    Si daca nu sunt suficiente locuri de parcare, de ce exista sanctiuni de parcare in afara locurilor de parcare? Practic risti sa fii sanctionat doar ca ai fost ghinionist si nu ai gasit loc de parcare.
    1
    26
    Raportează
  • postat de Un dezamagit
    Vineri, 25 Februarie 2022 12:14
    5.13.223.***
    aroganta , dispret fata de contribuabil si necunoastere domnule pucheanu, asta te caracterizeaza, asta ca sa fiu elegant, ti am dat votul si regret enorm.
    3
    42
    Raportează
  • postat de Alexutz
    Vineri, 25 Februarie 2022 12:08
    5.2.205.***
    "A.O: Oamenii reclamă sau constată deficiențe de calitate la lucrările din cartiere. Cum se explică acestea?
    I.P.: Păi, până nu demult, la Galați ne pricepeam numai la politică și sport. De când a început să se construiască, toată lumea a devenit și inginer constructor."

    Raspuns dat la misto......nu trebuie sa fii inginer constructor ca sa iti dai seama de lucrari facute la misto, la Potcoava de Aur de exemplu placile de pe jos incep sa se scufunde, nu trebuie facultate pentru asta.


    "A.O.: Referitor la locurile de parcare, când estimați să se termine acest proces de repartizare a locurilor de parcare?
    I.P.: Va fi un proces de lungă durată, sper ca anul acesta să le repartizăm, tocmai pentru că e un proces anevoios, mai ales când vorbim de solicitarea aceluiași loc de către două sau trei persoane, trebuie să examinezi o groază de acte, să vezi cine e eligibil, cred eu că anul acesta vom reuși să încheiem acest proces."

    Pai ca sa mearga mai repede nu mai cereti un teanc de acte.....zic si eu. Este un amarat de loc de parcare nu cont bancar.

    Incepe sa imi placa serialul asta cu nea primar va rog sa continuati..........:))))
    2
    37
    Raportează
  • postat de Neamtzu 79
    Vineri, 25 Februarie 2022 10:47
    5.13.153.***
    Dacă tot se reabilitează parcările dintre blocuri (lucru laudabil si de apreciat de altfel), de ce nu s-a luat în calcul și amplasarea de 1, 2 stații de încărcare pentru mașinile electrice, chiar si cu plată (în alte tari UE încărcarea este gratuita, deocamdata). As achiziționa o astfel de masina dar cum ar trebui sa o încarc locuind la bloc? Cum încurajează primăria diminuarea poluării în acest oraș?
    Probabil trebuie mers la Mall din 2 în 2 zile sa pierdem vremea prin magazine pana se încarcă. Sau sa ducem masina la oricare stație din oraș, sa ne întoarcem acasă cu autobuzul (poluare si timp pierdut) sau taxiul (poluare si timp pierdut) și după cateva ore sa mergem sa o recuperam.
    Sau poate să întind un prelungitor din casa, de la etajul 3 până în locul unde am găsit loc de parcare (intre 40 si 60m) și sa aștept 2 zile pana se încarcă.
    E chiar asa de greu de implementat o asemenea facilitate când lucrările sunt la faza de sapatura?
    Pentru alte prostii se găsesc fonduri dar pentru asa ceva banal se pare ca nu.
    Bine ca se aproba suplimentare de finanțare pentru firmele care lucrează cu primăria. Semnam pe o valoare a lucrării și după aia mai cerem ca primăria are de unde. Sau poate comisioanele cuiva trebuiau renegociate.
    1
    24
    Raportează
  • postat de Dorel constructorul
    Vineri, 25 Februarie 2022 09:34
    217.156.52.***
    D-le Primar,
    Nu trebuie sa fii inginer constructor si sa vezi ca trebuie facuta o scurgere acolo unde nu se scurge apa de ploaie.
    De asemenea, orice lucrare (de orice natura ar fi aceasta) consideram in mod normal ca trebuie supravegheata de catre functionarii din primarie cu atributii in zona constructiilor.
    De ce?
    Pentru ca nu este indeajuns sa verifice doar hartiile ca sa dea autorizatii de constructie. Musai sa fac controale inopinate daca materialele folosite sunt de calitate dar mai ales in cantitatea reglemantate de normativele de constructii.
    Degeaba mai vii dupa doi ani de la terminarea lucrarii sa ceri reparatii in baza garantiei, cand constructorul este in insolventa, faliment sau radiat. Dupa ce constructorul a dat tunul a zburat bine mersi, iar galatenii vor plati in continuare taxele ca sa se refaca lucrarile facute de "Dorei" !!!
    2
    31
    Raportează
  • postat de Alergătorul de pe Faleza
    Vineri, 25 Februarie 2022 09:12
    109.166.135.***
    Atitudinea asta aroganta, zeflemitoare și cu mult sictir ma face sa sper ca asta e ultimul interviu cu Maria-Sa. Dacă sunt probleme, cetățeanul e de vina. Transurbul are probleme? Tot gălățenii sunt de vina ca nu vor sa meargă pe jos și sa schimbe 5 autobuze pentru a traversa orasul. (cât merge primarul cu autobuzul?) Sunt probleme cu lucrările? Gălățenii au tupeul de a pune la îndoială proiectarea lucrării. Nu și-au plătit taxele și impozitele? Sa ia drumul pădurii fraierii care nu vor sa ii plătească salariul domnului primar! Nu contează ca mulți gălățeni trăiesc la limita sărăciei și chiar nu au de unde sa dea. Asa ceva... Mi-ar fi rusine sa dau astfel de interviuri în care sa îmi arat pe fata disprețul fata de oamenii pe care ar trebui sa ii reprezint.
    5
    58
    Raportează
  • postat de magis
    Vineri, 25 Februarie 2022 09:05
    89.121.200.***
    Domnule primar, va rog sa spuneti cum au raspuns cu puscaria ad litteram cei care au implementat in Galati rahatul de "unda-verde". In ce a constat pina la urma-urmei modernizarea semaforizarii si care sunt, la urma-urmei, beneficiile cheltuielilor facute din buzunarul nostru. Ca eu, unul, ca sofer, vad fix un mare zero la beneficii, bani cheltuiti degeaba.
    4
    52
    Raportează
  • postat de Nicu
    Vineri, 25 Februarie 2022 07:54
    5.13.132.***
    Primarul Pucheanu (PSD) acum nu poate sa se mai scuze si sa acuze ca PNL-ul ii blocheza/amana/saboteaza proiectele, pentru ca PSD-ul acum este la guvernare. Cand incepe si finalizeaza lucrarea mult asteptata de toti conducatorii auto “Amenajare arteră de legătură între B-dul Dunărea şi B-dul Marii Uniri, drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră” ?
    Tot traficul auto care vine din Valea Orasului si circula in directiile Braila, Tecuci, Slobozia Conachi, Cuca respectiv Oancea, este nevoit sa circule prin oras cand foarte bine daca s-ar dori (in interesul comunitatii) se se devieze traficul pe drumul mult promis prin curtea Politiei de Frontiera. Dar numai sa se vrea. Pana acum nu s-a vazut ca s-ar vrea din timpul mandatelor lui Dumitru Nicolae si pana acum (Pucheanu). Oare sunt interese imobiliare cu terenul respective ?
    6
    48
    Raportează
  • postat de Laura Cristian
    Vineri, 25 Februarie 2022 07:48
    95.76.36.***
    Ar mai fi loc de câte o mașină prin adăposturile antiaeriene de pe la blocuri.Daca se împing butoaiele cu murături...se mai face câte un loc liber.
    5
    29
    Raportează
  • postat de P.
    Vineri, 25 Februarie 2022 03:27
    24.225.164.***
    Demisia
    11
    48
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.