Gălățenii ar putea plăti mai mult pentru taxi. Majorarea tarifului maximal, pe masa consilierilor locali

Gălățenii ar putea plăti mai mult pentru taxi. Majorarea tarifului maximal, pe masa consilierilor locali
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Tariful maximal pentru transportul de persoane în regim de taxi ar putea crește la 3,75 lei/km, față de 2,70 lei/km, cât este în prezent. Propunerea de majorare a tarifului a ajuns pe masa consilierilor locali și este în faza de avizare pe comisii. Dacă avizele sunt obținute suficient de repede, majorarea de tarif ar putea fi supusă aprobării în următoarea ședință de Consiliu Local, de la sfârșitul acestei luni. Dacă propunerea va trece la vot, va avea loc astfel prima majorare a tarifelor de taxi, în Galați, din ultimii patru ani. Chiar și așa, asta nu înseamnă că toți taximetriștii vor practica tariful maxim aprobat, cum nu o fac nici în momentul de față.

Așa cum "Viața liberă" v-a informat în exclusivitate, Camera Taximetriștilor din Galați a depus la Primărie, în ziua de 8 martie, un document prin care solicită majorarea tarifelor practicate de taximetriștii gălățeni. În documentul respectiv se propune un tarif maximal de 4,40 lei pe kilometru, cu 1,70 lei/km mai mult decât este acum. Propunerea Camerei Taximetriștilor a avut ecou, astfel că pe masa consilierilor locali va ajunge un proiect de hotărâre pentru majorarea tarifului maximal, însă nu până la 4,40 lei/km (cât era propunerea), ci la valoarea de 3,75 lei/kilometru.
"Pentru punerea în practică a solicitărilor venite din partea operatorilor de transport în regim taxi de modificare a tarifului maximal de distanță, este oportună modificarea acestui tarif în conformitate cu legislația în vigoare, pe baza fundamentării prezentate de operatori, precum și a indicelui prețurilor de consum", se arată în referatul de aprobare a acestei hotărâri.

Ultima majorare de tarif, acum patru ani

Conform raportului de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre, "ultima modificare a tarifului de distanță maximal pe kilometru a avut loc în anul 2018, iar pentru perioada până în prezent indicele prețurilor de consum comunicat de Institutul Național de Statistică este TOTAL IPC (%) 118,22. Din fundamentarea depusă de Camera Națională a Taximetriștilor filiala Galați a rezultat un tarif de distanță propus de 4,40 lei/km. În urma analizei autorității publice, a rezultat că tariful corect fundamentat este de 3,75 lei/km. Cum prin aplicarea indicelui de inflație tariful rezultat ar fi de 3,20 lei/km - mai mic decât cel rezultat prin fundamentarea costurilor, considerăm legală aprobarea modificării tarifului maximal de distanță de la 2,70 lei/km la 3,75 lei/km".

Tariful "de pe portieră", probabil mai mic

Aprobarea noului tarif maximal nu înseamnă automat că el va fi și practicat chiar de a doua zi. Așa se întâmplă și acum, când tariful maxim este (încă) 2,70 lei/km, dar sunt companii de taximetrie care merg cu 2,49 lei/km. Mai mult ca sigur, tarifele de pe ceas - cele care, în mod legal, sunt afișate și pe portierele mașinilor de taxi - vor crește, dar nu până la capăt. Cu siguranță, însă, scumpiri vor fi. O cursă taxi din gară până în Micro 19, pe o distanță de circa 6 km și care costă acum 17,50-18 lei, va depăși 20 de lei. Un alt exemplu de cursă, din Centru până în Micro 40, care costă acum 15-16 lei, se va duce pe la 18-19 lei.
Nu e vorba că șoferii de taxi nu și-ar dori să meargă cu tariful maxim, dar nu-i lasă piața. Deja operatorii de ride-sharing (Uber, Bolt) le-au "suflat" o parte importantă din clienți, având tarife mai mici decât taxiurile tradiționale. Cât de corectă este această concurență, din punct de vedere al taxelor plătite către stat, este deja altă discuție, la care vom reveni în zilele următoare.

Citit 2435 ori Ultima modificare Miercuri, 23 Martie 2022 19:07

4 comentarii

  • postat de dd
    Marți, 22 Martie 2022 21:59
    89.137.231.***
    Acum lumea merge cu Bolt si Uber pt ca e mai ieftin si sunt si legalizati acum !
    4
    13
    Raportează
  • postat de ce afacere e asta?
    Marți, 22 Martie 2022 20:58
    89.39.81.***
    n-am inteles afacerea asta. la pompa nimeni nu are pret plafonat pentru combustibil pentru taxi, la finante platesti tot ce trebuie, la fel ca ala ce are firma, ce-si poate pune pret. statului ii platesti tot ce trebuie, impozit, sanatate, pensii. primaria vrea masini ecologice. cit costa? licentele cresc la pret in fiecare an. la rar si arr platesti itp-uri la 6 luni, agreere taxi la un an. la arr ai platit licenta taxi, o mai platesti la 5 ani. casele de marcat cu transmitere sint foarte scumpe, platesti si taxe la finante cind o pui, semnatura electronica costa . mai vine si dispecerul ce nu are masini dar vrea 100 euro pe luna ca-ti da comenzi. de fapt esti obligat sa fii la un dispecer, altfel nu vezi reinoirea licentei la primarie. in afara de ce s-a reparat, strazi din galati mai nou, restul sint criminale, nici o canalizare la nivel, si gropi, fisuri. masina plinge si vrea bani de intretinere......asta in mare. de ce trebuie sa ajungi sa voteze un tarif niste oameni ce habar nu au ce cheltuieli implica afacerea. de ce trebuie sa te milogesti de ei, sa faci zeci de hirtii cu calcule pe care nu-i intereseaza? nu le pasa. ei stiu ca galatiul e plin de taxiuri, multumita primariei ce a umplut orasul pentru banii de licenta.ce fel de afacere e asta? uber si bolt sint cit de cit rentabili pentru ca nu sint legati de primarie si consiliu local se echilibreaza cu alte locatii, au alte cheltuieli .oricum orasul asta moare, asa ca NU INTELEG CE AFACERE E ASTA?
    5
    11
    Raportează
  • postat de CLANTA
    Marți, 22 Martie 2022 18:07
    86.125.62.***
    cu aceleasi venituri si cu toate preturile crescute vor disparea multe taxi-uri. si asa erau cozi in statiile lor...
    2
    15
    Raportează
  • postat de eu
    Marți, 22 Martie 2022 17:05
    86.124.202.***
    Dar cu taximetriștii când se rezolvă problema ? Să-i invite la ședința consiliului local, pe ăia din Piața centrală cel putin...Sau pe ăia de la Baia comunală. Împreună cu ăia care au curaj să se urce la ei în mașină. Toți îs între fapte... Despre ținuta lor când se votează, despre felul în care se adresează clienților, despre ce fac în trafic în primul rând, pe unde staționează, despre cum blochează drumul public cu bâtele de baseball în mâini atunci când dă unul prin stație că are probleme? Noroc că orașul e mic și te poți lipsi, tot timpul am spus că trebuie să fii după chipul și asemănarea lor ca să ai curaj să te urci în mașină cu ei. Nu știu dacă îți permite timpul să cauți un taximetrist din ăia 10 % oameni normali, care își câștigă pâinea așa ... Chiar atât de greu să facă cineva ordine în domeniul ăsta? Nu cred că prețul e neapărat o problemă atât timp cât primești un serviciu de calitate
    5
    19
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.