Ministrul Florin Spătaru a luat pulsul economiei Galațiului. Vizite în Zona Liberă, porturi, Liberty și Damen
Foto: Marian Calestru

Ministrul Florin Spătaru a luat pulsul economiei Galațiului. Vizite în Zona Liberă, porturi, Liberty și Damen
Evaluaţi acest articol
(17 voturi)

Administrația Combinatului Siderurgic Galați i-a spus ministrului că poate crește producția de oțel a combinatului până la 3 milioane de tone de oțel pe an, dacă are materiile prime asigurate. Pe de altă parte, creșterile de prețuri au făcut ca șantierul naval gălățean să piardă câteva contracte, în favoarea Chinei.

Ministrul gălățean al Economiei, Florin Spătaru, a făcut, vineri, o vizită de lucru la mai multe obiective extrem de importante pentru Galați în atragerea de investiții. A început cu Zona Liberă, Parcul Industrial și amplasamentul viitoarei platforme multimodale din zona portuară. "În condițiile în care avem o legătură directă, prin sistemul de căi ferate și prin accesul la Dunăre, putem să aducem marfă din zona ucraineană sau putem să intensificăm traficul de marfă. De aceea este important ca toate aceste proiecte să fie realizate cât mai repede", a spus Florin Spătaru.

Oțelul, sângele industrial al economiei

Au urmat vizite pe platformele Liberty și Damen. La Liberty, "nu au fost discuții politically correct, că hai să vedem cât de frumoasă este situația, ci aplicate, despre impactul livrării materiilor prime, de unde pot fi aprovizionate, cum ne asigurăm că acest sânge industrial al economiei românești, oțelul, poate fi livrat și putem asigura aprovizionarea tuturor beneficiarilor, astfel încât să nu avem situații de închideri de activitate, întreruperi sau probleme ce pot apărea pe întregul lanț de livrare. Am explicat cum poate Ministerul Economiei să se implice, ținând cont că este un minister al întregii economii românești, nu doar al economiei de stat.

Am mai discutat despre locațiile în care vor fi realizate următoarele investiții ale Liberty și despre blocajele pe care le avem în acest moment pe Fondul de Tranziție Justă, pe proiecte care ar fi putut să ajute dezvoltarea economică locală", a spus ministrul.

Conform acestuia, "managementul combinatului de la Galați spune că are capabilitatea să urce producția până la 3 milioane de tone pe an, de la 2,3 milioane, ceea ce ar aduce un plus de producție, cu condiția asigurării materiilor prime, a lanțurilor de aprovizionare. Ne-au prezentat o hartă cu locațiile de unde ar putea fi aduse cocsul, cărbunele și alte materii prime necesare și care nu pot fi înlocuite. Le-am reamintit că, în momentul în care combinatul a fost preluat, acesta a fost unul din obiective: 3 milioane de tone de oțel pe an".

Ministrul a mai fost asigurat că, financiar, combinatul de la Galați nu are probleme și că rezultatele operaționale ce vor fi publicate în următoarele săptămâni sunt printre cele mai bune din ultimii ani.

Europa trebuie să-și protejeze industria navală

În cealaltă parte a orașului, la Damen, situația este deosebită. "Săptămâna viitoare voi avea o intervenție în Parlamentul german, pentru a susține măsurile pe care Europa trebuie să le ia pentru a păstra industria navală. Aceste măsuri trebuie să vină în contextul subsidiilor directe care sunt alocate de alte țări din Asia, prin sprijinirea producătorilor europeni în a-și păstra competitivitatea și a rămâne pe piață. Dacă nu vom lua măsuri la nivel european pentru a păstra industria navală, transportul maritim va fi cu siguranță afectat", a spus Florin Spătaru.

Ministrul a mai afirmat că Damen Galați a pierdut câteva proiecte în favoarea șantierelor din China. De asemenea, Spătaru a evocat și posibilitatea ca o parte din forța de muncă specializată a șantierelor românești să fie detașată temporar pentru construcția de transportoare blindate. "Vorbim tot despre construcții metalice și, cu siguranță, experiența sudorilor din șantierele navale poate ajuta celelalte companii care se plâng de deficit de forță de muncă, le pot ajuta cu formare, cu personal pe perioadă limitată".

Citit 2965 ori Ultima modificare Sâmbătă, 07 Mai 2022 19:22

1 comentariu

  • postat de Un navalist
    Luni, 09 Mai 2022 19:14
    5.13.210.***
    Nu ne mira nimic, cand A.F.D.J. GALATI, comanda patru remorchere in turcia si nu in galati, unde Damen nu are comenzi, durandui de muncitorii turci nu de cei romani, sigur veti invoca pretul, TOATE SE PUTEAU NEGOCIA, prioritar era ca cele patru remorchere sa se faca in romania, mai orecis, la galati, domnilor de la afdj, ca nu sunteti firma privata, ci cheltuiti din bugetu tarii, de aia va schimbati conducerea dupa anotimp….
    0
    6
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.