Economie de 42.000 de lei pe lună

Economie de 42.000 de lei pe lună
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Ce pierde şi ce câştigă prefectura prin plecarea unui subprefect? *

Restructurarea în administraţie nu a vizat doar primăriile şi consiliul judeţului, ci şi Prefectura. După cum am aflat de la prefectul judeţului Galaţi, Cosmin Păun, la nivel global şi instituţia pe care o conduce trece prin aceeaşi reducere de 25 la sută.

Financiar, asta înseamnă o economie de 42.000 de lei pe lună. La nivel de organigramă din cele 62 de posturi, dintre care 53 ocupate, vor rămâne doar 43.

„Pe noi restructurarea nu ne afectează foarte tare. Nu au fost vreodată plângeri şi petiţii legate de funcţionarea instituţiei prefectului. De la 1 ianuarie poate se va reveni înapoi la norma de salarizare pentru că oamenii mei chiar sunt eficienţi şi muncesc cu dăruire”, ne-a declarat Cosmin Păun.

Un subprefect mai puţin

Va fi afectată Prefectura de plecarea unui subprefect? „Trebuie să ne aducem aminte că al doilea subprefect a fost înfiinţat în 2005 prin transformarea postului de secretar general al prefecturii. Ceea ce a fost nu tocmai corect. Măsura nu a avut randamentul scontat”, este de părere Cosmin Păun.

Până acum unul din subprefecţi se ocupa de controlul legalităţii, celălalt pe instituţii deconcentrate, afaceri europene, serviciul de înmatriculări, paşapoarte. Partea bună era că subprefecţii se puteau deplasa mult în teritoriu pentru a sprijini autorităţile locale.

„Poate nu toţi 40 de subprefecţi, dar unii vor fi păstraţi la nivel regional pentru a menţine contactul cu unităţile administrativ teritoriale”, a spus prefectul Cosmin Păun. 

Nu este cazul ca echipa subprefectului Paul Florea să părăsească instituţia: „În această instituţie nu este un şofer dedicat prefectului şi unul altcuiva. Este o echipă. Eu merg cu maşina personală, de obicei, iar când trebuie să merg prin judeţ cu o viteză mai mare am maşina de serviciu”, a punctat Cosmin Păun.

Eficientizare

Prefectul marşează pe eficientizarea activităţii în instituţie prin trei programe aflate în derulare:

„Avem un proiect în derulare pe eficientizare şi informatizare a instituţiei şi managementul documentelor, care uşurează munca foarte mult. Mai avem un program de formare profesională şi management public aflat în derulare şi îi ajută pe oameni să fie mai eficienţi”.

„Mai avem un proiect depus şi care sper să ne iasă pentru a crea o platformă on line de comunicare cu primăriile din judeţ ca să nu mai depindem de fax, tonner, hârtie, imprimantă”, a punctat prefectul.

Citit 644 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.