Degeaba dai PET-ul, dacă nu s-a emis biletul! O campanie (doar) cu bune intenții
Foto: Anca Melinte

Degeaba dai PET-ul, dacă nu s-a emis biletul! O campanie (doar) cu bune intenții
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

În schimbul a cinci deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă), gălățenii ar fi trebuit să primească vineri, în intervalul orar 9,00 - 17,00, un bilet de călătorie cu mijloacele de transport ale Transurb. Procedura trebuia să fie simplă: introduceau deșeurile în aparatele de colectare puse la dispoziție de Kaufland România, iar automatele eliberau un cupon în baza căruia ar fi trebuit să primească biletul de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare. Spunem "ar fi trebuit", pentru că, la numai o oră și un sfert de la startul campaniei "Schimbă PET-ul cu biletul", voluntarul de la Kauflandul din Micro 21 nu mai avea bilete...

"Îmi pare rău, dar nu mai am bilete să vă dau! Aștept să mi se aducă...", l-am auzit pe voluntarul care „făcea de gardă” la aparatele de colectare deșeuri de la Kauflandul din Micro 21. Era însă, târziu, pentru că deja aparatul îmi „înghițise” cele cinci PET-uri și eliberase cuponul. Recunosc, era vina mea, pentru că nu am fost atentă la ceea ce încercase de la bun început să-mi spună tânărul. Însă eram grăbită să prind autobuzul și, cu gândul la el, n-am fost „pe recepție”.

„Am avut 30 de bilete și le-am dat pe toate. Aștept să mi se aducă altele. Acum se tipăresc. Dacă puteți aștepta, vă rog, cum apare colegul cu biletele, vă dau!”, s-a scuzat voluntarul. Recunosc, am fost surprinsă când am aflat că primise doar 30 de bilete. Era evident că s-ar fi epuizat în foarte scurt timp, însă, fiind doar voluntar în cadrul campaniei, nu mi-a putut oferi date despre modul în care a fost organizată campania.

Ulterior, aveam să aflu că Transurb nu a putut emite dintr-odată cele o mie de bilete pe care și le-ar fi dorit organizatorii campaniei, ba, mai mult, că se face factură pentru fiecare bilet eliberat... Motiv pentru care am încercat să aflu cum stau lucrurile de la operatorul de transport public în comun.

La solicitarea noastră, reprezentanții Transurb ne-au explicat cum s-au organizat: „A fost o procedură specială. S-a deschis o cabină, cea din Țiglina II, special numai pentru această campanie. A fost aleasă această cabină pentru că era în proximitatea supermarketurilor. S-a stabilit ca, în funcție de cum se termină biletele, delegații ONG să meargă și să ia de acolo. Fiind acest sistem de ticketing, noi nu puteam lista biletele înainte, pentru că ele au un termen de valabilitate, de 24 de ore. Noi listăm câte bilete ne solicită, nu e o problemă".

Reprezentanții operatorului aflaseră că a existat o situație în care voluntarul nu a putut oferi biletele solicitate, dar au susținut că nu ține de organizarea Transurb sau a Primăriei Galați, ci de cea a campaniei.

Reamintim că Săptămâna Europeană a Mobilității a fost sărbătorită la nivel național printr-o campanie inedită desfășurată în 65 de orașe din țară - „Schimbă PET-ul cu biletul”. În municipiul Galați, campania s-a desfășurat în parcările magazinelor Kaufland din localitate situate în: Micro 21 (strada Victor Vîlcovici nr. 20), Țiglina 4 (strada Brăilei nr. 144), Micro 40 (strada Henri Coandă nr. 7). Campania are ca obiective încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării separate a deșeurilor care vor fi transformate în noi resurse. Totodată, campania are și un obiectiv social, acela de a accesibiliza transportul public.

Citit 5009 ori Ultima modificare Marți, 20 Septembrie 2022 02:59

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.