Dumitru Nicolae: „Primăria va fi mai suplă”

Dumitru Nicolae: „Primăria va fi mai suplă”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Administraţiile oraşelor europene au mai mult personal pe cap de locuitor decât avem noi” * „Suntem încă în epoca de piatră cu structura administraţiei locale” * „Dacă mai candidez, câştig!” *

În această săptămână, administraţia locală va trece prin furcile caudine ale restructurării. Aleşii locali vor aproba, în şedinţa de astăzi şi în cea de joi, modificări în din structura Primăriei şi a societăţilor ei.

Se pare că teatrele au scăpat de comasare, pe ordinea de zi figurând recunoaşterea Muzicalului şi a Teatrului de Păpuşi ca instituţii exceptate de la aplicarea OUG 63.

Dar alte structuri ale municipalităţii şi în special Poliţia Comunitară vor suferi serioase transformări. Despre restructurare şi despre celelalte aspecte ale administraţiei locale am discutat într-un interviu cu primarul Dumitru Nicolae.

Reporter: Domnule primar, ce probleme v-a creat OUG 63 privind restructurarea administraţiei?

Dumitru Nicolae: Cu restructurarea sunt probleme grele, complicate, pentru că, de fapt, noi nu ştim ce doreşte Guvernul. Şi asta nu e doar opinia mea, ci a tuturor primarilor. Se încalcă autonomia locală! Federaţia Municipiilor nu a fost întrebată. Chiar nu ştiu ce se doreşte cu noi!

De exemplu, acum trei ani, când s-a înfiinţat Poliţia Comunitară, ni s-a cerut să fie trei poliţişti la o mie de oameni, acum se cere un poliţist la o mie de oameni! La noi, 130 de poliţişti comunitari rămân şomeri.

Reporter: PDL vă acuză că restructurarea propusă nu înseamnă şi eficientizare. Cum va arăta Primăria după restructurare? Se reduce birocraţia, se reduc costurile?

Dumitru Nicolae: Primăria va fi mai suplă. Nu, birocraţia nu se reduce, pentru că nu se doreşte acest lucru de către Guvern. Ca să ai o administraţie cu birocraţie redusă, trebuie lămurită problema proprietăţilor, să avem situaţia cadastrală la zi şi apoi putem vorbi de flexibilitate.  

Dacă Primăria va fi mai suplă, e clar că şi cheltuielile vor fi mai mici cam cu 20 la sută. Suplu ar trebui să însemne şi eficient. Administraţiile oraşelor europene au mai mult personal pe cap de locuitor decât noi. Noi suntem încă în epoca de piatră cu structura administraţiei.

Reporter: Vă veţi încadra în normativul de personal aprobat de prefect?

Dumitru Nicolae: Orice restructurare implică şi reduceri de personal. Rămân destui oameni fără loc de muncă. Eu însă am redus numărul de concedieri prin faptul că încă de acum un an nu am mai făcut angajări.

Până acum au plecat, voit sau nevoit, peste o sută de oameni din Primărie. După calculul prefectului, trebuie să avem în Primărie 433 de salariaţi şi atât vom avea.

Reporter: Liderul sindical Marcel Gurzu a dezvăluit cuantumul stimulentelor şi al primelor încasate de şefii din Primărie. Care este în prezent relaţia cu sindicatele din Primărie?

Dumitru Nicolae: O sută de oameni din sindicatul dlui Gurzu au demisionat văzând bâlciul din presă. Sindicatele din România au fost atrase în cursa restructurării. Li s-au dat prin instanţă tot felul de sporuri, şi spor la spor, şi cine le-a făcut ştia că nu o să avem bani.

Nu aveau voie să ne aducă în situaţia asta guvernanţii noştri! Trebuia să ne spună adevărul după alegeri! Uitaţi-vă cât pierd oamenii: 25 la sută din salarii cumulat cu creşterea TVA, cu măriri de preţuri îi fac să piardă jumătate din ce câştigau până acum. Nu aveam dreptul să ajungem aici, dar s-a dorit să se ajungă în situaţia asta.

Reporter: Retrocedările au creat un val de probleme. Cum comentaţi?

Dumitru Nicolae: Uitaţi cum am ajuns: Căminul de bătrâni de pe Războieni e revendicat. Plătim chirie pentru Casa Căsătoriilor, Primărie, Maternitatea „Buna Vestire” şi Teatrul de Păpuşi. Nicio fostă ţară socialistă nu a făcut ce am făcut noi cu retrocedările: restitutio in integrum.

Ele au tras linie şi au dat despăgubiri. Ce autonomie se numeşte când am primit 50 de miliarde de lei vechi să cumpăr Şcoala 16. Eu aş fi cumpărat Maternitatea! Sunt foarte multe familii care vor fi date afară de foştii proprietari şi ne chinuim să găsim soluţii. E o nedreptate care ni s-a făcut!

Reporter: Care e situaţia construcţiei de locuinţe?

Dumitru Nicolae: În următoarele două luni vor fi gata blocurile ANL din Cantemir, cu câteva sute de apartamente şi va fi recepţionat blocul A4 de pe Traian unde avem trei scări de 27 de apartamente.

Reporter: Firma Yapi a primit prelungire un an, Vega a solicitat şi ea prelungirea termenului. Suntem în pericol să restituim banii ISPA?

Dumitru Nicolae: De ce să dăm banii înapoi? Cât timp este la Primărie un dobrogean încăpăţânat, proiectele se vor face. Sunt greutăţi cum nu mi-am închipuit că pot fi, dar suntem pe drumul cel bun. La ISPA gunoi nu sunt decât probleme... de bici. Ne încadrăm în termene, dar inundaţiile ne-au întrerupt trei luni. La gunoi, apă şi canalizare vom fi singurul oraş din ţară care şi-a rezolvat problemele!

Reporter: Care e situaţia absorbţiei de fonduri europene?

Dumitru Nicolae: Am atras tot ce ne era repartizat - 16 milioane de euro şi mai luăm şi de la vecinii care nu i-au cheltuit. Săptămâna asta tai panglica la strada Basarabiei. Spitalul de Copii va fi cel mai modern din ţară, şi asta datorită proiectelor cu bani europeni.

Avem investiţii europene la Liceul „Elena Doamna”, la „Gheorghe Asachi”, şi proiecte mai mici peste tot. Acum două zile ni s-a aprobat un proiect să facem două bazine de înot la Complexul Cetate de lângă Real.

Reporter: Când le daţi banii cluburilor sportive?

Dumitru Nicolae: Voi susţine sportul în continuare, dar nu pot da banii decât atunci când îi am. Probabil că după restructurare o să se mai mişte ceva în economia locală.

Reporter: Domnule primar, mai candidaţi la Primărie în 2012?

Dumitru Nicolae: Nu, nu vreau să mai candidez. Doar neîndeplinirea obiectivelor, cum ar fi ISPA, să mă oblige să candidez. Să fiu sprijinit să termin ce mi-am propus şi nu mai candidez. Dar, dacă voi mai candida, sigur câştig!

Citit 2310 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.