Reduceri la plata impozitelor pe clădiri și terenuri pentru firmele gălățene

Reduceri la plata impozitelor pe clădiri și terenuri pentru firmele gălățene
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Firmele care activează pe raza administrativ-teritorială a municipiului Galați și care au făcut investiții sau achiziții de clădiri noi de cel puțin 200.000 de euro, creând totodată și noi locuri de muncă, ar putea beneficia de reduceri la plata impozitului pe clădiri sau terenuri, printr-o nouă schemă de minimis care ar putea fi aprobată de Consiliul Local Galați în prima parte a lunii februarie.

Proiectul de hotărâre nr. 949/20.12.2022 privind "aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru acordarea reducerilor și scutirilor de la plata impozitului pe clădiri și terenuri pentru întreprinderile care activează pe raza administrativ-teritorială a municipiului Galaţi" a fost postat pe site-ul Primăriei Galați, în Transparență decizională, unde trebuie să stea timp de 45 de zile înainte de introducerea sa pe ordinea de zi. Documentul poate fi consultat și la sediul instituției din str. Domnească nr. 54, Biroul Managementul calității, transparență decizională, strategii și politici publice. Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus consultării publice se pot depune până la data de 31 decembrie 2022.

Cui se adresează schema de minimis

În esență, schema de minimis vizează firmele care, prin investiții de cel puțin 200.000 de euro pe raza municipiului Galați sau prin achiziția de clădiri noi peste același prag, au creat noi locuri de muncă în municipiu. Conform informațiilor noastre, sunt eligibile pentru această schemă investițiile făcute în anii 2021 și 2022 și pentru care documentele certificatoare sunt emise până la data de 31 decembrie 2022. Aceste documente vor trebui să fie depuse până la 31 martie 2023, pentru a putea beneficia de facilitățile oferite prin schema de minimis și care sunt valabile numai pe perioada anului viitor. Cererile depuse după data de 31 martie 2023 vor fi luate în calcul pentru o eventuală schemă viitoare, din anul 2024.

Cele patru criterii de acordare a facilităților fiscale

Criteriile de acordare a facilităților fiscale și cotele de reducere a impozitului pe clădiri și pe terenurile aferente investițiilor de peste 200.000 de euro sunt patru la număr: valoarea investiției, numărul mediu al personalului angajat, profilul de activitate, amplasamentul investiției.

În funcție de valoarea investiției, cota de reducere a impozitelor va fi de 50% (pentru o investiție între 200.000 și 500.000 de euro inclusiv), 60% (pentru 500.001 - 1 milion de euro) sau 75% (pentru o investiție de peste 1 milion de euro).

Numărul mediu de personal nou angajat poate aduce o reducere de impozit de 5% (pentru 5-10 persoane), 7% (între 11 și 20 de persoane), 10% (21-50 persoane), 15% (între 51 și 100 de persoane) sau 50% (peste 100 de persoane).

Ca profil de activitate, comerțul aduce o reducere de 5% a impozitului pe terenuri sau clădiri, serviciile - 8% și producția - 15%.

Cel de-al patrulea criteriu (amplasamentul investiției) prevede o reducere de 10% pentru zona fiscală D și una de 5% pentru o investiție în zona fiscală C.

Exemplu de calcul

La o investiție de 4 milioane de euro, cu un număr mediu de 50 de angajați noi și cu profilul de activitate Servicii, o întreprindere beneficiază de o reducere a impozitului pe clădiri de 75% + 10% + 8% = 93%. La 4 milioane de euro valoarea clădirii (investiție), impozitul pe clădiri este de 52.000 de euro, la care reducerea este (aplicând cei 93%) de 48.360 de euro pe an. Deci, impozitul pe clădiri datorat după aplicarea reducerii este de 3.640 de euro pe an.

În situația în care suma procentelor depășește 100%, se acordă o reducere de 100%.

"Și mediul de afaceri trebuie sprijinit în această perioadă"

"Este un proiect pe care noi, consilierii liberali, l-am promovat încă de anul trecut. La începutul acestui an, primarul a promis că-i va da drumul. În sfârșit, ajunge pe ordinea de zi și așteptăm să fie aprobat. Și mediul de afaceri trebuie să beneficieze de un sprijin în perioada aceasta. De fapt, este singura modalitate de sprijin pe care poate să o ofere municipalitatea. Această schemă de minimis nu poate fi acordată dincolo de anul 2023, deoarece Comisia Europeană încă nu a venit cu noul regulament. După ce acest lucru se va întâmpla, din 2024 va fi necesară o nouă schemă de sprijin. În final, trebuie apreciată și munca aparatului de specialitate al primarului, care a făcut toate eforturile - și nu au fost deloc puține sau ușoare - pentru ca proiectul să ajungă în forma sa finală", ne-a declarat consilierul local liberal Valeriu Laurențiu Onose.

"Primul venit, primul servit"

Schema de ajutor de minimis se va derula de la data aprobării sale în Consiliul Local (care, așa cum spuneam la început, s-ar putea produce până la jumătatea lunii februarie) până la 31 decembrie 2023. Bugetul total al schemei este de 2,5 milioane de lei, iar numărul maxim de beneficiari a fost estimat la 150. Întrucât bugetul este limitat, în acordarea sprijinului se va merge pe criteriul "primul venit, primul servit".

Citit 2617 ori Ultima modificare Joi, 09 Februarie 2023 18:27

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.