Înființarea a trei trasee noi, dintre care unul pe bulevardul Marea Unire, extinderea infrastructurii de troleibuze inclusiv pe străzile Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei) și strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan), modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport, benzi dedicate transportului public, achiziția de autobuze, troleibuze, microbuze nepoluante și tramvaie noi și chiar un serviciu de tren metropolitan în jurul municipiului Galați. Sunt doar câteva dintre cele mai importante idei cuprinse în „Strategia privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021-2027”, lansată în dezbatere de Primăria Galați.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea „Strategiei privind transportul public în Municipiul Galați pentru perioada 2021-2027” a fost lansat în consultare publică de Primăria Galați. Documentația poate fi citită pe site-ul instituției primariagalati.ro la secțiunea Transparență decizională sau la sediul instituției din strada Domnească nr. 54, Biroul Managementul Calității, transparență decizională, strategii și politici publice. Gălățenii pot transmite propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect până pe 4 februarie 2023.
Documentul a fost elaborat de SC Sigma Mobility Engineering SRL din Pitești și constituie, de fapt, o actualizare a strategiei privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021 – 2027. În ciuda avertismentului privind copierea, extragerea sau folosirea informațiilor din document, pentru corecta dumneavoastră informare, vă prezentăm cele mai importante informații cuprinse în documentul de 165 de pagini.
Cele mai solicitate trasee, cele mai dese reclamații
În Strategie se arată că, în perioada 2019 - 2021 numărul mediu de călători a fost de 57.758, zilnic. Indiferent de zi, cele mai solicitate trasee sunt 11 și 102. Principalii utilizatori ai transportului public sunt elevii, pensionarii, angajații cu salariul minim și studenții.
Pentru a afla percepția populației asupra transportului au fost întrebați, în cadrul unor chestionare, 2.729 de cetățeni. Aceștia au reclamat ca aspecte deficitare: aglomerația din mijloacele de transport, atitudinea și comportamentul șoferilor, numărul insuficient de mijloace de transport. Strategia propune, până în 2027, un transport durabil, cu accesibilitate crescută, eficiență economică, siguranță și confort.
După desființările de trasee, trei rute noi
În condițiile în care în ultimii ani s-au desființat trasee de transport public local, Strategia propune introducerea a trei trasee noi care să asigure legătura între: Bariera Traian și Piața Energiei (Bariera Traian - bulevardul George Coșbuc - strada Drumul Viilor - bulevardul Milcov - strada Nicolae Mantu - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei); Micro 19 și Piața Energiei (Micro 19 – strada Oțelarilor - bulevardul Galați - bulevardul Dunărea - Drumul de Centură - strada Siderurgiștilor - Liberty Galați - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei și retur); Țiglina I și INTFOR (Tiglina I – strada Saturn – bulevardul Marea Unire - strada Portului - INTFOR, retur).
„Prin introducerea noilor trasee se va asigura prezența ofertei de transport public în zone de locuințe, pentru obiective în care se desfășoară activități de producție și servicii și în zone cu potențial turistic, areale nedeservite în prezent”, se arată în document. Strategia mai propune actualizarea programului de transport public local, adaptarea permanentă a graficelor de circulație aferente traseelor și sporirea frecvenței mijloacelor de transport public.
Unde va fi extinsă rețeaua de troleibuz
Planul de acțiune aferent Strategiei cuprinde și extinderea infrastructurii necesare pentru circulația troleibuzelor. Iată și unde: pe strada Gării (Domnească – Gara CFR); bulevardul Dunărea (strada Brăilei - bulevardul Galați), bulevardul Galați (bulevardul Dunărea - strada Oțelarilor); strada Oțelarilor (bulevardul Galați - strada Oțelarilor cap traseu), Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei), strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan).
Nu lipsesc din Strategie: modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport (depoul de tramvaie, strada Ștefan cel Mare, axa Domnească – Prutului etc), benzi dedicate pentru transport public, prioritizarea circulației tramvaielor, modernizarea punctelor de oprire a mijloacelor de transporț, a sistemului de ticketing, dar și achiziția a 22 de autobuze nepoluante electrice, 10 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii, 10 tramvaie și șase microbuze nepoluante.
În planul de acțiune mai apar și extinderea rețelei de transport public la nivelul zonei periurbane, dar și un serviciu de tren metropolitan în jurul municipiului Galați.
Rămâne de văzut cum va arăta forma finală a Strategiei și ce anume va fi realitate în 2027.