Înființarea unor trasee noi de transport, la votul aleșilor. Strategie până în 2027

Înființarea unor trasee noi de transport, la votul aleșilor. Strategie până în 2027
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

Strategia privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021-2027 va fi supusă votului consilierilor locali la ședința de joi, 23 martie 2023. Așa cum ați putut afla din ziarul nostru la momentul în care Strategia se afla în consultare publică, documentul a fost elaborat de SC Sigma Mobility Engineering SRL din Pitești și propune, până în 2027, un transport durabil, cu accesibilitate crescută, eficiență economică, siguranță și confort.

Una dintre cele mai importante prevederi se referă la introducerea a trei trasee noi, între zone considerate „slab deservite” de actuala rețea de transport. Noile trasee ar urma să asigure legătura între: Bariera Traian și Piața Energiei (Bariera Traian - bulevardul George Coșbuc - strada Drumul Viilor - bulevardul Milcov - strada Nicolae Mantu - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei); Micro 19 și Piața Energiei (Micro 19 – strada Oțelarilor - bulevardul Galați - bulevardul Dunărea - Drumul de Centură - strada Siderurgiștilor - Liberty Galați - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei și retur); Țiglina I și INTFOR (Tiglina I – strada Saturn – bulevardul Marea Unire - strada Portului - INTFOR, retur). Efortul financiar pentru crearea acestor noi rute este calculat la 10.000 de euro.

Strategia prevede și extinderea infrastructurii de troleibuz: pe strada Gării (Domnească – Gara CFR); bulevardul Dunărea (strada Brăilei - bulevardul Galați), bulevardul Galați (bulevardul Dunărea - strada Oțelarilor); strada Oțelarilor (bulevardul Galați - strada Oțelarilor cap traseu), Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei), strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan).

De asemenea, sunt propuse adaptarea permanentă a graficelor de circulație și sporirea frecvenței mijloacelor de transport etapizat, în funcție de disponibilitatea parcului auto.

O prevedere interesantă se referă la dezvoltarea serviciului de transport public local între Galați și unitățile administrativ-teritoriale din zona periurbană, într-o primă etapă fiind aleasă comuna Vânători.

Nu lipsesc din Strategie: modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport (depoul de tramvaie, strada Ștefan cel Mare, axa Domnească – Prutului etc.), benzi dedicate pentru transport public, prioritizarea circulației tramvaielor, modernizarea punctelor de oprire a mijloacelor de transport, a sistemului de ticketing, dar și achiziția a 22 de autobuze nepoluante electrice, 10 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii, 10 tramvaie și șase microbuze nepoluante.

Rămâne de văzut ce vor spune aleșii, dar și câte dintre prevederile strategiei vor deveni realitate până în 2027.

Citit 4286 ori Ultima modificare Sâmbătă, 25 Martie 2023 11:53

15 comentarii

  • postat de M@dălina
    Sâmbătă, 25 Martie 2023 13:04
    5.13.158.***
    Mai multe rute...!?? Asta înseamnă necesitatea mai multor mijloace de transport... Deci să înțelegem că va fi necesar păstrarea în xirculație a unoe gunoaie/vechiruri de mijloace de transport în comun, nu-i așa!?

    Tramvaiele celelalte 10, noi-nouțe de la GoWERRNer...pe când va beneficia Galațiul..
    0
    0
  • postat de Calator
    Vineri, 24 Martie 2023 05:10
    5.13.233.***
    Refiintati traseul 17 cu program pina la ora 20,30, apoi traseull 36 pina la ora 19,30 tr29 la fel 20,30 si a-ti impacat si calatorii si pe toata lumea care pleaca si vin de la servici ,scoala etc. Nu ne trebuie alte traseie inventate pe unde nu circula picior de om doar de dragul sa aruncam cu bani
    0
    0
  • postat de Bau-Bau
    Joi, 23 Martie 2023 18:54
    86.124.202.***
    Fratilor, daca infiintati traseu Galati - Vanatori si aveti frecventa de plecare la 1 ora sau poate chiar 2 atunci stiu de unde sa arunc vreo 2-3 pietre sa sparg cateva parbrize de masina. Daca bagati macar la 30 minute atunci imi fac abonament si gata!
    0
    0
  • postat de Albert
    Joi, 23 Martie 2023 16:31
    86.124.200.***
    N ar mai trebui sa igienizat stațiile existente?
    Arata și miros oribil.
    0
    0
  • postat de Daniel
    Joi, 23 Martie 2023 13:34
    5.13.223.***
    Asta se intampal cand fac trasee cei care nu merg niciodata cu transportul in comun.
    0
    0
  • postat de macarie banu
    Joi, 23 Martie 2023 10:48
    89.137.225.***
    noi stiam demult ca sunteti batuti in cap dar parca nici chiar asa! Baaaaa!!!! iar trasee pe Faleza superioara?! ce mama naibii fumati bai fratilor de va vin ideile astea?! Pana sa desfiintati,reorganizati,scurtati,lungiti cele trasee de anul trecut era foarte bine.Problema era doar frecventa si cal
    0
    0
  • postat de MM
    Joi, 23 Martie 2023 10:37
    5.13.152.***
    Mai draga administratie PSD-ista, cam cate mandate va mai trebuiesc sa puneti inpractica bazele unui PUZ ultramodern?
    Adica sa atrageti niste investitori care sa creeze locuri de munca, remunerate decent,
    Sa realizati macar un cartier numai si numai pt tineret dotat cu scola, gradinita, parcuri de
    0
    0
  • postat de GalateanulIngrijorat
    Joi, 23 Martie 2023 09:51
    86.124.202.***
    "extinderea infrastructurii de troleibuz" - nu e cazul. Troleibuze si tramvaie erau necesare pe vremea cand nu erau autobuze electrice fiind considerate mai putin poluante decat un autobuz. In zilele noastre, nu e cazul sa extinda nimic, sa se mentina ce exista, daca exista si sa cumpere autobuze el
    0
    0
  • postat de Gigel
    Joi, 23 Martie 2023 08:42
    5.13.132.***
    Strategie: scoatem trasee sau reducem frecventa de unde e nevoie si infiintam altele unde si asa frecventa si prezenta traseelor existente e destul de buna. Kip ap za gud uork.
    0
    0
  • postat de Mazepa
    Joi, 23 Martie 2023 08:40
    194.146.125.***
    Un traseu pe toata lungimea Bulevardului George Cosbuc se poate? Ceva gen "Bariera Traian - Parc Viva si retur". Multumesc.
    0
    0
  • postat de Brighila Costica
    Joi, 23 Martie 2023 07:35
    89.137.230.***
    Din câte cunosc eu știu că traficul pe Bvd. Marea Unire e limitat la 3,5 to (excepție făcând mașinile de intervenție ale structurilor MAI, și cele ale primăriei; autocisterne, tractoare cu remorci, etc).
    0
    0
  • Joi, 23 Martie 2023 05:59
    5.13.233.***
    Atata timp cat ai desfiintat traseul 17 care era foarte bun economicos din punct de vedere Kilometric si avantajos ca ajungeai mai repede in ambele capete si cu calatori multi , alesii nostri ,,dragi,, L-AU DESFIINTAT URMAND SA VOTEZE ALTE TRASEIE UNDE NU CIRCULA LUMEA DAR SE CONSUMA MOTORINA DEGEAB
    0
    0
  • postat de Gicu matriteru
    Joi, 23 Martie 2023 05:05
    178.138.98.***
    ce treabă au jalnicii ăștia vremelnici cu perioada de după 2024 ??? ce strategie pot avea când nu sunt in stare sa rezolve problemele curente ??? cu ajutorul lui Dumnezeu și al cetățenilor vom scăpa de ei....bine că nu se gândesc să decidă până în 2070 ca nenorociții de cîțu și ghinea...pe ultima s
    0
    0
  • postat de Traian
    Miercuri, 22 Martie 2023 21:41
    5.14.158.***
    Tot o firma din Pitesti va face si programul de circulatie ? E usor sa te uiti pe Google Maps si sa vezi ce zone nu sunt acoperite de trasee de autobuz. Dar nu are legatura cu realitatea, nu urmareste fluxul de calatori care pleaca si vin de la munca , al elevilor, al zonelor de interes etc. Acum o
    0
    0
  • postat de Iancu Jianul
    Miercuri, 22 Martie 2023 21:10
    5.13.195.***
    Ce cauta reclamele private pe transportul public??? NU AU CE CAUTA! Platim bilete, pe ele au VOIE DOAR cele ce reprezinta orasul sau tara si UE! ATAT! Pe cele private ar trebuie sa se afle reclame private! Dar nu mai sunt, deci BASTI! BAAAAAAAAA!
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.