Paradoxul se naște când Poliția Locală face acțiuni de eliberare a străzilor principale de mașinile staționate pe carosabil. Unii șoferi sunt somați să își ia autoturismele, unii primind chiar sancțiuni, în timp ce alții, care au norocul să "scape" după ce echipajele s-au retras din zonă, încalcă aceleași reguli fără a suferi vreo consecință.
Este plin orașul de mașini parcate dincolo de limita regulilor rutiere și a bunului simț, autoturismele staționate în colțurile intersecțiilor, pe trecerile de pietoni sau pe trotuare fiind dovezi clare ale faptului că străzile sunt sufocate, iar riscul de a primi amenzi sau de a le fi ridicată mașina este sfidat cu nonșalanță de mulți șoferi. Asta pentru că, susțin reprezentanții instituției care trebuie să vegheze la respectarea normelor rutiere, mai ales cele privind parcarea, este imposibil ca echipajele să fie peste tot, să constate și să aplice legea, cu consecința directă a eliberării arterelor și educării pe termen lung a conducătorilor auto. "Avem multe sesizări privind nerespectarea indicatoarelor rutiere și, tocmai din acest motiv, echipajele rutiere acționează zilnic pentru eliberarea arterelor principale din municipiu", a explicat Aurelia Bogatu Matei, purtătorul de cuvânt al Poliției Locale Galați.
Mașini pacate pe strada Traian imediat după acțiunea Poliției Locale.
Este, chiar și în acest context, lesne de înțeles că echipajele, două, trei sau patru pe un schimb, nu pot fi permanent în același loc sau în zonele unde se încalcă regulile. Tocmai de aceea, acolo unde se acționează acum, cinci minute mai târziu se pot petrece alte abateri, fără a se mai aplica nicio măsură. Așa se întâmplă chiar și vizavi de poarta Poliției Locale, pe strada Traian, unde zilele trecute agenții de la Rutieră au împărțit somații proprietarilor de mașini care locuiesc prin zonă să nu își mai parcheze mașinile pe banda unu și i-au avertizat pe cei aflați în tranzit. Degeaba, pentru că imediat după ce s-au retras, mașinile au apărut din nou. "Nouă ne-au dat somație să nu mai lăsăm mașina în fața porții. Am urcat-o pe trotuar, la fel au făcut și vecinii. După puțin timp, au apărut din nou mașini pe banda unu, și nu a mai dat nimeni nicio amendă. De ce pentru unii se aplică o regulă, iar pentru alții altă regulă?", ne-a semnalat un gălățean care locuiește în zona respectivă. Amplitudinea fenomenului parcărilor neregulamentare, a staționării în zone în care traficul este astfel perturbat și unde crește riscul de accidente sau ambuteiaje, precum și numărul insuficient de polițiști care să "perieze" periodic orașul fac ca singura soluție pentru rezolvarea situațiilor punctuale să fie... reclamația.