Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
15 comentarii

La începutul săptămânii viitoare se va desfăşura la Galaţi reuniunea informală a Consiliului Oraşelor şi Regiunilor Dunărene


Podul peste Dunăre şi oportunităţile în materie de transporturi se vor număra printre principalele puncte care vor fi abordate de autorităţile locale la reuniunea informală a Consiliului Oraşelor şi Regiunilor Dunărene, programată a se desfăşura, în perioada 29-30 octombrie, la Galaţi. „Scopul întâlnirii este, în primul rând, de a ne prezenta, de a le arăta oaspeţilor noştri că existăm ca oraş, să arătăm Galaţiul aşa cum este el, cu bune şi rele. Este onorant să găzduim un astfel de eveniment în condiţiile în care, în urmă cu o lună, nici nu eram trecuţi pe harta acestui proiect, al Strategiei Dunării. Practic, nu existam pentru ei, iar Dunărea trecea de la Giurgiu direct la Tulcea. Vrem să le prezentăm un oraş care odinioară era unul dintre porturile importante de la Dunăre, un oraş care sperăm să-şi recapete renumele de altădată”, a declarat primarul Galaţiului, Marius Stan.
Printre personalităţile care vor fi prezente săptămâna viitoare la Galaţi se numără ambasadorul Austriei, Excelenţa Sa Michael Schwarzinger, ministrul de Finanţe al landului Baden-Wurttemberg, Hans Peter Herdlitschka, coodonatorul Strategiei Dunării din partea Ministerului Afacerilor Externe, Brânduşa Predescu, precum şi o serie de oameni de ştiinţă, academicieni care, într-un fel sau altul, au legătură cu dezvoltarea ţărilor dunărene.
În condiţiile în care Galaţiul îşi pierde caracterul de oraş industrial, Strategia Dunării este o ocazie pentru a atrage resursele necesare identificării şi valorificării altor potenţiale direcţii de dezvoltare. De exemplu, ideea podului peste Dunăre - deşi a fost dusă în derizoriu de declaraţiile electorale ce se repetă de la o campanie la alta - este, totuşi, una viabilă, consideră primarul Marius Stan. „Un pod peste Dunăre la Galaţi trebuie să rămână un obiectiv prioritar. Un astfel de pod ar scurta drumul spre Tulcea cu 40 km, ar dirija fluxurile de turişti către Deltă şi Marea Neagră pe aici, prin Galaţi. Dacă vom avea inteligenţa să facem oraşul ademenitor din punct de vedere turistic, atunci oraşul îşi va găsi o nouă direcţie de dezvoltare”, a explicat Marius Stan, precizând că a avut deja o serie de discuţii în vederea găsirii unor surse de finanţare a proiectului în cadrul unui parteneriat public-privat.
O altă oportunitate oferită de Galaţi este vecinătatea cu spaţiul ex-sovietic, precum şi posibilitatea derulării unor proiecte în colaborare cu Tulcea şi Brăila. „Împreună cred că putem face mai mult decât separat şi ne putem susţine mai bine propunerile în cadrul Strategiei Dunării”, a explicat primarul Galaţiului. Dat fiind faptul că la reuniune va fi prezent şi un înalt reprezentant al autorităţilor din Baden-Wurttemberg, un land ce asigură cam un sfert din PIB-ul Germaniei, un accent în cadrul reuniunii se va pune şi pe oportunităţile pe care Galaţiul le oferă unor potenţiali investitori străini. Proiecte mult mai concrete vor putea susţinute de Galaţi luna viitoare, în cadrul Forumului Anual al Consiliului Oraşelor Dunărene de la Regensburg. „Aceasta va fi o întâlnire test pentru noi, pentru că acolo se vor face bugetele şi se vor stabili proiectele prioritare pentru perioada următoare”, a declarat primarul Marius Stan.

 

Citit 3225 ori Ultima modificare Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 20:35

15 comentarii

  • postat de Mihai STROILA Duminică, 28 Octombrie 2012 17:20 Link la comentariu
    0
    0

    Da.Un pas hotarat catre ,, lumea buna ,, a oraselor si capitalelor ( patru la numar ) riverane Dunarii .Un pas facut cu intarziere, dar pornit din buna cumpatare si dintr-un surplus de inteligenta asternut pe un noian de nevointe.Pentru a nu risca periferizarea aveam nevoie de acest pas, de o ancora puternica in comunitatea oraselor dunarene necesara imbunatatirii sanselor de dezvoltare a comunitatilor marginalizate si aplecarea atentiei asupra functiei si importantei regiunilor metropolitane cum este si conlubratia Galati-Braila-Macin, poli de crestere si dezvoltare urbana la Dunare.

    Este un pas care ne-a apropriat de obiectivele Strategiei Dunarii care nu este pentru alesii locali efemeri ci pentru comunitati si care ne face sa indemnam cu arece intarziere spre o abordare de tip ,, b o t t o m - u p ,, (guvernarea strategiei pornind de la baza piramidei administrative catre varful acesteia ). Trebuie sa folosim si noi Dunarea ca pe o coloana vertebrala a Europei Centrale si a Europei in general prin implementarea de proiecte de impact economic, civic-social si de mediu prin schimb de bune practici, dar si unul de experiente, unele chiar mai putin reusite, cu solutii propuse si cu lectiile de invatat din aceste cazuri cu abordari pragmatice si nu academice.

    Cum spuneam nevointele sunt mari. In centrul atentiei ramanand Podul peste Dunare ca obiectiv in transportul inter-modal, inter-comunitar si transfrontalier cu modernizarea si asigurarea iesirii si accesului din si in zona urbana. Apoi modernizarea si reamenajarea porturilor ,, v e r zi ,, , a danelor si debarcaderelor pentru nave de croaziere.O alta urgenta o constituie schimbarea radicala a infatisarii Falezei Dunarii la Galati (unicat riveran fluviului) prin regandirea arhitecturii peisagistice privita ca poarta de intrare in oras prin reamenajarea zonelor impadurite a parcurilor si zonelor verzi concomitent cu reconstructia cheurilor si a stabilitatii taluzelor.Sigur ca trebuie sa ne gandim si la infrastructura de protectia mediului si utilitatilor ( alimentari cu apa , reteaua de captare si epurarea apelor uzate si gestiunea deseurilor).
    Nu trebuie omis din aceste preocupari dezvoltarea si modernizarea bazinului agrico-piscicol din jurul Galatiului prin practici agricole prietenoase pentru mediu prin imbunatatirea capacitatilor de raspuns in caz de seceta prin irigatii, inundatii sau de poluare accidentala.De asemenea amenajarea lacului Brates in sistem seminatural pe 2500 ha si asigurarea in Dunare a unor efective viabile de specii de sturioni si alti pesti indigeni,precum si reducerea eroziunii solului si amenajarea confluenteror cu Dunarea a Prutului si Siretului.. Ar mai fi turismul, comertul si multe altele. Ma gandesc la reamenajarea ca o piata de agrement a platoului din jurul Palatului de Navigatie si a vechilor hale de peste.

    Este un inceput pornit de unul singur de dl primar STAN M si care trebuie continuat impreuna cu specialisti pe domenii nu cu dilentantisti .Trebuie preocupare seriozitate si responsabilitate.
    De asemenea trebuie respect si consideratie fata de cei care au interes fata de astfel de actiuni prin invitatii de a participa la evenimente publice si la forumuri de dezbateri destinate acestor probleme Astfel de evenimente nu trebuie sa capete un caracter elitist ci sa aiba tinte precise.

    Raportează
  • postat de viorel Duminică, 28 Octombrie 2012 16:37 Link la comentariu
    0
    0

    eu cred ca ar trebui privite cu mai mult optimism aceste proiecte,sperand ca le vom cedea rezolvate.stand numai si dand din gura ca nu e bine,ca nu se poate,fiind si subtil ironici nu vom mai vedea nicicand ceva rezolvat in aceasta zona!

    Raportează
  • postat de Armasar Duminică, 28 Octombrie 2012 14:16 Link la comentariu
    0
    0

    Damele de pe centura deabia asteapta un pod nou. Mai e de stabilit plasamentul si noul tarif. Vor sta hoardele de turisti zile intregi numai pe pod. Si daca va fi un succes mai facem cateva.

    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu Duminică, 28 Octombrie 2012 07:12 Link la comentariu
    1
    0

    Singurul pod peste Dunare la Galati a fost si v-a fi ,podul de pe macheta prezentata lui Ceausescu in 1973 ,pod care pleca de langa turnul TV. Atunci putea pleca din acel loc fiindca nu erau inca construite cartierele Micro 21 si 20 , acum racordurile sunt greu de gandit si gasit Legenda spune ,ca impuscatul a atins podul din macheta cu batul iar podul a cazut in Dunare . Nici un tovaras nu avut curajul atunci sa intrebe daca a aprobat constructia podului sau nu si la dat jos cu batul . Asa ca se v-a construi podul cand il v-a intreba cineva pe Ceausescu daca este sau nu aprobat ,adica niciodata ,baliverne ca la inceputul fiecarei campanii electorale.....Interesanta ideea cu podul la Cotul Pisicii si viaducte spre Galati si Giurgiulest ,acesta din urma ramificat spre Moldova si Ucraina ,poate chiar cu finantare comuna .

    Raportează
  • postat de ariciu Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 20:27 Link la comentariu
    0
    0

    Nu o sa avem pod la Galati pt ca sunt interese mari in NAVROM BAC si la ROMNAV BAC banii marilor actionari care detin actiuni la aceste societati sunt figuri cunoscute ale politicii romanesti

    Raportează
  • postat de Terente Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 20:20 Link la comentariu
    0
    1

    Galatiul are nevoie de pod , numai si numai daca este in dreptul varsarii Prutului. o bretea care sa intre pe pod dinspre Giugiulesti, o alta dinspre Reni si inca una dinspreTulucesti. O lucrare de anvergura, cu scopul de a reface decalajul enorm ce ne desparte dpdv al interesului tuturor investitorilor. Daca mai bateti campii cu pod la Braila, distrugeti orice atractivitate dtpdv ale Galatiului. Pregatiti galatiul pt viitor. Fortati basarabenii si ucrainenii si mearga spre Bulgaria pe la noi. Nu-i trimiteti la Braila.

    Raportează
  • postat de Haiducul Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 15:28 Link la comentariu
    0
    0

    Da de Guru Toader Mircea ai uitat ?

    Raportează
  • postat de Fata brutarului turmentat Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 15:25 Link la comentariu
    0
    0

    Votati pe Necula, Toader, Paslaru, Dobre, Dan Nica si o sa ne faca de toate, ma scuzati, am uitat de excrocul de Notar Bogdan Ciuca. votatii pe astia si vom avea si ce nu am avut, cancer la creier. Cu astia sigur nu avem nici o sansa, altii, ca or fi ca astia sau nu vom vedea, cu astia am vazut.

    Raportează
  • postat de galatiul un oras de rahat Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 15:18 Link la comentariu
    0
    0

    Galatiul isi pierde caracterul de oras industrial,turistic nici nu poate fi catalogat,orasul moare,industria siderurgica moare,Galatiul va fi un oras mort fara industrie si comert ,un oras al disperarii,o noua vale a jiului,si voua va arde de poduri escrocilor

    Raportează
  • postat de Necula Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 14:34 Link la comentariu
    0
    0

    Cum se face ca de cate ori se apropie alegerile,fie ele locale sau parlamentare, cineva vine cu gogorita "pod pe dunare" si babalacii voteaza. Mircea Toader, conducatorul galatiului din umbra este si patronul bacurilor de 3 parale care-i umple sacul mare Cine poate crede ca acest oras va avea un pod peste dunare atata timp cat Toader va fi inca votat de manelisti ?

    Raportează
  • postat de Eu Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 13:17 Link la comentariu
    0
    0

    Ideea cu dirijarea fluxurilor de turişti către Deltă şi Marea Neagră ar fi o mare oportunitate pentru acest oras de a mai scoate capul in lume. Daca sosesc nemtii si austriecii pe meleaguri galatene, inseamna ca e de bine. Dar pana la venirea lor, poate faceti ceva cu portul de ambarcatiuni de laga bac, ca arata jalnic.

    Raportează
  • postat de Marius Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 12:30 Link la comentariu
    0
    0

    Da, chiar de 50 de ani, stiu ca se va face un pod peste Dunare!? Nu este o veste noua.A, prostii sunt noi, daca tot comenteaza ca lumea nu stia ca exista si Galatiul port la Dunare, cand administratia Dunarii de Jos este la Galti de multa vreme si ca tot pe aici se afla de multa vreme un santier naval...dar nu stiu cat de ametiti sau tupeisti pot fi unii

    Raportează
  • postat de Stefan Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 11:23 Link la comentariu
    0
    0

    Mi-e teamă că și peste 50 de ani, podul peste Dunăre va fi tot un „obiectiv prioritar”.

    Raportează
  • postat de Aurel Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 10:14 Link la comentariu
    0
    0

    @ daca un tip ca Herdlicutare, ministru de finante a lu' Bosch si altii isi misca fundu' la Galati nu e lucru curat. Mie- greu sa cred ca isi lasa landul 48 de ore ca sa vina incoace doar ca sa fie protocolar. In doua zile, landul cu pricina produce mai mult decit Galatiul intr-un an. Mult inainte sa accepte invitatia astia te verifica din greu. Sigur au mirosit ceva care ii intereseaza.

    Raportează
  • postat de gălățeanu Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 09:22 Link la comentariu
    0
    0

    Întâlniri din acestea se pregătesc cu grijă, dacă vrei să sămâi pe ”harta acestui proiect”. Doar nu se vor rezuma la o sală de întrunire, cazare și un chiolhan la sfârșit. Care este programul discuțiilor (mai ales, contribuția gazdelor cu probleme specifice pentru noi) și care este programul pentru timpul liber? Două zile înseamnă timp foarte puțin, e nevoie de multă iscusință pentru ca participanții să nu uite că au fost în Galați.
    După eveniment, știți cum e la modă, se prezintă cât a costat,, ca să ne dăm cu părerea dacă a meritat sau nu.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.