Gata cu "luna" de miere! Tunelul pe sub Dunăre sapă USL

Gata cu "luna" de miere! Tunelul pe sub Dunăre sapă USL
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Grupul PSD din Consiliul Local, în frunte cu viceprimarul Florin Popa, a încercat să-i forţeze mâna primarului Marius Stan să scoată de pe lista investiţiilor care ar putea fi finanţate dintr-un împrumut proiectul de subtraversare a Dunării * „Probabil că unii se sperie când aud de proiecte mai mari şi au fost învăţaţi doar cu săpat gropi şi astupat repede la loc”, a replicat edilul


Bugetul de dezvoltare a municipiului Galaţi pe 2013 va fi la nivelul anului 2012, deci insuficient pentru investiţiile necesare în oraş. Autorităţile locale se gândesc la atragerea de fonduri printr-un împrumut sau emisiuni de obligaţiuni municipale. De aceea, Consiliul Local a votat, la recenta şedinţă, lista obiectivelor de investiţii care vor putea fi finanţate în condiţiile accesării unui împrumut. Lista a băgat însă zâzanie în USL.

„Nu votăm!”

Lista supusă aprobării cuprindea investiţii în valoare de 24.303.000 de lei la 20 de grădiniţe, şcoli şi licee, şi investiţii în sănătate, străzi, puncte termice şi apă-canalizare, în valoare de 201.675.833 de lei. Din totalul de 225.978.833 de lei, 44.000.000 erau alocate pentru subtraversarea Dunării.
Viceprimarul PSD Florin Popa a cerut să fie eliminat acest punct din lista obiectivelor, deoarece el va face obiectul unui parteneriat public-privat, şi a anunţat că, în caz contrar, PSD îşi rezervă dreptul de a se abţine de la vot.
Primarul Marius Stan i-a replicat vicelui că, în eventualitatea accesării împrumutului, va ţine cont de observaţia lui. „Această listă de proiecte este una absolut orientativă şi are ca scop rezervarea pe lista de la Ministerul Finanţelor, unde e bătaie mare, pentru că suma cu care se pot împrumuta oraşele este limitată. Şi dacă nu prindem loc, s-ar putea la un moment dat să ne dorim foarte mult un împrumut şi să nu fim pe listă. Nu avem obligativitatea de a face împrumutul şi de a-l consuma!”, a punctat Stan. Discuţiile s-au încins.

Subtraversarea este necesară!

În vreme ce unii s-au lansat în declaraţii electorale, consilierul local PNL, inginerul Săvel Rotaru a pus punctul pe i: „Fiecare îşi dă cu părerea cum e cu tunelul, cum e cu podul. Un pod se face într-o singură etapă, un tunel se poate face în două subetape, cu alţi bani. De nouă ani mă ocup de acest subiect. Am fost şi într-o comisie care a analizat podul peste Dunăre la Brăila, cu nişte japonezi. Eu am un dosar de invenţie cu trecerea pe sub un fluviu între 800 de metri şi 2.200 de metri, nu neapărat Dunărea, şi am deja o serie de aprobări din partea mai multor ţări europene. Aş vrea să fiu cooptat în discuţiile care se fac pe această temă, pentru că sunt singurul din Galaţi care ştie foarte bine despre ce e vorba”. În final, proiectul a fost aprobat cu 18 voturi „pentru” şi 7 abţineri PSD.

Tunelul, mai ieftin decât podul

La finele şedinţei, primarul a subliniat că traversarea Dunării este prioritară şi că tunelul pare mai ieftin decât podul de la Brăila. „O linie de tunel, care înseamnă un sens dus şi unul întors (trebuie două linii obligatoriu), înseamnă aproximativ 80 milioane de euro. Podul de la Brăila este estimat la 380 milioane de euro. Avem o scrisoare de intenţie acceptată de o firmă din străinătate care, pe propria cheltuială, va face un studiu, în primă fază, de prefezabilitate”, a spus Stan. În opinia lui, ideal ar fi ca subtraversarea să se facă în zona dinspre Giugiuleşti, în continuarea drumului ocolitor care, deocamdată, e tot în faza studiului de fezabilitate.
Cât despre abţinerea de la vot a PSD, edilul are o explicaţie: „Probabil că pe unii îi sperie când aud de proiecte mai mari şi probabil că au fost învăţaţi doar cu săpat gropi şi astupat repede la loc, fără să cuantifice foarte bine cât înseamnă!”.

Citit 2961 ori Ultima modificare Duminică, 03 Martie 2013 17:07

16 comentarii

  • postat de D
    Marți, 05 Martie 2013 11:14
    CRED CA SUNTETI BOLNAVI LA CAP SI LA CREIERI SA VENITI CU IDEI DE ASTEA PROSTESTI SI PARANORMALE

    NU SUNTETI IN STARE SA TRASATI CU VAR [VOPSEA] NISTE TRECERI DE PIETONI SA NU MAI MOARA LUMEA DEGEABA SI VOI VENITI CU TOATE RAHATURILE PE CARE LE-A CREZUT PROSTIME INCA DE PE VREMEA CAND ,,SE DOREA,, AIROPORT IN IMPUTITENIA ASTA SI JEGOSENIA ASTA DE ORAS .

    MAI INTAI TE SPELI LA KUR CA-TI PUTE DE LA O POSTA SI DUPA AIA TE DAI CU PARFUM.

    OF,OF,OF JEGURI CARE ATI FURAT SI DISTRUS TARA ASTA !!!!!!!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Romeo
    Marți, 05 Martie 2013 08:05
    @Nitescu Doina Investitii da, dar facute cu un scop avand o finalizare!!! Sa facem un pod/tunel sa ce? Sa mergem unde? Daca ar fi de ales, poate ca un aeroport pt Galati, Braila, Tulcea ar fi mult mai util!!
    @flo: Port turistic la Galati? Buna idee!!! sa vada ce? Faleza? Ca altceva nu e de vazut in Galati!!! Eventual gropile de pe strazi si modul cu totul rusinos in care sunt reparate.
    Si da aveti dreptate,investitiile ar avea efecte, unul dintre ele fiind reducerea somajului. Dar investitiile facute cu cap,nu cele facute de doar pentru "rasplatirea" clientelei politice.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dany
    Marți, 05 Martie 2013 06:48
    Tartanilor din Galati nu le trebuie alta ceva decat loc de veci si seminte de spart ca ciorile. Adevarul este ca avem un oras plin cu domni si doamne de la CAP care nu sunt capabili de nimic. Copii lor niste lichele si numai curve . Munca mai putina ca sa nu oboseasca si de furat cat se poate. Au dreptate momaile astea ca nu le trebuie nici pod si nici tunel. Unii is bat capul cum sa faca mai bine si tartea e mare smecher de prost ce e, dar are internet si poate scrie ce vrea, nu-I asa ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Luni, 04 Martie 2013 21:41
    Ce nu inteleg multi imbuibati cu privirea ingusta precum calul cu ochelari, este ca 3 mari investitii sunt necesare in Galati, mai ceva decat aerul: pod (tunel sau ce-o fi), un port de turism adevarat, si aeroport! Odata cu aceste investitii vin altele,..autostrada (drum expres), fabrici, turisti, investitori. Nu intelegeti odata, ca nimeni nu vine in Galati prin simplul motiv ca nu au cum, CIVILIZAT! Si nu toti au elico[pter precum Mittal!
    Oriunde in lumea asta investitiile vin odata cu sau dupa infrastructura!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nitescu Doina
    Luni, 04 Martie 2013 21:16
    In loc sa barfiti oamenii care vor sa faca investitii foarte necesare,in acest oras ingropat de niste incompetenti,ar trebui sa va dati seama cat de tembeli sunteti.Orice investitie in care putem sa atragem investitori este foarte necesara,aduce locuri de munca,in special pentru tineri.Rusine sa va fie,veniti cu idei daca sunteti capabili,dar ma indoiesc de asa ceva.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu de Galati
    Luni, 04 Martie 2013 18:11
    Domnulei Stan, sa fiu sincer nu am votat pentru dvs. insa daca reusiti sa faceti acest tunel propun sa se numeasca Tunelul Stan si cred ca veti ramane cu adevarat ca un bun Primar al Galatului. Nu va luati dupa puii de marlani care nu stiu ce vor si indifferent ce veti face tot contra vor fi ca ei sunt multumiti si asa. Astia sunt oameni de nimic care nu au facun nimic in viata lor. Au latrat din tata-n fiu si uite-i cum mai latra si acum.
    0
    0
    Raportează
  • postat de STAT=STAT
    Luni, 04 Martie 2013 18:01
    tare imi pare ca sunt vorbe aruncate in aer nu prea are fundament, mai tine cineva minte cand promitea dl STAN ca va merge el la bucuresti si va obtine finantari, ca daca il da cineva afara el intra pe geam si tot face ce vrea el, iata a trecut ceva vreme si nu se vede absolut nimic upsss..... sau schimbat toberoanele cu unele de plastic.......... cate realizari cate luni au trecut? cate salarii a mancat STAN? doar e angajat la stat stai nene stai ca lucrezi la STAT
    0
    0
    Raportează
  • postat de IC
    Luni, 04 Martie 2013 17:43
    Mai veniti fratilor si cu alte proiecte,ca asa isi dau arama pe fata si poate s-o duce dracului alianta contra naturii ,alianta raului, care a pus stapanire pe Romania.Cu cat mai repede cu atat mjai bine.....
    0
    0
    Raportează
  • postat de un pescar necajit
    Luni, 04 Martie 2013 15:42
    eu ma indoiesc ca se va si realiza dar imi doresc. sint sigur ca va fi si mai ieftin si in timp scurt traversarea in Dobrogea.bani iinvestiti se vor amortiza in multi ani dar sigur si asa trebuie. nu stiu cum va reactiona navrom-bac cu patroni la bucuresti. ba stiu. chiuciu pod,chiuciu tunel. bac for ever. pina la urma pentru galateni timpul pierdut, timpenii la parcare pe bac si costul ridicat ii opreste sa treaca frecvent in Dobrogea, chiar si pentru a lucra si a locui sau distractie . a ajuns DUNAREA sa nu ne mai fie prietena la GALATI . pentru unii e ca o fata trimisa si tinuta la produs. pacat.
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Luni, 04 Martie 2013 11:06
    Tunel pe sub Dunare !? Ha, ha, ha, ha ! Pentru ce ? Ca sa uneasca doua saracii, una dintr-un judet, si alta din alt judet ??? Ca sa se plimbe somerii din Galati si din Tulcea pe sub el ???
    0
    0
    Raportează
  • postat de Romeo
    Luni, 04 Martie 2013 10:40
    Si care ar fi ma rog marele avantaj al unui pod/tunel peste Dunare? Ce mari interese economice, financiare are Galatiul incat sa fie musai necesar un astfel de proiect? Sa poata face cefele goale si pitipoancele plaja peste Dunare fara sa stea la bac?
    Proiectul asta e doar pentru sucirea capului celor fara minte! La fel ca si marea promisiune de stadion de 40.000 de locuri in conditiile in care populatia Galatiului se apropie vertiginos (in scadere) de 200.000. La fel ca si vorbele goale referitoare la aeroport. Ce mari afaceristi are Galatiul care musai au nevoie de avioane?
    USL-asul sef al Galatiului sa se ocupe mai degraba de marile probleme din oras. Sa se uite la numarul somerilor din Galati, cei in plata si cei iesiti din plata. Sa se, cu tot cu Consiliul asta local, caruia nu-i mai ajung banii de creare de locuri de munca, de repararea strazilor din oras, de problema Apaterm, de salubrizare, si mulllllte altele.
    "Marele" Savel Rotaru are o inventie referitoare la un tunel. Wow! Reinventam roata! Super! Stan insa o da pe bune intr-un final:
    "consilierul local PNL, inginerul Săvel Rotaru a pus punctul pe i: „Fiecare îşi dă cu părerea cum e cu tunelul, cum e cu podul. Un pod se face într-o singură etapă, un tunel se poate face în două subetape, cu alţi bani."
    Pai Savele, ai mare dreptate. Podul odata inceput e la vedere si trebuie musai terminat. Marele pesches e ca tunelul se poate face in mai multe etape zici! Adica,pe intelesul tuturor e asa:
    Tunelul de ascuns vederii! Alocam o prima transa. Furam cat mai mult si cand se termina banii ne prim. Lucrarea nu se vede, nu atrage privirile curiosilor. Si tot asa pana la adanci batraneti, muuuulllta vreme! Metoda verificata in Gradina publica dealtfel! O inchidem complet pt re-amenajare! Avantaje??? Pai tinem lucrarea departe de ochii curiosilor, care nevzand ce se face, nu au proba cheltuirii inutile a banilor si furtisagurilor facute! Cat o tinem inchisa? Cat mai mult, pt ca inseamna mai multi bani de umplut buzunarele clientelei! De ce sa facem gradina pe sectoare, sa fie deschisa si sa vada prostimea ca nu se face nimic acolo, desi banii se tot duc?
    Galatiul a fost si va ramane ORASUL ROSU! Si asta nu pt ca de-a lungul anilor a fost condus doar de comunisti, mai mult sau mai putin declarati! Ci pt ca e locuit in mare majoritate de nostalgici ai vremurilor in care statea la rand la lapte de la 3 dimineata, luam paine si carne pe cartela, telvizoare, frigidere si alte acareturi seputeau cumpara doar daca cunosteaipecineva din sistem. Nostalgici ai vremurilor bune cand erau locuri de munca pt toti, desi marea marea majoritate seducea la munca pt ca trebuia nu sa munceasca!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Victor
    Luni, 04 Martie 2013 10:02
    Sunteti alde gica contra.Va exprimati fara sa aveti idee despre ce vorbiti.Nu uitati:travesarea dunarii ne leaga prin Dobrogea de restul lumii dela sud spre nord-est si mai mult.Cred ca va trebuie imbunatatita "mansarda"
    0
    0
    Raportează
  • postat de bran
    Luni, 04 Martie 2013 09:56
    Romania e tara in care se vorbeste mult se face putin si de proasta calitate
    0
    0
    Raportează
  • postat de Eu
    Luni, 04 Martie 2013 09:10
    Bani aruncati pe studii, proiecte si tot felul de solutii tehnice abracadabrante. N-avem un parc, o parcare civilizata, un amarat de cinematograf, un petic de spatiu verde amenajat cat de cat, orasul e plin de praf, case vechi ce stau sa se darame, mormane de gunoaie, haitele de caini comunitari au devenit o normalitate, trotuarele sunt populate de masini parcate care pe unde apuca, vara galatenii trec Dunarea cu bacul si fac plaja alaturi de cai si vaci pentru ca nu exista un spatiu civilizat amenajat pe malul Dunarii, in schimb nu mai putem trai fara tunel. Am rezolvat totul, orasul arata exemplar si doar asta ne-a mai ramas de facut. Avem si specialisti. Mari de tot. Somitati. Politic, bineinteles.
    0
    0
    Raportează
  • postat de mars
    Luni, 04 Martie 2013 08:33
    Fosila de Rotaru nu a facut nimic la Inspectoratul de constructii - vezi sutele de constructii fara noima sau lege din orasul asta - si acum s-a trezit singurul specialist din oras. "Dosar de inventie" pentru un tunel! Nene, esti intreg la mansarda???
    0
    0
    Raportează
  • postat de caddy
    Luni, 04 Martie 2013 07:09
    tot un mwist ai ramas golane
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.