Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

* Portul de pasageri Giurgiuleşti a devenit operaţional cu un an mai devreme decât era prevăzut *  În schimb, autorităţile gălăţene contabilizează găurile din malul Prutului şi fac poteci la Cahul ca să ţină conferinţe *

Presa de peste Prut vuieşte de două zile: astăzi, 17 martie, va fi inaugurată cursa maritimă Giurgiuleşti–Istanbul–Giurgiuleşti. Potrivit agenţiei de presă „Info-Prim Neo” şi ziarului „Timpul” din Chişinău, nava de pasageri „Prinţesa Elena”, cu o capacitate de îmbarcare de 145 de persoane va efectua această cursă.

„Călătoria include trecerea pe mare, timp de 32 de ore, şi staţionarea, timp de două zile, în Istanbul. Pasagerii pot procura bilete de pe acum pentru cursa maritimă la casele de vânzări din port.

Ei pot opta pentru cabine de două locuri, trei locuri (familiale), patru locuri şi de clasa lux. Costul biletului include trecerea pe mare tur-retur, hrană de trei ori pe zi la bordul navei în timpul călătoriei şi staţionării în Istanbul, cazarea la bordul navei în timpul staţionării, transportarea gratuită a 60 kg bagaj de mână”, scrie presa moldovenească. 

La ei se poate, la noi nu

La începutul acestui ani, „Viaţa liberă” scria că basarabenii au construit în câţiva ani un ditamai portul, în timp ce autorităţile române nu reuşesc nici să consolideze un kilometru din malul Prutului, banii ajungându-le doar pentru 200 de metri. Vreţi să ştiţi cât le-a luat fraţilor de peste Prut să-şi facă port maritim internaţional?

Potrivit documentelor Guvernului Republicii Moldova, Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti, este: „unicul port din Republica Moldova accesibil pentru navele maritime, este situat la km 133,8 (mila maritimă 72,2) al fluviului Dunărea, în sudul Republicii Moldova.

Compania Danube Logistics SRL este investitorul general, proprietarul şi operatorul Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti. În decembrie 2004, Danube Logistics a semnat cu Guvernul Republicii Moldova un acord de investiţii pentru construcţia Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti.

Acţionarii societăţii Danube Logistics sunt holdingul olandez EASEUR Holding BV şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care deţine 80 la sută şi respectiv 20 la sută din acţiuni”. Potrivit Agenţiei Transporturi a Republicii Moldova, pe 27 martie 2008 a fost turnat „primul beton în temelia blocului administrativ al Portului de pasageri Giurgiuleşti cu capacitatea de circa 300 pasageri pe zi”.

Portul de pasageri de la Giurgiulesti a devenit operaţional în martie 2009, deşi era planificat să fie terminat în 2010! Pentru construcţia portului au fost investite, conform presei de peste Prut, peste 30 milioane de dolari. Cursa a fost şi anunţată, de altfel în decembrie 2008, de către ministrul economiei şi comerţului, Igor Dodon.

Greu cu informaţia

În prezent, gălăţenii pot ajunge la Istanbul cu autocarul, călătoria costându-i 120 de lei, numai dus. Cum Giurgiuleştiul e la o aruncătură de băţ, iar transportul pe apă este, cel puţin teoretic, mai ieftin şi mai plăcut, am încercat să aflăm care este preţul unei călătorii Giurgiuleşti-Istanbul. Din păcate, colegii noştri din presa de peste Prut nu ne-au putut ajuta cu informaţii suplimentare.

De la Portul Internaţional Giurgiuleşti am obţinut un număr al căpităniei la care răspundea politicos un robot: „Zdrastvuite….”. Agenţia de Transporturi a Moldovei a răspuns într-un târziu la telefon, şi ne-a oferit alte două numere de contact la care până la închiderea ediţiei nu ne-a răspuns nimeni. Nu ne-am pierdut speranţa şi am adresat întrebările privind preţul unui bilet, orarul curselor şi celelalte detalii care i-ar interesa pe amatorii de călătorii maritime, pe mail, şi aşteptăm cu încredere răspunsurile.

Oricum, n-ar fi rău ca autorităţile gălăţene care au făcut cărare bătând drumurile la Cahul cu proiecte transfrontaliere să înveţe câte ceva din
operativitatea în investiţii a autorităţilor moldovene!

Citit 2620 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.