Numărul autobuzelor Transurb va fi redus. Vom aştepta mai mult în staţii
Foto: Foto: Vasile Caburgan

Numărul autobuzelor Transurb va fi redus. Vom aştepta mai mult în staţii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Dragi gălăţeni, vi se pare că vine greu autobuzul de care aveţi nevoie? * Înarmaţi-vă cu şi mai multă răbdare: Transurb scoate, în afara orelor de vârf, două, trei maşini de pe cele mai solicitate trasee


Strâns cu uşa să-şi reducă o serie de costuri, SC Transurb nu mai poate pune la bătaie întregul parc auto, pe parcursul zilei. Potrivit directorului departamentului Exploatare – Comercial, Constantin Graur, societatea va reduce numărul de autobuze de pe cele mai aglomerate trasee: 102, 105 şi 11. Pentru celelalte rute, vor rămâne câte două mijloace de transport la datorie. Diminuarea diagramei nu vizează, din fericire, orele de vârf, adică dimineaţa şi după-amiaza, când gălăţenii trebuie să ajungă la serviciu sau la şcoli, momente ale zilei în care se va circula la capacitate normală. Reducerea numărului de autobuze a venit la pachet cu aprobarea, în Consiliul Local, a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2013.

„Buget mulţumitor”

Directorul economic al Transurb, Ion Grama, a catalogat bugetul pe anul 2013 ca fiind mulţumitor. Societatea îşi propune venituri de 45.429.000 de lei şi cheltuieli de 45.379.000 de lei, profitul net fiind programat la de 35.000 de lei, din care 16.000 de lei dividende la bugetul local. Subvenţia primită de la bugetul local se ridică la 30.251.000 de lei. Fiindcă Transurb a avut subvenţie în valoare de 30.721.000 de lei şi anul trecut, fondul de salarii nu are creştere. Cheltuielile cu salariile personalului (786 de salariaţi până la finele anului) se ridică la 16.755.000 de lei. Câştigul lunar de salariat, influenţat de bonificaţii se ridică la 1.995 de lei.
Pentru investiţii, este repartizată în buget o sumă de 3.862.000 de lei, dar, spune directorul Grama, este vorba doar despre achiziţia unor utilaje de garaj, nu de autobuze noi. Primăria municipiului Galaţi are, prins, în bugetul oraşului, un program multianual de achiziţionare a unor mijloace de transport noi şi implementarea unui sistem electronic de ticketing. Până să apară noile autobuze în trafic, Transurb va reduce diagrama actuală de transport. „Pe principalele trasee 102, 105 şi 11 vom circula, în afara orelor de vârf, cu două-trei autobuze mai puţin. La celelalte trasee vor rămâne doar câte două mijloace de transport. În schimb va trebui să suplimentăm autobuzele necesare pentru transbordarea călătorilor, având în vedere lucrările care se execută pe zona Oţelarilor”, ne-a declarat directorul Graur.

Critici PDL

Grupul PDL din Consiliul Local nu a fost de acord cu bugetul societăţii. Consilierul local Mihai Alin a criticat faptul că bugetul se bazează "într-un procent semnificativ, dacă nu exagerat de mare" pe subvenţie. "Domnule primar, pe masa dumneavoastră se află studiul de fezabilitate privind managementul transportului public local. Vă rog să aprobaţi indicatorii tehnico-economici în vederea implementării unui astfel de sistem, pentru că altfel vom da câte 8-9 milioane de euro subvenţie la Transurb, fapt care se întâmplă de vreo zece ani încoace”, a spus Mihai Alin.

Citit 3434 ori Ultima modificare Miercuri, 05 Iunie 2013 17:31

26 comentarii

  • postat de elena
    Miercuri, 09 Aprilie 2014 12:47
    89.136.2.***
    Desfiintareaaaa!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alethia
    Sâmbătă, 08 Iunie 2013 10:58
    ieftinescu, jiji Kent, Nick si altii asemenea lor care comentati pe aici sunteti niste cocalari retardati.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mai bine fără autobuze, să rămână tramvaiele și troleibuzele. Mai economic, mai practic, mai confortabile Vara sau Iarna.
    Joi, 06 Iunie 2013 21:14
    Fără autobuze, mai bine cu troleibuze și tramvaie, sunt mai ecologice, mai puțin zgomotoase și Vara sau Iarna se comportă mai bine din punct de vedere al confortului termic, autobuzele cu motoare prin combustie fiind foarte călduroase Vara, iar Iarna mori de frig în ele.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ieftinescu
    Joi, 06 Iunie 2013 20:52
    Uraaaaa! De azi se ieftinesc si abonamentele si biletele... in sfarsit a fost si ceva ieftinit in acest oras! Ori au fost ieftinite doar autobuzele de pe trasee?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 06 Iunie 2013 16:14
    stiti ce este interesant ?

    ca transportul rutier de persoane din judet care leaga orasul Galati, Tecuci de restul comunelor,
    care este 100% privat, nu are ajutoare de la bugete locale, nu genereaza pierderi catre bugetele locale
    chiar dimpotriva au si un mic profit

    si deja treptat dupa maxi-taxi ceva mai bune, au si autocare
    azi mai mici, cine stie maine mai mari

    si tot acesti transportatori au preturi mai mici decat CFR calatori de stat !!!


    NU AR PUTEA SA FIE TRANSPORTUL gen Transurb PRIVATIZAT ?
    Eu cred ca la acelasi bani am avea conditii cu adevarat civilizate si EFICIENTE !
    0
    0
    Raportează
  • postat de JSJDHDJ
    Joi, 06 Iunie 2013 15:43
    BRAVOOO...
    NU O SA MAI AVEM LOC IN AUTOBUZE DIN CAUZA HODOROGILOR DACA DIMINUATI NUMARUL AUTOBUZELOR.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Pt. nemultumitii orasului
    Joi, 06 Iunie 2013 13:44
    Transurb este o societate care nu produce absolut nimic doar cheltuie banii obtinuti de la privati. Daca nu ar fi privatii ,de unde vor mai avea ei bani de cheltuieli? Sunt tare curios daca cei care calatoresc cu autobuzul cumpara si composteaza biletul. Durerea voastra cea mai mare e ca cei de la maxi taxi va iau banul si nu puteti face acelasi lucru cu ei ca la autobuze.(adica sa calatoriti gratis si cu biletul in buzunar pregatit in caz de control).
    0
    0
    Raportează
  • postat de Galati
    Joi, 06 Iunie 2013 12:58
    Transurb e o institutie falimentara, sustinuta financiar din banul public doar datorita algoritmului de partid, intesata ochi cu cotizanti la partidul varanului, ce se incoloneaza ca soldatii cand trompeta filialei locale urla adunarea.
    Subventionati anual de la banutul public, cu un câştigul lunar de salariat, influenţat de bonificaţii (bonuri valorice) de 1.995 de lei, e cam bine pentru un oras in care privatului ii faci si un ceai seara la culcare daca iti scapa 1500 lei net.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nick
    Joi, 06 Iunie 2013 12:39
    Desfiintati maxi taxi...sunt un calvar pt soferii transurb, dar si pt ceilalti participanti la trafic. Au si ei ceva trasee bune la care nu te ajuta autobuzul, dar incurca mult prea tare, avand in vedere cat de sufocat e orasul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nikolas
    Joi, 06 Iunie 2013 12:22
    mai putine autobuze=mai multe maxi taxi=mai multi bani consilierii locali(propietarii maxi taxi)=mai multa evaziune fiscala=mai multi prosti nemultumiti,care ne voteaza oricum.traiasca oamenii din orasul rosu,cu economiile pe rosu!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de yamba
    Joi, 06 Iunie 2013 11:40
    Orarul autobuzelor este praf in ochi. Nu vin niciodata la timp. De cele mai multe ori stai in statie,vin un 102 105 10,si poate si de pe alte trasee si dupa aceea 15-20 de minute nu mai vine nimic
    0
    0
    Raportează
  • postat de UN PARINTE
    Joi, 06 Iunie 2013 11:13
    Pe traseul 11,sunt cele mai multe institutii, ar trebui marit numarul de autobuze nu redus. DAR PROBABIL CEI CARE AU HOTARAT ACEST LUCRU NU AU CALATORIT IN VIATA LOR CU UN AUTOBUZ , MAI ALES LA ORA CAND COPII MERG LA SCOALA SI STAU CU GHIOZDANELE DE CATEVA KILOGRAME IN MAINI DOAR, DOAR SA FIE MAI MULT LOC SI TOT CA SARDINELE , AJUNG SA STEA DE LE SAR SI NASTURII DE LA CAMASI. Sa va fie rusine nu ati mai gasit altceva de facut.RUSINE,RUSINE, RUSINE........
    0
    0
    Raportează
  • postat de Jiji Kent
    Joi, 06 Iunie 2013 10:25
    Desfiintati maxi-taxi-urile progresiv ca soferii sa aiba timp sa gaseasca de lucru in alta parte, ca in Bucuresti, apoi o sa mearga "ca pe roate" si Transurb-ul !
    0
    0
    Raportează
  • postat de gica
    Joi, 06 Iunie 2013 10:24
    Nui numic vom circula cu tirurile si cu autocamioanele de 30 de tone care circula nestingherite prin mijlocul orasului si pe strada Brailei.Sau asta-i o modalitate de a baga peste trei ani toate strazile Galatiului iar in reasfaltare generala?Ca de 20 de ani tot le raschetam si le reasfaltam ca faceam citiva kilometri de autostrada,nu domnule Cotca si Stan? Sau nu mai iese cascavalul pentru plimbarea consilierilor locali prin Europa pentru asa zisa informare europeana?
    0
    0
    Raportează
  • postat de TIRPITZ
    Joi, 06 Iunie 2013 10:23
    Mafia isi spune cuvintul. Toanta de madam Tot-ilici sta intepenita pe pozitii si executa la ordin. Sluga obedienta care maninca banu statului degeaba. Sa se duca naibii de oras plin de neamuri proaste de slugoi, taranoi cu iz de mafioti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de microcetatean al galatiului
    Joi, 06 Iunie 2013 09:54
    daca il reduci pe 11 de ce nu il prelungesti pe 22 pana in micro 39? adica acelasi traseu ca 11. e simplu
    0
    0
    Raportează
  • postat de un calator
    Joi, 06 Iunie 2013 09:54
    In continuare va bateti joc de cetateni, obligandu-i sa circule cu maxi-taxi unde nu primesc bilete, trebuie sa suporte lipsa de civilizatie a soferilor si conditii inumane de calatorie. Ar trebui desfiintate in oras.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Un Galatean
    Joi, 06 Iunie 2013 09:36
    Pai ... da ! Deci asa funcționează concurenta în Galați . Am și eu o simpla întrebare : De ce nu exista o egalitate intre "Transurb" și Maxi-taxi ? Aici ma refer la faptul ca au trasee diferite (aici neexistând de loc concurenta ) . Nu credeți ca ar fi corect sa existe măcar cate 2 mașini Transurb pe fiecare traseu de maxi-taxi și implicit invers ?Asa s-ar completa unii pe alții . Ma uitam ca la orele de vârf nu fac fata cei cu maxi-taxi și se cară persoane pur și simplu ca pe o marfa înghesuita . De ce nu se face o concurenta loiala ? ÎN RITMUL ASTA O SA RĂMÂNEM ȘI FĂRĂ TRANSURB ! As vrea sa vad pe traseul 68 si nu numai, autobuze la orele de vârf .Stiu ca o sa imi iau injuraturi de la maxi-taxi-isti dar asta e adevarul .Daca facem o treaba trebuie sa supravietuim cu totii si sa cautam o cale sa multumim clientii si sa oferim conditii .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Sofer de cascarabeta (maxi-taxi)
    Joi, 06 Iunie 2013 09:32
    Sa traiasca incompetenta si prostia conducerii TRANSUB , in frunte cu directoarea de la PC + primaria, ca asa ne mai putem umfla si noi buzunarele...ca altfel am muri de foame .
    0
    0
    Raportează
  • postat de giculescu
    Joi, 06 Iunie 2013 08:59
    Transportul urban din Galati a fost si este in continuare o bataie de joc.Dupa ce ca au desfiintat traseul 7 de tramvai (pentru ca Transurb nu s-a mai deranjat sa bage autobuze), acum nu mai exista decat un mijloc de transport spre piata dinspre Siderurgistilor, si toata lumea merge cu 11.Dar Sefii de la Transurb vin cu alte idei.Sa reduca numarul de autobuze de pe acest traseu.Se vede ca ei au masini personale si nu se complica cu transportul un comun.
    Sa nu mai spunem ca dimineata (la ora de varf), cand toata lumea merge la munca, elevii la scoala si batranii la piata, masinile vin la vreo 20 minute, iar pe la Casa Rosie mai opresc masinile si Hingherii, sa mai piarda lumea vreo 10 minute, ca controlorii sa se strecoare printre calatorii care si asa stau ca sardelele in masina.
    Iar cireasa de pe tort o pun tot soferii autobuzelor, care te trimit sa cobori la usa a doua si sa nu stai in dreptul usii din fata.Asta e valabil numai pentru soferii de pe autobuzele second hand mari, albe, care inventeaza fel de fel de reguli pentru confortul personal.Si mai au nesimtirea sa lipeasca si hartii avertizoare prin autobuz (sa nu-i traga curentul la oua).
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 06 Iunie 2013 08:38
    pana vine un autobuz trec cel putin vreo 6-8 maxi-taxi

    chiar daca maxi-taxi mai incearca o mica evaziune fiscala, mai platesc unii soferi foarte prost si in bataie de joc (cu program de 4 ore, dar munca de 10 ore !!! ITM SE AUDE ???) macar nu mananca din bugetul orasului Galati ANUAL 8 - 9 MILIOANE DE EURO !!

    Pai la 8 - 9 milioane de euro, orasul Galati isi poate face studiul de fezabilitate singura al aeroportului, si daca ar pune banii impreuna cu Braila in 2-3 ani de zile am avea AEROPORT fara ajutorul Guvernului ROmaniei !!!!!

    De exemplu ca sa faca aeroportul international la Brasov, si constructia unei noi piste au costat 12,5 milioane de euro !
    Sa zicem ca facem o asemenea pista, si mai trebuie si cladirea plus ceva infrastructura sa estimam vreo 30 milioane de euro, pai daca Galati pune in 3 ani cate 8 milioane si Braila pune in 3 ani cate 8 milioane de euro - avem aeroportul si singuri !
    0
    0
    Raportează
  • postat de lexu
    Joi, 06 Iunie 2013 08:14
    Mai bine,mai facem si noi bani cu maxi-taxi :)) Si asa nu toti au bilet
    0
    0
    Raportează
  • postat de danut
    Joi, 06 Iunie 2013 08:03
    sa le fie rusine nu au respect pentru cei cu abonamente si cu bilete,daca tot vor economie sa scoata mai multe echipe la control pe traseul 10 de 2luni nu am mai vazut controlori,
    0
    0
    Raportează
  • postat de CombinistulSef
    Joi, 06 Iunie 2013 08:02
    Problema lipsei autobuzelor de pe traseu este pur si simplu una de orar. Orar de circulatie ce a fost facut in fata calculatorului fara nici o realitate in traseu.
    De aceea vedeti in statii un sir nespun de mare de 5-6 autobuze si anume , 22 , 20 , 9 , se mai intercaleaza cate un 102 si avem coloana mortuara unde soferii astepta sa intre in statie pt ca aceste masini in graficul transurb pleaca la acceasi ora din capat .
    Scenariu toate autobuzele de la gara pleaca la aceeasi ora in spatele lor ramane 30 de minute de gol, acestea de pe strada Domnesca se intesecteaza cu celelalte trasee si uita coloana lui Transurb.
    Am mai scris si conducerii email, Portabilitatea biletelor schimbat graficul orar, In autobuz in loc de afise cu nu mai stiu eu ce sa fie harta traseului e.t.c. nu mai spun ca si noi utilizatorii suntem putin mai mult necivilizati , mancam in autobuz, stam cu picioarele pe banci, scuipam seminte si altele,e.t.c. Doar suntem Combinisti
    0
    0
    Raportează
  • postat de IC
    Joi, 06 Iunie 2013 03:13
    Citez : "Directorul economic al Transurb, Ion Grama, a catalogat bugetul pe anul 2013 ca fiind mulţumitor. Societatea îşi propune venituri de 45.429.000 de lei şi cheltuieli de 45.379.000 de lei, profitul net fiind programat la de 35.000 de lei, din care 16.000 de lei dividende la bugetul local. Subvenţia primită de la bugetul local se ridică la 30.251.000 de lei. " Multumitor pentru cine , ca pentru contribuabilii galateni nu? Daca in cele 15 milioane lei ,diferenta dintre venituri si subventie ,intra si contravaloarea abonamentelor si biletelor ,total sau partial gratuite ,atunci situatia este grea. Chiar daca nu intra ,se pare ca Transurb functioneaza numai pentru combinat si cei cu facilitati...pana cand? Ce mai dea profit si devidende , primeste de la CL 30.251.000 lei si da 16.000lei ,curat -murdar,necusorule...to be privatized .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mda
    Joi, 06 Iunie 2013 01:41
    Deci sa scoata mizeriile alea de Isuzu. Nu cred ca ar supara pe nimeni daca nu le-am mai vedea pe strazi.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.