Absurd de Galaţi - Brăila îşi dă festivalurile la TVR, noi - în fundul Rizerului

Absurd de Galaţi - Brăila îşi dă festivalurile la TVR, noi - în fundul Rizerului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Bun găsit în Galaţiul situaţiilor absurde pe care autorităţile locale ori se fac că nu le văd, ori, de-a dreptul, le întreţin. Începând de astăzi, Galaţiul devine capitala folclorului de pretutindeni. Numai că, de această dată, ritmurile pline de veselie şi antren nu vor mai răsuna aşa cum au fost obişnuiţi gălăţenii, pe esplanada de la Sindicate, ci tocmai în Parcul Rizer, ispravă de care organizatorii sunt foarte mândri că nu vor mai deranja pe nimeni. Desigur, desfăşurarea de forţe de la Sindicate atrăgea atenţia şi trecătorilor care nu aflaseră de regalurile folclorice, şi îi oprea din drum. Acum, cine nu nimereşte Rizerul, adio muzici populare!

Spre deosebire de noi, brăilenii îşi promovează festivalurile nu în fundul oraşului, ci pe televiziunea naţională. Şi nu vorbim doar de Festivalul de muzică uşoară „George Grigoriu”! TVR 3, TVR HD şi TVR+ a difuzat în perioada 26 - 28 iulie, ediţia a VII-a a Festivalului Internaţional de Folclor „Cântecul de dragoste de-a lungul Dunării”, organizat de Consiliul Judeţean Brăila, gazda evenimentului fiind vedeta TVR Iuliana Tudor! Pe scena de pe Faleza Dunării din Brăila au urcat interpreţi din România şi din ţările riverane Dunării, dar şi personalităţi ale muzicii populare româneşti, acompaniate magistral de Orchestra Lăutarii, condusă de maestrul Nicolae Botgros. Nu mai spunem că Marele Premiu de 5.000 de euro a fost câştigat de grupul vocal "Kipri Voices" din Bulgaria. Contează doar că preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, face orice pentru a scoate Brăila în faţă. Iar noi ne ducem mândreţe de festival în Parcul Rizer, fie el şi reabilitat şi modernizat. Absurd, dar adevărat!

Citit 3195 ori Ultima modificare Miercuri, 14 August 2013 17:35

30 comentarii

  • postat de George Rosca
    Marți, 20 August 2013 20:52
    92.80.131.***
    @@@ Andrei Panciu
    Aici, ce-idrept ai dreptate...insa sa nu uitam de demnitatea noastra!!!
    Respect!!!
    0
    1
    Raportează
  • postat de @Andrei Panciu catre George Rosca
    Marți, 20 August 2013 17:39
    79.116.101.***
    @George Rosca E limpede ca am avut experiente diferite cu tipuri diferite de caractere. Eu n-am avut inca parte de manelisme a la gigi becali, grandomanii ieftine din partea cunoscutilor ce muncesc in afara. In schimb am niste vecini ce lucreaza de ani buni la Damen si care-s de un primitivism tziganesc greu de inchipuit. Altfel banuiesc ca-s buni meseriasi. Probabil excesele unora ne fac sa generalizam nepermis intr-o directie sau alta. Totusi imi amintesc experiente extrem de neplacute atunci cand, ramas somer ani buni, mi-a fost ff.greu sa ma ''reintegrez''. Si asta pt. ca, neavand anumite ''pile'' eram ba ''supracalificat'', ba una. ba alta.
    0
    0
    Raportează
  • postat de George Rosca
    Marți, 20 August 2013 15:50
    92.80.131.***
    @@Andu!

    Si ce-i frate asa degradant sa accepti chiar si asemenea munci in afara ? Cunosc ingineri cu ani si ani de activitate la noi ce au fost nevoiti sa ingrijeasca batrani in Occident. Mai de curand, la tv s-a facut ceva caz de unul ce terminase cu ceva ani in urma facultatea cu note destul de mari si acuma era cat de cat multumit ca avea un post de ingrijitor cu curatenia intr-o piata. Apoi sa nu uitam ca era o imposibilitate sa ramanem toti aici : ne-am fi omorat unul pe altul pt. o nenorocita de slujba. Si asa tensiunea sociala e la niste cote..., in plus a-ti obtine o slujba aici cere de multe ori niste compromisuri in fata carora unii din capsunarii nostri n-au plecat capul.

    Nu-i degradant deloc...Spui ca-n Romania ca sa obtii o slujba trebuie sa faci compromisuri in fata carora ,,demnitatea din tine" te face sa nu-ti pleci capul. Insa adoptam in fata strainezilor pozitia lingaului si asteptam cu pantalonii in vine ,,sa ne arda" pelaspate... Interesanta mentalitate...Uite ca euprefer sa mananc o paine uscata la mine in tara, ori nu stregand cururi de italo/spano de rahat UMILINDU-MA ca mai apoi sa vin in Romania cu ,,GRETURI", infumurat nevoie-mare, imbarcat in masina inchiriata cu nr de spano-italo mergand in supermarket, cumparand 2 duzini de scobitori, 2 sticlede bere ,,Ambrosius" la 3,5 lei, si 2 prezervative dar scoate la casa de marcat tufloiul de euroi, ca sa vada lumea ce stergator de kkt este el, dar in realitate nu valorezanici cat un gainat de cioara degerata.
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Andrei Panciu
    Marți, 20 August 2013 07:58
    5.13.155.***
    @Andrei Panciu Si ce-i frate asa degradant sa accepti chiar si asemenea munci in afara ? Cunosc ingineri cu ani si ani de activitate la noi ce au fost nevoiti sa ingrijeasca batrani in Occident. Mai de curand, la tv s-a facut ceva caz de unul ce terminase cu ceva ani in urma facultatea cu note destul de mari si acuma era cat de cat multumit ca avea un post de ingrijitor cu curatenia intr-o piata. Apoi sa nu uitam ca era o imposibilitate sa ramanem toti aici : ne-am fi omorat unul pe altul pt. o nenorocita de slujba. Si asa tensiunea sociala e la niste cote..., in plus a-ti obtine o slujba aici cere de multe ori niste compromisuri in fata carora unii din capsunarii nostri n-au plecat capul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Andrei Panciu
    Luni, 19 August 2013 20:43
    92.80.190.***
    Anto,esti stergator de cururi italo-spaniole????Nu...intreb asa ca chestie ca vad ca iei apararea capsuno-stergatorilor-fundaci ai strainilor care apoi vin in Romania spargandu-se in figuri dar ei suntdoar niste flegme adevarate!!!Nu-ti convine regimul, mars baiatule in Diaspora. Eu amramas aici si am DREPTULmai abitir sa ma bag in seama cel care a ramas in Romania fara s-o paraseasca nu tu si altii care ati luat zborul ca CUCII!!! Marsh in diaspora lasilor, nu avem nevoie de prezenta voastra. Nici habar nu aveti cati nervi si scarba provocati stergatorii de cururi straine !!!! Numa refer latoata diaspora!!! REPET!!! Tot respectul pentru cei care profeseaza pe studiile din Romania pe care statul nanorocit roman le ignora: medici,profesori,cercetatori, ingineri,muncitori, etc. Steragtorii de funduri straine....MARSH AFARA!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de anto
    Duminică, 18 August 2013 22:47
    5.13.207.***
    cine naiba va tolereaza sa scrieti toate timpeniile ce va vin in cap? ba. asta smardoi de galati si ala filozof de braila..ia mai lasati-ne in pace ca ne-am saturat de timpenia voastra. doi idioti ce fac circ pe acest site. basta. bagat-va bine in cap nu sinteti decit niste puli in vint. va ajunge, deja ma enerveava ce prostii si idiotenii debitati. nu mai poate nimeni din afara sau cind vine acasa sa afle ceva de orasul lui ca va bagati voi in seama cu flegma. basta, idiotilor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel
    Duminică, 18 August 2013 18:19
    79.117.154.***
    Traiasca si infloreasca scumpul nostru oras si in viitor metropola,NEW BRAILA. Auzi,d-le tuareg onofrei sergiu gabriel, ca mongogalatean si viitor tuareg, de ce vrei sa amesteci apa cu uleiul,si sa iasa motorina. Braila este localitate munteana , iar voi Galatiul ,localitate moldoveana. Este un proverb in popor care spune c-am asa: cand te frigi cu ciorba,sufli si-n iaurt. Braila s-a fript cu Galatiul in perioada 1950-1968.Ajunge. Galatiul sa mearga in reg. Moldova de Sud. Galatenilor,unitiva cu vasluienii,bacauanii si vrancenii.Imi iubesc orasul natal enorm. Ma bucur,ca am reusit sa-i fac pe galateni sa-si expuna parerea lor despre braileni. Acum cand stim care este parerea lor ,adica a galatenilor despre braileni,putem spune hotarat galatenilor despre unirea celor doua municipii NUUUUUUU!!!!. Duceti-va in Moldova voastra. In ceeace priveste pe mascariciul onofrei,ar trebui sa-l pedepsiti voi galatenii cum l-au pedepsit ungurii pe horia,prin tragerea pe roata, pentru cat rau a facut el galatewnilor.Adio galateni !!!.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Duminică, 18 August 2013 12:23
    92.85.152.***
    @Eu!
    Perfect de acord cu tine! Tocmai asta parte a lucrurilor nu au inteles niste specii!
    Eu,am un respect deosebit fata de Braila. Am rude si prieteni in acest oras! Imi place arhitectura lui, atmosferadin zona centrala (Piata Traian,fosta Hristo Botev), oamenii locului,etc. Am 37 ani, galateanget-beget,dar NICIODATA nu am criticat Braila sau oricare alt oras din Romania. In ciuda spurcaciunilor debordate de gurilelui FresnescuIonel si al Mary, eu respect pe braileni, Braila si munteni!! Imi cer scuze daca am fost prea acid,aici in public, insa nu accept ca orasul din care provin sa fie facut albie de porci de catre orice paduche si derbedeu ignorant sau frustratdin tata-n fiu!!! Sa ramana in lumea lor si sa ne lase in pace!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Eu
    Duminică, 18 August 2013 12:09
    5.13.166.***
    Si uite asa ajungem sa ne invrajbim unii contra altora, de parca am fi dusmani de milenii. Erau timpuri cand jumate din Braila lucra in Galati. Ambele orase au frumusetea lor aparte. Istoria, de multe ori ne-a fost comuna.
    Ca Braila televizeaza un festival de muzica populara iar noi nu, nu vad ce motiv imens de ura intre cele doua orase ar fi. Doar ca unii au gandit putin mai mult cu 2 sec. Mare sfaraiala !
    Si nu e vorba ca unii sunt munteni sau moldoveni, ca n-a stat nimeni sa ne numere uscaturile. Ca exemplu, Banatul e plin ochi de saracie si minoritari, si la o adica cica "Tot Banatu-i fruncea". Doar ca-si spala rufele in familie.
    Important e ca suntem vecini si-ar fi bine sa dam altora exemplu de convietuire.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Sâmbătă, 17 August 2013 22:53
    92.85.152.***
    Pentru @spectator!!
    Nu te injur domnule!!!Nu am motive!! Este libera dumitale exprimare si opinie, pe care le respect. Ca si celorlalti! Insa nu accept ca niste derbedei sa jigneasca facand albie de porci Galatiul si Moldova!!! Hai da-o dracu!!! Cand ne-a facut moldoveni prosti, s-a referit la toti,deci si la parintii mei, AI TAI, ai altora... Nu-i convine in societate saseduca in soarele ma-sii in jungla Amazoniana si rezolva problema....Ce-ar vrea acest Fresnescu??? Sa-l dezgroape pe Mihai Viteazul care a infaptuit Unirea de la 1600???Sa-l ia la palme pe Stefan cel Mare ca a fost moldovean???Nu am inteles frustrarea acestui dobitoc???? Eu am curaj si daca mai continua acest nesimtit de Fresnescu Ionel sa jigneasca o regiune, eu, PERSONAL merg la sediul VLG si cer blocarea dupa IP a accesului acestui nemernic pe site-ul Viata-Libera. Sa posteze pe Vocea Brailei, ziarul din orasul lui. Nu sa provoace scandal, improscand cu noroi si facand albie de porci un oras si-o regiune!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Sâmbătă, 17 August 2013 22:41
    92.85.152.***
    Fresnescule, nu ai jignit pe nimeni??? Ai tupeu si impertinenta sa afirmi asa ceva ???? In cristosii ma-tii de latrau, dar cand jignesti un oras si-o regiune melteanule, aia cum se cheama???? Marsh dracului! Ai ceva pe creieri arunca-te inaintea tramvaiului frustratule dar nu jigni galatenii doar pentru ca ai frustrarea mustei ca nu este pterodactil!!!! Jeg penibil ce esti!!!!
    Repet, sper sa dau ochii cu fiinta ta si cat mai curand....Sa te fereasca dracu'!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel
    Sâmbătă, 17 August 2013 19:42
    79.117.154.***
    Mai d-le Onofrei Sergiu-Gabriel ,eu cred ca tu atunci cand erai mic ai pus sa sugi mai mult la tactu decat la mata ,mai nenorocitule.. Eu nu am jicnit pe nimeni ,asa cum mainjuri tu si ma faci pe mine. Cu amenintarile s-o lasi mai jos,esti un kkt cu ochi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ardealul pe primul loc.
    Sâmbătă, 17 August 2013 17:09
    24.214.19.***
    Istoria glorioasa a urbei a fost scrisa pana in 1964. Dupa aceea au navalit Vikingii. End of story.
    0
    0
    Raportează
  • postat de spectator
    Sâmbătă, 17 August 2013 16:27
    79.116.110.***
    Daca problema cu Fresnescu e clasata inca de la aparitia sa pe site-ul acestui ziar, omul trebuind tolerat cu rabdare, fara a-i fi luate prea in serios vorbele spuse atat de apasat, Marry doreste si reuseste putina literatura in comentariul ei. Dar acum ce ma fac cu concitadinul meu Sergiu-Gabriel care ar putea sa ma ia pe mine la urmarit si cotonogit ? Caci ii e mai usor aici in Galati decat sa ajunga la Braila unde sa umble dupa Fresnescu.? Eu deocamdata va urmaresc pe toti cu interes sa vad ce mai inventati. Ca doar n-o sa lasati lucrurile in stadiul asta. Oricum, pe cat pariem ca urmeaza sa incasez niste injuraturi de la O S-G ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Sâmbătă, 17 August 2013 13:44
    92.85.152.***
    Pentru Mary!
    O alta frustrata! Ce ai tampito de ne faci moldoveni prosti??? Ai o problema pe cap si esti frustrata pe teme de patriotism local, fa-ti idioato in Braila ONG si scuteste-ne cu frustrarile tale. Se vede ca ai o problema grava pe creier impreuna cu concetateanul tau cretin si idiot, Fresnescu!!! Aruncati-vain Dunare putorilor!!!Niste p[utori,drogati si derbedei ca voi, intra sa improaste cu noroi moldovenii care moldoveni nu ti-au gresit cu absolut nimic!! Ce pastele ma-tii de idioata jignesti un oras si-o regiune intreaga nesimtit-o??? Ce-ai??? T-am luat prezervativul de la gura??? Ti-am aruncat ceaunul de pe soba?? Ti-am omorat familia, ti-am furat locul de casa, painea si bautura de la gura??? NESIMTITO!!! Marsh dreacului latine in cocina daca nu suporti sa traiesti in societate si lasa-ne cu frustrarile tale,taratura ce esti!!! Ai probleme cu capul, ia furadan!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Sâmbătă, 17 August 2013 13:35
    92.85.152.***
    Bai Fresnescu, esti dement rau de tot bai baiatule. Bai cretinule, ai o problema grava pe creier si neaparat esti bun de dus la Sapoca! Ce-aibai latraule cu Galatiul si cu Moldovenii???Bai frustratule, bou si animal te-a mai plamadit ma-ta aia!! Mai bine te lepada inaintede-a te naste!!! Cu ceti-am gresit bai papagalule noi moldovenii ??? Ce-ai bai panarama umana??? Raspunde-ne: DOARE RAU PROSTIA?????? Cred doare rau! Te si aud cum urli tavalindu-te in chinuri de prost ce esti!!! Bai maimutoiule, sper sa am ocazia sa dau ochii cu tine si sa-ti sfaram capul. Gandaci imputiti si scarbosi ca de-aldetine, nu merita sa traiasca! Nuau ce cauta in societate!!! Arunca-te dracului in pastele tau de cretin in Dunare si lasa-ne cu frustrarile tale bai derbedeule! Un derbedeu si parazit esti!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel
    Sâmbătă, 17 August 2013 13:32
    92.85.152.***
    Sunt un frustrat, un cretin si-un BOU!!! Asta sunt pefata pamantului: un latrau! Un derbedeu de ocna si-un vierme parazit al societatii!!! IGNORATI-MA!! Am oproblema PSIHICA si nu ma pot controla!! De felul meu sunt un porc nesimtit si marlan de la nastere pana azi!! Nu sunt decat o insecta nemernica,scarboasa si suparatoare sivreau sa fiu bagat in seama!!!Eu,frustratul de Fresnescu Ionut,declar ca sunt public ca sunt redus si alienat mintal, sunt un nesimtit ordinar si-un porc fara scrupule!!! Rog pe toata lumea sa ma scuipe ca sunt prea prost pentru secolul asta!!
    Semnat,
    Fresnescu Ionel = cea mai mare scarnavie a Brailei!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de galatean
    Sâmbătă, 17 August 2013 13:02
    79.116.109.***
    Timp de 23 de ani de la revolutie , cu privire la organizari de evenimente si spectacole de cultura , galatiu impreuna cu autoritatile locale au distrus ,si au ingropat folcloru,sau pierdut,traditii, si obiceiurile stramosesti,la galati nu mai exista locuri de relaxare unde sa te duci intr-un restaurant sa te destinzi, cu formatii si solisti de calitate,au invadat localurile,cantinele,restaurantele,cu d.j.calculatoare,nu mai avem sali de spectacole,cum era sala sporturilor,asta dovedeste interesul personal ,lipsa de implicare a autoritatilor locale in domeniul culturii.mergeti in bucovina ,pana si orasele din jud vaslui sau implicat in domeniul culturii.daca te duci la iasi,suceava,piatra-neamt,bacau,vaslui,o sa vedeti restaurante,terase,cu formatii,solisti,specific traditiei,asta inseamna implicare din partea autoritatilor,pentru cultura romaneasca....daca vine la noi un turist,indiferent daca tie ruda sau prieten, si vrei sa-l scoti in oras sa-i arati orasul si sa-i arati ceva din domeniul culturii ,nici nu stii ce sa-i spui si ce sa-i explici!!!!in afara de gradina botanica,teatre,pauza infrastructura culturii!!!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de mary
    Sâmbătă, 17 August 2013 09:20
    188.24.201.***
    Tot ce trebuie sa stii si nu te-a invatat nimeni despre Braila si braileni

    Sunt foarte incantata de cele cateva zile petrecute in dulcea urbe natala. Cred ca sunt exceptia care confirma regula, caci m-am simtit mai bine decat in sederile de 24-48 de ore. Dincolo de timpul de calitate cu familia, am avut ocazia sa redeschid ochii catre Braila, oraselul asta care se intampla la malul Dunarii, in sud-estul Romaniei, acest oras special si totusi banal, maricel si totusi al naibii de intim, in curs de dezvoltare si totusi la pas cu secolul trecut.

    Si daca tot am stat mai mult pe aici, m-am gandit sa va impartasesc cateva din particularitatile orasului si orasenilor. Un mini ghid care sa va ajute cand interactionati cu un brailean, indiferent daca la el acasa ori pe meleaguri straine. Nu suntem putini si suntem peste tot!

    Braila nu e in Moldova

    Luam foc daca ne spui ca Braila e in Moldova. Nicicand o disputa geografica nu a fost intretinuta cu atata pasiune de un neam romanesc. Durostor, Caliacra? Fie la romani sau la bulgari, deopotriva. Basarabia, pamant romanesc? Desigur, dar numai daca aceasta sorginte se doreste. Dar fereasca sfantul sa nesocotesti granita sudica a Moldovei – despre care toata lumea stie ca e Siretul – si sa atribui micul nostru oras in provincia gresita, ca te joci cu focul.

    Desigur, demografic si lingvistic ai putea fi indus in eroare de accentul si comportamentul brailenilor, in general. De asemenea te-ar putea pacali ezitarea lor cand ii intrebi carei regiuni apartin de fapt. Braila ar putea fi in Regat, Muntenia, Dobrogea – oricunde, dar numai in Moldova nu.

    Rivalitate innascuta cu Galatiul

    Ne despart doar 20 de kilometri si, cu toate astea, galatenii sunt niste moldoveni prosti in timp ce vecinii nostri ne considera rudele lor sarace, dar cu pretentii. Galatenii intalniti pe strazile Brailei sunt niste musafiri neaveniti care au relizat ca orasul lor nu are farmec si vin sa ne aglomereze pe noi, sa ne ocupe strazile si mallurile. La schimb, in orasul vecin noi calcam doar cu neaparata treaba sau, mai spre sfarsitul saptamanii, din pura plictiseala fata de peisajul urban local.

    Nu conteaza ca in vreme de sarbatoare multi braileni isi iau papornitele si damigeana de tuica si se refugiaza la rudele din Galati, sau le primesc pe acestea acasa cu bratele deschise si masa pusa. Daca la nivel micro totul se desfasoara cat se poate de pacifist, la nivel macro exista totusi un conflict mocnit care ne aduce aminte de un Israel si o Palestina la scara mai domoala.

    Braila, orasul cutitarilor

    Daca intrebi un brailean plecat din urbea natala despre legendele care vuiesc in orasul de la marginea Dunarii, o sa iti zica pe cel mai onest ton ca nici usturoi n-a mancat, nici gura nu ii miroase. Habar n-are de clanurile din oras, de legea din afara legii si de povestile despre cutitari, singurul talhar din toate vremurile cu care se mandreste fiind Terente, din motive lesne de inteles.

    De fapt, fiecare brailean are in arborele genealogic cel putin o frunzulita vesteda, conectata la lianele junglei infractionale. Caci suntem putini si cel putin o ruda de gradul patru are un verisor al carei nase are un socru despre al carui cumnat nu se discuta niciodata, fiind oaia in diverse tonalitati de negru a familiei.

    Braila e un oras cu femei frumoase

    Intr-adevar, nu strica la reputatia autoarei sa fie certificata estetic de orasul de provenienta. Dar la fel de bine poti spune ca Braila e orasul cu cei mai curati caini sau cu cele mai rosiatice caramizi, cu cele mai grele castane sau cu cei mai inalti functionari publici.

    Avem si noi o proportie rezonabila de femei frumoase – atatea cate au mai ramas, caci multe au luat drumul oraselor mai mari si tarilor mai prospere. Sa nu ma intrebati despre proportia femeilor destepte, insa, pentru ca aici n-am nicio informatie sa va dau.

    Orasul cu Casa Alba

    Ne mandrim pe plan mondial cu singura cladire omonima resedintei presedintiei americane. Cladirea primariei si prefecturii din Braila, numita informal Casa Alba, pastreaza acest nume, in esenta capitalist si democrat, inca de pe vremea comunismului dur pe care il adaposteau peretii acestei cladiri inainte de revolutie.

    Orasul fara McDonalds

    Un blestem capitalist ne-a lasat, pana in anul in care mayasii vestesc sfarsitul lumii, fara McDonalds. Nu va puteti imagina o drama mai mare pentru reputatia unui oras in plina afirmare decat lipsa clovnului portocaliu si a logo-ului cu M galben.

    Disocierea fata de cel mai puternic lant de fast fooduri din lume ne-a cam aruncat de pe scara evolutiei urbane a localitatilor din Romania si ne-a provocat nenumarate complexe, prilej pentru galateni sa rada superior in timp ce musca dintr-un dublu cheeseburger sau ling un McSundae. Practic mai suntem noi si Pascaniul pe harta golurilor mcdonaldiene.

    Primarilor ce s-au perindat in istoria Brailei, lipsa acestui logo este o pata pe obrazul societatii locale! Mai aveati putin si interziceati vanzarea de Coca Cola. Nu se face!

    Odata cu deschiderea Promenada Mall la marginea orasului insa, brailenii s-au mai linistit. Chiar daca celebrul fastfood nu a catadicsit sa rectifice lipsa de atatia ani, acum avem Carrefour, Cinema City cu 10 sali si KFC. Toti galatenii sa apeleze la noi!

    Doua tipuri de licee: Murgoci si celelalte

    O rivalitate demna de familiile Montague si Capulet se intretine in randurile absolventilor celor doua licee de vaza din oras: Murgoci si celalalt. Nu conteaza cati ani ai de la absolvirea liceului, in ce oras sau tara te intalnesti cu un concitadin brailean. Se va ajunge inevitabil la intrebarea: “Ce liceu ai facut?” Daca ai facut vreun liceu irelevant precum Pedagogic, Constructii sau Economic (din care nu iesi nici pedagog, nici constructor si nici economist!) atunci esti salvat, interlocutorul tau cu radacini brailene se va replia pe alte intrebari, raspunsul tau nefiind demn nici de disputa nici de fraternizare. Daca raspunzi, in schimb, Murgoci sau celalalt, ai toate sansele sa castigi un frate sau un dusman, in functie de apartenenta celui ce a intrebat.

    Oricum, dragi cititori, ca sa stiti, in Braila conteaza un singur liceu: Murgoci! De aici se revarsa adevaratele elite ale tarii, atat spre olimpiadele nationale cat si spre toate ramurile de succes ale societatii!

    Brailenilor le place pestele

    Faptul ca ne-am nascut si am crescut la marginea Dunarii nu inseamna ca ne place sa umblam cu un crap-caras pe cartea de vizita. Cunosc multi concitadini care mai degraba ar linge sare decat sa plonjeze intr-o plachie sau intr-o ciorba de peste.

    Asta pentru ca multi ani la rand am crescut cu solzi si baloane de peste in chiuveta si am mancat feluri de mancare cu multe oscioare mici. Saramura, plachie, ciorba, pane, placinta si alte stari de agregare culinara. Orice concepeti pe baza de peste, in bucataria copilariei noastre s-a intamplat deja.

    Si pe scurt…

    Braila e formata din strazi dispuse in cercuri concentrice, cu alte strazi care le taie ca niste raze si cu baza pe firul Dunarii, asadar centrul orasului e de fapt la margine (vezi harta).

    In Braila exista un parc care se cheama Gradina Mare si care e, de fapt, cat se poate de micuta, precum si un parc denumit Monument despre al carui monument n-are nimeni idee unde e si daca exista. Avem si o Insula Mare care, dupa cum banuiti, nu e insula ci o despartitura intre doua brate ale Dunarii, un lac numit Lacu Sarat si un cartier numit Lacu Dulce. Spre Lacu Sarat, aflat la 5 km de oras, se ajunge cu tramvaiul, care isi pierde astfel semnificatia de streetcar si ajunge sa circule printr-o veritabila padure – liziera din preajma lacului.

    Ne caracterizeaza toate cele de mai sus precum si multe, multe alte secrete si particularitati, dar daca ati parcurs textul cu atentie, de azi va puteti considera initiati in tainele Brailei:)
    0
    0
    Raportează
  • postat de @spectator
    Sâmbătă, 17 August 2013 06:56
    89.137.225.***
    Aveti dreptate ,domnule Spectator.Dar cui sa ii spui astea ?..unor gazetari cu mintile spalate si cu idei fixe ?!...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel
    Sâmbătă, 17 August 2013 01:39
    79.117.175.***
    Inca din titlul ,Galatiul devine capitala ABSURDULUI , aliantei Galatiului cu Braila.Lasati-ne mai fratilor, si nu ne mai bagati pe noi muntenii , in aceiasi cloaca ,cu voi moldovenilor. Cautati, mai papagalilor galateni, aliante la vranceni,vasluieni sau bacauani. Dispareti odata de pe harta Munteniei. Locul vostru este in Moldova voastra,pe care vad eu,vreti sa o parasiti. Mie sila ca tot ne agasati pe noi muntenii ,cu ideile voastre mai galatenilor.Noi braileni,va rugam sa ne lasati in pace, rugandu-va sa considerati ca Braila nu exista. Dispareti din calea brailenilor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de spectator
    Sâmbătă, 17 August 2013 01:01
    5.13.158.***
    E a doua seara in care am fost la acest festival si, in ciuda unor gafe vizibile facute in amenajarea acelui parc, instalarea unui amfiteatru in centru, dupa modelul antic, nu pare o solutie chiar rea. De asemenea prezenta galatenilor numeroasa si entuziasta, trupele profesioniste aduse sa se desfasoare in fata unui public heteroclit dar inflacarat sunt elemente ce inclina balanta in favoarea acordarii unei note bune acestei editii. Cel putin in prezenta vocilor cantaretilor autohtoni de prestigiu galatenii s-au dezlantuit frumos dansand si aplaudand. In mare, ce s-a facut acolo in aceste seri e de toata lauda. Incomparabil mai buna e aceasta solutie decat amplasamentul de la papadie-casa de cultura.
    0
    0
    Raportează
  • postat de galatean
    Vineri, 16 August 2013 20:21
    5.13.216.***
    mai nou, vis a vis de apan, la intrarea in braila, a aparut peste noapte un vapor, un simbol care este mai degraba a galatiului ca aici se fabrica de ani de zile vapoare, nu la braila, dar bunea stancu a stiut sa scoata in evidenta asta, pe cand bacalbasa, scoate in evidente carti care ii amintesc de miliardele luate spaga la spital de la saracii bolnavi " OPRITI DRICU, MORTU ASTA NU A DAT PLICU ". In loc xsai fie rusine, el scrie cum aluat spaga, am ajuns vremuri urate frate, ca pe vremea legionarilor !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dumitrescu
    Vineri, 16 August 2013 12:15
    5.13.208.***
    Este cea mai prosta decizie pe care putea sa o ia Sergiu Dumitrescu, Marius Stan si nepriceputul Bacalbasa. Festivalul de Folclor era o carte de vizita a acestui judet care vrea sa iasa din anonimat si nu reuseste din cauza unor asemenea indivizi. Pacat de artistii care vin la Galati!. Cu siguranta acesti "conducatori" vor sa ingrope festivalul. BRAVOOOOOOOOOOOOOOO, Braila!
    Am o curiozitate si rog VIATA LIBERA sa faca lumina in cazul fondurilor destinate festivalului.
    Credeti-ma, veti avea FOARTE MULTE SURPRIZE
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cetatean
    Vineri, 16 August 2013 09:31
    5.13.143.***
    Ideea de a muta festivalurile de vara in Parcul Rizer este proasta. Ele trebuiau tinute pe esplanada din fata Casei de Cultura ca in anii precedenti. Incepuse parca un fel de normalitate atunci. Spectacolele au fost de buna calitate, spectatorii veneau dn timp sa-si ocupe locuri pe scaunele albe, frumos amplasate in dreapta si in stanga scenei. Zona la vedere, accesibila din orice parte a orasului. Iata cum o initiativa buna se duce de rapa! Bravo Brailei!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cristi Boss
    Vineri, 16 August 2013 09:24
    5.13.210.***
    Este cea mai buna decizie. Sa-i dea Dumnezeu sanatate lui Sergiu Dumitrescu si familiei lui. In fiecare an eram torturat de mizeria numita muzica populara ce provoaca greata, asta pana undeva la 12-1-2 noaptea.
    0
    0
    Raportează
  • postat de CINEVA
    Vineri, 16 August 2013 07:40
    5.13.139.***
    RUSINE...
    Dupa ce ca aveam atat de putin momente de recreere in orasul asta, le- a mai dus si in seara si8 era nenorocire bsa gsesti un loc de parcare, iar la plecare , nu mai spun.......pentru ca toti trebuie sa mergem cu masinile personale, tinand cont ca nu ai altfel cum sa ajungi acolo. La papadie oricand aveai un maxi sau un autobuz de luat. Nu mai spun ca parcul este mare dar toata lumea stataea oricum in picioare fiindca nu era adus nici un scaun in afara bancilor existente. daca vor continua sa duca toate evenimetele din oras in acel loc pentru a lasa loc unei berarii, mai bine sa nu mai faca nimic( si asa nu fac, macar sa nu ne mai scoata ochii). RUSINE
    0
    0
    Raportează
  • postat de gabi
    Joi, 15 August 2013 15:34
    5.13.210.***
    pai unde la sindicate ca acolo sunt noile carciumi ale "noului" oras ... ca de carciumi ducea lipsa galatiul , nu?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Eu
    Joi, 15 August 2013 12:36
    79.116.106.***
    Asta-i diferenta.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Spitalul Militar
    Joi, 15 August 2013 11:45
    5.13.130.***
    Tampiti din fruntea Galatiului ! Un oras mi-ze-ra-biiiil ! Pai, daca s-ar transmite ceva la televiziuni, s-ar vedea cat de imputit este orasul asta, condus de niste impostori ! Apropo, rize-rul nu-i parodia aia de "parc" care a inghitit zeci de milioane de lei noi, inprejm.u.i.t de ti-ga-ni-e, aproape de bariera Traian ?!? Sa vedeti ce hore si sarbe incing bolnavii cronici, din Spitalul Militar !!! Pai daca domn' primare si gasca lui isi fac vacantele prin strainataturi, ce ii intereseaza pe ei de opinia galatenilor ? "Cainii latra , caravana trece " !
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.