Bătaie de joc pe bani publici de împrumut / Strada Ana Ipătescu - nefinalizată şi lăsată de izbelişte (GALERIE FOTO)

Bătaie de joc pe bani publici de împrumut / Strada Ana Ipătescu - nefinalizată şi lăsată de izbelişte (GALERIE FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Lucrările de modernizare a străzii Ana Ipătescu, una dintre cele mai importante artere din Valea Oraşului, ar fi trebuit finalizate pe 10 septembrie 2013 * Cel puţin aşa scrie pe panoul care anunţă investiţia, panou care a fost smuls din loc - dovadă bucăţile de asfalt care au rămas să-i îmbrace picioarele ca nişte şosete - şi sprijinit de un stâlp pe strada Dogăriei *


Dacă în dreptul Autogării strada e netedă ca-n palmă, iar trotuarele ce par „bombardate” contrastează violent cu bordurile nou-nouţe, de la jumătate, artera pare ruptă în două. O porţiune mare este acoperită doar de pietriş, iar maşinile mari care deservesc agenţii economici din zonă se strecoară pe o bucată de trotuar. După zona de pietriş, se înalţă, ca o baricadă, un val de pământ galben, insurmontabil de vreun mijloc de transport şi greu de trecut chiar şi cu piciorul. Puzderie de câini maidanezi păzesc şantierul abandonat. Iar după atâtea zile de ploaie, bălţile au devenit lacuri de acumulare.

Modernizare cu bani de împrumut

Modernizarea străzii Ana Ipătescu a fost câştigată, după o bătălie între nouă licitatori, de asocierea SC Super A Plus K SRL Galaţi şi SC Sireg SA Galaţi, valoarea contractului fiind de 4.275.698 de lei. Investiţiile sunt plătite cu bani din împrumutul contractat de Primărie în anul 2011, de la BRD. Dacă, iniţial, străzii îi fuseseră alocaţi, din creditul de 61 milioane de lei, 8.000.000 de lei, ulterior, finanţarea a fost redusă la 5.353.173,90 de lei, plăţile urmând să se facă pe măsura executării lucrărilor.

Aşa cum am mai scris, strada avea nevoie de reabilitare ca de aer: nu mai corespundea condiţiilor de circulaţie din zonă, reţeaua de apă avea durata de funcţionare depăşită şi avea doar parţial reţea de canalizare. Prin proiect erau prevăzute: demontarea liniei de tramvai, realizarea unui carosabil cu patru benzi de circulaţie, devierea reţelelor pentru asigurarea gabaritului la carosabil şi a stâlpilor pentru linia de contact, modernizarea reţelei de iluminat, refacerea carosabilului dimensionat pentru trafic greu, reţele de apă şi de canalizare şi branşamente noi pentru consumatori.

„Infrastructura este gata!”

Am încercat în van să luăm legătura cu reprezentanţii firmei Super A plus K pentru a afla de ce nu s-au finalizat lucrările, ce mai e de făcut, de ce nu se lucrează, şi când s-ar putea termina investiţia. Nici beneficiarul, Primăria Galaţi, nu ne-a putut spune când s-ar putea termina lucrarea. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache, ne-a asigurat că lucrările la partea de infrastructură, cele mai dificile, sunt finalizate. A rămas de executat suprastructura şi stratul asfaltic. În plus, Primăria nu are de gând să facă rabat de la calitate! În condiţiile în care lucrările nu s-au finalizat în termenul stabilit în contract, municipalitatea poate cere firmei penalităţi de întârziere, şi, în cazul extrem, rezilierea contractului.

Ameninţarea insolvenţei

Partea cea mai delicată este că, la ora actuală, potrivit informaţiilor postate pe site-ul Tribunalului Galaţi, pe 9 august instanţa judecătorească a admis cererea formulată de debitorul SC Super A Plus K SRL Galati pentru deschiderea procedurii de insolvenţă, şi a fost desemnat un administrator judiciar provizoriu. În concluzie, rămâne un mister dacă firma Super A Plus K va mai putea finaliza modernizarea străzii Ana Ipătescu şi mai ales când s-ar putea întâmpla minunea.

Citit 4011 ori Ultima modificare Duminică, 15 Septembrie 2013 17:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.