Odiseea străzii Traian: Investiţii prost gândite, rătăcite în hăţişul licitaţiilor
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Odiseea străzii Traian: Investiţii prost gândite, rătăcite în hăţişul licitaţiilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Primăria Galaţi a scos la licitaţie lucrările de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare pentru încă două tronsoane ale străzii Traian * O contestaţie blochează începerea lucrărilor pe prima porţiune de arteră * Ca să nu piardă banii de investiţii, municipalitatea a obţinut prelungirea  împrumutului făcut la BRD


Dacă s-ar da un trofeu pentru investiţii prost gândite şi pierdute în licitaţii, strada Traian, pe tronsonul dintre Metro şi Brăilei, l-ar câştiga detaşat. Fosta administraţie a făcut un proiect de modernizare şi asfaltare a străzii, fără să ţină seama că reţelele de apă şi canalizare sunt degradate şi trebuie schimbate, chit că artera a fost "scormonită" de lucrările ISPA!

Îndreptând lucrurile din mers, autorităţile s-au trezit cu altă belea, cauzată de o stradă care se intersectează cu Traian, şi de care depinde începerea lucrărilor, iar ca "bonus" cu riscul de a pierde finanţarea proiectului. Singurul progres în ceea ce priveşte modernizarea Traian este amenajarea unei parcări pe locul vechiului capăt de linie pentru tramvai din Bariera Traian, aflată în desfăşurare.

A fost odată o licitaţie, două, trei

Licitaţia pentru asfaltarea străzii Traian, între Metro şi Brăilei, a ţinut din august 2011 până în octombrie 2012, când Curtea de Apel a pus capăt războiului contestaţiilor, SC Mari Vila Com SRL fiind declarată câştigătoare, cu o ofertă de 29.768.024 de lei. Când să înceapă lucrările, Apă Canal a cerut înlocuirea instalaţiilor de apă şi canalizare expirate, pentru că ar fi fost absurd să toarne asfalt şi apoi să-l sape ca să schimbe conductele. Pentru operativitate şi pentru a nu bloca întreaga arteră, Primăria a licitat lucrările la reţelele de apă şi canalizare pe tronsoane. La finele lunii trecute, SC Rovis Lider SRL din Galaţi şi-a adjudecat lucrările de reţele de apă pe tronsonul Metro - strada Dumbrava Roşie, cu o ofertă de 1.053.438 de lei. Cu elan, Primăria a scos la licitaţie proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru următoarele două tronsoane. Este vorba despre reabilitarea reţelei de apă potabilă şi canalizare pe tronsonul Dumbrava Roşie - Parc Rizer, inclusiv strada Al.Măcelaru, cu o valoare estimată la 3.988.375 de lei şi de reabilitarea reţelei de apă potabilă şi canalizare pe tronsonul Parc Rizer - strada Tecuci, cu o valoare estimată la 2.108.969 de lei fără TVA.

Surprize cu Cetăţianu Ion

În vreme ce SC Rovis îşi aşteaptă autorizaţia pentru a se apuca de treabă, surpriză! O contestaţie a dat totul peste cap. Culmea, contestaţia nu vizează Traianul, dar se „intersectează” cu ea. Concret, este vorba de o licitaţia pentru modernizarea străzii Cetăţianu Ion - deşi numai stradă nu se poate numi acel drumeag, fără asfalt, fără trotuare, fără sistem de scurgere şi colectare ape pluviale, aflat chiar în „capul” arterei Traian. Lucrarea a fost câştigată de SC Vega’93 SRL, cu o ofertă de 1.201.308 de lei, numai că una dintre firmele participante la licitaţie, SC Constructa Mecanique, a depus contestaţie. Lucrările de pe primul tronson al străzii Traian sunt legate de cele de pe Cetăţianu Ion şi trebuie să înceapă în acelaşi timp, dar numai după rezolvarea contestaţiei.

Riscam să pierdem banii!

Investiţia pe Traian este finanţată în mare parte (25.954.375 de lei) din creditul contractat la BRD, în 2011, de fostul primar Dumitru Nicolae, împrumut care expira la finele anului. Primăria a obţinut o prelungire a liniei de credit pentru 2014, dar nu vă putem spune dacă termenele de rambursare şi dobânda s-au schimbat. Oricum, cele 25 de milioane nu acoperă valoarea totală a transformării străzii Traian într-o veritabilă arteră europeană, mai ales că se doreşte şi lărgirea carosabilului la patru benzi de circulaţie pe tronsonul Piaţa 30 Decembrie - strada Brăilei, fapt ce presupune exproprierea şi demolarea unor construcţii. Una peste alta, odiseea străzii Traian este departe de a se termina!
   

Citit 1777 ori Ultima modificare Miercuri, 20 Noiembrie 2013 18:08

2 comentarii

  • postat de Simona
    Joi, 21 Noiembrie 2013 11:04
    86.127.211.***
    Cred ca ar trebui sa mai apara si alte firme mari de constructii drumuri in Galati, in afara de Tancred sau Vega 93 care au prins destule lucrari.. si stim si noi prin ce moduri! Solutia de marire la 4 benzi a tronsonului dintre Piata Centrala si Brailei este de bun augur. La fel ar mai trebui largite si multe alte strazi facute pe vremea cand circulatia nu era ca acum.
    Deasemeni, stradutele din noile cartiere aparute dupa Revolutie, ar trebui largite urgent (asa cum este aleea Cetateanului Ion sau cele din cartierele din zona Metro-Vanatori). Trebuie sa aiba cel putin 6 m latime, plus trotuare de acces, dar lacomia oamenilor face ca stradutele respective sa aiba doar 5 m si fara trotuare. Accesul autospecialelor de interventie sau a altor autovehicule nici nu este posibil in aceste cazuri.. Ca la nebuni!
    0
    2
    Raportează
  • postat de Lacomia si nebunia
    Joi, 21 Noiembrie 2013 07:38
    5.13.229.***
    Cred ca Toni Coman face jocul celor de la Tancrad si vrea sa-l dispere pe Corneliu Istrate.Tancradul in nebunia si lacomia lor pare ca vrea sa pună monopol pe lucrările din municipiul Galați,la fel ca la Brăila.Se pare ca se dorește scoaterea firmei Vega de pe lucrările din municipiul Galați.Primarul doarme sau este in echipa cu cei de la Tancrad ?!
    1
    1
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.