Termen-limită, trei luni / Fără atestat, nu mai poţi fi administrator de asociaţie

Termen-limită, trei luni / Fără atestat, nu mai poţi fi administrator de asociaţie
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Administratorii de asociaţii care nu au atestatul care le certifică faptul că au calităţile profesionale pentru a presta această activitate trebuie să-l obţină în mai puţin de trei luni. Regulamentul privind procedura de atestare a persoanelor fizice care doresc să obţină calitatea de administrator de imobile prevede negru pe alb că, în termen de trei luni de la intrarea lui în vigoare, administratorii neatestaţi nu mai au dreptul să exercite activitatea de administrare a condominiului. Mai mult, menţinerea în funcţie a unui administrator neatestat sau angajarea unui administrator neatestat în condiţiile legii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 la 3.000 de lei. Potrivit biroului de presă al Primăriei Galaţi, la o verificare efectuată în cursul lunii septembrie, 508 din 716 asociaţii aveau administratori atestaţi. Conform Primăriei, mai sunt încă 98 de persoane care deţin atestatul de administrator, dar care fie nu au dorit să se angajeze, fie nu au fost angajate de nicio asociaţie.

Cel puţin nota 7 la examene

Potrivit regulamentului votat de aleşi, atestatul se eliberează la propunerea Comisiei de atestare - numită prin dispoziţia primarului -, în urma promovării examenului scris şi oral, cu nota minimă de trecere 7. La examen se pot înscrie persoanele fizice care au: cetăţenie română, capacitate deplină de exerciţiu, starea de sănătate corespunzătoare desfăşurării unei astfel de activităţi. La capitolul pregătire, trebuie să aibă cel puţin studii medii (certificat de absolvire a 12 clase sau diplomă de bacalaureat) pentru managementul de proprietate şi diplomă de specialitate, în cazul în care cumulează şi funcţia de contabil şi cunoştinţe de utilizare a calculatorului. Administratorul trebuie să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni şi să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a clădirii pe care urmează sa o administreze.

Cum se pierde documentul

Eliberat după promovarea examenului şi plata unei sume de 100 de lei, atestatul este valabil pe tot teritoriul României. Conform regulamentului, certificatul de atestare poate fi retras de către primar, la propunerea motivată a Compartimentului de Relaţie cu Asociaţiile de Proprietari, în urma exercitării controlului asupra activităţii financiar-contabile, sau dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru care a fost emis. Certificatul de atestare se retrage în mod obligatoriu în situaţia în care împotriva deţinătorului s-a pronunţat o hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă prin care acesta a fost condamnat pentru fapte care au legătură cu activitatea pentru care a fost atestat.

Citit 7472 ori Ultima modificare Joi, 05 Decembrie 2013 17:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.